Šta je novo?

Tramvaji

Ove modernizovane katice su bas extra odradjene! Bilo bi lepo da su to uradili i kod nas, ali pre 10 godina, ovako ne znam da li ima smisla modernizovati tramvaj star 30 godina.


Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
S obzirom da nove tramvaje necemo kupiti u bliskoj buducnosti, modernizacija ili kupovina prikolica je dobra opcija.
 
кажем вам ја, ако се то ради, онда је боље постојеће расходоване катице средити, и од њих направити приколице. та из Касела, иако кошта 30.000€, има још најмање 2, 3 да се да за метарска постоља. а и која им је ширина? да ли ће моћи да иду по београдским шинама?
 
Špance popravljaju “čerupajući” dva tramvaja iz Seragose
Šinska vozila nabavljena pre nekoliko godina iz Saragose zadaju mnogo problema mehaničarima u GSP "Beograd". Dva vozila stoje u depou, sa njih se skidaju delovi i popravljaju drugi "Španci"
bg-Tramvaj.jpg

VELIKI broj Beograđana rekao bi za nove španske tramvaje da su lepi, a zaposleni u GSP "Beograd" da su - skupi. Za popravku i održavanje KAF vozila, trenutno je potrebno duplo više novca nego lane kada je za zamenu delova trebalo 170.000 evra. Pošto je ova suma velika za GSP, majstori su primorani da se snalaze za rezervne delove, tako što od 30 vozila pristiglih iz Saragose, dva koriste za "čerupanje".

Prema rečima Aleksandra Jokića, predsednika Saobraćajnog sindikata, postoji mnogo zamerki na vozila koja su kupljena od kompanije KAF.

- Prilikom nabavke tramvaja trebalo je da se ima u vidu i održavanje i nabavka rezervnih delova - objašnjava Jokić. - Točkovi su, recimo, toliko tanki i krti da vrlo brzo i lako pucaju. Trenutno se za popravku i održavanje nakupilo oko 350.000 evra koje treba obezbediti. Inače, i kada bi se sakupio novac, rok za isporuku novih rezervnih delova je 10 meseci. Iz tog razloga, u tramvajskom depou "Centrala" stoje dva "Španca" koji se koriste kao magacin rezervnih delova. Sa njih se, kada nešto zafali, skida i zamenjuje gde treba.

Jokić ističe i da prilikom nabavke nisu vodili računa ni o postojećoj mreži, pa novi tramvaji sada mogu da voze jedino na linijama gde je mreža obnovljena i prilagođena ovakvom modelu i tipu vozila.

ČEKA POPRAVKU SEDAM MESECI
"ŠPANAC" garažni broj 1501 imao je sudar pre 200 dana. "Dunav osiguranje" je isplatilo odštetu, ali šteta još nije sanirana pošto je po slovu ugovora, to dužan da uradi španski KAF jer se vozilo još nalazi "pod garancijom". Do dana današnjeg, međutim, to nije učinjeno.
Predsednik Sindikata "Evrovozač" Jovan Maljević dodaje da "španci" nailaze na problem u raskrsnicama.

- Na svim raskrsnicama teško saobraćaju, jer nema adekvatnog horizontalnog pogibljenja - kaže Maljević. - Ukoliko bi tramvaj kroz raskrsnicu prošao brže od pet kilometara na čas, iskočio bi iz šina. Takođe, tramvaji ne mogu da voze preko Slavije, jer su predugi i ne odgovara im stara infrastruktura. Za "špance" nije adekvatna ni okretnica u Ustaničkoj, gde donjim podstrojem zakačinju tlo.

30 TRAMVAJA - 81,3 MILIONA EVRA

ZA nabavku 30 španskih tramvaja grad će platiti 81,3 miliona evra. Prema rečima Aleksandra Jokića, cena je previsoka.


- Beograd je svaki tramvaj koštao po 2,7 milona evra, a iste takve Budimpešta je nabavila po ceni od 1,5 milion evra - objašnjava Jokić.

SMETA IM SNEG

VOZAČI imaju zamerke na račun tramvaja iz Saragose i zbog nemogućnosti da saobraćaju pri većim padavinama. Kada su recimo jaki pljuskovi ili napada sneg, i nivo padavina bude veći od pet centimetara, nova šinska vozila ne mogu na ulice.

