shabanajzer
Intermediate
zar nije ckd-ovu jedinicu za proizvodnju sinskih vozila kupio siemens? takodje sam mislio da se ckd bavi projektovanjem tipa stanica, sina, itd? slab sam sa ceskim, ali evo: http://www.ckddiz.cz/index.php?m=4&ms=125
Da li to znači da Inekon može napraviti i druge modele ČKD-a?Since the old rail trucks that are prevailent in Ufa are not suitable for our new low-floor Inekon streetcars, we will supply 4 new high-floor type T3M. They will be equipped with all modern traction equipment, type TV-progress that will increase the tram's reliability, induce energy savings as well as limit use of spare parts, since the power equipment will be operated with no moving parts.
Sve sve, samo ne odvratni ruski tramvaj. Ma ništa rusko. Škoda može.shabanajzer":3fx8yny8 je napisao(la):izvor: http://blic.co.yu/beograd.php?id=59105Najavljena modernizacija i nabavka vozila za GSP „Beograd”
Novi tramvaji do septembra sledeće godine
U poslednjih deset godina ni jedan novi tramvaj nije izašao na beogradske ulice. Novi tramvaji, 20 komada, kupljeni su sad već davne 1998. godine a prema najavama Radoslava Nikolića, vršioca dužnosti direktora GSP „Beograd”, Beograđani bi mogli tek od septembra sledeće godine da se voze u novim tramvajima, a do tada će morati da se zadovolje vozilima koja su stara u proseku 20 godina.
Beograd ima ukupno 215 zglobnih tramvaja čija je prosečna starost 23 godine. Uz to ima još i 25 tramvajskih prikolica, starih u proseku 55 godina. Od 2000. na ovamo, GSP je samo u jednom navratu, 2003. godine rekonstruisao 30 tramvaja i na poklon iz Bazela dobio još 24. Nakon toga najavljena je kupovina novih, a kad se i od te ideje odustalo raspisan je konkurs za idejno rešenje izgleda novih vozila na šinama po kome je trebalo da se izvrši rekonstrukcija 60 tramvaja. Međutim, i ta ideja je „pala u vodu” pa je ponovo u igri nabavka novih tramvaja za šta je zatražen novi kredit od Evropske investicione banke u iznosu od 30 miliona evra za nabavku novih i pet miliona za popravku postojećih tramvaja. Cena tramvaja zavisi od zahteva kupaca, ali se ona kreće od milion i po do četiri miliona evra.
- Do sada smo kupovali kod čeških proizvođača, kod firme „ČKD”, ali je ta firma sada privatizovana, pa su za sada najprihvatljivije ponude „Škode” i „Rade Končara”, ali je primamljiva ponuda i jedne firme iz Sankt Petersburga - navodi Nikolić i dodaje da će najpre biti preispitan tender za nabavku 20 tramvaja koji bi, ukoliko krediti budu odobreni, na beogradske ulice mogli u septembru sledeće godine.
Tramvaji dnevno prevezu oko 20 odsto putnika, odnosno oko 350.000 ljudi.
ja ovo citam da nam se sprema 20 ruskih tramvaja :blah: i to verovatno ovih: http://www.vagonmash.ru/en_products-10.htm :notok:
Kako volim ljude koji padaju na propagandu. Rusi su ovde ulozili jako malo novca, znatno manje od Bugarske, ali kada imas propagandne medije onda mozes sve.shabanajzer":5zymbdkh je napisao(la):mada, mozda ce stvarno prvo da gledaju skodu i radeta koncara, sto znaci da nije uopste iskljuceno da nam se smesi crotram - sto bi opet moglo ovdasnjim hardlinerima da se ucini prihvatljivijim ako bi se u proizvodnju ukljucio i neko nas, stajaznam, gosa ili minel... plus da to malo spusti cenu.
mada, celo ovo hrljenje srbije u zagrljaj rusima me generalno cini jako ogorcenim, posebno ako ukljucuje i neke kretenske kompenzacije tipa jeste 400 mil za nis malo, ali evo vam zato pride 20 tramvaja... :bash:
e, tek sam sad provailio - 'do sada smo kupovali kod CKD-a, ali je sad privatizovan...' ispada da necemo da kupujemo jer je firma privatizovana, a ne zato sto zapravo vise i ne pravi tramvaje
Ma ne bih sada o politici ima toga nije da nije ali imas toga i kod SAD i EU samo treba pogledati desavanja oko JAT-a ili oko gradnje gasovoda po Evropi.shabanajzer":136cr2a1 je napisao(la):po americi voze i flexity (bombardier) i avanto (siemens).
sto se mene tice, kad se budu kupovali tramvaji, prvo citadis, pa combino, pa sirio, pa skoda, pa crotram, pa onda 10,000 praznih mesta, pa odvratni ruski.
moj problem sa ruskim investicijama je to sto su one ili otvoreno politicke ili iza njih stoji politicka pozadina i zahtevi, bez izuzetka, jer je ruska privreda i dalje komandna i radi sta joj tata kaze. a ruskoj politici mogu da nadjem sto miliona zamerki.
