Šta je novo?

Tramvaji

20250529_200333.jpg
 
Kada novi tramvaji ulaze u redovan saobraćaj?

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Pa ako drugi primerak stiže pred kraj juna, možemo ih očekivati u saobraćaju na samom kraju juna meseca, ili početkom jula. Ovaj novajlija sam vrlo verovatno neće izlaziti.
 
Ovaj novajlija sam vrlo verovatno neće izlaziti.
Zašto ovo prvo vozilo ne bi samo izlazilo u saobraćaj dok ne stigne sledeće?

Razumem zašto već decenijama nikada na ulice nije izašao onaj jedini preostali beogradski T3, bio je u inventaru GSP-a do pre par godina možda je sada već i u muzeju. Koji je razlog zašto prva Božana ne bi odmah počela da saobraća ako je sada već izvestan dolazak preostalih 24 iz narudžbine?
 
Jesu li vozači bili na obuci ili obuka sledi tek sada u Beogradu?
Ne verujem da su vozače slali u Tursku. Proći će obuku. Sumnjam da je Bozankaya toliko drugačija od CAF-a, što se tiče komandi i samog upravljanja.
Zašto ovo prvo vozilo ne bi samo izlazilo u saobraćaj dok ne stigne sledeće?

Razumem zašto već decenijama nikada na ulice nije izašao onaj jedini preostali beogradski T3, bio je u inventaru GSP-a do pre par godina možda je sada već i u muzeju. Koji je razlog zašto prva Božana ne bi odmah počela da saobraća ako je već izvestan dolazak preostalih 24 iz narudžbine?
Ima tu sigurno dosta papirologije, obuke osoblja, instruktora rada vozača tramvaja na prvom mestu. A na kraju će verovatno biti organizovana neka promocija, gde će logično biti i drugo očekivano vozilo. T3 je na Dorćolu, kao u muzeju, pomalo očerupan. Nema prednje lampe, mislim da nisu ni sva stakla tu.
 
Т3 неће никад изложити. Али зато застакљену реплику обавезно.
 
Pa ako drugi primerak stiže pred kraj juna, možemo ih očekivati u saobraćaju na samom kraju juna meseca, ili početkom jula. Ovaj novajlija sam vrlo verovatno neće izlaziti.
Bukvalno će izaći i ne postoji jedan jedini razlog da ne izađe prvi tramvaj sam kao što je izlazio i u Sarajevu i u Zagrebu. To je takođe najavio i gradonacelnik gde je rekao da će ovaj prvi tramvaj proći kroz pripremni period od 3 nedelje i tačno u momentu kad stigne drugi, biće odrađena promocija ta dva tramvaja, gde će prvi biti pušten odmah sutra, a drugi će onda proći te pripreme od 3 nedelje.
 
 
Bukvalno će izaći i ne postoji jedan jedini razlog da ne izađe prvi tramvaj sam kao što je izlazio i u Sarajevu i u Zagrebu. To je takođe najavio i gradonacelnik gde je rekao da će ovaj prvi tramvaj proći kroz pripremni period od 3 nedelje i tačno u momentu kad stigne drugi, biće odrađena promocija ta dva tramvaja, gde će prvi biti pušten odmah sutra, a drugi će onda proći te pripreme od 3 nedelje.
Pa to je što sam i ja rekao. Krajem juna moguće, pre ne verujem.
 
Kapacitet 218 stojećih i sedećih putnika ??! Pa zar u onom Bozankajinom katalogu nije pisalo da je kapacitet ukupno 295 putnika za petodelne varijante? Bilo ovde na forumu još kada je CLS prvi put upozorio da se tender namešta za Turke.

