Šta je novo?

Tramvaji

Nije, pregledaj Caf sajt i specifikaciju tramvaja..a ne Wiki :wink: Inače oni celu seriju nazivaju Urbos 3 ,ali se tramvaj za svaki grad radi prema zahtevu i željama naručioca.
 
Nesam ja rekao da jevropa nevoli srbe vec da mi nisumo tamo pa bi mozda se vise prijavilo na tender
 
Mi smo Evropa a oni su Evropska Unija.. :D Direktore,na čiji si to post odgovorio? :)
 
The characteristics of the CAF trams that SL plans to intriduce in the public transportation system quite soon:

Basic details:

Carbody structure: Aluminium with steel underframes
Consist: Three articulated carbodies over four bogies
Doors clearance (mm): 1300 (double doors)
Doors per side: 3
Exterior width (mm): 2650
Height of floor (mm): 355
Length between bodyends (mm): 30800
Supply (Vdc. catenary): 750
Vehicle height (mm): 3600

Performance:

Maximum speed (Km/h): 90
Seating places per streetcar: 72 (2 PRMs)
Standing places per streetcar (7p/m2): 203
Start up acceleration (m/s2): 1.2

Equipment:

Audio and visual information for passengers
Breathalyzer
Cab air conditioning
Control and supervision system
Event Recorder (OTMR)
On board passenger counting system
Passenger saloon air conditioning
Video surveillance
Wi-Fi Train-Ground Communication System

Vehicle Type

Bidirectional, UIC (1435 mm) LRV with two driver cabs, made up of 3 carbodies, articulated between each other, supported on four motor bogies.
This LRV offers 85% low floor with access at 350 mm over the rail and a nominal vehicle floor height of 425 mm. It is fitted with four priority seat places and two places for wheelchairs, bicycles and pushchairs.
LRV access is through 3 large double doors which are virtually at platform height. The vehicle interior has been designed to facilitate user movement within the vehicle with the removal of any obstacles that could hinder passenger movement.
The units are prepared to operate in extreme weather conditions (-35ºC) and all the equipment is fitted with the appropriate protections for these operating conditions offering passenger a high degree of comfort.

Bogies

Bogies are based on the traditional bogie concept and permit a high degree of relative carbody-bogie turning with the ensuing improvement of wheel-rail interference.
Motor bogies have two motors, one over each axle, mounted in longitudinal direction and entirely suspended. Equipped with resilient wheels, rubber primary and secondary suspension. They are also equipped with hydraulic and electromagnetic rail brakes.
 
Beograd: Vandali uništavaju nove tramvaje, šteta već 170 hiljada evra!
N. Vukić | 27. novembar 2013. 22:25 | Komentara: 0
Od početka ove godine zabeleženo je 146 napada na imovinu GSP. Potpuno rastureno 600 sedišta, lome se stakla i prozori, čupaju vrata...
VOZILA javnog gradskog prevoza svakodnevna su meta bahatih sugrađana. Od početka ove godine zabeleženo je 146 napada na imovinu GSP, a šteta načinjena samo na novim španskim KAF tramvajima iznosi 170.000 evra!



- Nestrpljivi putnici i huligani najčešće lome stakla, čupaju vrata, razbijaju vetrobranska stakla, svetlosnu signalizaciju, lome retrovizore, držače i rukohvate, seku sedišta i ispisuju kako unutrašnjost, tako i spoljašnost vozila - objašnjava Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću u GSP.

- Sve to treba zameniti, popraviti, očistiti, a to iziskuje veliko ulaganje, ne samo novca već i vremena, energije.

Lane je zabeleženo 185 napada na vozila GSP. Materijalna šteta, u zavisnosti od polomljnog dela i starosti vozila, kreće se od 4.000 pa do čak 100.000 dinara.

- Prosečna kalkulacija je sto evra po vozilu, pa nas je tih 185 incidenata koštalo oko 18.500 - dodaju u GSP.

