Šta je novo?

Tramvaji

mcdeki":2m1hiu7f je napisao(la):
Pa, zar smo ludi da umesto Lora i Siemensa uzimamo Crotram ,baš kao što su i oni kupili Ikarbusove autobuse malo sutra! :mad: A mogu da zamislim ako se Lor montira u Srbiji da li bi se po Zagrebu vozili tramvaji made in Serbia ?,ipak ljudi malo nacionalnog dostojanstva ,ako ga je ostalo :/
Kakvo bre nacionalno dostojanstvo, iskljucivo ekonomski razlozi. Sto bi mi kupovali duplo skuplje tramvaje ukoliko Crotram zadovoljava sve norme? Treba strucno proceniti koje je najekonomicnije resenje koje nama treba, ispitati sta se najvise isplati i onda kupiti a ne trositi pare iz budzeta da bi mi sada zaj*** Hrvate. Tim ponasanjem "samo da komsiji crkne krava" cemo daleko dogurati.
 
Zar zaista neko misli da Hrvati proizvode bolje tramvaje od Nemaca i Francuza a i Čeha ,a to je i verovatno razlog što su jeftiniji zbog slabijeg kvaliteta, uostalom bolje je iz budžeta dati više novca zato ,što ti tramvaji treba da nam služe u narednih 20 godina, ali i bilo bi lepo kada bi i Hrvati bili kosmopolite kao Srbi ,pa dali prednost Srpskom umesto Nemačkom autobusu s obrazloženjem da su kvalitetniji a jeftiniji :rolleyes: Reciprocitet molim! A to nema veze sa nacijom već sa zdravim razumom ;)
 
Oni svoja vozila kupuju shodno njihovim potrebama i budzetu koji je dosta veci i daje vise mogucnosti a pritom imaju sredjeniju situaciju i manje socijalno infrastrukturnih "rupa" za popravljanje. I kada se to uzme u obzir onda naravno da kupuju kvalitetnija i skuplja vozila zato sto to mogu da priuste. Zaista se ne bih obazirao na reciprocitet u kulturno ekonomskoj 'razmeni' jel smo mi tema tj kako cemo mi na najekonomicniji nacin doci do najboljeg proizvoda. Ukoliko je to crotram onda je za mene to vise nego opravdano.
I da naravno, zdrav razum i jeste da se postupa shodno svojim ekonomskim interesima ;)
 
mcdeki":3govoomq je napisao(la):
Zar zaista neko misli da Hrvati proizvode bolje tramvaje od Nemaca i Francuza a i Čeha ,a to je i verovatno razlog što su jeftiniji zbog slabijeg kvaliteta, uostalom bolje je iz budžeta dati više novca zato ,što ti tramvaji treba da nam služe u narednih 20 godina, ali i bilo bi lepo kada bi i Hrvati bili kosmopolite kao Srbi ,pa dali prednost Srpskom umesto Nemačkom autobusu s obrazloženjem da su kvalitetniji a jeftiniji :rolleyes: Reciprocitet molim! A to nema veze sa nacijom već sa zdravim razumom ;)
Upravo to sto pricas nema veze sa zdravim razumom. Ako smatras da oni nisu hteli da kupe Ikarbus samo zato sto je iz Srbije onda je to stvarno njihov problem i onda nek placaju MAN-ove ili Mercedesove buseve papreno i imaju problem sa svojim budzetom, sami su krivi. Zar treba i mi isto da radimo i sami od sebe pravimo budale da bi eto samo njih zaj*** a u stvari najvise sebe? Ja sam na prvom mestu za to da se kupe Bombardier, Siemens ili tako nesto medjutim ako se nema para nek se nadje neko kompromisno resenje. Solidan tramvaj za mnogo manje para. Odnos cene i kvaliteta je najvazniji. Gradski budzet sigurno nije stvar preko koje bi trebalo da se "prebijamo" sa hrvatima i da isterujemo neku pravdu.
Samo nek Ikarbus razvija i usavrsava svoje autobuse a trziste ce se sigurno naci. Ako ih hrvati nece ko ih sisa.
 