Новости
Црвено је класична лаж. а наранџасто глупост. Како очекивати од трамваја који има низак под да саобраћа по не очишћеној траси? То не функционише апсолутно нигде у свету па не видим ни зашто би код нас :roll:
 
@Somi303
Pa sad dal je glupost, nisam bas siguran. 5cm snega se ne moze smatrati neociscenom prugom.
5cm ume da napada za pola sata, sto znaci da ako krene neka vejavica 'spanci' ostaju blokirani na trasi. Siemens u Becu po takvim padavinama vozi najnormalnije, a takodje je niskopodan, iako kako sam cuo ima i on svoje 'bubice'.
O ceni kostanja vozila a pogotovo o ceni odrzavanja niko nije brinuo i to je evidentno.

Kako smo kupili? Pa kao fizicko lice koje nema finansija za odrzavanje Punta , ali je uzelo Mercedes B na kredit (jer je lep, moderniji i bolji) pa mu je problem i zimske gume da kupi a o nekom delu za popravku i da ne govorimo.
Al bitno je da 'vozi' mercedes :-D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
da dodam da su CAF-ove kupili šveđani tako da sigurno može da saobraća po snegu.
 
Па ти као да не знаш да је Београдски снег и пре Шпанаца био специфичан. Е мој Милисаве, овде је и киша другачија...

Лаки, за пасус са поређењем, где је улогу узео и Пунто :lool:
Тачно тако, само је мерџу узео а при том је незапослен и пуно дугује :D
Још један + у низу занимљивих поређења са твоје стране :D
 
MilisaV":1et601yk je napisao(la):
da dodam da su CAF-ove kupili šveđani tako da sigurno može da saobraća po snegu.
Да додам да су Швеђани узели делимично нископодне, односно са једним степеником изнад погонских постоља! :fijasko:
 
Karlo del Ponte":24p6xpkp je napisao(la):
MilisaV":24p6xpkp je napisao(la):
da dodam da su CAF-ove kupili šveđani tako da sigurno može da saobraća po snegu.
Да додам да су Швеђани узели делимично нископодне, односно са једним степеником изнад погонских постоља! :fijasko:
Da li to ima veze sa snegom? U svakom slučaju, i taj švedski ima 100% niskopodne module koji "ne mogu po snegu" ? Klirens tih modula je isti kao i naših.
 
Prilikom nabavke tramvaja trebalo je da se ima u vidu i održavanje i nabavka rezervnih delova - objašnjava Jokić.
A zašto bi nabavka delova uopšte bila problem???
Točkovi su, recimo, toliko tanki i krti da vrlo brzo i lako pucaju.
Pa kad su u vozačko sedište prvi put seli u "Dajcu".
 
Somi303":1vjc9cos je napisao(la):
Špance popravljaju “čerupajući” dva tramvaja iz Seragose
Šinska vozila nabavljena pre nekoliko godina iz Saragose zadaju mnogo problema mehaničarima u GSP "Beograd". Dva vozila stoje u depou, sa njih se skidaju delovi i popravljaju drugi "Španci"

Новости
Црвено је класична лаж. а наранџасто глупост. Како очекивати од трамваја који има низак под да саобраћа по не очишћеној траси? То не функционише апсолутно нигде у свету па не видим ни зашто би код нас :roll:

To je upravo ono što je neko napisao u temi za Air Serbia. Konkretno sada se ide na to da se pokaže da novi CAF tramvaji totalni promašaj PROŠLE VLASTI, ne kupuju se delovi, naručuju se tekstovi da stoje u depou jer nema delova, pošto su preskupi i grad ne može da ih održava. Kako ne mogu da voze kad padne sneg itd.

:violina:

Ja ne navijam niti za sadašnju, niti prošlu vlast, samo želim istaći da zbog takvih stvari mi smo "Srbija" a ne neka razvijena zemlja u Evropi.
 
- Beograd je svaki tramvaj koštao po 2,7 milona evra, a iste takve Budimpešta je nabavila po ceni od 1,5 milion evra - objašnjava Jokić.

BUDAPEST Transport Centre (BKK) has selected CAF as its preferred bidder for a contract to supply 37 low-floor LRVs with an option for 87 additional vehicles.

The tender, which was launched in February, stipulates that 25 of the new LRVs must be 32-36m long while the remaining 12 vehicles will be 56m long, slightly longer than the 55m Siemens Combino already in use in Budapest.

In assessing the bids, BKK allocated 62% of points to price and 28% to technical standards. The remaining 10% covered design, ergonomics, the price of the onboard energy storage system, and the penalties offered for late delivery.

