Somi303":2s81jgop je napisao(la):
Ако је КАФ "другоразредни" који је онда Кончар? И верујем да си закључио да је "CroTram" прилагођенији условима Београда само зато што вози Загребом...и зато не пиши глупости
И да, да је то квалитетан трамвај "ЗЕТ" би само њих држао у саобраћају уместо модернизованих "Катица" што значи "CroTram" = "CroTrash" ( :blah: ) :laugh:
ZET drži veliki broj NT2200 u saobraćaju (oko ili više od 100 dnevno), a ukupan broj je 140. Nikad nije ni planirano da svi budu istovremeno na ulici, jer ZET ima malo drugačiju filozofiju planiranja, pa se računa da je u određenom momentu određeni postotak tramvaja na redovnim servisima ili popravkama nakon kvarova/sudara, a deo je ispravan ali u "rezervi", ako se desi da neki ispadne iz saobraćaja - u saobraćaj se pošalje spreman isti takav (ili da se pokriju vrhove opterećenja - čini mi se da za ovo u rezervi drže oko 15-20 tramvaja). Isto tako nikad im na ulicama nije ni svih 50 "Katica", a one rade samo na linijama na kojima je potreban manji kapacitet. Tako da ćeš danas u ZG svakako češće videti NT2200 da prolazi pored tebe, a KT4 i T4 ipak ređe. Prethodni post napisan je kao da nisi tramvaj ni video uživo, niti si se u njemu vozio (a ima baš lepo, jako, ali ne "cimavo" već kontinuirano ubrzanje, lepo kočenje, sve u svemu lep filing) - zanimljiv koncept! Baš me interesuje i kakav ti je recimo stav o kvalitetu šinskih vozila na uskotračnim prugama u regionu Anda?
Sve u svemu, i pored nedostataka ti tramvaji su vrlo pouzdano svaki dan na ulici, ne kvare se nešto neuobičajeno često (na početku je bilo problema s vratima), po pouzdanosti je najgora serija 2100 (ĐĐ201 prerađen u trodelni zglobni sa ugrađenom elektronikom). Raspored sedišta je mogao biti bolji, ali za to je kriv, baš kao u BG-u GSP, sam ZET, pa je u drugoj seriji raspored donekle popravljen. Prvi tramvaji su sad već oko 6 godina stari, koliko mi je poznato prvi iz prve serije (a posle verovatno i dosta njih iz te serije) je "pregrmeo" prvih milion kilometara bez većih problema.
Što se tiče prilagođenosti za BG, pa sigurno bi se i on morao prilagođavati. Meni padaju u oči tri stvari koje su u Končarevoj konfiguraciji bolje: rukohvati, prolaz između sedišta i 6 pogonskih motora tj. sva postolja su pogonska što je za brdske uslove u Beogradu mnogo povoljnija varijanta. Ako se ova "čukanja" CAF-ova nastave ovim tempom, postavlja se pitanje cene transporta tramvaja u Španiju i nazad na velike popravke (mada možda samo zbog toga CAF otvori servisni centar za ovaj deo Evrope baš kod nas, ako se pokažemo kao "verna mušterija" za popravku slupanih vozila
).
No sve u svemu, i Končar i CAF su OK tramvaji ako se pristojno koriste i održavaju. I dobro je da je Beograd uzeo CAF, jer bi inače baš svaka glupost koja se sad dešava sa CAF-om, a dešavala bi se i Končaru to je sasvim sigurno, bila iskorišćena za prepucavanje (a verovatno bi se i grafiteri i svi ostali rađe iživljavali na "hrvatskom" tramvaju). Usput - u Sofiji je ovaj tramvaj bio ocenjen kao najprihvatljiviji za njihovu mrežu (jer se tamo i vozio malo duže od mesec dana), ali je uslov za finansiranje od strane EBRD-a bio da se nabavlja proizvod iz EU.
Tako da je besmisleno "pljuvati" po tuđem proizvodu, ako on njima sasvim dobro služi (usput su spasili/zaposlili malo svojih radnih mesta i povratili nešto novca u budžet na ime plaćenih poreza), pogotovo u varijanti kad poređenje nije čak ni "naš proizvod je bolji od njihovog", već "mi smo uvezli lepše nego da smo uvezli njihovo". Pa i švajcarci su neke tipove tramvaja razvili za svoje potrebe i nikad ih nisu uspeli prodati van zemlje (da li su uopšte pokušali ni ne znam), pa im ništa nije nedostajalo.
Što se CAF-a tiče, meni su njihovi EMV-ovi vrlo udobni, vozio sam se u Španiji u dva različita tipa, a noviji - CIVIA - je, bar meni, zaista odlična. Tako da ne vidim da tu ima nešto mnogo greške u izboru CAF-a za dobavljača.