Šta je novo?

Tramvaji

Сајт Секретаријата каже продужени радови у Карађорђевој до 24.августа. Моје мишљење је да ће то наравно да се одужи и јесен јер су извођачи радова толико неспособни да било шта одраде на време.
 
Najbolje je da se vrati linija kao što je bila od 14. oktobra 1892. sa tramvajom od 2 (KS)
Zamisli da je bilo ovog foruma 1894. godine kada se pojavio je prvi električni tramvaj na linija do Topčidera....
:cool:
 
Ne znam kako nam je ovo promaklo, ali ovde sve piše.

"Радови ће обухватити деоницу од Савског трга до Бранковог моста и биће реализовани у три фази. Због озбиљних претпоставки и потребе да се током радова изврше и неопходни археолошки радови, планирано је да радови трају и буду завршени у термину заједно са завршетком радова изградње новог Савског моста."

Znači 2 godine bez tramvaja 2 & 11, ouhh..:confused:
Sada objašnjava zašto su zamenili table za 2A.
 
Са једне стране имамо званичан план Града Београда за развој трамваја на којем су годинама радили урбанисти и саобраћајни инжењери, и који је кроз разне процесе јавних увида и скупштинских гласања усвојен (од стране СНСа ни мање ни више), а који укључује проширење трамвајске инфраструктуре од Калемегдана кроз Васину улицу ка Теразијама, Булевару и Славији, чиме би се омогућила директна травмајска веза Нови Београд - Калемегдан - Трг Републике, као и Булевар - Трг - Калемегдан.

Са друге стране имамо Шапића који на свој ћеф и без икакве консултације са струком, уједно кршећи усвојене планове, одлучује да укине трамвај на једној од најатрактивнијих тачака у граду односно пресеку Калемегдана и Кнез Михаилове, и да тиме уништи не само постојећу инфраструктуру и саобраћајне везе, већ да уништи и будући потенцијал за развој трамваја. Од толике Кнез Михаилове, од толиког Калемегдана, од толиког центра, нам баш сад одједном фали место за клупе и кафиће у Париској.

Уместо да се угледамо на урбанистичка правила успешно примењена у другим градовима где је трамвај носиоц развоја и где се трамвај спаја са пешачком зоном где год је могуће, јер повећава атрактивност за посетиоце и профитабилност околних локала, нама смета што трамвај сече један пешачки прелаз у дужини од 11,5 метара. Буквално невиђена срамота за један град да је уопште такав предлог успео да доспе у јавност, пре него што је проверен од било којег стручњака и сасечен у корену.

Понижење како за струку, тако и за здрав разум. Не постоји ниједан валидан аргумент за ово, и није ми јасно како ове ботине могу уопште да погледају или себе или своју децу у очи знајући да подржавају овакво уназађење и злочин против свог града.

Нема шансе да ово прође, превише је ирационалан потез чак и за њихове стандарде, чак и за њихове гласаче. Бунт је неминован, како струке у позадини, тако и Београђана на улици.
 
Pa niko nije ni najavio ukidanje 2 i 11. Mozda 11 bude isla samo do Pristanista, a 2 od Pristanista do Dorcola. Nije tolko strasno.
Šta se dobija time? Dve nefunkcionalne linije. Meni je, kao stanovniku savskih blokova, 11 odgovarao kada sam išao u centar grada, kada je išao Milentija Popovića i preko Savskog mosta starom trasom, što bi i sada voleo. Bio mi je alternativa natrpanoj 95ici i više sam voleo da idem tramvajem. Jedina mana je što je sporiji, ali i to može da se reši.
Kalemegdanska pruga ostaje!
 
Poslednja izmena:
Pa niko nije ni najavio ukidanje 2 i 11. Mozda 11 bude isla samo do Pristanista, a 2 od Pristanista do Dorcola. Nije tolko strasno.

