Karlo del Ponte
Advanced
@Laki
Потреба за кретањем људи, не значи потребу за кретањем аутомобилом.
Загушење аутомобилског саобраћаја, је нешто крајње логично у милионском граду, а нарочито на Вождовцу, било које повећање броја аутомобилских трака ће имати апсолутно никакав ефекат на брзину и поузданост аутомобилског саобраћаја изузев у прве три године, повећаће трошкове транспортног система, погинулих и лечења повређених у саобраћајним незгодама, лечења деце од астме, зимске службе, као и повећати издвајања домаћинстава за транспорт. Такође повећава се загађење буком, повећава загревање и исушивање ваздуха у летњим месецима, погоршава економски биланс због повећања увоза нафте, појачава удар на економију при променама цене нафте због зависности од исте, јавне површине се користе на најглупљи начин, за аутомобиле, што ствара опортунитетни трошак (изгубљена шанса да паметно користимо простор). Чак и да немамо друге аргументе против развоја аутомобилизма, за аутомобилизам физички просто више нема места! Исти аргумент је везан и за пругу Београд-Обреновац. Од Обреновца до Чукаричке падине, је могуће направити 10+10 трака, али од Чукаричке падине до центра више нема куда са аутомобилима, заглавиће се и ту нема среће. Већ сада Љутице Богдана+Булевар ослобођења из правца Трошарине+Војводе степе+Кумодрашка+Устаничка+Јужни булевар имају за 30% већи капацитет него Булевар Ослобођења+Аутопут према НБГ. За Нову Кумодрашку би аутомобили у истој били тек нуспојава, мање важно средство превоза које ће ионако заглавити, и радним даном у шпицу представљати више хир и помодарство мањине него превозно средство. Шта више, најважнија ствар која се може добити Новом Кумодрашком су предуслови за квалитетан јавни превоз између Аутопута и Вождовачког брда, одличан бициклистички коридор те предуслов за даље сузбијање аутомобилског саобраћаја у Војводе Степе, самим тим подизање вредности те улице као центра тог дела града.
"Ако се прави град за аутомобиле и саобраћај, добијају се аутомобили и саобраћај. Ако се прави град за места и људе, добијају се места и људи!"
Не могу да се сетим аутора, али радо га цитирам.
Текст саме петиције треба да буде што краћи и прецизнији. Ако се захваљујући истој дође до јавне дискусије која ће бити јавна а не тајна, ја ћу сугерисати да трамвајска баштица буде на бетонским плочама као у Пожешкој ради аутобуса и возила хитних служби, и да буде уздигнута 10 сантиметара у односу на аутомобилски део коловоза са оштрим ивичњацима изузев код пешачких прелаза.
Потреба за кретањем људи, не значи потребу за кретањем аутомобилом.
Загушење аутомобилског саобраћаја, је нешто крајње логично у милионском граду, а нарочито на Вождовцу, било које повећање броја аутомобилских трака ће имати апсолутно никакав ефекат на брзину и поузданост аутомобилског саобраћаја изузев у прве три године, повећаће трошкове транспортног система, погинулих и лечења повређених у саобраћајним незгодама, лечења деце од астме, зимске службе, као и повећати издвајања домаћинстава за транспорт. Такође повећава се загађење буком, повећава загревање и исушивање ваздуха у летњим месецима, погоршава економски биланс због повећања увоза нафте, појачава удар на економију при променама цене нафте због зависности од исте, јавне површине се користе на најглупљи начин, за аутомобиле, што ствара опортунитетни трошак (изгубљена шанса да паметно користимо простор). Чак и да немамо друге аргументе против развоја аутомобилизма, за аутомобилизам физички просто више нема места! Исти аргумент је везан и за пругу Београд-Обреновац. Од Обреновца до Чукаричке падине, је могуће направити 10+10 трака, али од Чукаричке падине до центра више нема куда са аутомобилима, заглавиће се и ту нема среће. Већ сада Љутице Богдана+Булевар ослобођења из правца Трошарине+Војводе степе+Кумодрашка+Устаничка+Јужни булевар имају за 30% већи капацитет него Булевар Ослобођења+Аутопут према НБГ. За Нову Кумодрашку би аутомобили у истој били тек нуспојава, мање важно средство превоза које ће ионако заглавити, и радним даном у шпицу представљати више хир и помодарство мањине него превозно средство. Шта више, најважнија ствар која се може добити Новом Кумодрашком су предуслови за квалитетан јавни превоз између Аутопута и Вождовачког брда, одличан бициклистички коридор те предуслов за даље сузбијање аутомобилског саобраћаја у Војводе Степе, самим тим подизање вредности те улице као центра тог дела града.
"Ако се прави град за аутомобиле и саобраћај, добијају се аутомобили и саобраћај. Ако се прави град за места и људе, добијају се места и људи!"
Не могу да се сетим аутора, али радо га цитирам.
Текст саме петиције треба да буде што краћи и прецизнији. Ако се захваљујући истој дође до јавне дискусије која ће бити јавна а не тајна, ја ћу сугерисати да трамвајска баштица буде на бетонским плочама као у Пожешкој ради аутобуса и возила хитних служби, и да буде уздигнута 10 сантиметара у односу на аутомобилски део коловоза са оштрим ивичњацима изузев код пешачких прелаза.