Pa ti isti niskopodni tramvaji se izvoze u USA u kooperaciji sa Škodom. Ovaj u Ufi je nekako stvarno kockast, kao da je kockastiji od svojih originala T6B5shabanajzer":ilowtjqp je napisao(la):ufff... ovaj inekonov sajt je pravi horor, a ni tramvaji im nisu bog zna sta. ovaj koji su napravili za ufu mi se ubedljivo najmanje svidja od svih koje smo dosad videli, nekako je nesrazmerno visok u odnosu na duzinu, plus je naslednik kt dizajna koji ja ne mirisem mnogo
treba neko da im kaze halo ljudi, malo zakrivljenih linija, moze? jel imao marks neki fetis pravih uglova, pa istocni blok samo to pravi, sta?
CROTRAM TMK-2200
Arguably the most sophisticated light rail vehicles in the world, and cheaper than many other models.
A jeli ima jos tih SFRJ tramvaja u Beogradu? Bolje receno kada su pravljeni?shabanajzer":1vyfemsc je napisao(la):losiji su po tome sto su manje kvalitetni, sto im treba vise odrzavanja i sto su samim tim na dugi rok skuplji.
sta je to u bivsoj sfrj korisceno u (saobracajnoj) infrastrukturi a da je poreklom iz rusije?
- lokomotive americke i nase (dizel), svedske, francuske, rumunske i nase (elektro), emv spanski, madjarski, ruski (jedini i najgori primer)
- avioni americki i francuski (atr)
- tramvaji ceski i nasi (djuro djakovic)
itd.
i to se sve skupa pokazalo jako, jako kvalitetno. i kakvog ja sad interesa imam da trazim da se kupe ruski tramvaji jer su jeftini? kao sto sam rekao gore, jesu jeftiniji na pocetku, ali ce se posle kvariti svakih 5 minuta (sindrom ruskih trola) i ispasce duplo skuplji u odrzavanju, saobracajnim guzvama, izgubljenom vremenu nego bilo koji konkurent.
To sto si napsiao su proverili Finci na ulici i dosli su do zaklljucka da nije tako.shabanajzer":1x2m3aq4 je napisao(la):jeste, t4 je super bio za ono vreme. ovaj rt6 mi se svidja, mada su mi kad je o cesima rec ipak nove skode mnogo, mnogo lepse, posebno onaj novi 15t koji tek projektuju.
EDIT: sad sam gledao skoda 10t (astra) koji su izvezli u sad, u portland i takomu (ima li neka veza izmedju drz. vasington i ceske ) i moram priznati da nisam odusevljen. od euro tramvaja koji voze po americi i dalje mi se najvise svidja bombardier avanto, mislim da je ovde u hjustonu:
http://bp0.blogger.com/_rBWD5yqzqJI/RcEsU_nm-7I/AAAAAAAAABQ/q5HIA8ccYlw/s1600-h/MetroRail.jpg
btw, evo citata sa istog sajta sa kog je slika (http://gttavisions.blogspot.com/2007/01/ttc-to-consider-streetcar-purchase.html):
CROTRAM TMK-2200
Arguably the most sophisticated light rail vehicles in the world, and cheaper than many other models.
Aman nije vazan toliko izgled koliko eksplatacija i velicina prostora. Ne treba da izgleda kao preporod socrealizma ali ne treba da izgleda kao svemirski brod, ne.In 2007 HKL (Helsinki City Transport), Helsinki, Finland showed interest for the TMK 2200. Končar sent one of ZETs vehicles (Nr. 2263) to Helsinki on 5 December 2007. The HKL need to acquire new trams in order to meet the requierements of the growing track lineage as well as to partially replace the Valmet Nr I trams dating from the 1970s, and TMK 2200 is one possibility among several others. HKL has some bad experience with their present low-floor Bombardier Variotrams. In practice a shortened version of the TMK 2200 would have to be created if HKL were to order trams of the type. In test service the TMK 2200 received criticism from the public for not having enough seats or leg room, as well as being noisy
Pa logicno bi onda bilo da je kupovano domace zar ne? Em kvalitetnije em domaca fabrika jos u socijalizmu gde je kupovano po naredbi drzave.Siniša":c9i1tq7u je napisao(la):@No1
Ako misliš na Đuro Đaković tramvaje više ih nema. Pravljeni su između 1967. i 1974. U Zagrebu još voze. U Beogradu su ih ukidali ne zbog kvaliteta (kažu neki da su bili kvalitetniji od čeških), već je GSP imao politiku da unificira tramvajski vozni park. S jedne strane to je bila dobra politka, s druge veoma loša.
