Šta je novo?

Tramvaji

koliko sam ja shvatio, tramvaji lohr su deo celokupnog sistema, znaci postoje proprietary sine (mislim da je 3rd electric rail), neki kontroleri za poluautomatsko upravljanje, itd. tako da i ako bi se proizvodili kod nas, beograd bi morao da prilagodi celu tramvajsku mrezu, a posle ne bi mogao da se vrati na klasicne tramvaje. tako da je po meni translohr odmah u startu osudjen na neuspeh kod nas.
 
Da li LOHR proizvodi i klasične tramvaje?dodavanje treće šine i ne bi bilo takav problem na rekonstruisanim deonicama kakvih je sada većina :kafa: jel neko zna nešto više o tome ,mislim na građevinski deo priče :kafa:
 
Siniša":jhx3a92f je napisao(la):
I, na kraju, Beograd i dalje ima jednu od najmladjih tramvajskih flota u Ervopi...
Hmm, pa baš ne bi rekao :/ , Beograd ima jednu od najmlađih autobuskih flota u Evropi, to je sigurno, ali to malo govori i o snazi bus lobija. Nije da sam protiv obnavljanja autobuskog voznog parka, daleko od toga.
Ima, mozes slobodno da proveris na netu. Radni vek autobusa je znatno kraci od tramvaja i trolejbusa, samim tim, cesce se menjaju, nema tu nikakvog autobuskog lobija. Kao sto vec papagajski ponavljam, kvalitetno napravljeno i dobro odrzavano sinsko vozilo bi moralo[ da bez problema sluzi barem 40 godina... Evo, ne treba daleko da ides da bi video, zagrebacki T-101, koje menjaju ovi Crotramovi, jos uvek voze bez ikakvih problema vec 50 godina...
 
@ mcdeki

koliko ja znam, lohr ne pravi klasicne tramvaje. prave vagone, kombinovane sisteme za prenos robe zeleznicom i putem (prikolice za kamione koje se pretvaraju u vagone, bukvalno), vojna vozila (laka oklopna kola, kamione-platforme za radare i telekomunikacije, i mislim cak jedan samohodni top), i ove automatske ili poluautomatske tramvaje. to bi bilo to. tako da ako i dodju kod nas, mislim da ce najverovatnije praviti delove za vagone ili cele vagone, a o tim tramvajima pretpostavljam da nema ni govora.

uostalom, evo linka za translohrovu jedinicu za javni prevoz: http://www.lohr.fr/transport-public.htm
 
Zdravo Kim Il Sin
Ima, mozes slobodno da proveris na netu
GSP ima tako loš sajt, ne znam kada su ga zadnji put ažurirali, a nisu ga ni dobro napravili. Užasan im je. Ništa im ne verujem.
nema tu nikakvog autobuskog lobija
Ima, nažalost ima. Već bi se nešto uradilo po pitanju tramvaj i železnice, da ne ponavljam, već 20 godina nije metar nove pruge izgrađen, gde ne računam obnovu. Priča ''nema se para'' su priče za malu decu. Lako je ići linijom manjeg otpora i kupovati autobuse. Beograd i Srbija su bili i u gorim periodima pa su gradili tramvajske i železničke pruge. Sve se može kad se hoće. Drugo, ne postoji strategija na nivou grada kakav nam treba šinski prevoz, to ne postoji duže od 20 godina.
kvalitetno napravljeno i dobro odrzavano sinsko vozilo bi moralo[ da bez problema sluzi barem 40 godina... Evo, ne treba daleko da ides da bi video, zagrebacki T-101, koje menjaju ovi Crotramovi, jos uvek voze bez ikakvih problema vec 50 godina...
Slažem se 100%, mogu tramvaji i duže da rade (npr. New Orleans preko 80 godina). Ovi švajcarski tramvaji su izgleda još najkvalitetniji a pravljeni su '67 i '72. Eto , moglo se i onih 40 KT-4 tramvaja remontovat, pa i to je otpalo, uravo zbog ove dve stvari iznad što sam pomenuo 9bus lobi i ne postojanje strategije). To je moje mišljenje. Nadam se da grešim. Treba održavati ovu tramvajsku flotu, može ona još, ali treba početi i kupovati nove tramvaje, bar 10 novih bi dobro došlo.
 
evo vam podaci za vozni park gsp-a na dan 31.12.2007. od tada je jedino nova narudzbina ikarbusovih autobusa (dodajte jos 100 komada za autobuse na prikazanu cifru)

 
Tzv. solo tramvaji su poklon grada Hallea iz 2002., odnosno T3ke koje se koriste samo kao pomocni, a pod prikolice se vode oni dodaci koji su dosli uz svajcarske tramvaje iz Bazela. Neke od tih prikolica datiraju jos od pre Drugogo svetskog rata, ali u su medjuvremenu dozivele nekoliko rekonstrukcija.
 