To sto se negde uklanja pruga to ne znaci da u buducnosti nece doci do prosirenja iste na drugim, bitnijim mestima…
И од Пристаништа пентрање до Кнеза? Генијално, тако се развија центар, тако се развија туризам.
 
 
док ми не искоришћавамо фабрику у Крагујевцу за то. Наравно да ће да се пецају режимски медији на ово.
Ljudi, molim vas. Šta je naše u Siemensu kod Kragujevca?
Nemojte povlačiti paralele između ova dva proizvođača i nabavke tramvaja za dva glavna grada.
Jednostavno je nespojivo.
 
Lako bi se dogovorile nove nabavke za Beograd da Simensom da ima volje i mozga.

Nego Turčin debelo podmazao gde je trebalo a i Erdogan je uslovio naše 2022. kad im je bila prpa za struju (kad je Krmčić ložio blato i spalio Đenke u kopovima) da moraju da kupe toliko i toliko toga i toga i puste toliko i toliko investitora i trgovaca. Među njima su bili i BMC i Bozankara.
 
Lako bi se dogovorile nove nabavke za Beograd da Simensom da ima volje i mozga.
Možda neke 2035.
Koliko god to u Kragujevcu izgleda uređeno,skockano i na svom mestu za naše uslove ipak su im kapaciteti još uvek mali. Tako da bi se čekalo dobrano dok tramovi za Bgd konačno dođu na red. A nešto i ne vidim da se i SRPSKI Siemens lakta sa drugim proizvođačima na tenderima.
 
Svakako je logičnije bilo da su prvo videli sa Simensom.

A nemojmo ići u ta prebrojavanja srpskih krvnih zrnaca u Simensima iz KG jer ni Ikarbus sklepan od delova iz inostranstva po italijanskim dizajnima nije bio mnogo bolji, čistiji i "srpskiji" pa su se forsirale nabavke od njega i držao se veštački u životu na aparatima zadnjih 10 godina dok nije zatvoren.

Pritom je razlika u kvalitetu između Ikarbusa i Simensa nebo i zemlja.
 
Ma daleko od toga da brojim krvna zrnca, samo mi to konstantno spominjanje SRPSKOG Siemensa mnogo para uši.
 
Politika svedena na žutu štampu. Poražavajuće. Sve čega su se dohvatili su upropastili.

Što se tiče "srpskog" tramvaja, Siemens plaća poreze, plate i ko zna šta još ovoj zemlji. I pri tom odličnog kvaliteta vozila. Nesporno je da je za ovu zemlju bolje da kupi tramvaj proizveden u Srbiji nego Končar koji sem u Hrvatskoj vozi samo još u nekom letonskom gradiću Pa nek se ljuti ko hoće, ali to su činjenice.

A što se čeveka koji je o tome postovao na X-u (što ne znam zašto je mišljenje nekog pojedinca vest za bilo koga) tiče, on isto tvrdi da Siemens više ne proizvodi tramvaje u Kragujevcu. Tu vest nisam nigde našao. Odakle ta informacija?
 
Не да пара, него уши крваре.
Да је Сименс заинтересован, учестовао би у тендерима. Овако схвата да нема пас за шта да нас уједе. Јер ми све купујемо са политичким аранзжманима, а то нису реалне паре.
 
Треба да се крене у акцију везано за ову поремећену причу о укидању двојке и шина у Париској. Нешто треба да се предузме већ сада.
Надам се да студенти имају планове да ово спрече на време.
Nemam nameru da ,,kontriram samo da bi kontrirao”. I meni je stalo da imamo sto bolji prevoz. Ali mi se cini da sta god da se uradi sada (stari savski most, pomeranje basa pa sad i linija 2) ljudima smeta. Ok u redu za neke stvari ali ne bas sve. Neke promene su dobre
Дечко, затвори прозоре и врата у својој глави. Промаја опасно бије — одуваће ти и то мало мозга што ти је остало.
Drago je i meni što su stigli novi tramvaji, ali ne može a da se ne iznese utisak o kvalitetu putničkog prostora, ceni i sl.
То, као и пластика. Као што је Јелан Јовић или @Jelancha напоменуо, пластика ће почети да крцка и треска, а то се већ може видети код многобројних турских аутобуса. Стари су свега пар месеци, а већ су у стању распадања.
 
