Šta je novo?

Tramvaji

Karlova ideja je odlicna polazna osnova. Svojevremeno, krajem sedamdesetih, bilo je planirano da veza od Smederevskog puta ka Kalemegdanu bude izgradjena kroz 27. marta (kod studentskog doma), ali je kasnije ta veza omogucena skretnicom iz Bulevara u Ruzveltovu kod Vuka.
Ovo sto je Karlo predlozio omogucava i kasniji nastavka pruge kroz Bulevar, pored Skupstine, kroz Decansku do 29. novembra (Despota Stefana) i dalje ka Visnjickoj i Mirjevskom bulevaru (bezmalo trasa predratne linije 9).
 
Karlo del Ponte":gq8qxawz je napisao(la):
На основу једне молбе, решио сам да мало детаљније представим:
Вуков споменик
За почетак, било би пожељно да Вуков Споменик претрпи одређене измене. Црвеном бојом су означени постојећи колосеци, за које се препоручује да сачувају исту позицију. Жутом бојом су означени предложени нови колосеци. Светло плавом бојом су означена стајалишта. Наранџастом бојом главни бициклистички правац исток-запад.

Приликом постављања праваца колосека се водило рачуна о таквим решењима у којима трамвај минимално пресеца правце аутомобилских зелених таласа, и минимално се задржава на семафорима. Сабијање трамваја на једну страну улице, и контра смер у односу на аутомобиле има сврху да аутомобилистим згади коришћење трамвајске баштице, а нарочито таксистима.
htfb4p.jpg

Imam par primedbi na ovaj deo predloga:

- Kraljice Marije prilicno je uska. Ne moze se zatvoriti za automobilski saobracaj (pre izgradnje bar nekakvog metroa) jer je glavna alternativa raskrsnice Bulevara i Ruzveltove za one koji zele da skrenu u Kraljice Marije/27. marta, tj. bitno rasterecuje tu vrlo opterecenu rasksrnicu. Dakle tramvajski kolosek ne moze da dodje na ustrb saobracajnih traka, tj. mora da "protera" okretnicu autobusa koja se tu nalazi (tacno tu gde si ucrtao stajaliste tramvaja). Nacelno naravno nemam nista protiv, nego, gde bi premestio okretnicu autobusa?

- Skretanje koloseka iz Bulevara u Kraljice Marije: Sa jedne strane, ti si ga nacrtao tako da sece prostor ispred studentskog doma. Mozda to moze tu da se "sbudzi", ali bi izgledalo jako lose i i fakticki bi tramvaj prolazio tik ispred vrata (tj. stepenica) doma, sto je nit lepo, nit bezbedno. Taj deo je narocito uzak, sa jedne strane ima 1 pa 2 pa 3 trake (skretanje levo, levo i pravo(?), desno), a sa druge strane jednu, a razlog suzenja je razdelno ostrvo sa velikim drvetom. Drvo mislim da ne treba dirati, dakle jedan kolosek bi se mogao provuci naustrb jedne od traka. To bi povecalo krkljanac na ovom semaforu, koji je u spicu dosta opterecen, ali ajde to da prihvatimo zarad bolje tramvajske mreze. Veci mi je problem sa druge strane, gde kao sto rekoh nema mesta da se kolosek provuce po postojecem kolovozu, a ti si ga nacrtao tako sto sece otvoreni javni prostor ispred opstine, i bitno ga smanjuje, sto po mom misljenju umanjuje kvalitet ovog dela Bulevara kada su pesaci u pitanju. Narocito ovako kako si nacrtao, tramvaj ne ide naustrb automobila vec na ustrb pesaka. Mislim da je to lose.

- Uvodjenjem ovog malenog kraka tramvajske mreze kroz Kr. Marije kreiras jos jednu tacku gde se tramvaji i automobili mesaju u skretanju, tamo gde je ranije nije bilo, i to na samo par stotina metara od jedne druge takve tacke. Koja je uopste svrha ovog kraka mreze (osim da bude pomocna okretnica)? Ne vidim sta taj krak nudi sto vec ne moze da bude pokriveno delom od Bulevara Ruzveltovom do Kraljice Marije, gde sa obe strane ulice ima vec siroka tramvajska bastica, veliki pesacki prostor, te dovoljno traka za automobile.
 
bicikl na bulevaru ? pa to bi ljudi ginuli ko muve sta vam je ? ja bih zabranio voznju biciklom po prometniji ulicama tipa bulevar terazije i sve vece ulice gde je gust saobracaj a gde nema biciklisticke staze a ne vidim sta dobijas zutom liniom koja ide iza parka ? bolje je da se tram prosiruje ka mirijevu il na nbg il negde gde je potrebno nego da se pravi ovako nesto sto nicemu ne sluzi :)
 
hazard":23sws3jr je napisao(la):
Imam par primedbi na ovaj deo predloga:

- Kraljice Marije prilicno je uska. Ne moze se zatvoriti za automobilski saobracaj...
- Skretanje koloseka iz Bulevara u Kraljice Marije: Sa jedne strane, ti si ga nacrtao tako da sece prostor ispred studentskog doma. Mozda to moze tu da se "sbudzi", ali bi izgledalo jako lose i i fakticki bi tramvaj prolazio tik ispred vrata (tj. stepenica) doma, sto je nit lepo, nit bezbedno...
- Uvodjenjem ovog malenog kraka tramvajske mreze kroz Kr. Marije kreiras jos jednu tacku gde se tramvaji i automobili mesaju u skretanju, tamo gde je ranije nije bilo, i to na samo par stotina metara od jedne druge takve tacke. Koja je uopste svrha ovog kraka mreze (osim da bude pomocna okretnica)? Ne vidim sta taj krak nudi sto vec ne moze da bude pokriveno delom od Bulevara Ruzveltovom do Kraljice Marije, gde sa obe strane ulice ima vec siroka tramvajska bastica, veliki pesacki prostor, te dovoljno traka za automobile.
Хвала на сугестији. Предлог није подразумевао укидање траке за кретање аутомобила, него паркинг места. За раскрсницу код Општине Звездара сте у праву. Ту разматрам да трамвај усмерим супротним правцем том улицом, али у свим варијантама да се избегне пролазак јаких трамвајских токова кроз егзотичне краткотрајне интервале на раскрсници Булевар-Рузвелтова. То је и сврха померања колосека према Омладинском стадиону на леву страну. У самој Краљице Марије од Булевара пре раскрснице са Рузвелтовом трамвај би морао да се престроји скроз на лево, узимајући простор таксистима и паркинзима. Везано за проблем потенцијалног заустављања аутомобила у колони на шинама, ако не решимо тај проблем функционално и законски, нисмо решили један од основних предуслова било каквог озбиљног унапређења јавног превоза.
sasa901":23sws3jr je napisao(la):
bicikl na bulevaru ? pa to bi ljudi ginuli ko muve sta vam je ? ja bih zabranio voznju biciklom po prometniji ulicama tipa bulevar terazije i sve vece ulice gde je gust saobracaj a gde nema biciklisticke staze a ne vidim sta dobijas zutom liniom koja ide iza parka ? bolje je da se tram prosiruje ka mirijevu il na nbg il negde gde je potrebno nego da se pravi ovako nesto sto nicemu ne sluzi :)
Зашто би забранио тренутно најбрже и најефикасније превозно средство? Вређа ти сујету што бициклиста оставља за собом аутомобиле и аутобусе заглављене у застојима? Ово брзо, ефикасно, еколошко и јефтино превозно средство треба стимулисати спрам, прескупог, спорог, непоузданог, загађујућег аутомобилског превоза. Тако да је конвертовање аутомобилских површина у бициклистичке вишеструко исплатива инвестиција. :pob:
 
ne vredja mi sujetu nego samo kazem da treba skloniti bicikliste sa mesta gde im nije jel realno na bul nema mesta za biciklisticku traku a da voze izmedju pesaka ne mogu a da voze izmedju kola nije preporucljivo ili sto ti kazes da se ukinu parking mesta al kakav bi onda haos nastao po bulevaru
 
Nema mesta za automobile ! Za bicikliste uvek ima. A bicikl se može voziti gde god hoćeš, osim na autoputu naravno. Treba zabranjivati automobile a ne bicikle...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LI-30Bet3IM[/youtube]

Pogledaj moj klip. I reci mi molim te kome ja ovde smetam ? Meni smeta ovaj autobus koji izbacuje gomilu dima. A ja nikome ovde ne smetam...
 
sasa901":oy1gxwqq je napisao(la):
ne vredja mi sujetu nego samo kazem da treba skloniti bicikliste sa mesta gde im nije jel realno na bul nema mesta za biciklisticku traku a da voze izmedju pesaka ne mogu a da voze izmedju kola nije preporucljivo ili sto ti kazes da se ukinu parking mesta al kakav bi onda haos nastao po bulevaru
Bulevar je odlican za voznju bajsa, dve trake, vozis desnom uz ivicnjak i nema frke, uzbrdo je vozacima lako da obidju jer imaju i levu traku, dok je nizbrdo i po ravnom biciklista taj koji obilazi :wink:
 
Ја живим за дан када ће та десна трака бити слободна било у булевару било у Винчи (знаш како је) :bash:
 
