Šta je novo?

Tramvaji

laki72":22h44sc8 je napisao(la):
Ono sto ja nisam uspeo da pojasnim samom sebi je na osnovu cega je izabran CAF, ako je Koncar imao bolja tehnicka resenja (Obrtna postolja i vise pogonskih osovina) Ako se dobro secam ni cena nije bila na strani Spanaca.
Познато је да када ЕБРД и(ли) ЕИБ дају кредит побеђује произвођач из ЕУ. Пошто су се јавили само Кончар и КАФ, јасно је зашто је КАФ изабран.
 
To je jasno ovako gledano sa strane, ali mora da postoji zvanicno obrazlozenje zasto odredjeni ponudjac nije izabran, tacnije zasto je neki izabran.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Somi303":taemj5xk je napisao(la):
laki72":taemj5xk je napisao(la):
Ono sto ja nisam uspeo da pojasnim samom sebi je na osnovu cega je izabran CAF, ako je Koncar imao bolja tehnicka resenja (Obrtna postolja i vise pogonskih osovina) Ako se dobro secam ni cena nije bila na strani Spanaca.
Познато је да када ЕБРД и(ли) ЕИБ дају кредит побеђује произвођач из ЕУ. Пошто су се јавили само Кончар и КАФ, јасно је зашто је КАФ изабран.
Upravo tako, ko daje pare (EBRD, odnosno EU), od njega ćeš i da kupuješ proizvod (Španija-EU). Hrvatska tada nije bila članica EU i zato je izgubila.
Drugo, zašto su se samo prijavila dva proizvođača. Možda će ovo nekima izgeldati suludo, ali mislim da su se ostali evropski proizvođači, kao Alstom, Bombardier (doduše on je kanadski brend, ali ima fabrike po Evropi), Siemens, Škoda i dr, namerno povukli kako bi "pripomogli" španskoj ekonomiji, obzirom da je 2009 (a i sada) Španija ekonomski u govnima. Imam osećaj da je to bilo u pitanju.
 
laki72":35mn9t1t je napisao(la):
To je jasno ovako gledano sa strane, ali mora da postoji zvanicno obrazlozenje zasto odredjeni ponudjac nije izabran, tacnije zasto je neki izabran.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Зато што је Хрватски. То пије воду у Србији, а тада су односи били гори него сада, и ето изговора.
И ово што синиша каже има слисла.
 
Somi303":33oujbm5 je napisao(la):
laki72":33oujbm5 je napisao(la):
To je jasno ovako gledano sa strane, ali mora da postoji zvanicno obrazlozenje zasto odredjeni ponudjac nije izabran, tacnije zasto je neki izabran.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Зато што је Хрватски. То пије воду у Србији, а тада су односи били гори него сада, и ето изговора.
И ово што синиша каже има слисла.

Званично, Кончара можеш у тендерским условима одувати као и Икарбуса.

"Нема довољно испоручених возила" односно, "није довољно тестиран производ у пракси". И Кончар је пуко.
 
Kako Hrvati govore, Koncar je Hrvatski Ikarbus, koji nije uspeo pobediti ni na jednom tenderu u evropi, bio je na probama, i nije prosao, previse kvarova i slicno. Kupio ga je Zagreb politicki, i niko vise.

U odnosu na Caf, za istu duzinu nudi 40 putnika manji kapacitet, Caf 72 sedenje, 142 stajanje, a Koncar 41 sedenje 161 stajanje. 242:202 u korist Caf-a.
Normalno, ima tu i politike :D ali meni je Caf drazi od Kontas :D
 
Ako je nekome u interesu da progura neki brend (firmu) , on će to i uraditi , a zvanična saopštenja će tako da koncipira da izgleda kao da drugi učesnici tendera nisu ispunili zahtevane uslove na terenu , nisu dostavili svu potrebnu dokumentaciju , njihov proizvod nije dovoljno testiran i sl. , i sve tako upakovano da običan narod vrlo lako proguta priču , iako je iz aviona jasno koliko je providno da je pobednik određen još pre početka tendera.
 
Ma sve je to jasno, nego ne procitah nigde koje je obrazlozenje odluke. Ima li neko mozda link za to?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Икарбус се својевремено прилично добро показао у Пољској са моделом 111 а новије генерације Икарбуса су продаване и у Русији.
 
