Šta je novo?

Tramvaji

Kakve to ima veze?
Ne verujem da ima ikakave veze sa samim lomljenjem pantografa, svejedno je i da je skroz na kraju.
Ali postoji potencijalno drugi problem - ako se ne varam i BG koristi tehnologiju okretanja skretnica preko kontakta na gornjem vodu, a koji aktivira pantograf.
Ti kontakti su na određenoj udaljenosti ispred skretnica, ako je pantograf previše unazad postavljen onda bi se moglo desiti da prednje postolje bude već preblizu jezičku skretnice. Ali ne verujem da su kontakti skretnica baš tako jako blizu da bi pomeranje pantografa bilo baš problematično. To može da bude problem samo ako ima nekoliko skretnica na malom razmaku (kad npr. postoji raskrsnica gde šine idu i u pravac i u levo i u desno, pa su onda skretnice jednostavno jako blizu jedna iza druge - a mislim da u BG nema nijedno.).
 
нешто старо, само мало преправљено

tramvaj.jpg
 
Informer javlja da je u GSP stigao prvi novi tramvaj od 25.
Da li je istina?
 
Indeed

Evo odavde, ima par slika i video

 
Ako nešto na kraju bude od novog tendera za 100 tramvaja, ovo bi možda bila idealna kombinacija. Naravno, ne očekujem od vladajućih bolesnika da se za to odluče, samo kažem šta bih ja pazario da se pitam.

Od ukupno 100 vozila:

70 da budu trodelni niskopodni Škoda 15T za linije 5, 6 ,10, kao i za ozbiljno pojačanje linije 14, eventualni povratak trojke i možda uvođenje potpuno novih tramvajskih linija do Rospi Ćuprije, Studentskog Grada, Zemunskog Keja, mada od toga teško da će biti nešto dok su na vlasti Gangula i naprdni kartel. 60+ pristiglih i remontovanih Bozankaja, CAF-ova, sparenih Katica i Divaga sa prikolicom bi trebalo biti dovoljno da 100% drži linije 7, 9, 12 kao i deo polazaka na 14 i 13.


Riga,_Škoda_15T.jpg


Preostalih 30 komada mogu biti i kratke Astre za ozloglašenu Dvojku, pojačanje linije 11 i hipotetička nova linija koja bi išla recimo od Rospi Ćuprije do Vidikovca ili čak zapadnog Petlovog Brda uz magistralu, ali nekom novoizgrađenom LRT estakadom od Karađorđevog Parka, preko Prokopa i KCS-a do Sajma i dalje Čukaricom do terminusa. Naravno, samo ako bi se mreža tuda proširila i ako bi tender pružio mogućnost da više od jednog ponuđača pobedi. Čukarička linija bi mogla biti Astra u sinhronu. To rešenje bi donekle kompenzovalo nepovezanost glavne železničke stanice prvom linijom metroa.
.
Galati-Tram13.jpg
 
Poslednja izmena:
нешто старо, само мало преправљено

tramvaj.jpg
Kako od skoro živim na Banjici, često razmišljam da je tramvaj mogao da se spusti od okretnice do Košutnjaka tj Pere Velimirovića.
Teren je ok, kratka je deonica, imalo je mesta da se nastavilo plansko širenje Banjice, i taman bi mogao krug da se napravi da tramvaj u slučaju radova može i drugom trasom.
Nešto ovako samo sa malom korekcijom putanje da se ispegla.
 

Prilozi

  • Screenshot 2025-06-03 103543.jpg
    Screenshot 2025-06-03 103543.jpg
    489,7 KB · Pregleda: 141


"Glavna intervencija treba da bude uvođenje tramvajskog koridora u Bulevaru Mihajla Pupina, koji bi se povezao i sa tramvajem u ulici Jurija Gagarina preko Bulevara umetnosti - saopšteno je iz Biroa za saobraćajna pitanja CLS-a."
 