Siemens je Nemački, tramvaj je projektovan u Nemačkoj, ali njega sklapa firma specijalno otvorena za Srbiju, Siemens Mobility DOO Cerovac, što tehnički može da prođe kao Srpski proizvod, jer sem direktora, u menadžmentu su Srbi, kao i radnici u proizvodnji.
Materijalizacija mora ostati ista, kontrolu kvaliteta vrši matična firma, ali za potencijalan Beogradski tender samim procesom proizvodnje, prijavom na tenderu itd ili ti kako to vole firme da nazivaju "celim projektom" u ovom slučaju upravlja Srpska strana pod, naravno, supervizijom matice.
Doduše već 3 godine posluju sa ne baš malim gubitkom.

Да је Сименс заинтересован, учестовао би у тендерима.

Pa Siemens je pokušao da učestvuje, koliko se sećam nije ispunio tendersku dokumentaciju, neki pičvajz oko koverte, realno taj tender je bio "nacrtan" za Bozankayu, ali da nije definitivno bi Siemens tu "stvarno" bio.
Meni ni iz džepa ni u džep, jer imam druge preferencije oko proizvođača, ali taj narativ da Siemens nije zainteresovan nešto ne pali, Siemens je u poslednje vreme izgubio dobar deo svetskog tržišta od strane Alstoma, CAF-a i Stadlera, i sada bi pored svega toga propustili i Beogradsko koje im je na 200 km od najbliže fabrike, malo zvuči verovatno.
I fabrika nije baš tako mala u Sobovici, a i kolektiv, mogu oni mnogo više od ovoga da rade, kada se završe projekti za Minhen, Bremen i Kopenhagen, imaće preveliki prazan hod, pa bi im Beograd dobrodošao da se nastavi kontinuitet u proizvodnji.

I ako se opet ide na veliki tender, to ne sme nikako da traje ispod 10 godina, 2 godine za tendersku dokumentaciju, do godinu dana za izbor proizvođača, tri godine za razvoj modela (poželjan "mock - up" koji bi isporbali građani) i konačan prvi model, u narednih 5 godina isporuka preko 100 tramvaja.
Gangula je to pokušao da spakuje u 2 - 3 godine, to je bilo moguće samo sa dvodelnim tranvajima, sa klot opremom i potencijalnim velikim kašnjenjem u isporuci, jer je bio neki suludi rok za mesečnu proizvodnju. Drago mi je da to nije prošlo, to je čist populizam, to nam ne treba.
 
Ma daleko od toga da brojim krvna zrnca, samo mi to konstantno spominjanje SRPSKOG Siemensa mnogo para uši.
Još treba da dodam da je Siemens jedan od "velike trojke" vodećih proizvođača tramvaja u svetu: Alstom, Bombardier, Siemens. Većina ostalih proizvođača su hibridi nekog od ova tri. CAF je hibrid najkorumpiranijeg i najskupljeg Alstoma, a Končar je hibrid najboljeg Bombardier. Božankaja je hibrid Simensa.

Dolazak simensa je čist autsorsing. Videli da im za postojeće narudžbine nedostaje 50% više inženjera i tehničara, pa umesto dovlačenja istih za bruto platu 4000-5000 evra, u Srbiji im treba 1000 evra za bruto platu. Pri tome ne žele da daju drugima svoj glavni centar najskupljih elemenata, i onih koji ih čine konkurentnima. Slično je švajcarski HESS otvorio fabriku trolejbusa u Belorusiji, pri čemu Belorusija nije kupila ni jedan jedini njihov trolejbus. Biznis im je propao zbog sankcija.

