Ambassador
Advanced
A ja mogu da je ovo prvo!
Edit: Katice su u Zagrebu zakon!
Edit: Katice su u Zagrebu zakon!
Iznet ću svoje viđenje iako nisam stručnjak. Mislim da tramvaji ne bi trebali biti duži od 30 metara isključivo zbog nekih nerešenih raskršća poput Slavije, Pravnog fakulteta, pa i Železničke stanice. O tome sam već pisao ovde. Neki kraći sa tri modula bi bio dobar, najviše četiri."shabanajzer"":wa1wvxpw je napisao(la):pitanje je za analiticare prevoza, koji modul odnosno kapacitet/duzina se vise isplati, isto kao i za kupovinu novih tramvaja
slazem se, a treba voditi racuna i o postojecim duzinama 'perona' na stajalistima (mada tu verovatno nije problem jer su valjda vec projektovani da stoje po 2 tramvaja istovremeno.Siniša":tntbgclo je napisao(la):Mislim da tramvaji ne bi trebali biti duži od 30 metara isključivo zbog nekih nerešenih raskršća poput Slavije, Pravnog fakulteta, pa i Železničke stanice. O tome sam već pisao ovde. Neki kraći sa tri modula bi bio dobar, najviše četiri.
tesko da su mogli da promene kad vec godinama tamo nista ni ne oznacava te stanice, izvalila lokalna decica... :bash: sad su tek poceli da postavljaju nove nadstresniceshmeksi":tntbgclo je napisao(la):Ne znam od kad da je ulica, ne postoji sigurno 15-20 godina, mogao je naziv stanice da se do sad promeni 300 puta.
Kako gde......recimo u Jerkoviću postoji stanica sa nazivom "Toplana",a toplane na tom mestu nema već više od 20 godina.:laugh:Ambassador":1nb1zoeu je napisao(la):Nemam pojma, meni su u principu nazivi stanica gde god sam ih video logični, i najčešće se odnose na najbližu i najveću ulicu koja seče.. Ili tipa Beograđanka, itd. :/
izvor: http://blic.co.yu/beograd.php?id=59105Najavljena modernizacija i nabavka vozila za GSP „Beograd”
Novi tramvaji do septembra sledeće godine
U poslednjih deset godina ni jedan novi tramvaj nije izašao na beogradske ulice. Novi tramvaji, 20 komada, kupljeni su sad već davne 1998. godine a prema najavama Radoslava Nikolića, vršioca dužnosti direktora GSP „Beograd”, Beograđani bi mogli tek od septembra sledeće godine da se voze u novim tramvajima, a do tada će morati da se zadovolje vozilima koja su stara u proseku 20 godina.
Beograd ima ukupno 215 zglobnih tramvaja čija je prosečna starost 23 godine. Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina. Od 2000. na ovamo, GSP je samo u jednom navratu, 2003. godine rekonstruisao 30 tramvaja i na poklon iz Bazela dobio još 24. Nakon toga najavljena je kupovina novih, a kad se i od te ideje odustalo raspisan je konkurs za idejno rešenje izgleda novih vozila na šinama po kome je trebalo da se izvrši rekonstrukcija 60 tramvaja. Međutim, i ta ideja je „pala u vodu” pa je ponovo u igri nabavka novih tramvaja za šta je zatražen novi kredit od Evropske investicione banke u iznosu od 30 miliona evra za nabavku novih i pet miliona za popravku postojećih tramvaja. Cena tramvaja zavisi od zahteva kupaca, ali se ona kreće od milion i po do četiri miliona evra.
- Do sada smo kupovali kod čeških proizvođača, kod firme „ČKD”, ali je ta firma sada privatizovana, pa su za sada najprihvatljivije ponude „Škode” i „Rade Končara”, ali je primamljiva ponuda i jedne firme iz Sankt Petersburga - navodi Nikolić i dodaje da će najpre biti preispitan tender za nabavku 20 tramvaja koji bi, ukoliko krediti budu odobreni, na beogradske ulice mogli u septembru sledeće godine.
Tramvaji dnevno prevezu oko 20 odsto putnika, odnosno oko 350.000 ljudi.