Karlo del Ponte":lfxho1j4 je napisao(la):
Predlog teksta peticije:
ПЕТИЦИЈА ЗА:
ПРОДУЖЕЊЕ ТРАМВАЈСКЕ ПРУГЕ
ЗА НАСЕЉЕ СТЕПА СТЕПАНОВИЋ И КУМОДРАЖ

Ми долепотписани грађани, тражимо од Скупштине града Београда и надлежних градских тела:
- Да се направи нови крак трамвајске мреже од Трошарине до Кумодража, тако да траса нове трамвајске пруге буде између будуће саобраћајнице Спољна магистрална тангента и Насеља Степа Степановић, а даље према Кумодражу уз десну ивицу Кумодрашке улице. Захтевамо трамвај, јер то је једини превоз који може заобићи застоје на петљи Аутокоманда, а који су све гори са сваким новим станарем Вождовца. Такође, омогућава везу са планираним новим градским садржајима у Кумодражу (дом здравља, пијаца итд.)
- Да након реконструкције Војводе Степе трамвај на свим раскрсницама има предност.
- Да се приликом реконструкције Војводе Степе додају дрвореди свуда где је улица довољно широка.
- Да Војводе Степе од Аутокоманде до Трошарине не буде магистрала, него да остане 1+1 саобраћајна трака за аутомобиле, зато што се загушење од Аутокоманде према центру ионако не може избећи.
- Да се уз десну ивицу колосека обележе траке за кретање бициклиста
- Да се не шире паркинг места на рачун тротоара, уколико није могуће обезбедити тротоар ширине минимално 1,6 метара.
Molim, komentarisite, kritkujte, predajte da se nesto doda oduzme! Uskoro krecemo u akciju sakupljanja potpisa, i ako nesto treba da se izmeni,neka se izmeni sada!

Kako idu stvari sa peticijom? Da li je nešto dodato , nešto promenjeno , da li je postala zvanična?
Evo sad mi pade na pamet i ideja o uspostavljanju potpuno nove linije koja bi mogala da ide pored linije 10 koja bi se preusmerila. Da to bude tramvajska linija koja bi išla Kumodraž II - Blok 45.
 
@Laki
U ovome sam apsolutni laik, tako da moze biti da sam omasio, ali uzimam cistu analogiju da samo godisnji servis putnickog vozila kosta 0,1-0,2% nabavne cene, a ovde pricamo o opremi koja se koristi svaki dan i za koju bih verovao da ima potrosnih delova.
 
Колико глупости у једном посту!
MAN":3hg1hqk2 je napisao(la):
Kako Hrvati govore, Koncar je Hrvatski Ikarbus, koji nije uspeo pobediti ni na jednom tenderu u evropi, bio je na probama, i nije prosao, previse kvarova i slicno. Kupio ga je Zagreb politicki, i niko vise.
Не постоји, апсолутно не постоји у свету ни један тендер за набавку трамваја у свету у последњих неколико деценија, у који није била умешана политика у већој или мањој мери! У Хелсинкију су имали жалбе на буку, и практичност путничког простора, неколико пута обарали тендер да би на крају купили домаћи (фински) производ. Бугари су били одушевљени, и на крају рекли "немамо ми пара за овакав спјс шатл", и купили 15 половних трамваја Т4 са приколицама из Швабије за неке бедне паре. Наравно, на крају, купили од Пољака, своје ЕУ браће, јефтинији трамвај од Кончара. По питању кварова Кончара, то су такође глупости.

Хрвати уколико не направе Хрватску инвестициону банку, која ће другима давати кредите за уваљивање послова својим предузећима, нема шансе да прода робу типа ТМК2200, а ни Србија без такве банке нема шансе да уваљује своје производе и робу. Евентуално, ако уђе у ЕУ преко ЕИБ и ЕБРД.
MAN":3hg1hqk2 je napisao(la):
U odnosu na Caf, za istu duzinu nudi 40 putnika manji kapacitet, Caf 72 sedenje, 142 stajanje, a Koncar 41 sedenje 161 stajanje. 242:202 u korist Caf-a.
Normalno, ima tu i politike :D ali meni je Caf drazi od Kontas :D
Корисна површина путничког простора КАФ и Кончар је малтене иста, једино што се код КАФ користи око 24 метра квадратна за седење, и око 30 за стајање, а код Кончара 14 за седење и 40 за стајање. Поређења ради, код Катице, наменски купљеног трамваја за крпљење превоза милионског града без метро превоза, користи се 9 метара квадратних за седење и 21 за стајање (при томе, у ту површину нису урачунате површине степеништа).

