Šta je novo?

Tramvaji

Kod Veterinarskog i kod Pristaništa postoje semafori koji daju prednost tramvaju i to suoer funkcioniše. Čekanje je samo ako se baš naređa 3 komada pa jedan uzgubi svoje "I" i dobije "-" ;D
 
na novom beogradu i nema velike potrebe da se ovo radi ili ima potrebe samo na određenim semaforima, samo treba malo preurediti semafore. primera radi za pravac za grad kad tramvaj skreće levo iz gagarinove u AFB hvata I ako juri. ako ne juri onda mu je -. znači samo malo promeniti taj semafor i tram će uvek stizati. sledeći dva semafora nisu sinhronizovana, to su onaj kod same
železničke stanice i sa raskrsnicom sa milutina milankovića. tu su oba semafora za sebe i prava je lutrija da li će biti otvoreni ili zatvoreni kad tramvaj njima prilazi.

sledeći semafor je u milutina milankovića i tu nikad nisam vvideo da tram staje ako mu je -. e onda dolazi retardirani semafor na raskrsnici sa milentija popovića. kažem retardirani jer ne mogu da shvatim zašto je tako namešten. na njemu tramvaj obavezno čeka. dolazi malo posle nego se semafor zatvori, i tu ima problem što tramvaj skreće iz sredine u krajnju desnu traku, i semafor mu daje malu prednost. ako su dva tramvaja jedan za drugim ovaj drugi ne stiže, ali vrlo često prolaze na -, tako da to nije problem. ovu raskrsnicu ne bih rešio semaforom nego kružnim tokom gde bi tram išao kroz sredinu. to je najbolje rešenje pošto su ovde uvek gužve a samo se tri pravca ukrštaju.

u milentija popovića postoje četri semafora za tramvaje. naravno tu je opet problem sa prvim jer na prethodnom semaforu je tram imao blagu prednost, ali ovaj semafor nije podešen za to, pa bukvalno tramvaj mora da stane bukvalno na par sekundi pa da krene. kad bi se taj semafor uključivao malo ranije za tramvaje 95 posto tramvaja bi prošlo i sledeći semafor (a i ovako velika većina stiže). uglavnom treći semafor hvata (raskrsnica sa bulevarom zorana đinđića) -, ali bi i to moglo lako da se reši. samo treba ostaviti I malo duže nego za aute. jer kad se upali crveno i -, sigurno prođe makar još 30 sekundi pre nego što se upali zeleno za pešake i otvori se semafor iz bulevara ZĐ. čak i kad bi bio otvoren semafor sa ZĐ tramvaj bi mogao da prođe pošto u toj ulici postoje dve trake koje se ulivaju u dve trake u MP, dok bi tram išao svojom nezavisnom trakom. i ostaje samo četvrti semafor koji ja još nisam doživeo u tramu da bude zatvoren, tako da on nije problem, tu je problem auti koji skreću desno.

kratkom analizom kretanja tramvaja želim da kažem da nam za optimizaciju tramvajskog saobraćaja na novom beogradu nije potrebno čak ni ti sistemi, nego samo malo da se semafori preurede i tramvaji neće stajati na većinu njih.
 
^^
Dobar primer,to je u gradovima u kojima javni prevoz ima prednost.Tako nazalost nije kod nas niti verujem da ce biti skoro.

Tako se i favorizuje koriscenje javnog prevoza,a ne kao sto vidim danas da sire trake u Bulevaru Nikole Tesle da bi brze isli automobili i.t.d. :bash:
 
Да трамвај отвара семафоре код нас? У земљи у којој машиновође заустављају возове на пружним прелазима да би погледали лево и десно?
 
Karlo del Ponte":3vp78s0a je napisao(la):
Није проблем што други имају интерес, него што ми немамо свој. Политичари га имају, а ми као обични грађани или стручњаци га или немамо, или га не бранимо. Шпански трамвај је далеко од оптималног за наше услове, а Кончар је само нешто мање далеко од овог првог. Шминкерско 100 нископодно возило, из земље која није признала Косово, а при томе је у ЕУ... То што се за исти додатни капацитет могло потрошити и до 30% мање новца, и техничка (грађевинска, саобраћајна, машинска) мања погодност и није била толико важна.

Усклађивање међународне трговине преко великих набавки је сасвим нормална ствар у свету, те су Кинези и Руси од свог суфицита са ЕУ земљама куповали возове великих брзина. У овом послу смо Шпанцима направили извозни посао од 80.000.000, у сред економске кризе, а шта смо извезли у Шпанију? Уз политичко-економску мудрост, могли смо:
- Продати неку своју робу, али не морамо аутобусе. На пример вагоне, јер ту имамо политику квалитета.
- Упослити домаћу индустрију за један део израде возила.

