Šta je novo?

Tramvaji

Ја лично не сумњам у квалитет Кончара. Ако је била моћна компанија у СФРЈ то је довољно.

Међутим, не бих га купио из чистог реваншизма због бојкота целокупне српске робе у Хрватској и то на државном нивоу. И још треба да их частимо са пар милиона евра. Не, хвала!
 
Stf,imali su bolje prilagodjeno vozilo za nase uslove a i jeftinije.

Recimo,oni imaju sve pogonske osovine dok ne znam koliko ih CAF ima,a Beograd je ekstremno brdovit kao sto i sam znas.Tu je takodje problem i niskopodnosti i.t.d.
 
Боцо, надамо се да ће Беовоз да проради како треба. А на винчанском мосту је предвиђен један колосек, за железничку обилазницу. Ту се предвиђа теретни саобраћај.
 
Buduci da sam se vozio i u CAF-u i u Cro-tram-u mogu da dam objektivnu ocenu da je Spanac lepse dizajniran i ima bolje organizovan prostor,dok su prednost Cro-a neke tehnicke karakteristike...Pretpostavljam da Cro ima nizu cenu pa smo mogli da narucimo npr 37 mesto 30....
 
Aj da vidimo kako ce CAFonja da prezivi nasu zimu,ako su tolki sudari i problemi bili po lepom vremenom,plasim se i da pomislim kako ce biti ove zime...

Nadam se da gresim.Ako prezivi zimu bez vecih kvarova i sudara bice to veliki plus za njega,ako ne,onda treba razapeti gradsku vlast i gsp na talon sto kupise nepodsedno vosilo za Beogradske uslove saobracaja.
 
A . . . a pa koje je podesno, samohodni BG - BOV ? (borbeno oklopno vozilo) :laugh: :lool: :laugh:
Nesto mi se još ne da da se vozim u CAFu ( a necu da ga jurim, nego kad naiđe)
vrlo lepo i naročito optimistički ga je videti , kako jezdi BG a to nam je i nedostajalo

Samo treba širiti i spajati tramvajsku mrežu ( zapravo sve mreže na elekt. pogon )
za čije pokretanje nije potreban uvoz goriva - to je i veca samostalnost i manje ropstvo :) :kk: :)
 
prostorni planer":3hqu5hia je napisao(la):
Saznao sam od radnika tramvajskog depoa inace bivseg tramvajdzije da oni uzimaju pare klincima kako bi ih pustili da unakaze neki tramvaj grafitom. Kaze da njih bas briga kako tramvaji izgledaju i da ih uopste ne cuvaju jer su nezadovoljni stanjem u preduzecu. Takodje mi je rekao da su sa 1501 skinuli masku za 1504, kao i da je 1501 vec rashodovan i da ga nece popravljati... Sad pitanje je da li su to samo glasine, ili ce kasnije nama reci kako je neki 1528 popravljeni 1501, a neko uzeti pare za popravku. Bas me zanima da li ce na kraju biti svih 30 tramvaja ili 29...


hehehe ljudi moji kome sve padne na pamet da lupeta ovako po gsp?
 
CAF 1506 viđen jutros pored sajma, ekipa desetak ljudi unutra, 3 laptopa, navigacije, kompasi, čuda, kao da testiraju svemirski brod.... na vratima piše probna vožnja, testiraju ga na za liniju 13, stajao je na svakoj stanici po minut, dva! izgleda ide i CAF na Banovo brdo....
 
Ja sam nacuo da ce ga pustiti na 13 kada bude otvaran novi most,kada vec ne mogu da ga poteraju na novi most,moze da prodje pored njega.
 
bokili84":1b0ktgdi je napisao(la):
prostorni planer":1b0ktgdi je napisao(la):
Saznao sam od radnika tramvajskog depoa inace bivseg tramvajdzije da oni uzimaju pare klincima kako bi ih pustili da unakaze neki tramvaj grafitom. Kaze da njih bas briga kako tramvaji izgledaju i da ih uopste ne cuvaju jer su nezadovoljni stanjem u preduzecu. Takodje mi je rekao da su sa 1501 skinuli masku za 1504, kao i da je 1501 vec rashodovan i da ga nece popravljati... Sad pitanje je da li su to samo glasine, ili ce kasnije nama reci kako je neki 1528 popravljeni 1501, a neko uzeti pare za popravku. Bas me zanima da li ce na kraju biti svih 30 tramvaja ili 29...


hehehe ljudi moji kome sve padne na pamet da lupeta ovako po gsp?

