Karlo del Ponte":gq8qxawz je napisao(la):
На основу једне молбе, решио сам да мало детаљније представим:
Вуков споменик
За почетак, било би пожељно да Вуков Споменик претрпи одређене измене. Црвеном бојом су означени постојећи колосеци, за које се препоручује да сачувају исту позицију. Жутом бојом су означени предложени нови колосеци. Светло плавом бојом су означена стајалишта. Наранџастом бојом главни бициклистички правац исток-запад.
Приликом постављања праваца колосека се водило рачуна о таквим решењима у којима трамвај минимално пресеца правце аутомобилских зелених таласа, и минимално се задржава на семафорима. Сабијање трамваја на једну страну улице, и контра смер у односу на аутомобиле има сврху да аутомобилистим згади коришћење трамвајске баштице, а нарочито таксистима.
Imam par primedbi na ovaj deo predloga:
- Kraljice Marije prilicno je uska. Ne moze se zatvoriti za automobilski saobracaj (pre izgradnje bar nekakvog metroa) jer je glavna alternativa raskrsnice Bulevara i Ruzveltove za one koji zele da skrenu u Kraljice Marije/27. marta, tj. bitno rasterecuje tu vrlo opterecenu rasksrnicu. Dakle tramvajski kolosek ne moze da dodje na ustrb saobracajnih traka, tj. mora da "protera" okretnicu autobusa koja se tu nalazi (tacno tu gde si ucrtao stajaliste tramvaja). Nacelno naravno nemam nista protiv, nego, gde bi premestio okretnicu autobusa?
- Skretanje koloseka iz Bulevara u Kraljice Marije: Sa jedne strane, ti si ga nacrtao tako da sece prostor ispred studentskog doma. Mozda to moze tu da se "sbudzi", ali bi izgledalo jako lose i i fakticki bi tramvaj prolazio tik ispred vrata (tj. stepenica) doma, sto je nit lepo, nit bezbedno. Taj deo je narocito uzak, sa jedne strane ima 1 pa 2 pa 3 trake (skretanje levo, levo i pravo(?), desno), a sa druge strane jednu, a razlog suzenja je razdelno ostrvo sa velikim drvetom. Drvo mislim da ne treba dirati, dakle jedan kolosek bi se mogao provuci naustrb jedne od traka. To bi povecalo krkljanac na ovom semaforu, koji je u spicu dosta opterecen, ali ajde to da prihvatimo zarad bolje tramvajske mreze. Veci mi je problem sa druge strane, gde kao sto rekoh nema mesta da se kolosek provuce po postojecem kolovozu, a ti si ga nacrtao tako sto sece otvoreni javni prostor ispred opstine, i bitno ga smanjuje, sto po mom misljenju umanjuje kvalitet ovog dela Bulevara kada su pesaci u pitanju. Narocito ovako kako si nacrtao, tramvaj ne ide naustrb automobila vec na ustrb pesaka. Mislim da je to lose.
- Uvodjenjem ovog malenog kraka tramvajske mreze kroz Kr. Marije kreiras jos jednu tacku gde se tramvaji i automobili mesaju u skretanju, tamo gde je ranije nije bilo, i to na samo par stotina metara od jedne druge takve tacke. Koja je uopste svrha ovog kraka mreze (osim da bude pomocna okretnica)? Ne vidim sta taj krak nudi sto vec ne moze da bude pokriveno delom od Bulevara Ruzveltovom do Kraljice Marije, gde sa obe strane ulice ima vec siroka tramvajska bastica, veliki pesacki prostor, te dovoljno traka za automobile.