Маса људи уопште не препознаје да нам је стварни интерес у међу-националном помирењу, и развоју привредне сарадње управо са народима са којима смо до јуче ратовали. Осим контрирања неким болесним националним односима, разлози су у сличним критеријумима тржишта (другачијим од ЕУ), нижим трошковима транспорта, и непостојању језичких баријера од вариоца до генералног директора.

Уместо питања: "ко је први почео сукоб", вербални или неки још гори, много паметније питање: "Ко ће га први прекинути, и својим примером призивања памети утицати на оног другог". Пракса је показала да су углавном Срби били бољи, јер су обично ПРВИ нудили сарадњу, а када је Хрвати понуде, лако прихватали. Са те стране, Ђилас нас је деградирао и осрамотио изјавом: "Док сам ја градоначелник Хрватски трамвај неће бити у Београду". Куда год да се окренемо, од привреде живимо, а да ли Хрватски или Шпански производ, то су само производи на тржишту.

За Београдске трамваје, ако ћемо посматрати само са техничког и непосредно економског становишта, најбољи произвођач је Инекон, односно њихова делимично нископодна решења.


На основу моја два коментара ви сте помислили да ја мрзим хрвате. Ја их не мрзи и ја сам за помирење два завађена народа и желим да све буде како треба и мора и да ми опет будемо браћа, али очигледно је да они то неће. А ако неће КО ИХ ШИША! Понављам МОЖЕМО без њих и не смемо више трпети понижавање и неправду која долази из те земље. И само кр**** би "дао" свом највећем и најгорем непријатељу 80.000.000 евра!(или мало мање) Ако они бојкотују наше производе ( не причам о аутобусима) зашто бисмо ми куповали њихове трамваје? :rolleyes:
И колико пута морамо да се "миримо" и опет да ратујемо да би схватили да не можемо заједно? И не морамо ми њима стално да нудимо помирење и да очекујемо исто.
И зато САМО КАФ!!
 
Znam da nije tema ali. Ikarbus je bio na probi u zagrebu i naravno nije zadovoljio,zato što je obično :blah: ,kapiram ja da i da je zadovoljio ne bi ga kupili,al opet treba da budemo svesni i realni naš IKARBUS JE DJUBRE I NJIHOV CROTRAM JE DJUBRE. :kk: da zaustavim eventualne polemike reći ću da NISAM IMAO NAMERU NIKOGA DA VREDJAM I DA JE TO SAMO MOJE POVRŠNO SAGLEDAVANJE STVARI
 
Од свега горе написаног тачно је само "CROTRAM је крш" :laugh:
Икарбус није крш. Доказ Престо и Веолиа. Веолиа има тако добро очуване Икаре да ја немам речи, а Престо такође има Икаре у екстра стању + је купио десетак нових ИК 103 :)
 
Arnorian":2ojq9b09 je napisao(la):
Да трамвај отвара семафоре код нас? У земљи у којој машиновође заустављају возове на пружним прелазима да би погледали лево и десно?

Spominjano je ranije na forumu da su te papucice za prednost kod nas testirane, ne secam se tacno gde bese, kod veterinarskog fakulteta ili na mostaru. Navodno i dalje postoje samo se ne koriste.
Stvarno je grehota da kad vec imamo tramvajski sistem dobrim delom odvojen od ostatka saobracaja ne mozemo od njega da napravimo pouzdan prevoz.

jedna linija= jedna trasa + papuciceza prednost = brz i pouzdan tramvajski prevoz i stabilan takt na raskrsnicama
 
Somi303":35keeaqy je napisao(la):
Ако они бојкотују наше производе ( не причам о аутобусима) зашто бисмо ми куповали њихове трамваје?
Aпсолитно. Ако они бојктоују чак и наше чоколадице, заиста не видим разлог да им напунимо џепове купујући тако скуп производ, ма колико он био "прилагођенији" Београду.
Наша држава је пружила руку, и ја је подржавам. Они нису. Треба имати грам неког достојанства!
NOVI011":35keeaqy je napisao(la):
Znam da nije tema ali. Ikarbus je bio na probi u zagrebu i naravno nije zadovoljio,zato što je obično default/wc ,kapiram ja da i da je zadovoljio ne bi ga kupili,al opet treba da budemo svesni i realni naš IKARBUS JE DJUBRE I NJIHOV CROTRAM JE DJUBRE.
Прво, нетачно је да је Икарбус ђубре. Ако судиш по њему гледајући ГСП, и Мерцедеси су срање зар не?
Друго, тешко да их Икарбус није задовољио, јер врло добро знамо да за иностранство произведу дупло боље бусеве. Било је слика из Русије, и то неког прастарог Икара који изгледа као да је јуче изашао из Земуна. Према томе, Икарбус их није задовољио јер је производ из Србије, и не би га купили само због тога. Уосталом, ако издржава конфигурацију Београдског терена, Загреб је миш.
Треће, Кротрам није ђубре. :)
 