to jeste informacija kao što je žake (urbanistkinja) izjavila kako se grupe roma planirano pomeraju jer pretpostavljaju da će tu nešto novo da se gradi. to je informacija kao javna tajna i verujem da ne bi nikoga čudilo da je istinita, ali jednostavno nije korektno izjaviti tako nešto bez konkretnih dokaza, to se slažem

ali nemojte sada idealizovati gsp i kao "to je nemoguće" kada smo svi vrlo svesni da jeste
 
nešto pričam sinoć s kolegom - koja je uopšte svrha tramvaja u bgu?

grad je 11. novembra uzeo još jedan kredit (50 i kusur mil.€) za rekonstrukciju tramvajske infrastrukture, a sve ono što je nedavno rekonstruisano vrlo brzo propada.

voleo bih da vidim uporednu analizu tramvaja i trolejbusa, nisu li trolejbusi daleko isplativije rešenje? razumem gde je to nezavisan sistem s malo ukrštanja, ali kod nas???

s druge strane daleko je lakše proširenje i promena linija, jer nema šina, o ceni da ne govorimo
 
Lepi su, skupi, odaju utisak prosperitetnog i bogatog grada :laugh:
 
manji je koeficijent trenja kod tramvaja nego kod trolejbusa tj jeftinije je kretanje...Naravno tram se ispati na duzi period.
 
Bilo je priče oko toga, kao što reče periskop, jedan tramvaj može da traje dugo dugo, kapacitet u tramvaju je mnogo veći nego u trolejbusu..
 
Somi303":2s81jgop je napisao(la):
Ако је КАФ "другоразредни" који је онда Кончар? И верујем да си закључио да је "CroTram" прилагођенији условима Београда само зато што вози Загребом...и зато не пиши глупости ;) :p
И да, да је то квалитетан трамвај "ЗЕТ" би само њих држао у саобраћају уместо модернизованих "Катица" што значи "CroTram" = "CroTrash" ( :blah: ) :laugh:

ZET drži veliki broj NT2200 u saobraćaju (oko ili više od 100 dnevno), a ukupan broj je 140. Nikad nije ni planirano da svi budu istovremeno na ulici, jer ZET ima malo drugačiju filozofiju planiranja, pa se računa da je u određenom momentu određeni postotak tramvaja na redovnim servisima ili popravkama nakon kvarova/sudara, a deo je ispravan ali u "rezervi", ako se desi da neki ispadne iz saobraćaja - u saobraćaj se pošalje spreman isti takav (ili da se pokriju vrhove opterećenja - čini mi se da za ovo u rezervi drže oko 15-20 tramvaja). Isto tako nikad im na ulicama nije ni svih 50 "Katica", a one rade samo na linijama na kojima je potreban manji kapacitet. Tako da ćeš danas u ZG svakako češće videti NT2200 da prolazi pored tebe, a KT4 i T4 ipak ređe. Prethodni post napisan je kao da nisi tramvaj ni video uživo, niti si se u njemu vozio (a ima baš lepo, jako, ali ne "cimavo" već kontinuirano ubrzanje, lepo kočenje, sve u svemu lep filing) - zanimljiv koncept! Baš me interesuje i kakav ti je recimo stav o kvalitetu šinskih vozila na uskotračnim prugama u regionu Anda?

Sve u svemu, i pored nedostataka ti tramvaji su vrlo pouzdano svaki dan na ulici, ne kvare se nešto neuobičajeno često (na početku je bilo problema s vratima), po pouzdanosti je najgora serija 2100 (ĐĐ201 prerađen u trodelni zglobni sa ugrađenom elektronikom). Raspored sedišta je mogao biti bolji, ali za to je kriv, baš kao u BG-u GSP, sam ZET, pa je u drugoj seriji raspored donekle popravljen. Prvi tramvaji su sad već oko 6 godina stari, koliko mi je poznato prvi iz prve serije (a posle verovatno i dosta njih iz te serije) je "pregrmeo" prvih milion kilometara bez većih problema.

Što se tiče prilagođenosti za BG, pa sigurno bi se i on morao prilagođavati. Meni padaju u oči tri stvari koje su u Končarevoj konfiguraciji bolje: rukohvati, prolaz između sedišta i 6 pogonskih motora tj. sva postolja su pogonska što je za brdske uslove u Beogradu mnogo povoljnija varijanta. Ako se ova "čukanja" CAF-ova nastave ovim tempom, postavlja se pitanje cene transporta tramvaja u Španiju i nazad na velike popravke (mada možda samo zbog toga CAF otvori servisni centar za ovaj deo Evrope baš kod nas, ako se pokažemo kao "verna mušterija" za popravku slupanih vozila :) ).

