Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" prošle nedelje najavilo je kupovinu 30 novih tramvaja, u okviru nastavka modernizacije gradskog šinskog sistema. Novi vršilac dužnosti direktora Radoslav Nikolić rekao je da, prema procenama ovog preduzeća, remont jednog tramvaja košta oko 800.000 evra, a novo vozilo između 1,2 i 1,6 miliona evra.
Međutim, na internet portalu "Beobild" (
www.beobuild.net) pojavila se analiza cena tramvaja, koja je u potpunosti suprotna u odnosu na onu koju je objavio GSP.
- Nažalost, prema našim istraživanjima, na evropskom tržištu nije moguće kupiti nov i kvalitetan tramvaj po ceni koju su najavili predstavnici GSP-a. Kako bi se ispunili standardi u kvalitetu prevoza, GSP mora da nabavi niskopodne tramvaje, koje mogu da koriste i osobe sa invaliditetom, stariji sugrađani i trudnice - kaže se u analizi "Beobilda".
Da bi se ispunili evropski standardi, moraju se kupiti daleko skuplji tramvaji, navodi se dalje u analizi.
- "Alstom" tramvaje tipa "citadis", moguće je konfigurisati po dužini, a koštaju između 2,75 i 3,2 miliona evra. "Končarov" TMK 2.200 košta 2,4 miliona evra, "Bombardierov" "fleksiti autluk" košta između 2,5 i 3,25 miliona evra. Šinsko vozilo "škoda" prodaje se po ceni između 2,5 i tri miliona evra, a "Simensov" "kombino" između 2,75 - 3,5 miliona evra - navodi se na sajtu.
Portal "Beobild" zaključuje da su procene GSP-a pogrešne, jer trenutno jednostavno nije moguće kupiti kvalitetan tramvaj za samo 1,6 miliona evra. U kupovini gradskih šinskih vozila, Beograd ne bi smeo da štedi, posebno ako se uzme u obzir činjenica da su ta vozila predviđena da uz kvalitetno održavanje traju i po 50 godina.