Five companies submitted bids, of which Pesa, Škoda and Stadler were disqualified for different reasons. The cheapest bid came from a consortium of Škoda and Alstom, while the runner-up was CAF, followed by Siemens (in a consortium with Astra Rail, Romania), and Stadler.

Of the two valid bids, the €90.4m offer from CAF was accepted, being cheaper than Siemens €115m bid. CAF will supply its Urbos LRV, similar to those currently being delivered to the Hungarian city of Debrecen.

The European Union is financing 99.3% of the value of the order, which means that deliveries must be completed by the end of 2015, the deadline for concluding projects financed in the current seven-year EU financial period.

The shorter vehicles included in the option will need to be capable of catenary-free operation as the City of Budapest intends to remove the overhead catenary on Kossuth tér, which surrounds the Parliament building.

Izvor:http://www.railjournal.com/index.php/light-rail/caf-selected-for-budapest-tram-order.html
 
laki72":daaamgq7 je napisao(la):
@Somi303
Pa sad dal je glupost, nisam bas siguran. 5cm snega se ne moze smatrati neociscenom prugom.
5cm ume da napada za pola sata, sto znaci da ako krene neka vejavica 'spanci' ostaju blokirani na trasi. Siemens u Becu po takvim padavinama vozi najnormalnije, a takodje je niskopodan, iako kako sam cuo ima i on svoje 'bubice'.
O ceni kostanja vozila a pogotovo o ceni odrzavanja niko nije brinuo i to je evidentno.

Kako smo kupili? Pa kao fizicko lice koje nema finansija za odrzavanje Punta , ali je uzelo Mercedes B na kredit (jer je lep, moderniji i bolji) pa mu je problem i zimske gume da kupi a o nekom delu za popravku i da ne govorimo.
Al bitno je da 'vozi' mercedes :-D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Њему 5 цм снега и не смета. То што је ГСП навикао да не чисти снег са шина јер катице могу да возе по њему је друга ствар. За остатак се слажем.

Siniša":daaamgq7 je napisao(la):
- Beograd je svaki tramvaj koštao po 2,7 milona evra, a iste takve Budimpešta je nabavila po ceni od 1,5 milion evra - objašnjava Jokić.

BUDAPEST Transport Centre (BKK) has selected CAF as its preferred bidder for a contract to supply 37 low-floor LRVs with an option for 87 additional vehicles.

The tender, which was launched in February, stipulates that 25 of the new LRVs must be 32-36m long while the remaining 12 vehicles will be 56m long, slightly longer than the 55m Siemens Combino already in use in Budapest.

In assessing the bids, BKK allocated 62% of points to price and 28% to technical standards. The remaining 10% covered design, ergonomics, the price of the onboard energy storage system, and the penalties offered for late delivery.

Five companies submitted bids, of which Pesa, Škoda and Stadler were disqualified for different reasons. The cheapest bid came from a consortium of Škoda and Alstom, while the runner-up was CAF, followed by Siemens (in a consortium with Astra Rail, Romania), and Stadler.

Of the two valid bids, the €90.4m offer from CAF was accepted, being cheaper than Siemens €115m bid. CAF will supply its Urbos LRV, similar to those currently being delivered to the Hungarian city of Debrecen.

The European Union is financing 99.3% of the value of the order, which means that deliveries must be completed by the end of 2015, the deadline for concluding projects financed in the current seven-year EU financial period.

The shorter vehicles included in the option will need to be capable of catenary-free operation as the City of Budapest intends to remove the overhead catenary on Kossuth tér, which surrounds the Parliament building.

Izvor:http://www.railjournal.com/index.php/light-rail/caf-selected-for-budapest-tram-order.html
Моја грешка :oops: Али цена свакако није 1.5м
 
laki72":29fp62n4 je napisao(la):
@Somi303
Pa sad dal je glupost, nisam bas siguran. 5cm snega se ne moze smatrati neociscenom prugom.
5cm ume da napada za pola sata, sto znaci da ako krene neka vejavica 'spanci' ostaju blokirani na trasi. Siemens u Becu po takvim padavinama vozi najnormalnije, a takodje je niskopodan, iako kako sam cuo ima i on svoje 'bubice'.

Али у Бечу вози "Бомбардије", јер тамо има фабрику, и то УЛТРАНИСКОПОДНИ. Е, сад, ако неко мисли да у Аустрији не пада снег... нисам му ја крив.