- Kada se na to dodaju i troškovi rada, pranja i čišćenja, kao i gubici koji nastaju zbog neizlaska vozila u saobraćaj, minus se multiplicira i dolazimo di cifre od skoro 65.000 evra, bez zaračunavanja cene rada.
Oštećenje novih vozila daleko je skuplje, a na njih se, posebno dok su u garantnom roku, moraju ugrađivati originali delovi koji se uvoze i često se na njih čeka i više dana.


SVI INCIDENTI
* 2010. godine 157
* 2011. godine 171
* 2012. godine 185
* 2013. godine
146 NAPOMENA: godina i broj napada.
PRIČINjENA ŠTETA
600 sedišta 150.000 šoferšajbne 10.400
bočna stakla 6.400
stakla kabine 300
vrata kabine 500
sitne popravke 2.000
Za dve godine i tri meseca od kada je pušten prvi "španac" u saobraćaj, do danas kada saobraća 29 novih tramvaja na tri linije, načinjena šteta je skoro 170.000 evra. Nepovratno je uništeno 600 sedišta koja moraju da se zamene, razbijeno je pet vetrobranskih stakala, dva na vratima, dva na kabini...

- Cena domaćeg sedišta je oko 60 evra za plastični deo, dok je uvozno 250 - ističu u GSP.

- Međutim, delovi sa lagera su utrošeni i potrebno je ugovoriti nabavku novih količina.

Osim novih tramvaja, meta huligana su i autobusi "Solaris" koji su početkom novembra napadnuti dva puta, a procenjena je šteta 44.000 dinara, plus svaki vozni dan.

Novi trolejbusi su ušli već u četvrtu godinu saobraćanja, srećom, nisu više u garantnom roku i sva rezervna stakla i većina delova se nabavlja od domaćih proizvođača.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ljada-evra
 
direktor":o49k0lkp je napisao(la):
Oštećenje novih vozila daleko je skuplje, a na njih se, posebno dok su u garantnom roku, moraju ugrađivati originali delovi koji se uvoze i često se na njih čeka i više dana.


Паметноме доста. Јасно је, дакле, зашто је одржавање нових трамваја толико скупље него у случају старих - нажалост, јасно је и како ће, када истекне гарантни рок, шпански трамваји изгледати и како ће функционисати :violina:
 
Evo ti odgovor na primjeru trolejbusa
Novi trolejbusi su ušli već u četvrtu godinu saobraćanja, srećom, nisu više u garantnom roku i sva rezervna stakla i većina delova se nabavlja od domaćih proizvođača.
 
Е, да. И онда ће да буде "нису Белоруси добро зашрафили, бла-трућ, требало је да купимо швапски..." Коњине.
 
Ne tako brzo!!!
Izlacite zakljucke malo ishitreno. Odrzavanje vozila u garantnom roku je izuzetno skupo upravo zbog toga sto proizvodjac garanciju uslovljava "originalnim delom" .
Ovo nikako ne znaci da je taj deo proizvela ta fabrika i da je on nesto posebno. Proizvodjac obicno kupuje taj rezerni ili zamenski deo, pakuje u svoju ambalazu i udara dwbelu marzu. Cesti taj deo nije nista kvalitetniji, a neretko je i losijeg kvaliteta nego neki koji mozete da nabavite znacajno povoljnije. Navescu vam primer:
Vecina japanskih proizvodjaca za prvu ugradnju koristi Kayaba amortizere, pa tako to cini i Toyota.
Pre nekih 7-8 godina sam za caletovu Corollu kupovao zadnje amortizere i razlika u ceni je bila skoro duplo. Isti amortizer, isti kataloski broj, i jedan i drugi proizvodnja Kayaba. Sve identicno osim toga sto je na ovom sto je prodavala toyota i bio upakovan u njihovu crvenobelu kutiju bio dodat laserski urezan natpis toyota, a cena 130€ naspram 73 koliko je bila Kayaba.
Sad zamislite kolike ustede moze da ostvari prevoznik koji ima veliki broj vozila, koji samo na potrosne delove (kocnice, ulja, maziva i sl.) godisnje potrosi vise stotina hiljada €

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Тачно, Лаки; али, ипак, ако нас, нажалост, искуство са ГСП-одржавањем наводи на примисао да ће то бити један велики дебакл, немој се чудити.

