Šta je novo?

Tramvaji

Dvojka je ionako difsunkcionalna i propala tako da za njeno ukidanje i nemam neke velike emocije. Pripala bi mi muka kad god bih morao da je koristim, jer je spora, nepouzdana i sramotno zapostavljena. Uostalom, može da se vrati kad se ovaj režim skine i da se tada dovede u red, da bude bolja i pristojna. Ukidanje samo linije nije ništa trajno i nepopravljivo.

Ali ne treba vaditi prugu oko Kalemegdana. Da je neka zbudževina i da remeti saobraćaj pa i ajde. Ali ide po svojoj izolovanoj trasi od Pristaništa do Zoo vrta a i tamo gde se meša sa saobraćajem, ne ometa ga.

Mnogi kažu da SNS izrodi mrze Beograd a pogotovu centar i Stari grad. I ovakve imbecilne odluke idu u prilog toj tezi.
Ovde se radi o pruzi, koja je bitan link za buduće planiranje mreže linija tramvaja.
Linija 2 možda nema neki veliki saobraćajni značaj (ali i pored toga verovatno ne bi bila ukinuta nego samo ne bi pravila krug), ali ima kulturno-istorijski značaj. Recimo neka lepa budućnost gde na dvojci voze istorijska vozila nešto kao hop on hop off busevi, samo tramvaj (mžd uz produžetak do Hrama). Mislim da bi to turisti koristili.
 
Poslednja izmena:
Ne treba protestovati protiv ukidanja dvojke.​
Znači podržavaš proširenje Bulevara vojvode Bojovića oko Kalemegdana i pretvaranje Pariske u pešačku zonu. I podržavaš da svaki put kada se desi nešto u Nemanjinoj ili su tamo neki radovi, tramvajski sistem ne radi.​
 
Возе се људи и двојком од бетон хале до Дорћола, Славије, доста туриста такође. Има сврху двојка уз историски значај, лепа је пруга око Калемегдана. Свакако глупо је и погрешно укидати двојку, кратити или било шта мењати и не треба са тиме да се помиримо и то дозволимо.
 
Dvojka treba da bude okrenuta turistima ali ne po cenu toga da bude disfunckcionalna svima ostalima svojom sporošću i nepouzdanošću. Uostalom, i za turiste bi Katice na Dvojci bile loše rešenje jer su visokopodne i loše za kofere i rančeve, a uz to i raspale i neugledne. Takođe mora da se ukine ono obavezno stajanje kod Pristaništa i da se izmeni pravilnik tako da se staje u svakom drugom prolazu, ili da samo stajanje traje kraće, nikad preko 5 minuta u redovnim okolnostima. Naravno, samu okretnicu kod Pristaništa srediti i napraviti dodatni kolosek za ta zadržavanja Dvojke da ne bi ometale druge linije dok stoje. Ili što sam predlagao ranije - napraviti posebne stajanke za Dvojke kod Vukovog spomenika.

Jednostavno, Dvojka treba da bude normalna funkcionalna tramvajska linija kao i sve ostale. Udobna, pouzdana, niskopodna, brza i reprezentativna.
 
2 је изгубила путнике због бесконачних радова, прво у Мондезировој, па у Душановој. Људи су се одвикли, јер је онда дошло намерно, смишљено проређивање фреквенције. Као део плана ( ето па двојка је изгубила путнике) провидни штосови, нажалост непровидни за 80% безвољних, бескорисних грађана. 2 је још увек врхунска линија, удобно повезује велике делове града ј једном цугу. О културном, историјском , туристичком значају не треба ни говорити. Никакве потребе за укидањем нема, намере очигледно има.
 
Bolje kod Vukovog spomenika. Uz obezbeđivanje nekog objekta za GSP vozače i osoblje, možda negde u podzemnom prolazu ili neki združeni objekat za obližnje vozače sa linija 32 i Eko 1.

Ima nekog rezona da se tramvaj (2) zadržava kod Vukovog spomenika, kao neka okretnica. A zadržavanje kod Pristaništa baš i nema. Kao kad bi 36ice stajale i zadržavale se u Nemanjinoj, a ne ispred Prokopa npr.
 
Возе се људи и двојком од бетон хале до Дорћола, Славије, доста туриста такође. Има сврху двојка уз историски значај, лепа је пруга око Калемегдана. Свакако глупо је и погрешно укидати двојку, кратити или било шта мењати и не треба са тиме да се помиримо и то дозволимо.
Ja vidim da radovi kreću sledeće godine, ako nam do tada bude gradonačelnik, nek je i ukinu, za bolje i nismo.
 