Logičnije bi bilo da se napravi tramvajski koridor kroz Španskih boraca a ne Bulevar umetnosti... pa pored Arene do Đorđa Stanojevića odnosno postojeće tramvajske mreže
 
Danas sam pokušao da uslikam Turčina. Bukvalno je sakriven drugim tramvajima. Sve što sam uspeo da uhvatim je plavi krov. Obilazio sam depo okolo naokolo i nigde nije vidljiv.
20250604_143407.jpg
 
Danas sam pokušao da uslikam Turčina. Bukvalno je sakriven drugim tramvajima. Sve što sam uspeo da uhvatim je plavi krov. Obilazio sam depo okolo naokolo i nigde nije vidljiv.
Pogledajte prilog 240596
Navodno je oštećen, oštetio ga turski instruktor pa ga verovatno zato kriju i zbog konferencije Šapića i predstavljanja koje treba da bude kad stigne drugi
 
Logičnije bi bilo da se napravi tramvajski koridor kroz Španskih boraca a ne Bulevar umetnosti... pa pored Arene do Đorđa Stanojevića odnosno postojeće tramvajske mreže
Nema našina da se pređe križni tok bez većih intervencija. Bukevar umetnosti je isto okej jer nudi vezu Zemun-Blokovi
 
Nema našina da se pređe križni tok bez većih intervencija. Bukevar umetnosti je isto okej jer nudi vezu Zemun-Blokovi
Logičnije bi bilo da se napravi tramvajski koridor kroz Španskih boraca a ne Bulevar umetnosti... pa pored Arene do Đorđa Stanojevića odnosno postojeće tramvajske mreže
Bulevar umetnosti i Španskih boraca se mogu posmatrati kao varijante rešenja. Prednost Španskih boraca je mogućnost direktnog ulaska sa mosta u tramvajsku ulicu, bez cik-cak i gomile semafora. Sada vezano za nadvožnjak kod Arene, i tako Beograd debelo zaostaje za gradovima slične naseljenosti po objektima za saobraćaj u više nivoa. I to zaostaje kako za Evropskom unijom, tako i za zemljama bivše SSSR. Tamo gde je onaj prvi Vodonačelnikov kružni tok, a uz plan veze Vladimira Popovića i Nikole Tesle svako pametan bi razmatrao nešto na dva nivoa, kao što ima Gazela sa Vladimira Popovića.

Prednost Bulevara umetnosti je blizina Omladinskih brigada, gde je kritična opterećenost po pitanju transportne tražnje. Ali opet, od skupljih objekata, ako se stvarno želi efikasno rešenje, to je produžetak estakade Bulevara heroja sa Košara preko Bulevara umetnosti, tako da tramvaj na nižem nivou produžava pravo do Bulevara umetnosti. To je opet skup objekat, iako se dobija dobro/efikasno rešenje.
Kako od skoro živim na Banjici, često razmišljam da je tramvaj mogao da se spusti od okretnice do Košutnjaka tj Pere Velimirovića.
Teren je ok, kratka je deonica, imalo je mesta da se nastavilo plansko širenje Banjice, i taman bi mogao krug da se napravi da tramvaj u slučaju radova može i drugom trasom.
Nešto ovako samo sa malom korekcijom putanje da se ispegla.
Kad sam bio mlađi, razmatrao sam da tramvaj posle terminusa Banjica 2 spiči pravo do Baštijara Vahabzade preko Josipa Slavenskog, ali su u međuvremenu na tom pravcu počeli da grade urbane tumore. Ovo kuda ste pokazali je vrlo komplikovano vezano za eksproprijaciju/otkup. Pre par godina sam razmatrao drugu varijantu, a to je produženje sa produženjem i širenjem Bulevara Oslobođenja do Rasadnika Banjica, gde se za račun eksproprijacije formira bulevarsko-tramvajsko-biciklistička celina na glavnom pravcu, kao deo Avalskog bulevara kroz dolinu Jelezovačkog potoka. To je poslednja zona gde se bez većih problema može probiti bulevar na tom pravcu. Ali sada je pitanje koliko je ono Naselje Rasadnik uzurpiralo to.

B1 — копия.jpg
 
Има истине да су "BMW" возила симбол бахатости и безобразлука.
Sve ređe viđam Špance na ulicama, jesu li u životu uopšte
Видео сам једног на Бановом Брду. Држи се, али види се да је офуцан због неодржавања. Више од половине њих су неисправни јер их не одржавају. Сећам се да сам летос овде окачио слику термостата који је приказао тропску температуру у кабини Шпанца због неисправне климе, али мрзи ме да тражим.
 
Poslednja izmena:
Spolja su ofucani još od skidanja reklama, a farbanje nakon toga nikada nije ugovoreno. Održavaju ih koliko mogu i sa onim što imaju.
 
Vrh