Šta je novo?

Tramvaji

Možda,ne znam nikada se nisam vozio u katici koja ne pravi buku i sl. možda je ipak stvar u održavanju oni siemens su odlično održavani dugo a naši mogu da zamislim kako :bash: Sutra čekam neku katicu remontovanu pa ću videti.
 
Svajcarci mozda imaju bolju unutrasnju zvucnu izolaciju, ali zato napolju prave mnogo vecu buku nego standardni ceski/crveni tramvaji.
 
^^ svajcarski tramvaji su zapravo par svetlosnih godina bolji nego katice. inace, bas me zanima sta im znaci 'remontovanje' - ako budu radili sto i cesi i nemci, tj. ako ubace jos jedan modul u sredinu tramvaja, i to niskopodni po mogucstvu, bice to vrlo ok. ako ih samo ofarbaju i usminkaju kao sto su radili do sada, bacene pare.
 
Zadnji remont katica koji je bio 2002. nije tu bilo samo šminkanja, već i obnove motora i nove elektronike. Neki gradovi koji iamju katice prilikom remonta su dodavali niskopodni modul. Prvaljene su dve vrste modula: jedna je dvoosovinska, druga četveroosovinska.
Ovo je katica iz Tallinasa dvoosovinskim modulom (KTNF 6)
ktnf6.jpg

Ova druga iz Gere ima četveroosovinski modul (KTNF 8)
2004-04-01-25-X350.jpg
 
hm. vidis, nisam znao da su ozbiljnije remontovane... jel to gosa radila? a sto se tice konkretno ovih 'umetaka', moram priznati da mi se svidjaju oba. sad, pitanje je za analiticare prevoza, koji modul odnosno kapacitet/duzina se vise isplati, isto kao i za kupovinu novih tramvaja
 
Ja mislim da je Gosa radila. Tada su ubacivali unutra i one male elektronske displeje. Inače, valjda su na jednoj 7 pokušali da probno uvedu glasovno najavljlivanje stanica. Da li je suvišno reći da nije zaživelo? A makar bi na njima mogli da uvedu.
 
ne znam, meni je uvek bilo bezveze to sto u beogradu ti nemas prava imena stanica... ok, imas, ali ti to uglavnom nista ne govori ako nisi iz tog kraja. dobar primer je vojvode stepe, tamo se stanice zovu 'boze jankovica -> kralja vladimira -> vitanovacka -> petrovacka' itd. ispadne lakse da kazes '3 stanice od autokomande' nego 'na stanici petrovacka', posebno sto je stub sa imenom stanice razvaljen pre dvocifrenog broja godina.

naravno, nece ni biti pravih imena stanica dok ne dobijemo i prave stanice (neko je rekao metro?) a ne 'stajalista', ali ipak, mogao bi neko da smisli nesto bolje - pa da uvede i obavestenja u vozila...
 
Nemam pojma, meni su u principu nazivi stanica gde god sam ih video logični, i najčešće se odnose na najbližu i najveću ulicu koja seče.. Ili tipa Beograđanka, itd. :/

Ali da, nikad ne bih govorio po stanicama, već uvek ih brojim, ili po nekom orijentiru.
 
Meni nikad nije bilo jasno sto se ta stanica zove petrovacka, a zivim tu ceo svoj zivot, nit ulice sa takvim nazivom nit neki lokalitet.
 
Ne znam od kad da je ulica, ne postoji sigurno 15-20 godina, mogao je naziv stanice da se do sad promeni 300 puta.
 
Iskreno ne znam ko je radio modernizaciju. Na sajtu Inekona piše da su i oni radili (vidi donji deo stranice)[/u]]http://www.inekon-trams.com/tram_refurbishment.html. Možda je Goša radila karoseriju, a Inekon motore i elektroniku.
Ja mislim da je dobra ideja da stanice dobiju svoja imena, kako po značajnim ljudima, tako i događajima. Isto tako, u nekim gradovima tramvaji imaju svoje nadimke, svaki tramvaj ponaosob ima ime.
"shabanajzer"":wa1wvxpw je napisao(la):
pitanje je za analiticare prevoza, koji modul odnosno kapacitet/duzina se vise isplati, isto kao i za kupovinu novih tramvaja
Iznet ću svoje viđenje iako nisam stručnjak. Mislim da tramvaji ne bi trebali biti duži od 30 metara isključivo zbog nekih nerešenih raskršća poput Slavije, Pravnog fakulteta, pa i Železničke stanice. O tome sam već pisao ovde. Neki kraći sa tri modula bi bio dobar, najviše četiri.
 
Siniša":tntbgclo je napisao(la):
Mislim da tramvaji ne bi trebali biti duži od 30 metara isključivo zbog nekih nerešenih raskršća poput Slavije, Pravnog fakulteta, pa i Železničke stanice. O tome sam već pisao ovde. Neki kraći sa tri modula bi bio dobar, najviše četiri.
slazem se, a treba voditi racuna i o postojecim duzinama 'perona' na stajalistima (mada tu verovatno nije problem jer su valjda vec projektovani da stoje po 2 tramvaja istovremeno.

shmeksi":tntbgclo je napisao(la):
Ne znam od kad da je ulica, ne postoji sigurno 15-20 godina, mogao je naziv stanice da se do sad promeni 300 puta.
tesko da su mogli da promene kad vec godinama tamo nista ni ne oznacava te stanice, izvalila lokalna decica... :bash: sad su tek poceli da postavljaju nove nadstresnice
 
