Šta je novo?

Tramvaji

@Laki
Потреба за кретањем људи, не значи потребу за кретањем аутомобилом.

Загушење аутомобилског саобраћаја, је нешто крајње логично у милионском граду, а нарочито на Вождовцу, било које повећање броја аутомобилских трака ће имати апсолутно никакав ефекат на брзину и поузданост аутомобилског саобраћаја изузев у прве три године, повећаће трошкове транспортног система, погинулих и лечења повређених у саобраћајним незгодама, лечења деце од астме, зимске службе, као и повећати издвајања домаћинстава за транспорт. Такође повећава се загађење буком, повећава загревање и исушивање ваздуха у летњим месецима, погоршава економски биланс због повећања увоза нафте, појачава удар на економију при променама цене нафте због зависности од исте, јавне површине се користе на најглупљи начин, за аутомобиле, што ствара опортунитетни трошак (изгубљена шанса да паметно користимо простор). Чак и да немамо друге аргументе против развоја аутомобилизма, за аутомобилизам физички просто више нема места! Исти аргумент је везан и за пругу Београд-Обреновац. Од Обреновца до Чукаричке падине, је могуће направити 10+10 трака, али од Чукаричке падине до центра више нема куда са аутомобилима, заглавиће се и ту нема среће. Већ сада Љутице Богдана+Булевар ослобођења из правца Трошарине+Војводе степе+Кумодрашка+Устаничка+Јужни булевар имају за 30% већи капацитет него Булевар Ослобођења+Аутопут према НБГ. За Нову Кумодрашку би аутомобили у истој били тек нуспојава, мање важно средство превоза које ће ионако заглавити, и радним даном у шпицу представљати више хир и помодарство мањине него превозно средство. Шта више, најважнија ствар која се може добити Новом Кумодрашком су предуслови за квалитетан јавни превоз између Аутопута и Вождовачког брда, одличан бициклистички коридор те предуслов за даље сузбијање аутомобилског саобраћаја у Војводе Степе, самим тим подизање вредности те улице као центра тог дела града.

"Ако се прави град за аутомобиле и саобраћај, добијају се аутомобили и саобраћај. Ако се прави град за места и људе, добијају се места и људи!"

Не могу да се сетим аутора, али радо га цитирам. :gobb:

Текст саме петиције треба да буде што краћи и прецизнији. Ако се захваљујући истој дође до јавне дискусије која ће бити јавна а не тајна, ја ћу сугерисати да трамвајска баштица буде на бетонским плочама као у Пожешкој ради аутобуса и возила хитних служби, и да буде уздигнута 10 сантиметара у односу на аутомобилски део коловоза са оштрим ивичњацима изузев код пешачких прелаза.
 
Razumem ja tebe Karlo, i nacin na koji argumentujes svoje ideje mi se jako svidja.
Sa neke strane sve sto si napisao morao bih da podrzim.
Ipak da bih bio iskren prvenstveno prema sebi, a zatim i drugima, ja moram da kazem sledece. dokle god bude postojao automobil kao prevozno sredstvo, on ce biti omiljen kod mnogih korisnika.
Nedavno sam boravio nekoliko dana u Becu. Grad koji ima sjajnu mrezu metro linija, tramvajskih i autobuskih linija, gradske i prigradske zeleznice...Grad u kome je gotovo svuda vremenski ograniceno parkiranje, gde je cena zapocetog sata parkiranja papreno skupa, a godisnja taksa koju stanovnici placaju da bi u samo svojoj opstini smeli da parkiraju ako nadju mesta je znacajno veca od nase registracije automobila.
gotovo u svakoj ulici u gradu iscrtana je biciklisticka staza. Sam Bec je mnogo manje brdovit i time pogodniji za prevoz biciklom.
E kad i u takvom gradu vidimo da se veliki broj gradjana i pored svega toga vozi automobilom onda moramo uvaziti to kao realnost i potrebu.
I da se razumemo, mada ovde na forumu uglavnom vlada misljenje da se vozaci iz obesti voze kolima, a ne nekim drugim prevoznim sredstvom, to jako cesto nije tako.
Automobil je realnost i tu realnost jos dugo treba uvazavati. Treba naravno ohrabrivati druge vidove transporta, posebno METRO i ZELEZNICU, kao jeftin i efikasan nacin transporta ljudi i roba.
Iz tog razloga ja smatram da u sadasnjoj situaciji kada je smanjivati propusnost Vojvode Stepe time sto ce tramvaj biti na sredini nije pametno.
Naravno , sve ostalo sto si predlozio u vezi ovog kraka punim srcem podrzavam.
Dodao bih samo da ivicnjake ka trotoaru osim na pesackim prelazima treba dici na 20cm. Ta visina je vizuelno OK, omogucava ulazak u vozila skoro u nivou, a sprecava 99% vozila da se parkiraju na plocnik.
 
Када већ помињеш загушење, трамвај се унапређује управо тако да буде бржи и поузданији, јер је управо једини који некако може да удовољи транспортним потребама, а истовремено и заобиђе загушења. У самој петицији не помињемо да ли је трамвај у средини или са стране, зато што се овде не може са сигурношћу тврдити да је стављање трамваја у средину паметно решење.