Не знам, људи, је л` ви стварно мислите да треба да имамо нископодне аутобусе и високоподне трамваје? Ја не мислим тако. Пустите предизборну кампању и плаћене синдикалце.
 
Cela priča oko nabavke novih tramvaja je deo šireg projekta tzv. "urbane obnove Beograda" (ili je neki sličan pretenciozni naziv u pitanju, ne sećam se tačno) koji se sprovodi u poslednjih 10-ak godina i koji se najvećoim delom finansira kreditima EIB-a i EBRD-a.

Uglavnom je foukus na saobraćajnicama kojima idu tramvaju, mada ima i izuzetaka (poput širenja Južnog bulevara, i planiranih širenja Žičke i ex-Partizanskog puta u Mirijevu). Deo cele priče bila je i obnova tramvajskog voznog parka.

- Prvobitna ideja je bila da se kompletno remontuje 60 katica. Bio je čak i konkurs za novi izgled prednje i zadnje maske tramvaje, i ako se ne varam pobednički rad se i dalje može naći na netu. Međutim, ideja o remontu katica nije baš naišla na dobar prijem. Naime, mnogi članovi Beobuild foruma (aj' da kažemo tadašnji članovi, pošto je u međuvremenu došlo do izvesne smene generacija) su smatrali da je remont katica čisto bacanje para i da novac treba usmeriti na kupovinu novih vozila. Vratite se kroz arhivu, pa ćete i sami naći komentare tipa "da imamo trmvaje kao svi normalni evropski gradovi" i "niko se više ne vozi u visokopodnim vozilima" i sl... To je ono što inače često spominjem na forumu - da je ugao gledanja pre pet-šest godina bio dosta drugačiji nego danas.

- Kada je obznanjeno da će se umesto remonta 60 katica ići u nabavku 30 novih, niskopodnih tramvaja, to je dočekano kao pozitivno iznenađenje. Bilo je i tada onih koji su to tumačili kao "pobedu" pritiska javnosti, pozdravljali "razuman" potez grada i "novog, pametnog, preduzimljivog gradonačelnika, vizionara" i sl. Opet, drugačija perspektiva.

- Kada su se na tender javili samo CAF i Crotram, na forumu su se pojavile navodno "ozbiljne" indicije da je ceo tender namešten za Crotram. Kako će nam eto uvaliti "hrvatsko g***o" koje nigde drugde nije prošlo test osim u Zagrebu, a još ima i onu U špferšajbnu da nas provocira. Ljudi su gotovo bili spremni da pišu peticije da se kupi CAF, a ne Crotram i sl. To već malo liči na forum kakav je danas :D

- Kada je, ipak, objavljeno da je CAF dobio posao, može se reći da je reakcija bila gotovo euforična, a "gradonačelnik vizionar" je opet dobijao pluseve i hvalospeve.

- A sad, kada nas kriza siluje već pet godina, kada nam se smanjuju plate, dugovi rastu, a gradski busžet se topi, kada nam je svejedno da li nas na putu do usranog posla (ako uopšte toliki srećnici da imamo posao) vozi katica ili CAF.... Kada smo videli da ex-gradonačelnik baš i nije neki vizionar, bar ne onakav kakvim su ga javnost i mediji pravili 2008. godine. Kada računi za lepi, moderni, niskopodni, evropski tramvaj stižu na naplatu. Kada se spremamo za još jedne besmislene izbore. Kada su mediji do guše u blatu. E sad nam taj tramvaj ič ne valja! Sad gradonačelnik više nije viziunar, nego bu**** i lopurda koji nam je navukao problem na grbaču. Sad mislimo da je bolje da smo remontovali 60 katica - upravo ono čemu smo se u početku protivili i što smo smatrali
"palanačkim" krpljanjem.

- Istina je da brzo zaboravljamo šta su političari radili, govorili i obećavali, ali još brže zaboravljemo u čemu smo ih sve mi sledili, u vezi sa čim smo ih slavili i podržavali.

- meni je CAF skroz OK :)
 
Ispostavilo se da modernizacija katica sa čoperizacijom košta Boga oca - i to bez njihove klimatizacije.
E, sad, ako neko misli da treba modernizovati 30 godina star tramvaj za 1,5 miliona evra, umesto da se kupi nov za 2,1 milion, to je OK, ali ja tako ne mislim.
Obožavam CAF i čak bih se odselio u deo grada gde on saobraća. Najozbiljnije.
 