Skoada ima 7 verzija tramvaja sve niskopodni i zavisno od godine proizvodnje i opremljenosti kostaju, ubedljivo najoblja ponuda.
The Škoda 03 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_03_T
Škoda 05 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_05_T
Škoda 06 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_06_T
Škoda 10 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_10_T
Škoda 13 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_13_T
Škoda 14 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_14_T
Škoda 16 T
http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_16_T

Ceo program Skode,
http://www.skoda.cz/holding/produkty/c11110

Inace Crotram ima nedostatke evo nekih iz Helsinkija kada su Hrvati pokusali da ide sa pricom mi cemo vama uzeti vojne transportere Patria a vi Finci uzmite Crotram, kada je isao na test u Helsinkiju ovo je zakljuceno,
In test service the TMK 2200 received criticism from the public for not having enough seats or leg room, as well as being noisy
I nije problem toliko zvuk koliko nedostatak u globalu prostora i zato jos niko nije kupio na inostranom trzistu taj tramvaj.
Mogu i da se uporede po ceni i prostoru i svemu pa ce se videti da je Skoda u prednosti.
A najbolje bi bilo kada bi poceo da se radi u Srbiji poput Lora ali tesko.
 
Citadis (onaj što se sklapa kao lego kockice, niskopodni)

Inače,cena jednog se kreće u rasponu od 3,2 do 4,5 miliona evra.

113_Silesian_Interurbans%2C_Citadis_car%2C_Bytom.jpg

Tramway_valenciennes_place_gare_3.jpg

Tram_Barcelona.JPG


Alstom je radio i na problemu eliminacije neugodnih mirisa i zvukova u tramvaju
http://www.railwaygazette.com/news_...sensolab_drives_interior_experimentation.html

I na kraju šlag na torti, Citadis u Bordou (a planiraju i u Dubaiju npr.) koristi APS (Alimentation par Sol), tj. modernu verziju treće šine. Štos je u tome što je treća šina pod naponom samo kada se ceo tramvaj nalazi na njoj (nema opasnosti za pešake, kučiće, kolica sa bebama itd...). Da ne pominjem da u ovakvom rešenju nema žica, kablova i bandera.

Evo kako to izgleda tokom izgradnje:
Bordeaux-aps-place-paul-doumer.jpg


i kada je gotova:

Bordeaux-aps%2Bisolation%26joint.jpg


Lepo, zar ne? :D

Bordeaux-tram-aps-near-Roustaing.jpg


Jeste da to znači da treba još jednom raskopati ulicu, ali nema bandera i ostale skalamerije.
 
Lepo, tehnologija ide napred, a mi stojimo u XX veku.
Naš, osnovni problem je što je železnica krut sistem koji neće dase menja, a uvek je korišćena u političke svrhe.
KAd čovek racionalno razmisli, železnički transportni sitem bi trebalo da bude ispred drumskog zbog svojih prednosti: ekološki prihvatljiv, nezavisna trasa, moguće je upotpunosti poštovati red vožnje....veoma prijatan za vožnju.
 
E ovakava tramvaj BG-u treba :p ,a još uvek me niste ubedili zašto pojedini vatreno navijate za crotram, kada BG-u treba pre svega kvalitet u narednih 20 godina ,jer najeftinije nije uvek i najbolje reršenje a setimo se i provokatvnog kokpita crotrama a ,možda bi trebalo da pogledate i sajt "www.Beograd ili Zagreb?" ;) a ko me nije razumeo ,lobiram za kvalitet! :p a ne vidim zašto ne i za reciprocitet :) Uostalom ako ćemo se teško izboriti za Metro ,Grad nam bar duguje udobne i kvalitetne tramvaje!
 
^^ok ovo je vec pomak u prici tako da smo poceli da pricamo o kvalitetu, isplativosti a ne o nacionalnoj osnovi. Dakle i ja sam za kvalitetnije ukoliko je moguce da budzet to pokrije kroz neke kreditne aranzmane ili nesto sl. Meni je onako vizuelno najzanimljiviji LOHR ali nisam upucen u tehnicke detalje i iskustva u radu. Mozda poznavaoci tramvaja mogu da napisu svoja iskustva o pojedinim modelima i cene pa da probamo da uporedimo i vidimo kakva je situacija.
 