2 је изгубила путнике због бесконачних радова, прво у Мондезировој, па у Душановој. Људи су се одвикли, јер је онда дошло намерно, смишљено проређивање фреквенције. Као део плана ( ето па двојка је изгубила путнике) провидни штосови, нажалост непровидни за 80% безвољних, бескорисних грађана. 2 је још увек врхунска линија, удобно повезује велике делове града ј једном цугу. О културном, историјском , туристичком значају не треба ни говорити. Никакве потребе за укидањем нема, намере очигледно има.
Апсолутно се слажем све си лепо рекао. Намерно годинама обесмишљавају двојку као и тролејбусе, то су њихове форе и тужно је што то већина људи не капира. По стоти пут кажем проблем је у томе штп људи овде масовно немају свест. Пре неки дан чекам на Пристаништу трам, нема ниједне по пола сата и тако два пута, људи је чекају и после 15, 20 минута одустају и крећу пешке. Након сат времена крећу да се ређају по две три тројике једна за другом. Ајде контам деси се нешто на мрежи па се дође до застоја. Гледао сам апликацију и пратио возила у овом случају то није био случај. Много често се дешавају такве небулозе и то се ради намерно да би се обесмислиса двојка као и кретенски радови Карађорђеве, четри пута за две три године, уместо да се одради нормално одједном цела улица и то је то. И после свих ових радова остаје окретница не одрађена и претворена у блатњави свињац и дивљи паркинг поред нормално паркинга поред.
 
Bolje kod Vukovog spomenika. Uz obezbeđivanje nekog objekta za GSP vozače i osoblje, možda negde u podzemnom prolazu ili neki združeni objekat za obližnje vozače sa linija 32 i Eko 1.

Ima nekog rezona da se tramvaj (2) zadržava kod Vukovog spomenika, kao neka okretnica. A zadržavanje kod Pristaništa baš i nema. Kao kad bi 36ice stajale i zadržavale se u Nemanjinoj, a ne ispred Prokopa npr.
Vukov spomenik je dobra ideja iskreno. Kad bi tu moglo da se napravi nešto da dvojka terminira, mada mislim da ne bi bilo tako jednostavno spajanje sa prugom u Bulevaru. Ako sa tehničkog aspekta nema nikakvih prepreka bilo bi super da se to sprovede u delo jednog dana. Ne znam samo dal bi u tu svrhu mogao da se iskoristi prostor preko puta Novog groblja, gde je nekada i okretao tramvaj, valjda kec. Ne znam ni koliko bi to bilo pametno.
 
Moglo bi da se napravi na obe strane kod Vuka, ima prostora, trotoari su jako široki i neiskorišćeni.
08020700.jpg


Ja bih ceo taj prostor reorganizovao i preuredio, i čak bih pomerio neke podzemne prolaze a video da li može da se vrati pešački prelaz između ETFa i parka. A čak i da ne može, mesta na površini u Ruzveltovoj svakako ima, dovoljno za izdvojenu stajanku za tramvaj na obe strane ulice.

Ionako je ceo taj trg i deo grada zreo za novu veliku rekonstrukciju. Pogotovu taj deo oko spomenika i prolaza. I podzemni deo naravno, koji je u nadležnosti grada.
 
2 је изгубила путнике због бесконачних радова, прво у Мондезировој, па у Душановој. Људи су се одвикли, јер је онда дошло намерно, смишљено проређивање фреквенције. Као део плана ( ето па двојка је изгубила путнике) провидни штосови, нажалост непровидни за 80% безвољних, бескорисних грађана. 2 је још увек врхунска линија, удобно повезује велике делове града ј једном цугу. О културном, историјском , туристичком значају не треба ни говорити. Никакве потребе за укидањем нема, намере очигледно има.

Ne treba zaboraviti da je gašenjem Glavne Železničke i Autobuske stanice, dvojka pretrpela najveću štetu, izgubila je veoma bitnu transportnu ulogu.
Svako ko je dolazio sa stanica, vrlo verovatno da je koristio i 2jku, na kraju krajeva opevana je i u Džejevoj pesmi.
Ako uzmemo dodatno i te radove, smanjnenje frekvencije, 2jka je upala u neku svoju egzistencijalnu krizu.
Ja sam razmišljao da 2jka ostane kao linija u špicu, a da van špica saobraća kao istorijska linija, ali sada se nešto nećkam oko te ideje, s druge strane pre se dosta pričalo da se ukine jedan krug (unutrašnji ili spoljašnji), pa da ide preko Starine Novaka itd...
Realno, bez neke studije razvoja ne verujem da tu može bilo šta da se menja, bilo bi štetno.

Što se tiče trase u Pariskoj, tu stvarno nema puno diskusije, trasa ne samo što je bitna za tekuće linije, ona je dosta bitnija kao tehnička veza!
U slučaju gašenja, ostaje samo krak preko Nemanjine, a tokom blokade kod Vlade videli smo rezultate kada je cela druga obala ostala bez tramvaja.
Gašenje nema ni puno ekonomskog smisla, jer bi se tramvaji sa 5, 10 iz / za Centralu morali isključivati / uključivati preko Dorćola, Beogradske i Slavije, to bi povećalo troškove, jer će se utrošiti više energije, i osoblje će duže raditi, duža trasa znači i veću šansu za potencijalne probleme na putu do garaže.
 