Pa ja ne vidim da se neko zainteresovao za Ikarbus,osim Rusa i to verovatno su tamo otišli na poklon. Ja ne mogu da tvrdim za Ikarbus da je sranje,kad očito ima suprotnih primera. Ali Crotram je teško sranje i to je dokazano,imaš na netu da nadješ mišljnja stručnjaka o tom "čudu iz lepe njigove) nisu uspeli nikom da uvale to čudo,tako da su sad pred bankrotom. I više od 70% ima tehničke greške koje su dovodile i do nezgoda- :D :D
 
Стф је потпуно управу, ако они неће наше чоколадице зашто би ми њихов трамвај?
А Нови011 неће неко из ЗЕТА да дође и да моли управу Икарбуса да им направе аутобусе, него Икарбус треба сам да се јави на тендер. Мислим да тако иде :)
 
Nema potrebe da trošimo reči na Ikarbus ili Končar,to je sad istorija,tramvaji su nam odličnog izgleda,sasvim je logično da će cela serija koja je naručena stići,a doći će i nova.S obzirom da je CAF razvio model za Beograd narednu deceniju ćemo dobijati isporuke te fabrike.. :kafa:
 
Treba samo da ljudi shvate da nije u pitanju kvalitet CAF-a, nego nasa infrastruktura, kad je budu sredili, bice manje nezgoda sa tramvajima.
 
И морају да схвате, да није било КАФ-а ГСП не би урадио НИШТА по питању сређивања неких делова. Урадили су мало, али боље и то него ништа ;)
 
b_tuta":czegc3y8 je napisao(la):
Razmisljam vec neko vreme o jednom problemu: kako ubrzati tramvaj, a ne potrositi milione na taj poduhvat?

Za pocetak, mislim da bi trebalo da se uradi nesto na Novom Beogradu. Cuo sam da je grad uzeo kredit, tako da bi deo tog novca mogao da se potrosi na uvodjenje sistema koji bi davao prednost tramvaju na raskrsnicama u npr. Jurija Gagarina, Milentija Popovica i slicno. U pitanju je kompjuterski sistem koji bu radio sledecu stvar:

Ako nema stanice nigde pre nego sto tramvaj prelazi raskrsnicu, odredi se prosecna brzina tramvaja, postavi se senzor na odgovarajucoj razdaljini i kada tramvaj predje preko senzora, salje se signal semaforima da daju prednost tramvaju. Kada tramvaj prodje, u zavisnosti od programa, ili se ponovo promeni svetlo ili ostane tako jos neko vreme (propusta drugi pravac).

Ako ima stanice, tramvaj stane na stanicu, odredi se maksimalno vreme zadrzavanja. Kada tramvaj krene, ceka ga zeleno svetlo na toj istoj raskrsnici. I kad zamakne, menja se opet svetlo po potrebi.

Naravno, ovakav sistem nije savrsen, niko nece da garantuje da neki ludak nece projuriti kroz crveno i slicno ali je u svakom slucaju veliko poboljsanje! I mnogo, MNOGO je jeftinije nego egzibicije sa kopanjem tramvajskih podvoznjaka i slicno.

Takodje, mogli bi po slicnom sistemu na nekim mestima bukvalno da se uvedu zeleznicki branici (ili barem regulisan semafor) - pre svega ono ukljucenje u Milentija Popovica pored Hajata. Pored toga, prakticno se podrazumeva da se zabrani voznja bilo cega osim tramvaja i eventualno vozila sa rotacijom unutar tramvajskih bastica.

Cuo sam da se pominje i kopanje podzemnih prolaza. Da li ima neko ideju gde bi bilo najbolje postaviti?
Пре две године сам истраживао слабости и могућности унапређења трамвајског система у Београду, и установио да се око 30% возног времена потроши због семафора. Ако би неким чаробним штапићем дали предност трамвају на свим семафорима, добили би просечну брзину од 23км/с уместо садашњих 16км/с. Међутим, то би направило колапс у целокупном саобраћају, тако да ова мера не треба бити примењена баш свуда. Фокусирати се на оне раскрснице где се трамвај креће у правцу најважније саобраћајнице, а кружни ток тамо где није тако, ако је могуће.