Da, u Beovozu voze ex-SSSR vozovi, ali oni se sve više kvare, mnogi su istrčali kilometre i treba im generalka, a od modernizacije nema ništa i izgleda da će ŽS od Beovoza da uzme tri garniture.
E tu već nailazimo na pogubnu politiku tadašnjih politčara. 70ih i 80ih je među našim politčarima i ispolitizovanim stručnjacima smatrano da treba kupovati jeftinje tramvaje od ''bratske socijalističke Čehoslovačke'':| Ta politika je naročito bila izražajna u Beogradu. Čak je i list GSP-a u jednom tekstu o nabavci novih tramvaja iz 1983. izneo stav da Đuro Đaković nudi ''nerealne uslove'' bez ikakvih obrazloženja. 1990. godine je polako počeo da razmišlja o proizvodnji tramvaja, čak su napravili na starim obrtnim postoljima ''Bika'' jedan šestoosovinski tramvaj, u Zagrebu poularno nazvan ''Tenk'' (garažni broj 900). ''Tenk'' je trebao biti ispitivan i u Beogradu, ali onda je došao rat i znamo kako su stvari dalje tekle.No1":slulx9e0 je napisao(la):Pa logicno bi onda bilo da je kupovano domace zar ne? Em kvalitetnije em domaca fabrika jos u socijalizmu gde je kupovano po naredbi drzave.
Odlično pitanje! Kažu da je Končarev tramvaj otpao zbog brdovitog terena, jer nije predviđen za velike nagibe. Navodno da bi imao problema u Nemanjinoj. Stoga stručnjaci smatraju da bi se za Beograd taj tip tramvaja morao prepravljati. Izgleda da neki niskopodni tramvaji baš nisu za brdoviti teren. I dobro si primetio Parisku ulicu, ne samo što trasa ima nagib, već i se čini da je dosta uska. Pitam se da li bi tu mogao proći novi Škodin tramvaj širine 2,46 metara:/shabanajzer":gjay2tyj je napisao(la):ah, vidis, nisam bio (dovoljno) informisan. nego jedno glupo pitanje - mislim da se o ovome vec pisalo ovde - da li su sve tramvajske sine u beogradu pogodne za niskopodne tramvaje? konkretno mi pada na pamet deo u pariskoj, mada sam siguran da ima jos spornih deonica. ne znam koju toleranciju nagiba gore/dole imaju tramvajska postolja, buduci da je to ipak sinsko vozilo?
Tramvaji s ručkom, tj potenciometrom su imali svi modeli Đure Đakovića, Duewagovi tramvaji iz Hagena i neki stariji modeli. PCC nije imao.shabanajzer":gjay2tyj je napisao(la):jos jedna stvar - kad sam bio klinac, secam se tramvaja sa bremzom, tj. ruckom za upravljanje kakvu sad imaju ovi duewag-ovi, tj 'svajcarci'. to je bilo pocetkom osamdesetih. koji bi to tramvaj mogao da bude? jel su u to vreme jos uvek vozili PCC, ili je to djuro djakovic?
Dokle god tramvaji budu delili trasu sa ostalim vidom saobraćaja, tramvaj će se sporo kretati. U Beogradu je tramvajski vid saobraćaja zapostavljen zahvaljujući pogrešnoj politici GSP-a koja je dala primat razvoju autobuskog saobraćaja. Tramvaj ima daleko veće prednosti od autobusa: ne zagađuje, brži je (pod uslovom da se ne meša s drugim saobraćajem) i može primiti daleko viši broj putnika. Zato prvo treba mrežu unaprediti. Jeste da košta, ali se isplati na duge staze."nezanimeme"":gjay2tyj je napisao(la):zakljucak: U Bg tramvaji nista ne pomazu!!!
A to je primetio svako ko se vozio tramvajem od Sajma do Železničke stanice. Jedino problematično mesto - raskrsnica sa Savskom, dok autobusi mile preko mostarske petlje i posle u Sarajevskoj, tramvaj samo propiči.Siniša":l57tkpm0 je napisao(la):Dokle god tramvaji budu delili trasu sa ostalim vidom saobraćaja, tramvaj će se sporo kretati.