Na toj stanici nisu nista postavili, a stajala je uvek tabla, mozda neko otkine pa je nema par dana, ali instaliraju ovi iz gsp-a opet novu (ali sa istim nebuloznim imenom).

p.s. nisu to lokalna decica, vec sticenici popravnog doma
 
Pa i oni su lokalna deca. Uglavnom se ne postavljaju te table sa naziivom stanice, samo one sa brojevima linija. Cak i tu su stalno neke greske. Meni se ovi niskopodni dodaci ne dopadaju. Najudobniji su mi nasi remtovani tramvaji. To sa govorom koja je sledeca stanica je funkcionisalo veoma dobro, ali je sigurno vozacima islo nanerve pa je iskljuceno.
 
evo, nije me mrzelo, potrazio sam po mapi i ispostavlja se da zaista postoji petrovacka ulica tamo. ali gde?

pa evo, kad se krene vitanovackom nizbrdo prema autoputu, levo od solitera, druga ulica desno je nikole djurkovica, pa kad se skrene u nju idu levo redom gligorija vozarevica, svetislava cvijanovica, i - petrovacka. :)

e sad kom je pametnjakovicu palo na pamet da stanicu nazove po kilometar udaljenoj minornoj ulicici, nemam pojma, ali ispada da sam slucajno uzeo jako dobar primer za svoju tezu da su imena lose odabrana i zbunjujuca. :)

(p.s. vozdovcani, nemojte da zamerite ako sam se negde zeznuo - ja sam kao klinac ziveo gore na banjici kod elektrotehnicke skole, pa mi je vojvode stepe jedino sto znam tamo nizbrdo...)
 
Evo malo sam se zezao i ''skratio'' Bombardierov tramvaj za Graz, možda takav ne bi bio loš za Beograd :p
tramqd1.jpg

17.905 m dug, skoro kao Katica :p :D
 
Ambassador":1nb1zoeu je napisao(la):
Nemam pojma, meni su u principu nazivi stanica gde god sam ih video logični, i najčešće se odnose na najbližu i najveću ulicu koja seče.. Ili tipa Beograđanka, itd. :/
Kako gde......recimo u Jerkoviću postoji stanica sa nazivom "Toplana",a toplane na tom mestu nema već više od 20 godina.:laugh:
 
Najavljena modernizacija i nabavka vozila za GSP „Beograd”
Novi tramvaji do septembra sledeće godine

U poslednjih deset godina ni jedan novi tramvaj nije izašao na beogradske ulice. Novi tramvaji, 20 komada, kupljeni su sad već davne 1998. godine a prema najavama Radoslava Nikolića, vršioca dužnosti direktora GSP „Beograd”, Beograđani bi mogli tek od septembra sledeće godine da se voze u novim tramvajima, a do tada će morati da se zadovolje vozilima koja su stara u proseku 20 godina.

Beograd ima ukupno 215 zglobnih tramvaja čija je prosečna starost 23 godine. Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina. Od 2000. na ovamo, GSP je samo u jednom navratu, 2003. godine rekonstruisao 30 tramvaja i na poklon iz Bazela dobio još 24. Nakon toga najavljena je kupovina novih, a kad se i od te ideje odustalo raspisan je konkurs za idejno rešenje izgleda novih vozila na šinama po kome je trebalo da se izvrši rekonstrukcija 60 tramvaja. Međutim, i ta ideja je „pala u vodu” pa je ponovo u igri nabavka novih tramvaja za šta je zatražen novi kredit od Evropske investicione banke u iznosu od 30 miliona evra za nabavku novih i pet miliona za popravku postojećih tramvaja. Cena tramvaja zavisi od zahteva kupaca, ali se ona kreće od milion i po do četiri miliona evra.

- Do sada smo kupovali kod čeških proizvođača, kod firme „ČKD”, ali je ta firma sada privatizovana, pa su za sada najprihvatljivije ponude „Škode” i „Rade Končara”, ali je primamljiva ponuda i jedne firme iz Sankt Petersburga - navodi Nikolić i dodaje da će najpre biti preispitan tender za nabavku 20 tramvaja koji bi, ukoliko krediti budu odobreni, na beogradske ulice mogli u septembru sledeće godine.
Tramvaji dnevno prevezu oko 20 odsto putnika, odnosno oko 350.000 ljudi.
izvor: http://blic.co.yu/beograd.php?id=59105

ja ovo citam da nam se sprema 20 ruskih tramvaja :blah: i to verovatno ovih: http://www.vagonmash.ru/en_products-10.htm :notok:
 
mada, mozda ce stvarno prvo da gledaju skodu i radeta koncara, sto znaci da nije uopste iskljuceno da nam se smesi crotram - sto bi opet moglo ovdasnjim hardlinerima da se ucini prihvatljivijim ako bi se u proizvodnju ukljucio i neko nas, stajaznam, gosa ili minel... plus da to malo spusti cenu.
mada, celo ovo hrljenje srbije u zagrljaj rusima me generalno cini jako ogorcenim, posebno ako ukljucuje i neke kretenske kompenzacije tipa jeste 400 mil za nis malo, ali evo vam zato pride 20 tramvaja... :bash:

e, tek sam sad provailio - 'do sada smo kupovali kod CKD-a, ali je sad privatizovan...' ispada da necemo da kupujemo jer je firma privatizovana, a ne zato sto zapravo vise i ne pravi tramvaje :rolleyes:
 
CKD vise i ne postoji. Oni se sada bave samo remontom. Proizvodnju tramvaja u Ceskoj je preuzela Skoda.
 
Vrh