(иначе, на "короли" мог ћалета је оригинални "панасоников" акумулатор трајао 15 година :) )
 
direktor":1phdgpeu je napisao(la):
- Sve to treba zameniti, popraviti, očistiti, a to iziskuje veliko ulaganje, ne samo novca već i vremena, energije.
Јадни они, толико раде да немају времена да раде :evil:
 
S obzirom da imaju viška 2000 zaposlenih vreme je jedini resurs kojeg imaju na pretek.
 
2012":hv3vkf7s je napisao(la):
Velika je šteta što nismo uzeli CAF model za Stokholm koji je 70%niskopodni i ne utiču zimski uslovi na njega,a također ima nagibni mehanizam za stabilnost u krivinama.Ovako čim krene zima moramo da vraćamo stare tramvaje ,evo primera večeras su bili 90%stari tramvaji u opticaju na 12 i 13 prema B.Brdu.. :kafa:
У нечему и да се сложимо, са тим да је то тек део примедби које ја имам на наруџбину КАФ-ова. Наравно да за то нису криви Шпанци, неги МИ.
2012":hv3vkf7s je napisao(la):
Karlo,Svima je jasno da je metro i to potpuno podzemnikoji ne zavisi od vremenskih prilika , donosi spas Beogradu posle ovog zimskog debakla sa tramvajima , a posebno je napravljena šteta ljubiteljima tramvaja lošim izborom modela tramvaja,a papreno je plaćeno. :kafa:
То "потпуно подземни" је параноично пројектовање, којег се нису држале ни земље са много горим зимским условима, као што су Канада, Шведска, Русија, Норвешка, Швајцарска итд. Шта више, подземни систем се примењује тек када су углавном примењује на тек малом делу мреже шинског транспорта, где се то покаже као високо оправдано.

На пример, Јекатеринбург у Русији има свега 12,7 километара мреже подземног шинског превоза, са близу 200.000 путника дневно, али зато има 80 километара пруга површинског трамваја са близу 600.000 путника дневно. Интересантно је да, као и у Прагу, Софији и Варшави, одређене трамвајске линије су паралелне са метро линијама. Уз све то, има на стотине километара надземних пруга у околини, које се користе за приградску железницу. :kafa:

А ако је до љубитељства, на првом месту је прагматичност, а то значи са површина улица избацивати аутомобиле и аутобусе, а ширити тролејбусе, трамваје, бициклисзичке стазе и пешачке коридоре, уз минибусе за уске улице и мање бочне токове кретања.
 
Da u zadnjem pasusu se slažem ali je preduslov toga je metro sistem,a tramvaje i trole ćemo razvijati tamo gde nisu metro trase i povezivati ih sa metro trasama i stanicama.Ima puno pravac gde je moguće unaprediti tramvaje u Lrt ..ali nekako bivši "eksperti"i kada im se pružila prilika da nas zadive nisu je iskoristili...i unutar njih je potrebna reorganizacija uviđaj gde su pogrešili i zašto im se Lrt koncept urušio..a da dodam dobili su tada priliku da grade potpuno nove Lrt pruge.. :kafa:
Ima i raznih primera recimo Stokholm je napravio novu Lrt deonicu ali tamo gde nije planiran metro,mada su se stanovnici toga dela grada bunili i tražili da metro.Beč je u predgrađu projektovao nove Lrt pravce ali u cilju da ih poveže sa gradskom železnicom.A kod nas i kada im se pruži prilka da predlože logično rešenje,oni predlažu trase koje se poklapaju sa trasama gradske ž. ili metro..to mora da se promeni,jer tako prave grešku odabira ili,ili....i na kraju se odabira samo jedan sistem :kafa:
 
Није тако тешко. Исувише смо сиромашни да бисмо укидали оно што већ имамо. Дакле, садашњу трамвајску мрежу постепено конвертовати у ЛРТ, а метро трасе пројектовати тако да се не поклапају са трамвајским.

