Šta je novo?

Tramvaji

Katice se neće penzionisati pre novih 100
tramavaja koji su planirani kao njihova zamena. Nadamo se da će sada biti ispravljena greška i da će tramvaji biti troldeni dužine 22-26m, pa nek bude bilo ko, al nadamo se transparentnijeg tenderu nego što je bio prošli.
A kad smo kod Duwaga, od njih možemo polako da se opraštamo i ja mislim da će dolaskom Bozankaya i reparacijom Cafova završiti svoje, ma da bih ja voleo da se sačuvaju bar oni sa niskopodnim prikolicama.
Trodelni tramvaji bi bili najgora moguća odluka i u ovom slučaju je bolje da se ide na dvodelni ili na petodelni.
Razlog tome je što bi sa trodelnim tramvajem zauvek ostali na trodelnom bez mogućnosti sparivanja (kao ograničenje imamo stajališta od 40m). Dok bi nam dvodelni tramvaji dali mogućnost sparivanja tačno do tih 40m, a time i fleksibilnost u saobraćaju radi peglanja vremenskih neravnomernosti u protoku.
2 dvodelna tramvaja = 1 petodelni po dužini jer dva sparena dvodelna tramvaja imaju mrtav prostor, tj. nekiskorišćen prostor na mestu kuplovanja.
Dakle, trodelni nikako.
Petodelni za najopterećenije linija (7, 9 i u nekoj budućnosti 12 i 13).
Dupli dvodelni za 3, 5, 6, 10, 14 uz mogućnost da se vikendom i praznicima prebaci na jedan dvodelni
Jedan dvodelni za 2 i 11 i vikendima neke druge linije
 
А и верујем више инжењерима најбољих произвођача трамваја на свету који су се редом јављали на пропали тендер и чудили захтеву да буду дводелни као и набавци сваког милионског града у Европи осим Москве који су узимали искључиво троделне+ трамваје последњих...Па 40 година.
 
Стигао је
IMG-44d78244379d5a79a4ac77ac4d87c776-V.jpeg
 
1. Да ли је херметичан, и ако јесте колико ће дуго бити
2. Ове раткапне са стране има да први поотпадају (таква је наша реалност на прузи)
3. Клима мора да ради, иначе ће сви да поцркају унутра
4. Ове камере уместо ретровизора, уз наше традиционално неодржавање ће бити завршено тако што ће бити зашрафљен ретровизор од раковице са оним шрафовима за гипсокартон.
 
Kakva su to polu fiksna
4. Ове камере уместо ретровизора, уз наше традиционално неодржавање ће бити завршено тако што ће бити зашрафљен ретровизор од раковице са оним шрафовима за гипсокартон.
Apsolutno je da ce to tako da bude.
Nama trebaju jednostavna i jeftina resenja, kao u Indiji ii Pakistanu.
 
Nama trebaju Henschel-i Hanomag iz Drugog svetskog rata, samo da montiramo postolje na njih, pa odmah na šine. Čemu odmah mračenje, da klima neće da radi, da će pokrivka sa točkova otpasti, da će montirati klasične retrovizore umesto kamera, a tramvaj još ni na šine nije spušten. Jel CAF-ovi nemaju pokrivke oko postolja, vidim sva su nestala, jer i jedan CAF dobio obične retrovizore umesto kamera. Nemojte biti toliko negativni aman. Dajte nekad malo i pozitivan komentar. Da sačekamo malo i vidimo kako će služiti, a ne odmah udarati na apokaliptične scenarije. Nije sve crno majku mu. Po Cotri mi bolje da nismo ni išli dalje od konjske zaprege.

I već je bilo reči o uparivanju, tj. spajanju u sinhron. Mora unapred biti predviđen, računarom i drugom potrebom opremom. Tramvaji ne mogu da se spajaju tek tako.
 
I dok MC / Cotra svima ovde propoveda kako nam ne treba ništa više od točkova, limarije, motora i vozača, da vidimo kako izgledaju zemlja, gradovi i javni prevoz u kojima je on proveo najbolje godine svog života:

shutterstock2173697941.jpg


Pa jes vala, ima smisla... 🤔
Sve je čovek u pravu. 🙂
 
Kešo, sad me podseti...

Evo ovo da kupimo (ili napravimo) za MC/ Cotru pa nek se vozi do mile volje. 🤗Pogotovu kad ode u penziju i ostari.

screenshot_20240714-163612-2-png.204948
Da da sećam se da smo već imali ovo čudo na forumu😂 Mislim i ja sam skeptičan prema Bozankaya-i, al me ipak i raduje da vidim nov tramvaj konačno. U poređenju sa ovim ofucanim Katicama apsolutno jesu melem za oči. Ja se stvarno nadam da će se pokazati solidnim. Ko god da ih je kupio gotovo sad, biće tu u Beogradu godinama, i neka nam traju što duže, i da nam vožnja u njima bude što prijatnija. Valjda će u narednom kolu uzeti nešto i od renomiranih imena, al to opet ne znači da će Bozankaya omanuti kod nas. Opet, po koji put, nije se ni CAF proslavio o čemu sam više puta pisao.
 