No sve u svemu, i Končar i CAF su OK tramvaji ako se pristojno koriste i održavaju. I dobro je da je Beograd uzeo CAF, jer bi inače baš svaka glupost koja se sad dešava sa CAF-om, a dešavala bi se i Končaru to je sasvim sigurno, bila iskorišćena za prepucavanje (a verovatno bi se i grafiteri i svi ostali rađe iživljavali na "hrvatskom" tramvaju). Usput - u Sofiji je ovaj tramvaj bio ocenjen kao najprihvatljiviji za njihovu mrežu (jer se tamo i vozio malo duže od mesec dana), ali je uslov za finansiranje od strane EBRD-a bio da se nabavlja proizvod iz EU.

Tako da je besmisleno "pljuvati" po tuđem proizvodu, ako on njima sasvim dobro služi (usput su spasili/zaposlili malo svojih radnih mesta i povratili nešto novca u budžet na ime plaćenih poreza), pogotovo u varijanti kad poređenje nije čak ni "naš proizvod je bolji od njihovog", već "mi smo uvezli lepše nego da smo uvezli njihovo". Pa i švajcarci su neke tipove tramvaja razvili za svoje potrebe i nikad ih nisu uspeli prodati van zemlje (da li su uopšte pokušali ni ne znam), pa im ništa nije nedostajalo.

Što se CAF-a tiče, meni su njihovi EMV-ovi vrlo udobni, vozio sam se u Španiji u dva različita tipa, a noviji - CIVIA - je, bar meni, zaista odlična. Tako da ne vidim da tu ima nešto mnogo greške u izboru CAF-a za dobavljača.
 
kopmania":3g7kwg6b je napisao(la):
Bilo je priče oko toga, kao što reče periskop, jedan tramvaj može da traje dugo dugo, kapacitet u tramvaju je mnogo veći nego u trolejbusu..


ok, nego, kažem, voleo bih da vidim neku ozbiljniju uporednu analizu, jer očigledno da postoje razlozi da uporedo postoje i jedni i drugi
 
Trolejbusi postoje radi savladavanja vecih uspona koje tramvaji ne mogu da savladaju.Mislim to je bila neka ideja kod nas
 
Prednost tram je i izmenljivost tj po potrebi se kaci drugi ''vagon'' i nravno to sto je broj pratilaca tj vozaca po putniku manji.
 
Posmatraj trolejbuse kao elektricne autobuse koji mogu samo da idu gde je kontaktna mreza.Kapacitet im je prakticno isti.Nove trole imaju bolje ubrzanje ali ih uvek pretknu autobusi gsp-a jer oni lakse menjaju trake i obilaze za raliku od trolejbusa koji skoro non stop voze desnom trakom.Recimo tako je u Dimitrijali kojom se vozim svaki dan.Crkne trola,uleti druga umesto nje i.t.d.

Tramvaji imaju nezavisnost u odnosu na drugi saobracaj ako izuzmemo sto cekaju isto semafore.Nije to i dalje skroz nezavisno,ali je je sasvim solidno.Vidi samo bulevar posle rekonstrukcije.Tramvaji imaju neverovatan kapacitet,recimo duple katice su bese za 450 ljudi,a za to ti trebaju 4 ipo nove trole!

Mana tramvaja je stari dobri lrt fijasko :fijasko: jer kada jedna rikne,staju sve iza nje na toj trasi.

Sa prvom linijom metroa ce i biti manje tramvajskih trasa koje nisu nezavisne.

Naravno,trole su i ekoloske,zato ih i treba uvoditi po centru grada kao jedini vid dopune metrou.Zato bih zabranio da ista osim trola saobraca na deonici slavija-Trg Republike.

Sad mi pade na pamet ideja za liniju trole-Studentski trg-29 novembra-visnjicka-Mirijevski Bulevar. :)
 
Ne verujem da im je isplativo da otvaraju servisni centar u Srbiji. Radi 30 tramvaja i potencijalno toliko EMV?
Redovno odrzavanja treba da radi GSP uz rezervne delove iz Spanije. Pehovi kao sto je imao 1501. se ne dogadjaju svaki dan.

CAF je dobar tramvaj, ne vidim zasto si Vucko toliko skeptican po pitanju zime. Pregurace oni to fino, nema nikakve sumnje.
Moja najveca zamerka je po pitanju sedista, ne secam se da sam sedeo na necemu neudobnijem, skoro kao sprava za mucenje.
 
vucko":bum5xkvb je napisao(la):
Stf,imali su bolje prilagodjeno vozilo za nase uslove a i jeftinije.

Recimo,oni imaju sve pogonske osovine dok ne znam koliko ih CAF ima,a Beograd je ekstremno brdovit kao sto i sam znas.Tu je takodje problem i niskopodnosti i.t.d.
Не кажем да нису, али и поред тога их не бих купио искључиво због Хрватског безобразлука према целокупној роби из наше земље. Како их није било срамота да се уопште појаве на тендеру? Е, па неко је рекао: Доста!
 
Vrh