Ako se dobro sećam,modernizacija Katica bi koštala 450.000 Evra.
Više stvarno ne znam koliko je koštala nabavka CAF-ova. Prvo se pričalo o ceni 60 miliona, da bi na kraju ispala 81 milion Evra.
CAF bio dobar ili ne, ovim člankom sam želeo pokazati da je Budimpešta bolje prošla što se tiče cene. Kupili su 37 tramvaja od čega 25 dužine 32 m, isti kao naši ali širi 2,65m (naši su 2,3 m) i 12 dužine 56 m za 90,4 mil. Evra. Plus što će ovi kraći imati mogućnost da voze bez pantografa preko Kossuth Tera. Ti kraći će biti isti kao i za Debrecen, ako ih dobro oni su znatno širi od naših. Nemojte da mi kažete da tramvaji iste duže i različite širine imaju istu cenu.
 
Caf tramvoi su kostali 61 milon evra a 20 milona su kostali alati i prilagodjavanje radionice za odrzavanje ,Takodje u tu cifru od 20 milona idu i REZERNI DJELOVI koji ocigledno nisu stigli ili su vec potroseni
 
Ako je ovih 350 hilljada evra ceo trosak odrzavanja ovih tramvaja, pa to mu dodje dzaba. gde se godisnje odrzavanje sa 0,3% investicione vrednosti smatra za visok trosak, a radi se o opremi koja se aka svaki dan po nasim sinama?
 
@Dusan
Jel da da se salis, jel da ???

Valjda je svima koji su prerasli malu maturu jasno da sto je prevozno sredstvo starije, troskovi njegovog redovnog odrzavanja rastu.

Prethodni post koji je u kratkim crtama opisao 'emocije' stanovnistva prema CAF-u je potpuno tacan. Iako ne spadam u tu kategoriju koja je u prvom trenutku bila odusevljena, prihvatam da smo te 2008 bili prilicno lakomisleni.
Prica o 'uvaljivanju' HR proizvoda je sa druge strane totalno idiotska a u javnost plasirana upravo od onih koji su lobirali za CAF-a.
Ma sta bilo u skoroj proslost trgovinska razmena HR i SER, kao i Idea, Ledo-Frikom, Dijamant, Pevec, Dukat i 100-tine hektara poljoprivrednog zemljista u Vojvodini su dokaz da bi se mi bez problema vozili i u njihovim sinskim vozilima.

Ono sto ja nisam uspeo da pojasnim samom sebi je na osnovu cega je izabran CAF, ako je Koncar imao bolja tehnicka resenja (Obrtna postolja i vise pogonskih osovina) Ako se dobro secam ni cena nije bila na strani Spanaca.

Druga, ako ne i najbitnija stvar je da smo mi ta vozila kupili i sledi nam dugogodisnja eksplatacija koja podrazumeva redovna ali i vanredna odrzavanja. Cinjenica je takodje da proizvodjac iz Spanije nije ni malo 'sladak' sa cenama delova, ali kako mi se cini ni ekspeditivan sto se tice isporuke.
U takvoj situaciji treba ozbiljno da se razmotri da posle isteka garantnog roka GSP nadje alterantivne dobavljace opreme i delova. Time bi se udtedela znacajna sredstva a i ubrzala popravka.
Konkretno sada dok je CAF u garanciji 'tanki tockovi skloni pucanju' pomenuti u tekstu se moraju nabavljati od proizvodjaca kao originalni rezerni deo. Onoga trenutka kada tramvaj izadje iz garancije nismo vezani za njih, pa nek se kancelarijski genijalci postaraju da nadju gde ce te potrosne delove nabavljati brze i jeftinije.

off
(Nazalost masinsku industriju smo unistili, tako da su sanse da to nadjemo u Srbiji minimalne...)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Danas izasao tekst i otrolejbusima kako nevaljajuu temi trolejbisi mozete procitati isti
 
@Direktor
Sve tekstove koji budu izlazili u narednom periodu treba uzimati sa odredjenom dozom rezerve, jer izbori se priblizavaju a u politici nema zabrane za niske udarce.
Ne negiram da je bilo odredjenih problema, nesto sam i cuo o tome, ali mislim da je sve to u tekstu naduvano kao mehur.
Inace prokisnjavanje izgleda postaje sve uobicajenija pojava.
Nedavno glanc nov turisticki autobus prokisnjava. Pre nekoliko godina nama u firmi prokisnjavaju reportazna kola vredna 7 miliona €.
Garancija, prijave, dodje lik britanac, kaze sto se sekirate, zalije silikonom i ode. To je to...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Vrh