Bila Dvojka kao do sada ili neka druga linija, potrebno je da nešto saobraća uz Kalemegdan (a da nije samo 11) zbog:

1) sve većeg broja turista sa brodova koji pristaju u Karađorđevoj, kao i većeg broja turista koji nisu sa broda ali idu ka ili od keja i sadržaja uz Savu. Prosto, neko je možda šetao uz kej i sad želi da se popne do Trga da tu hvata nešto za put kući

2) potrebe da postoji najbrža moguća veza sa različitih krajeva ispod "brda" na kome leži centar. Dakle treba ti da od Venizelosove dođeš do Ekonomskog faksa? Imaš tramvaj. Treba ti da od keja uz Savu dođeš do Poštanske štedionice? Imaš tramvaj. Treba od Kalemegdana da dođeš do Vuka? Uzmeš tramvaj. I slično. Dakle, za spajanje delova centra i tog brda, tamo gde ne prolaze druge linije JGPa, ili ne prolaze direktno ili nisu lako pristupačne

3) potrebe da se ima još poneki alternativni koridor JGPa do centra grada kada se neki drugi zatvore.

Od danas pa do 11. avgusta (verovatno i duže, znajući SNS), svi JGP pristupi ka i od centra grada su blokirani, osim pristupa kroz Despota Stefana i Brankovog mosta. Kada se iz bilo kog razloga zatvore pravci ka gradu ispred Skupštine, pa i kroz Kralja Milana, upravo šine kruga dvojke mogu da posluže za improvizovan dolazak u neke delove centra i za njegovo kakvo takvo funkcionisanje i proticanje dok se ne oslobode drugi prilazi.

To je ujedno i jedan od razloga zašto sam ja protiv toga da Kralja Milana ikad bude pešačka ulica jer nije kao da do centra vodi 10 takvih ulica sa još 20 linija JGPa, pa ako zatvorimo jednu, imamo još 9 takvih koridora. Nego kad se zatvori saobraćaj ispred Skupštine, i kad iz bilo kog razloga se zatvori i Kralja Milana, sve od Banije do Gavrila Principa ostaje nepristupačno za dolazak sa istoka i isto tako za odlazak na istok. E baš zbog toga je bitno da oko centra može da kruži tramvaj, da služi kao tercijarni pristup centru ako iz bilo kog razloga druga dva glavna ne rade.

Naravno, iz istih razloga je bitno da te šine u i oko centra budu održavane, da vozila budu brza, moderna i pristupačna (niskopodna), da se tramvajima da prednost gde može, da se skrate zadržavanja i da se poveća broj angažovanih vozila odnosno polazaka. I da se sve vezano za tramvaje utegne i učini privlačnijim, pa i stajališta pa čak i Pristanište, gde bi Dvojka mogla da ima jednu od najvećih koncentracija putnika.
 
Poslednja izmena:
Dok sam se igrao sa detetom na igralištu kod belvila , prošla je ogromna količina CAFova. Jel su ih to opravili?
 
Beograd trenutno boluje od bolesti zvane gangulitis.
Dvojku ka liniju vidim isključivo kao pomoćno-istorijsku liniju. Dakle, da na njoj voze remontovane Katice. Uzeti najbolje Katice, obnoviti ih, a ostale da služe za rezervne delove.
Zato treba pojačati druge linije, poput 11.

Dvojka bi trebalo da se pretvori u turističku atrakciju kao što je to 28 u Lisabonu.

Samo destruktivac kao Šapić može ukidati tako istorijski bitnu liniju javnog prevoza, umesto da to upotrebi za unapređenje brenda ovog grada.
 
Мене и дан данас после 6 година заиста занима који мозак је смислио да 3А иде само до Београда на води уместо до Богословије као и укинута 3?
 
Акценат треба да буде на шинама а не на линији.​
Na kraju može da se desi da dobijemo samo tramvaj 11 kroz Parisku, a da linija 2 bude skraćena po trenutnoj zamisli. Da zaključim, smatram da treba insistirati i na dvojci i na šinama.​
 
Мене и дан данас после 6 година заиста занима који мозак је смислио да 3А иде само до Београда на води уместо до Богословије као и укинута 3?
Kao što je neko pisao, kada se svi tramvaji ukinu ostaviće samo 3A od BGH2O, 6A od Vuka i 9A do Slavije, eventualno možda i 2A. Ostalo sve već "dovoljno pokrivaju druge linije".
 
Voleo oni tako po par meseci a i godina a možda i večno da zamene tramvaje sa autobusom i slovom A😢
 
Vrh