Пројекат "Трамвајем у 21. век" би требало наставити, а метро мрежу пројектовати тако да замене троле и аутобусе а да им трамвајска мрежа буде фидер.
 
Ha ha pa ne možeš usklađivati stariji,važniji ,veći "projekat usklađivati sa manjim ...taj način razmišljanja i dovodi do isključivosti..i na kraju gubiš porojekat tramvajem u 21.vek. :kafa:
Meni se čini da takva konkurencija dva šinska koncepta nije produktivna..ali tu se više radi o ekipe koja se usedila i osaladilo joj se da se samo oni pitaju,ali ništa od toga..
 
Управо је контрапродуктивна досадашња планерска политика сујетних диносаурус стручњака обе фракције са филозофијом: "Трамвај је непријатељ метроа, метро је непријатељ трамваја". Доста је било тога. Време је да сви скупа оду у заслужену пензију.

Реалност је да трамвајску мрежу имамо, која је јако добра али потпуно неискоришћена. Треба је унапредити а не чупати и мењати метроом. Немамо новца за то. Метро и трамвајска мрежа треба да се пројектују заједно, а не да један систем мења други. Ај да имамо буджет Дубаија па да разумем тај искључив став.

Осим тога, метро није старији, трамвај у Београду постоји од 19. века.
 
Kada kažem "stariji"mislim na veći..a železnica je starija od tramvaja..Tramvajska mreža je neiskorišćenja ,jer su je projektovali i "unapređivali"oni koji jasno za to nisu bili dovoljno stručni..Niko neće čupati tramvajsku mrežu .što je izgrađeno tu je,ali će se nove trase kada ih bude ,usklAđivati sa metroom.Dalje unapređenje tramvajskih trasa u lrt su upravo onemogućene najnovijim lošim "rekontrukcijama",što bi se reklo" pucali su sebi u nogu.."pogledaj samo sveže rekonstruisanu linju ka B.Brdu,pa tu brže idu autobusi od tramvaja a potrošen je ogroman novac... :kafa:
I sada nam ti isti opet raže posle samo dve godine od rekonstrukcije da uložimo još novaca u nove već papreno skupo rekonstruisane pruge?Ne hvala,uložiće se u unapređenje Gradske železnice.
 
Објављен је конкурс за израду главног пројекта трамвајске пруге Нови Београд - Чукарица, преко Моста на Ади:

Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда
Број: 67616/96000-VI-90
Датум: 25.11.2013.


Његошева 84, 11000 Београд
http://www.beoland.com


КОНКУРСНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА ЈАВНУ НАБАВКУ УСЛУГА

Израда пројекта трамвајске пруге

У ОТВОРЕНОМ ПОСТУПКУ


БРОЈ ЈАВНЕ НАБАВКЕ ОП-111/13

Занимљиво је да у оквиру овог пројекта је укључено пројектовање решења скретања за трамваје у правцу Баново брдо - Раковица!

Посебан део пројекта на Чукарици представља пројекат реконструкције постојеће
распутнице пруга за Баново Брдо и Раковицу, где је потребно предвидети
реконструкцију постојеће распутнице тако да се добије непостојећа веза у правцу
Баново Брдо (Нови Београд) – Раковица.
У циљу повезивања нових трамвајских
колосека са постојећом трасом за Раковицу такође је неопходна реконструкција
трамвајске пруге на мањој дужини како би се увеле потребне скретнице.
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 111-13.pdf

Остала документа:
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 111-13.pdf
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... ALJIMA.pdf
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... ALJIMA.pdf
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... CI_8-9.pdf
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... _UMP-a.pdf

pruga-most.png


izvor: www.gspbeograd.net
 
Mizerija,umesto da tu šiba Metro ide USP..(ultra spori tramvaj) :roll:,nadam se da je ovo poslednje nedelo koje je ostalo iza ovih "stručnjaka".
 
Pa vidi..ako hoćeš novu tehnologiju..onda je maglev baš to,kinezi i j.korja već imaju metro sa maglev tehnologijom...inače na kraju će nas i Maglev koštati koliko i ovaj tramvaj za B.B.. :wink:
 
Vrh