По питању планирања аутомобилског саобраћаја, у реалним моделима, чак и ако организујеш савршен бициклистички и јавни превоз, хуманизујеш простор за пешачење, добро урбанистички уредиш град тако да су пијаце, вртићи, школе домови здравља и слични садржаји у непосредној близини тако да људи до тих садржаја не користе ни јавни превоз ни аутомобил, у случају да доходак не ограничава коришћење аутомобила опет се мора предвидети око 25% аутомобилских кретања. Међутим, и даље сматрам да у Војводе Степе то треба свести на минимум. Булевар Ослобођења је јако близу, и њему је могуће додати капацитет додавањем треће траке у близини неких раскрсница, а за повезивање Кумодража и Степе већег значаја би било спајање Кумодрашке и Булевара Ослобођења путем 2+2. Смер Булевара Ослобођења од Аутокоманде ка Трошарини је увек проходан, а велику гужву на Аутокоманди праве они који хоће да у Степу и Кумодраж иду Улицом војбоде Степе и Кумодрашком. Да имамо разумне доносиоце одлука, а не аутомобилску секту, додали бисмо и тај разуман захтев за попречном аутомобилском везом (која би, истина, убрзо по проширењу била загушена). Међутим, ако бисмо додали нешто за унапређење аутомобилизма, остављамо им простор за одговор "удовољили смо захтевима грађана, ставили смо дрворед, и проширили за аутомобиле.", а са трамвајем ка Кумодражу као суштинским захтевом можемо да се сликамо. Овако ризикујемо можда мањи број потписа, али не ризикујемо са суштином захтева!
 
10rn7t0.jpg

sa ssc derzdinski
 
Lepo izgleda. Samo bih ja u sredini dodao jos jedan modul, slicno ovome na slici.
314708.jpg
 
marrecar":fz3ssqo3 je napisao(la):
Lepo izgleda. Samo bih ja u sredini dodao jos jedan modul, slicno ovome na slici.
314708.jpg

Podrška! Tako bi se stvorili uslovi da i oni koji koriste kolica, roditelji sa malom decom i teže pokretna lica mogu ih koriste kao Caf a svi ostali u druge module.
 
Nepopravljivi optimista":3vk00jqu je napisao(la):
Podrška! Tako bi se stvorili uslovi da i oni koji koriste kolica, roditelji sa malom decom i teže pokretna lica mogu ih koriste kao Caf a svi ostali u druge module.

To što si ti naveo je izvodljivo samo u teoriji , dok bi u praksi bilo potpuno obrnuto.
 
ја то никако не бих радио. боље је да од старих катица направе нископодне јединице па да их прикаче као приколицу
 
Samo da se zameni ceo deo sa točkovima? :) Koliko bi koštale prepravke katica? I koji je odnos samo renoviranja i ovakvih budženja tj bitnih izmena?
 
Evo kako izgleda unutrašnjost gorepomenutog KTNF6. Nije loše, mada, pre sam za kupovinu tipskih niskopodnih prikolica. Voleo bih da se sve Katice i Švajcarci modernizuju.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oATR8nR5aaY[/youtube]
 
Kod KTNF8 srednji modul se više uklapa u dizajn i stabilniji je, ali, čini mi se da je kod KTNF6 modul duži
 
Nije losa ni ova prikolica kao u Lajpcigu, manje posla za rastavljanje obicnog KT4 i sastavljanje. Po mom misljenju je najvaznije da se poveca kapacitet tramvaja, bilo to kao prikolica ili srednji modul.
 
neki genijalac umesto plavo sediste stavio obicno sediste u remontovanoj katici vagonu 299 :twisted:
 
A zato je u katicu 409 stavio plavo suvise je to komplikovano za gsp da uradi
 
To tako mora, to su sedista za starija lica, gsp je mislio na sve :) :D
 
Mozda je neki patriota pa video da je reklama bela pa da slozi boje - crvena, plava, bela. Mada je naopacke, al nema veze, tako je sve u GSPu.
 
E zbog ovakvih problema propada gsp! :p
Nego, Ako se uklope takve katice, hoće li moći da idu uz kalemegdan? I hoće li moći da se vuku ili bi i tu morala da se napravi modifikacija?
 
Mogle bi bitno je da su ispravne voze u tandemu u njemackoj obicna kata i kata sa niskopodnim djelom bez problema
 
marrecar":117eu40f je napisao(la):
Nije losa ni ova prikolica kao u Lajpcigu, manje posla za rastavljanje obicnog KT4 i sastavljanje. Po mom misljenju je najvaznije da se poveca kapacitet tramvaja, bilo to kao prikolica ili srednji modul.
A može i oboje, i prikolica i srednji modul :)
Meni je dobra ova prikolica iz Leipziga, Bombardier NB4, 100% niskopodna:
759.jpg

925_innen.jpg

852.jpg


Gorstak89 ":117eu40f je napisao(la):
Nego, Ako se uklope takve katice, hoće li moći da idu uz kalemegdan? I hoće li moći da se vuku ili bi i tu morala da se napravi modifikacija?
Originalne Katice imaju snagu motora 4x40kW, modifikovane verzije imaju 4x45kW ili 4x50kW, tako da ne bi bio problem za Kalemegdan. Ako vozi npr. KTNF8 plus prikolica, sigurno bi najslabiji motor bio od 50kW. Što se tiče zglobonsti, mislim da ne bi bio problem.
 
img20140205232337-1.jpg

jos jedan svajcarac iskocio iz sina
takodje prikolica danas na 9 u vojvode stepe
 
Vrh