Nije T3 nego T4 i samo jedan je takav, drugi solo je čičica, a treci švajcarac BE 4/4
T4 vozi na liniji 6 u šifti ali dugo nije izašao.
Čičica vozi samo specijalne voznje,
Be4/4 naši vozači ne znaju da voze i on nikada nije izašao u saobraćaj.
 
Cuo sam to da ne umeju da voze Svajcarca, ali ne kapiram kako je to moguce. Racunam da i tramvaji kao automobili imaju neki standard kada je u pitanju upravljanje?
 
Evo slika:
f42xz5.jpg

25hz6zq.jpg
 
Evo slike jedne 456-ice
456990825gerbig01ymf6.jpg

453typenplan01yrl8.gif

453typenplan02ypq3.gif


Četveroosovinske prikolice su izrađene 1947-1948, dok su troosovinse između 1956 i 1964. Doživele su nekoliko remonta, u Bazelu ima i varijanta četveroosovinske sa niskim podom i troje vrata.
 
nesto gledam ovaj bazelski tram club, http://www.tramclub-basel.ch... covece, oni su rolling stock iz 1958(!) odrzavali u fenomenalnom voznom stanju sve do 2001... covece... a mi imamo ove katice stare 25 godina a izgledaju kao od pre rata...

licno mi uopste, ali uopste ne smeta da imamo stare fino odrzavane tramvaje. da kupimo stare svajcarske, berlinske (t6), amsterdamske (ne znam, gvba 10g, 11g), sve su to vozila iz 60ih-70ih, da nastavimo da ih lepo odrzavamo, ima u njima jos 10 godina finog rada, a u medjuvremenu da tu ustedu odvajamo za nove tramvaje...
 
Evo nekih interesantnih video snimaka tramvaja u Beogradu sa jutuba

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ifQENYsmetU[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=AxmC0DwfYNI[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LoDCk9wmT-s[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=b2X_vZ87-f4[/video]
 
Uffff sad sam se primio da odradim neki timelapse filmic na nekoj relaciji. Jos kad bi vozac dopustio da nabudzim aparat kod njega u kabinu, ali znajuci kako su ljubazni sumnjam u to.
 
shmeksi":1jzxy0yb je napisao(la):
Uffff sad sam se primio da odradim neki timelapse filmic na nekoj relaciji. Jos kad bi vozac dopustio da nabudzim aparat kod njega u kabinu, ali znajuci kako su ljubazni sumnjam u to.
pa.. umeju da budu iznenađujuće ljubazni :D Mene jedan vozač pustio da slikam trolu kompletno dok je ona na početnoj stanici, i izunutra i spolja, doduše to je bilo pre par godina, ne znam kako je sada.
 
Evo, kad se vec raspravlja o starosti voznog parka gradskog prevoznika, pre svega tramvajskog, malopre bilo na vestima da ce u 2009. GSP nabaviti nove tramvaje i trolejbuse. Evo kratke informacije sa sajta Beta-e:

GSP kupuje 50 trolejbusa i 30 tramvaja u 2009. godini
BEOGRAD, 19. septembra 2008. (Beta) - Gradsko-saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" nabaviće 50 novih trolejbusa i 30 tramvaja u 2009. godini, najavio je danas novi vršilac dužnosti generalnog direktora tog preduzeća Radoslav Nikolić.

Verovatno ce biti i opsirnije sutra u novinama.
 
Iskreno se nadam da ti novi trolejbusi nece dolaziti iz Ex SSSR bloka. A tramvaji su trebali da budu nabavljeni ove godine, pa je sve pomereno za sledecu.
 
Danas sa gledao na vestima i rekli su da je Beograd naručio 50 trolejbusa i 30 tramvaja za 2009.

Zna neko koji su modeli i kako izgledaju. :gobb:
 
Trole ce garant biti beloruske (ove narandzaste niskopodne sto vidjamo po gradu). Mislim sve mi je bilo jasno pre par godina kada je u BG-u na nekom GSP sajmu bila promocija poljske neke trole i pitali tadasnjeg dishu GPS-a Slavena Ticu kako mu se dopada. On odgovara da je trola fenomenalna, ali da tako nesto u BG-u necemo videti uskoro jer za jedan poljski mozemo da kupimo bar dva beloruska.

Sto se tramvaja tice (to je i tema), ne znam zaista sta moze da se kupi za milion i po evra. Ipak mi je malo zao sto se odustaje od remonta (ranije je bila prica o remontu 60 tramvaja - 30 ove godine i 30 naredne i kupovini 10 komada tokom 2009.). Mada 30 novih tramvaja nije malo. Nadam se da ce i biti nesto od toga, da se neve zavrsiti samo na reci, jer odvec je poznato da se u BG-u njavise energije trosi na pricu.
 
Vrh