Nema šanse da u petodelni tramvaj staje jedva preko 200 putnika ako je zvanični kapacitet jedne dvodelne Katice tačno 200 putnika.
 
caf je za njega vasionski brod! Ovo bez tapacira sivilo izgleda tako ružno i sumorno isto kao i na zglobnim bmc bilo bi bolje da su stavili žute šipke kao kod otokara da razbije monotoniju,ali novo je novo kako god bilo pomoćiće jer je sada stanje katastrofalno jedva drže trenutne linije
 
Poslednja izmena:
Katice se neće penzionisati pre novih 100
tramavaja koji su planirani kao njihova zamena. Nadamo se da će sada biti ispravljena greška i da će tramvaji biti troldeni dužine 22-26m, pa nek bude bilo ko, al nadamo se transparentnijeg tenderu nego što je bio prošli.
A kad smo kod Duwaga, od njih možemo polako da se opraštamo i ja mislim da će dolaskom Bozankaya i reparacijom Cafova završiti svoje, ma da bih ja voleo da se sačuvaju bar oni sa niskopodnim prikolicama.
Diwazi ostaju nisu im za dzabe stavljali novatronic displeje biće rashodovani samo ovi prastari iz 1967 a ostalo ih je svega 8-9 ostali su prošli remont u bazelu pre 2000-te i vidno se razlikuju po izgledu.
 
Ko prolazi npr. preko autokomande moze da vidi kako prolecu automobili ni ne gledaju da li ide tramvaj. Koliko puta su tu bila cukanja to je neverovatno. Tako je i po celom gradu.
Ne gledaju ni da li ima pešak na pešačkom. Biciklista uopšte treba da se pomoli pred svaku vožnju. Mnogo, mnogo, mnogo sociopata, a nigde lečenja prevencije, ili makar malo strože policijske kontrole. A tramvajske ulice skoro svugde pokrivene kamerama.

A inače vezano za Božankaje, mislio sam da su skuplje zbog dve upravljačnice. Mislim, odlično, imamo veće mogućnosti organizacije skraćenih linija za vreme blokada i radova, kao i mogućnost da produžimo tramvaj na Terazije i Zemunski kej kad ono... Jednostrani tramvaj po ceni dvostranog.
 
Poslednja izmena:
Одрекли смо се Швајцараца, Пољских попут Пеше Бидгошч (Pesa Bydgoszcz) и Солариса, Шкодиних, и домаће прозводње Сименсових трамваја да би смо куповали још турских конзерви који ће да се распадну за шест месеци. Биће забавно кад крену прве пријаве о хаваријама, честом искакању из шина, крцкавој пластици, или (не дај Боже) првом пожару електричних инсталација. Полуписмени ватерполиста са делимично завршеном основном школом успео је да уништи градски превоз до те мере да ће требати 50 година да се среди када га сменимо. То се није десило ниједном граду у свету као код нас за 13 несрећних година. Шапић је зло!
 
Poslednja izmena:
Одрекли смо се Швајцараца, Пољских попут Пеше Бидгошч (Pesa Bydgoszcz) и Солариса, Шкодиних, и домаће прозводње Сименсових трамваја да би смо куповали још турских конзерви који ће да се распадну за шест месеци. Биће забавно кад крену прве пријаве о хаваријама, честом искакању из шина, крцкавој пластици, или (не дај Боже) првом пожару електричних инсталација. Полуписмени ватерполиста са делимично завршеном основном школом успео је да уништи градски превоз до те мере да ће требати 50 година да се среди када га сменимо. То се није десило ниједном граду у свету као код нас за 13 несрећних година. Шапић је зло!

Narod to tolerise.
 
Meni je neverovatno kako se i dalje ne zna koji tip starijih tramvaja je perspektivniji...svajcarci ili katice...
Prvo je bilo price o remontu katica, a sada da su svajcarci dobili displeje i da ostaju...
 
Колико би мање ружан био да је црвене боје трамвај бозанкаја. У Темишвару задњи део има дупла врата а код нас само једна, и видим да је депо пун Шпанаца. Једно двадесетак комада блеји у депоу.
 
Vrh