Blokovi su najbolje mesto za voznju bajsa napravili su biciklisticku stazu ali nasi pametnjakovici iz blokova vise vole da voze ulicom nego biciklistickom stazom dzabe su pravili tu stazu
 
dare":1xxgy1xn je napisao(la):
Blokovi su najbolje mesto za voznju bajsa napravili su biciklisticku stazu ali nasi pametnjakovici iz blokova vise vole da voze ulicom nego biciklistickom stazom dzabe su pravili tu stazu
nije nego namerno vole da provociraju da se ti se zavlace da nikad ne znas sa koje strane mogu da izlete i onda kad ga pokupis ti si kriv jer se on zavukao i iskocio niodkuda i jos ti je i auto ostetio
 
Te bic. staze su za k***c. Previše spajanja sa ulicama, silazima koji imaju ivičnjake. A automobile koje dolaze iz ulica ne brinu za tebe.
Ovde se ne priča o vožnji bajsa, ajde idem malo da se provozam. Neće sigurno cela familija sa decom da izadje na bulevar ili kralja milana i da vozi ulicom. Ovde se govori o biciklistima koji bicikl voze kao prevozno sredstvo od kuće do posla i nazad, ili za neke relacije koje hoće da predju. Tako isto i novi beograd. Lakše je voziti ulicom (a nema zakona koji ti zabranjuje da to radiš) nego glupavim stazama. A evo i primera zašto su staze na nbg glupave.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G5mXN4XMfZM[/youtube]
 
Da ne pričamo da su neke staze baš odsečene. Najjači mi je trenutno deo kod NBG ŽS gde da bi išao od Bul Milutina Milankovića ka mostu na adi, ideš prvo na dva semafora da bi ušao u AFB, pa onda pređeš AFB jednom kod stanice, pa posle stanice pređeš opet nazad na desnu stranu, pa onda pređeš opet 2 semafora i tek si tad na putu za most :) Kad ideš asfaltom imaš 2 semafora ukupno i ni jedno drndanje sa pešacima i ivičnjacima.
 
kopmania dobro nije ovo bas najsrenija staza treba je odvojiti od pesaka i ova kola skolniti tj da ih pauk pokupi a sto se tice voznje po putu sa kolima ja iskreno to ne volim ni za biciklove ni a za motore posto nisu ravnopravni i mnogo se zalvace izmedju kola i tesko ih je opaziti kad je guva
 
"Копманиа" :)
Ма то камерица :) Држачи за камеру, не знам како да наместим да буде тотално фиксно хах
 
Opet rade sine u bulevaru u prvozu haos ,obavjstenost nula ,koji diletanti
dsc04680.jpg
 
Ево једне посластице за мрзитеље трамваја:

ЗАГРЕБ (Танјуг) - Олујно невреме погодило је шире подручје Загреба, ветар је рушио стабла и изазвао проблеме у саобраћају, пре свега, на аутобуским линијама, јављају хрватски медији.

:D
 
U cetvrtak sudar tramvaja i autobusa na uglu Nemanjine i Resavske. Prednji deo tramvaja je iskocio iz sina, nije bilo povredjenih, ali je nastao zastoj. Na moje iznanadjenje vrlo brzo se obavio uvidjaj i sve rascistilo.
2013-11-14-130156.jpg

2013-11-14-131136.jpg
 
milanche wrote ....nije bilo povredjenih....


Da se koj slucajem autobus našao metrou na nj. nadzemnom putu
u njmu ni zjapila samo crna rupa koja bi sa sobom odnela ko zna koliko života :rant:

U mnogbrojnim slucajevima saobracajnih udesa sa limenkom pokazao se daleko humaniji :dil:
a još kada bi imao uslove (i pare ) koje zahteva metro: ne zavisna, podzemna trasa bez ukrštanja
bio bi ponovo pravi dobri duh Beograda
o čemu je još Aleksandar Vučo davno u stihu napomenuo


. . . . . zvoni,
da se sa klizave šine
nestašno dete skine;
on grči nogu i zvoni
da pseto ne pogine;
on zvoni, zvoni i zvoni
da se sa duge pruge
umoran radnik skine.. .

Treba nam i metro al treba nam i limenko :)
 
vozaci tramvaja se uvek propustaju pa to ima u svakom testu :dil: .Sta mu bi da ga ne propusti :bash: :bash:
 
Sto bi sa linije 2 prpustio ovog sa busom. Ovom sa 2 je verovatno bio upaljen semafor za pravo i nastavio a po obicaju ovi koji hocu da skrenu u resavsku uvek se trkaju sa tramvajem da uđu pre njega, ovaj iz kolašin prevoza očigledno nije registrovao da ovaj tramvaj ide pravo.
 
Dare je rekao da se tramvaji uvek propuštaju, a ne da oni treba da propuste :)
Naravno da je kriv vozač autobusa :D
 
Vrh