Cela priča oko nabavke novih tramvaja je deo šireg projekta tzv. "urbane obnove Beograda" (ili je neki sličan pretenciozni naziv u pitanju, ne sećam se tačno) koji se sprovodi u poslednjih 10-ak godina i koji se najvećoim delom finansira kreditima EIB-a i EBRD-a.
Uglavnom je foukus na saobraćajnicama kojima idu tramvaju, mada ima i izuzetaka (poput širenja Južnog bulevara, i planiranih širenja Žičke i ex-Partizanskog puta u Mirijevu). Deo cele priče bila je i obnova tramvajskog voznog parka.
- Prvobitna ideja je bila da se kompletno remontuje 60 katica. Bio je čak i konkurs za novi izgled prednje i zadnje maske tramvaje, i ako se ne varam pobednički rad se i dalje može naći na netu. Međutim, ideja o remontu katica nije baš naišla na dobar prijem. Naime, mnogi članovi Beobuild foruma (aj' da kažemo tadašnji članovi, pošto je u međuvremenu došlo do izvesne smene generacija) su smatrali da je remont katica čisto bacanje para i da novac treba usmeriti na kupovinu novih vozila. Vratite se kroz arhivu, pa ćete i sami naći komentare tipa "da imamo trmvaje kao svi normalni evropski gradovi" i "niko se više ne vozi u visokopodnim vozilima" i sl... To je ono što inače često spominjem na forumu - da je ugao gledanja pre pet-šest godina bio dosta drugačiji nego danas.
- Kada je obznanjeno da će se umesto remonta 60 katica ići u nabavku 30 novih, niskopodnih tramvaja, to je dočekano kao pozitivno iznenađenje. Bilo je i tada onih koji su to tumačili kao "pobedu" pritiska javnosti, pozdravljali "razuman" potez grada i "novog, pametnog, preduzimljivog gradonačelnika, vizionara" i sl. Opet, drugačija perspektiva.
- Kada su se na tender javili samo CAF i Crotram, na forumu su se pojavile navodno "ozbiljne" indicije da je ceo tender namešten za Crotram. Kako će nam eto uvaliti "hrvatsko g***o" koje nigde drugde nije prošlo test osim u Zagrebu, a još ima i onu U špferšajbnu da nas provocira. Ljudi su gotovo bili spremni da pišu peticije da se kupi CAF, a ne Crotram i sl. To već malo liči na forum kakav je danas
- Kada je, ipak, objavljeno da je CAF dobio posao, može se reći da je reakcija bila gotovo euforična, a "gradonačelnik vizionar" je opet dobijao pluseve i hvalospeve.
- A sad, kada nas kriza siluje već pet godina, kada nam se smanjuju plate, dugovi rastu, a gradski busžet se topi, kada nam je svejedno da li nas na putu do usranog posla (ako uopšte toliki srećnici da imamo posao) vozi katica ili CAF.... Kada smo videli da ex-gradonačelnik baš i nije neki vizionar, bar ne onakav kakvim su ga javnost i mediji pravili 2008. godine. Kada računi za lepi, moderni, niskopodni, evropski tramvaj stižu na naplatu. Kada se spremamo za još jedne besmislene izbore. Kada su mediji do guše u blatu. E sad nam taj tramvaj ič ne valja! Sad gradonačelnik više nije viziunar, nego bu**** i lopurda koji nam je navukao problem na grbaču. Sad mislimo da je bolje da smo remontovali 60 katica - upravo ono čemu smo se u početku protivili i što smo smatrali
"palanačkim" krpljanjem.
- Istina je da brzo zaboravljamo šta su političari radili, govorili i obećavali, ali još brže zaboravljemo u čemu smo ih sve mi sledili, u vezi sa čim smo ih slavili i podržavali.
- meni je CAF skroz OK