У Јурија Гагарина је зелени талас за кретање аутомобила просечном брзином од 60км/с без заустављања. Трамвај стаје на сваком другом семафору, због високих перона без паркираних кола и контејнера измена путника је брза, те је просечна брзина 20км/с. Без семафора би била 28км/с. Предлажем да се
- Укину стајалишта Нехруова, Гандијева, Омладинских Бригада и Агостина Нета. Веома су опасна по путнике који улазе и излазе због недостатка места за стајање пешака између колосека и скретања лево из Јурија Гагарина.
- Направити стајалишта и потходнике на средини блокова. Код Блока 44 имамо потходник, требају степенице и стајалиште. Када се раде ти потходници, обавезно направити рампе за пролаз бициклом, без устајања са истог, а и за инвалиде итд.
- Направити кружне токове на укрштању са Ивана Рибара и код ОТЦ. Основна предност кружног тока је успорено кретање без заустављања.
- Остале раскрснице аутоматска сигнализација која увек пропушта трамвај али ипак за Омладинских Бригада бих за сада оставио заустављање, због њеног значаја. И кружни ток и денивелација долазе у разматрање...

Од Ж.С.Нови Београд до Хајата, код Вера направити велики кружни ток, и у њему оставити раскршће. У Милутина Миланковића потходник. Опет кружни ток на раскршћу Милутина Миланковића и Милентија Поповића. У Милентија Поповића између Блока 19 и Блока 23 подвожњак испод Милентија Поповића, са делом за пешаке и бициклисте. За Булевар Зорана Ђинђића немам паметно и јефтино решење, без дирања колосека.

За мост на Сави, проблематичан је правац са НБГ у БГ, а ту просто дати кратке интервале за укључење на мост из правца Сава Центра и Михајла Пупина. На тај начин ограничити број аутомобила на мосту толико да се јавни превоз брзо и ефикасно креће.
 
Ponoviću svoj stari post na temu tramvaja na NBG. Mislim da je najveći problem u nenormalnom broju zaustavljanja tramvaja. Pogledajte kako izgleda šema koju sam napravio na delu trase od Delta Cityja do Beograđanke, kojom prolazim svaki dan. Tramvaj se na toj deonici zaustavi 27 puta !!! To nije normalno.

Evo kako užasno izgleda tramvajski prevoz na Novom Beogradu. Svakog jutra se vozim od stanice kod Delta Sitija do SKC-a i ovako izgleda vožnja: > - početna stanica, < - krajnja stanica, o - usputna stanica, x - semafor sa uobičajenim zadržavanjem, X - semafor sa veoma dugim zadržavanjem, (-------) - most
>------o------x-----X-o-------xo------X------ox-------X----xo---x----x--o----x----x--o--------o----x----(--------------)------o-X--------------o-X----x---x---x----<
Na svim semaforima tramvaj staje uvek osim u Nemanjinoj gde stane obavezno na jednom od dva (ili na raskrsnicama sa Sarajevskom ili sa Kneza Miloša). Vožnja je pravo mučenje. Užasno je spora, isprekidana, stalno kočenje, cimanje i otvaranje vrata. Ovome treba dodati i veoma česte prekide (pucanje mreže kod SC blizu nadvožnjaka iznad auto puta). Takođe je obeležavanje vozila na liniji 7 katastrofalno i često tramvaji odu iz Milutina Milankovića u garažu umesto da nastave liniju ka Bloku 45 a pri tom nemaju oznaku GAR ili je stave naknadno kada ljudi koji su već u tramvaju to ne znaju. Zaboravih da vožnja traje 10-15 minuta od Delta Sitija do Hajata i onda isto toliko od Hajata do SKC-a. Od Delta sitija do stanice na NBG mu treba 6 minuta (!?!?!?!?)
Ono što mi nije jasno je postavljanje pešačkih prelaza i semafora u odnosu na stajališta. Logično mi je da stajališta budu pre prelaza i semafora i da dok vozilo čeka da se otvori semafor može da skuplja putnike. Ako već stoji na semaforu bolje da je to u stanici. Najgore mi je kod NBG ž. stanice gde je semafor tik pre prelaza. I tu tramvaj samo što stane mora da krene i onda odmah ponovo staje. Zbog toga sam više puta izgubio konekciju na BG:Voz. Podjednako grozno je na prvoj stanici u Milentija Popovića u dolasku od Buvljaka. Tu je mali semafor odmah pre stanice a posle stanice je još jedan. Prvi je za pešake a drugi za saobraćajnice izmđu zgrada koje se ulivaju u glavnu ulicu.
 