Da bi Siemens zainteresovao da otvori proizvodnu liniju za Srbiju, potrebno je smisliti plan sa dovoljno velikom nabavkom, ne manje od 25 tramvaja godišnje. U nekim svojim ranijim radovima sam došao do po oko 50 tramvaja za Niš i Novi Sad i to na vrhuncu razvoja mreže, a Beograd uz najbolji razvoj i širenje mreže može da ima 300. To je nekih 16 godina rada proizvodne linije za srpsko tržište, nakon čega može da se ista zatvori, a Srbija prepuna novih tramvaja.

Niste svesni koliko je Srbija mala u očima globalnih igrača. Neka ozbiljija igra je tu moguća jedino uz ozbiljnu intervenciju države.
 
@Hitachi
Ne preteruj. Ne raspadaju se Turci tek tako, a i plastika Bozankaya tramvaja treba da nam bude najmanji problem. CAF izgleda dosta ozbiljnije, što završnom obradom, što delovima enterijera, pa i samim dizajnom istog, al ima i te kako ozbiljne probleme o kojima je već toliko bilo reči. Nisu samo oni krivi za to, daleko od toga, al se jesu pokazali i neozbiljnim sa sve tadašnjim naručicem, odnosno gradom Beogradom. GSP tada nije bio JKP, u vreme raspisivanja tendera, al opet nije formirao ni narudžbenicu za te tramvaje. Isto su došli preko nameštenog tendera i uvalili nam neadekvatna vozila, a posle brigo pređi na drugoga. Bozankaya ne zaslužuje da bude pljuvana u startu samo zato što je Turčin. Treba joj dati priliku da se pokaže, a vrlo lako može biti dosta bolja od CAF-a. Plastika samo neka krcka, jer i ovako to nije tako izraženo na šinama. Na kraju, pisao onoliko puta do sad, idi malo po inostranstvu, vozi se raznim renomiranim imenima, tu pre svega mislim na autobuse, pa ćeš videti da krckanje uopšte nije nimalo retka pojava ni kod najskupljih koji slove za najkvalitetnije.
 
Politika svedena na žutu štampu. Poražavajuće. Sve čega su se dohvatili su upropastili.

Što se tiče "srpskog" tramvaja, Siemens plaća poreze, plate i ko zna šta još ovoj zemlji. I pri tom odličnog kvaliteta vozila. Nesporno je da je za ovu zemlju bolje da kupi tramvaj proizveden u Srbiji nego Končar koji sem u Hrvatskoj vozi samo još u nekom letonskom gradiću Pa nek se ljuti ko hoće, ali to su činjenice.

A što se čeveka koji je o tome postovao na X-u (što ne znam zašto je mišljenje nekog pojedinca vest za bilo koga) tiče, on isto tvrdi da Siemens više ne proizvodi tramvaje u Kragujevcu. Tu vest nisam nigde našao. Odakle ta informacija?
Ne bih imao ništa protiv Končara i serija iz 2005-2010 im je stvarno dobra za te godine i da im radi super posao. Ipak ova serija je jako zaostala, dizajn je ostao isti, zvuk motora je idalje bucan kao i na toj seriji, bukvalno isti zvuk ima, vrata takođe ista, a kvalitet je očigledno lošiji, što se videlo posle prvih nekoliko dana gde je jedan ostao u težem kvaru i čekao vuču.
Pogledajte nov tramvaj na 0:55.
Koliko god ne voleli Turke, po pitanju svega je Bozankaya avion za Končar TMK 2400.
Takođe ovde Željko Veljković priča o ceni i kako je Končar koštao “samo” 2.3m, a taj tramvaj je dugačak samo 20m i ta cena za domaći tramvaj tako lošeg kvaliteta je apsolutno nenormalna i jasno je da se i tu neko ugradio kao kod nas.
 
Vrh