ЦАФ се није прославио скоро искључиво због наших непромишљених и погрешних техничких захтева и очекивано катастрофалног одржавања. То је и даље једино наше градско возило у које кад уђеш имаш осећај да си у 21. веку.
 
Можда се нисам јасно изразио, али тачка под 1 то је на адрес Бозанакаје. Остале тачке, то је на рачун ГСП. И то не зато што не постоји човек који би могао да уради како треба, већ зато што је цео систем зрео за реконстуркцију.
 
Не бих ни знао да се нисам возио у том смрту. :) Потенцијал је супер, док чекаш да дође смрт, или да те покупи, или гледаш како ти је све ближе.
 
Pa ok Prle, al ja opet postavljam pitanje jer to sve što si naveo nedostaje i jednom CAF-u posle 12 i više godina. Neispravne klime se i dešavaju, al retrovizore i pokrivke ni jedan još nije dobio/izgubio.

ЦАФ се није прославио скоро искључиво због наших непромишљених и погрешних техничких захтева и очекивано катастрофалног одржавања. То је и даље једино наше градско возило у које кад уђеш имаш осећај да си у 21. веку.
A misliš da onda za CAF nije nameštan tender kao sad za Bozankaya-u. Tražimo čak 30 novih tramvaja, što je posao dobar za svakog proizvođača, a na tenderu bili samo CroTram i CAF. Kad se namešta za dobro ime to nije korupcija. Končar otpisan bez realnog razloga. Ja koliko znam tada CAF nije ni imao specifikacije pogodne za Beograd, pa ni obrtna postolja. Što nisu rekli da to nije za nas kad su toliko savesni, nego ih zabole lakat. Uvek se sve svodi na pare. GSP je kriv što su im spojnice okretnice kao da su trebali da vežu kolica za pretovar, a ne toliko teške module tramvaja od cela 32 metra, GSP je kriv za izostanak bilo kakve servisne podrške. Uvalili i otišli, šta ih briga. Vrlo su se ozbiljno pokazali. Pa Higer je u poređenju sa njima mnogo ozbiljniji po pitanju servisa, podrške i uopšte komukacije sa GSP-om kao klijentom. CAF nije smeo da dozvoli da nam toliko njihovih tramavaja stoji, kao što to Solaris nije dozvolio do sad za autobuse. No, korupcije i nameštanja ima samo sada, toga nikada pre nije bilo, vrlo objektivno stvarno. I ja bi pre da se namešta za one bolje, ako se već namešta, al to apsolutno ne znači da će velika imena dobro odraditi posao, a to ne uključuje samo prodaju i dopremanje vozila. CAF se poneo vrlo diletantski u celoj ovoj priči. Vrlo lako može da se desi da se Bozankaya pokaže i boljom, al je Turčin, pa ajde da je ipak prvo dobro ispljujemo pa ćemo posle da vidimo.
 
Кешо, колико је сад КАФ трамваја ван саобраћаја?

Ајде да се нађемо на пола: савремен трамваје просто повлаче са улица када немају чиме да поправе. Мислим конкретно ГСП. Да ли се слажемо око тога?

А биће добар онај произвођач, кога уговором стегнеш да мора да ти помаже. А ми се или стидимо да уцењујемо странце или се надамо прикривено да ће баш сваког у том тиму странац да помилује по глави и изведе на прасетину зато што му је попусти. Или направио да се осећа комфорно. А ови мисле, брате какви шабани, а да пробам да још нешто са себе скинем, од обавеза, можда и прође.
 
Poslednja izmena:
A što ih povlače? Pa sve imaš napisano u mom prethodnom postu. Uvale ti nešto gde imaš par kooperanata, koji rade delove za njih. Nisu ni zainteresovani za naše tendere, gde vrednosti često nisu tako velike. Nema ni Grad razumevanja mnogo, al i sam CAF isto tako. Zašto nemaju svog predstavnika ovde i zvaničan servis sa sve distribucijom delova? Pa 30 tramvaja nije malo. I sa te strane bismo sa Končarom sigurno bolje prošli. Koliko su se godina muvali serviseri i ljudi iz samog Solarisa, pre nego što je SDT otvoren. CAF to nije nalazio za shodno da radi. Ne mogu sve da urade i poprave majstori iz GSP-a.
 
Vrh