Tramvaji ce biti zamenjeni poslednji. To bi znacilo da ce novi tramvaji biti postupno nabavljani tek za nekih 5-10 godina. Do tada KT-4YU, uz odgovarajucu modernizaciju, mogu da obavljaju posao sasvim dobro... Sto se LOHR-a tice, nisam upoznat sa njihovim tramvajima, ali pretpostavljam da su ok.
 
Ma ne navijamo vatreno, samo mi smeta to "mi i oni"... Nadji mi neki drugi tramvaj koji je ispod 2 miliona EUR, pa cemo da poredimo bez problema! I ja bih radije neki drugi, naravno da je kvalitet EU proizvoda veci i da se tamo vise brine o kontroli istog. :)
 
Meni je više muka od priča s tim Crotramovim kokpitom. Šta su sve novinari u stanju da izmisle
sick3qx.gif
. Kokpit jeste problematičan ali sa stanovišta bezbednosti. On nema dobro vidno polje zbog konzola, pa vozači ne vide pešaka koji dobro skriven iza njih. Već je bio jedan slučaj gaženja zbog toga, ali izgleda da ih je bilo više, samo se zataškava. Drugo, kako sam saznao, malo češće se kvare.
Što se cena tiče, naišao sam na jednom forumu nezvanično cene svih proizvođača tramvaja (ne znam koliko je podatak verodostojan), pa uporedite:
Cro-Tram (Koncar) Low Floor 5 Section Tram (2.4€ million - Export) 1.6€ million
Sirio (Ansoldo Breda) - Low Floor 5 Section Tram 2.85-3.25€ million
Citadis (ALSTOM) - Low Floor 5 Section Tram - 2.75 - 3.2€ million
Flexity Outlook (Bombardier) - Low Floor 5 Section Tram - 2.55 - 3.25€ million
Skoda - Low Floor 5 Section Tram - 2.5-3€ million (most of the components are imported)
Combino (Simmens) - Low Floor 5 Section Tram - 2.75- 3.5€ million
Moje mišljenje je ako gledamo cenu+kvalitet, onda izbor pada na Škodu. Škoda Astra se bar koliko sam čuo dobro pokazala.
 
Ali razlika je vise od milion EUR...? (Pretpostavljam da placamo domacu cenu zbog CEFTA-e)
Ako vec ne Koncar, mozes li mi objasniti zasto Skoda a ne Combino ili Citadis? :)
 
Pazi, ove cene sam našao slučajno i kao što sam napisao nisam siguran koliko su verodostojne. Moguće je da su Siemensovi, Alstomovi, Bombardierovi i Ansaldobredini tramvaji i skuplji. Zašto Škoda? Kako bi moji rekli ''Češka marka!!!'' :D . Šalu na stranu, tramvaji su provereni, Škoda dugogodišnji proizvođač tramvaja, tehnika je više-manje poznata, mislim da je bliska ČKD-u (i Škoda i ČKD su godinama sarađivali), jeftiniji rezervni delovi. Ovi tramvaji se izvoze i u USA, imaju ih gradovi kao Tacoma, Seattle, Portland a i neki drugi gradovi nameravaju da uvede baš ove tramvaje. Ukratko, Česi su dugogodišnji provereni proizvođači povoljnih tramvaja. To je moje mišljenje, možda nisam u pravu, uostalom ja ne odlučujem koji će se tramvaji ubuduće voziti Bg ulicama. :)
 
Beograd ce jos da sanja o ovakvim tramvajima dok god budemo imali korumpiranu i izdajnicku vladu!

SRB-RS-CG-RSK
 
Tihi_SRB":19ovr9bi je napisao(la):
Beograd ce jos da sanja o ovakvim tramvajima dok god budemo imali korumpiranu i izdajnicku vladu!

SRB-RS-CG-RSK
Izdajnička vlada?!?!!?! :lool:

Po čemu je to izdajnička vlada?

A zašto da kupimo onda odmah nove tramvaje koji će da se raspadnu sa šinama? Još nisu rekonstruisane sve deonice?
 