МАН, потпитања:
1) Ценовни или бодовни ранг по којем је КАФ победио
2) Колико је кретенски тендер могао бити да Чеси, Пољаци, Јапанци и Бомбардије нису доставили своју понуду, иако је свако од њих имао дебеле разлоге да се бори за посао у сред кризе? (А сви они нуде технички погодније производе од Кончара и КАФ)
3) Чему служи бојкот хрватских производа? Ако је до ратног наслеђа и нетрпељивости, много више разлога имамо да бојкотујемо америчке рачунаре, или на пример, МАН аутобусе, јер Хрвати што су ратовали, макар су били имовински и животно угрожени, а САД и Немачка што су нас избомбардовали апсолутно нису били угрожени од стране Србије!
 
Karlo del Ponte":1m1q82cc je napisao(la):
3) Чему служи бојкот хрватских производа? Ако је до ратног наслеђа и нетрпељивости, много више разлога имамо да бојкотујемо америчке рачунаре, или на пример, МАН аутобусе, јер Хрвати што су ратовали, макар су били имовински и животно угрожени, а САД и Немачка што су нас избомбардовали апсолутно нису били угрожени од стране Србије!
Можда зато што су тај рат започели? Али није битно то овде, директно или индиректно немачки производи су били бојкотовани на тендеру за аутобусе. Хвала богу па нисмо узели лион сити или цитаро коме константно пуцају носачи мотора.
Да се вратимо на тему, у принципу оба трамваја су добра. Један је скупљи због имена и изгледа, али ни један ни други се не кваре тако често. Једина мана КАФ-а је што су му потрошни делови скупи, можда је и то могло да се отклони да се понудила нека домаћа компанија да прави делове под лиценцом (Београд, Будимпешта и Дебрецин имају КАФ трамваје) па би било посла.
 
A ti bi uzeo Končar tramvaje za Beograd?
Mislim da je i slepom jasno po kom osnovu su kupljeni Caf tramvaji, plaćeni skuplje za oko 600.000E po komadu, dakle na 30 komada je ukradeno za još 10 istih tramvaja. Ali hteli ste niskopodne tramvaje, pa eto vam ih sada, čika Đilas obezbedio, prva ruka ;)
Niko ne pominje onu mašineriju što su uzeli da bi mogli da održavaju CAFove, i ona je negde oko 2mil. eura ako se dobro sećam...
 
То је машина за одржавање нископодног трамваја, није битно код произвођача тако да се не хватај за то.
 
Kakva 'masina za odrzavanje' niskopodnog tramvaja???

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ако се катице поправљају чекићем, КАФ тако не може. Плус је направљена рампа којом се приступа крову јер је скоро све на крову.
 
To je masina za popravku?
Pomislio sam u trenutku da se salis...


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Somi303":1mro2k52 je napisao(la):
То је машина за одржавање нископодног трамваја, није битно код произвођача тако да се не хватај за то.
Prvo stručnjače, nije mašina za održavanje niskopodnih tramvaja, već pokretni strug za obradu tramvajskih točkova, dakle svih vrsta i tipova... A i on je gle čuda preplaćen za oko 450.000E, oćeš mi reći da nismo mogli bez toga? Kako je tramvajski saobraćaj funkcionisao pre Cafova?
 
laki72":2u1r3inj je napisao(la):
To je masina za popravku?
Pomislio sam u trenutku da se salis...


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Nije mašina za popravku, već služi za obrađivanje tramvajskih točkova kako bi se "podesila" optimalna debljina venca točka u cilju smanjivanja iskliznuća iz šina, naravno vremenom se taj "venac" smanjuje, sužava, pa se taj proces obrade radi na nekoj određenoj kilometraži, nisam siguran mislim da je kod nas to nekih 25.000-30.000km što je neki polugodišnji prosek...
 
Vrh