@Belgrey
Apsolutno se slažem, beogradske tramvaje na nekim deonicama (poput te od blokova do železničke / Slavije) na žalost nikada ne treba koristiti kada se negde žuri, suviše su spori... Njihov potencijal u smislu brzine prevoza putnika je upropašćen nepraktilčnim lokacijama stanica, brojnim semaforima, i nepostojanjem prednosti na raskrsnicama u odnosu na ostala vozila.

Slična situacija je i npr. sa linijom 95 na toj deonici, od Hajata do Delta Cytija mora da se zaustavi između 13 i 16 puta :rolleyes:
 
Bravo za Milisava, Karla i Belgreja! Sva trojica imate poentu, i usklađivanje sa semaforima, pravljenje kružnih tokova i bolja organizacija stajališta bi sigurno unapredila tramvajski prevoz u BGu. :gobb:
 
Nema dileme, u starom Beogradu sistem funkcioniše kao klasičan tramvaj,ide klaj klaj za ljude koji ne žure,malo gleduckaj grad ,razmišljaju gde će na kafu..mrzi ih da idu do prve Metro,BGV stanice i da se pentraju uz stepenice.Na NBG tramvaj bi mogao da se unapredi u Lrt trase posebno da povezuje buduće Metro linije, a prostor mu omogućava da bude brži sa manje stanica i sl. Dakle u starom gradu će uvek biti :fijasko:
 
Zašto? Može i u Dušanovoj tramvaj da se stavi na sredinu ulice...

Koliko bi taj Simensov sistem za prioritetizaciju tramvajskog saobraćaja bio kul, ali nema šanse da se to desi kada smo 100 godina iza svega. Efikasnost u Srbiji, šta mu dođe taj reč?
 
Могао би трамвај и у старом делу града да буде бржи, само ако власт заиста хоће да то среди. Примера ради, џаба што је у Немањиној баштица физички одвојена од коловоза кад са неки кр**** сваки час сјури преко ње.
 
Zna li neko da li je planirana rekonstrukcija Cara Dušana/27. marta/Kraljice Marije? U užasnom je stanju, Kafko bi nam se prepolovio da ga provuku tuda.

- U okviru ovog Programa je i rekonstrukcija Karađorđeve ulice, Ulice 27. marta, Cara Dušana, Ruzveltove i Beogradske - kaže Drča.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/171534/Na-redu-je-obnova-Bulevara

27. marta su već našminkali nešto, ali nisu to bili neki ozbiljni radovi.
 
Juce sam vido 1506 nisu mu dodali ni jednu sipku izgleda da i nece posto je to samo izgleda bila prica za javnost ostaje nam jedino da pisemo KAFu :kafa:
 
jlaki":1birz3c1 je napisao(la):
Zna li neko da li je planirana rekonstrukcija Cara Dušana/27. marta/Kraljice Marije? U užasnom je stanju, Kafko bi nam se prepolovio da ga provuku tuda.

- U okviru ovog Programa je i rekonstrukcija Karađorđeve ulice, Ulice 27. marta, Cara Dušana, Ruzveltove i Beogradske - kaže Drča.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/171534/Na-redu-je-obnova-Bulevara

27. marta su već našminkali nešto, ali nisu to bili neki ozbiljni radovi.
Ovo je spisak:

- Ulica Vojvode Stepe
- Rekonstrukcija Ulice cara Dušana
- Rekonstrukcija Ulice Džordža Vašingtona
- Rekonstrukcija Ulice 27. Marta
- Rekonstrukcija Beogradske ulice
- Rekonstrukcija Ruzveltove ulice
- Rekonstrukcija Karađorđeve ulice

----------------------------------------------

Dakle 2012 rade vojvode stepe i Ruzveltovu.
Ne verujem da ce gradska vlast u sledecem mandatu raditi rekonstrukciju cara dusana i 27 marta jer moraju da poseku ceo drvored kao u Bulevaru.Zato verujem da ce odraditi sve ostale ulice,ukljucujuci i Bulevar oslobodjenja dok ce ove ulice samo sminkati,kao sto radise u 27 marta od gradske uprave do takovske.

A to je dakle presvlacenje asfalta i trotoara i krpljenje sina.Ali bez ikakve izmene infrastrukture to jest cevi ispod sto znaci da ce cesto da buse.

I da ponovim,tu a ni u ruzveltovoj tramvaji nece ici sredinom ulice jer nema prostora i ide nekoliko autobuskih linija,pa su potrebna stajalista i za njih.
 
Vrh