Pa na kraju i kad rekonstruisu sve tamo gdje su poceli vec ce da se raspada jer tako dobrim kvalitetom rade. Uvjerio sam se !!! Ne kazem da treba odmah kupovati nove tramvaje ali po tom pitanju vec rade godinama i ne micu sa mrtve tacke osim sto su par ulica rekonstruisali i to neke gdje je vec trebao da bude podzemnu metro kao sto je rjec o Nemanjinoj !!

SRB-RS-CG-RSK
 
Slazem se da prvo trebamo da imamo normalne sine,a ne da nam tramvaji iskacu iz njih,kao u Nemanjinoj,koja je rekonstruisana! :/
 
Siniša":semx6xhw je napisao(la):
Meni je više muka od priča s tim Crotramovim kokpitom. Šta su sve novinari u stanju da izmisle http://img106.imageshack.us/img106/3876/sick3qx.gif. Kokpit jeste problematičan ali sa stanovišta bezbednosti. On nema dobro vidno polje zbog konzola, pa vozači ne vide pešaka koji dobro skriven iza njih. Već je bio jedan slučaj gaženja zbog toga, ali izgleda da ih je bilo više, samo se zataškava. Drugo, kako sam saznao, malo češće se kvare.
Što se cena tiče, naišao sam na jednom forumu nezvanično cene svih proizvođača tramvaja (ne znam koliko je podatak verodostojan), pa uporedite:
Cro-Tram (Koncar) Low Floor 5 Section Tram (2.4€ million - Export) 1.6€ million
Sirio (Ansoldo Breda) - Low Floor 5 Section Tram 2.85-3.25€ million
Citadis (ALSTOM) - Low Floor 5 Section Tram - 2.75 - 3.2€ million
Flexity Outlook (Bombardier) - Low Floor 5 Section Tram - 2.55 - 3.25€ million
Skoda - Low Floor 5 Section Tram - 2.5-3€ million (most of the components are imported)
Combino (Simmens) - Low Floor 5 Section Tram - 2.75- 3.5€ million
Moje mišljenje je ako gledamo cenu+kvalitet, onda izbor pada na Škodu. Škoda Astra se bar koliko sam čuo dobro pokazala.
Cena Crotram se krece od 1.85 do 2 miliona evra a cena Skode 13 T je oko 2 miliona, zavisno od jacine Ceske Krune.
Ali mene zanima dal' moze neko da nadje koliko kosta 05 T?
 
Cena koju sam ja naveo za Citadis je za modele koji su duži, a prednost u odnosu na ostale je što možete da birate dužinu tramvaja u zavisnosti od potreba, izgled prednje i zadnje kabine/kokpita (ima petnaestak vrsta) i naravno mogućnost korišćenja treće šine. Po meni je ova poslednja prednost i presudna, svi ostali tramvaji zahtevaju pored šina i svu ostalu skalameriju. Na ovaj način , tramvaj može da se proširi i na ulice gde do sada nije bio prisutan (ili nije bio dugo).

Mogli bi da izgrade jednu eksperimentalnu liniju, Hajat - Tvornička (Zemun) preko Bulevara Mihajla Pupina i pored starog Merkatora. Tramvaj bi koristio neka od postojećih autobuskih stajališta. Za početak kupiti 4 Citadisa, ali onih dužih, od 7 delova. Pa da vidimo da li tramvaj u takvim uslovima usporava saobraćaj i povećava gužve ili obrnuto. Ako ovo prođe kako treba, sledeće linija bi išla od Bežanije kroz Treći bulevar do Hajata.

Grad bi trebao da upriliči posetu Bordou i da na licu mesta vidi kako izgledaju i ponašaju se takvi tramvaji tokom eksploatacije.
 
Tako je posetiti što više Gradova i pitati za kvalitet! Francuzi su ipak lideri u proizvodnji šinskih vozila! Nemački vozovi se često kvare a Francuski ne! a tramvaji su im Space shuttle! Dajte za nešto bar pitajmo Evropu :)
 
Našao sam još neke podatke o cenama Škoda. Portland je tramvaj 10T, dvosmerni od 20 m dužine, platio 2.75 mil US$. Cagliari je model 06T, takođe dvosmerni dužine 32 m za kolosek 950 mm, platio 2.16 mil Evra. Pretpostavljam da su jednosmerni tramvaji znatno jefiniji.
 
Vrh