Šta je novo?

Tramvaji

Potrebno je samo da tramvaji budu opremljeni uređajima koji komuniciraju sa semaforima, a da raskrsnice prilagode svetlosnu signalizaciju u realnom vremenu
U eri veštačke inteloigencije, uopšte nije potrebno da se prave specijalni uređaji. Dovoljna je kamera koja prepoznaje tramvaj i GPS.

Međutim, primena ovakvih sistema ako je bukvalna može da izazove haos u saobraćaju, uključujući čak i loš uticaj na ostali javni prevoz. Treba imati u vidu da kod amaričkog tipa LRT, i na perifernim kracima tramvaja u Evropi da interval sleđenja na nekoj deonici je 5-15 minuta, ili 4-12 tramvajskih vozova na sat u jednom smeru, ili 8-24 u oba smera. U Beogradu je redom vožnje predviđeno obično 15-25 tramvaja na nekoj deonici u jednom smeru, ili 30-50 prolazaka tramvaja na sat u oba smera, ili ti interval 2,5-4 minuta u jednom smeru. U tim uslovima, ta vrsta automatizacije je tek delimično primenjiva, i kombinovano sa drugim merama. Druge mere su:

1) Kružni tok na raskrsnicama koje se ne zagušuju, i nemaju ograničenja prostora:
Primer1: Milutina Milankovića i Milentija Popovića (NBG kod Bloka 23).
Primer2: Baštovanska-Bulevar oslobođenja (Banjica).
Primer3: Vojvode Stepe i Vitanovačka (Voždovačka crkva).
2) Uklapanja u zelene talase, i promena kompletnog signalnog plana, pa i pozicije stajališta. Recimo, na Jurija Gagarina je redosled takav da tramvaj krene sa zelenim talasom kola, i odmah se zaustavi na stajalištu. Zatim zakasni na sledeći zeleni talas. Kod Pravnog, stajalište ka Slaviji na pravcu Starine Novaka-Beogradska bi bilo korisnije tamo gde ka Slaviji staju 33 i 48. Ako je uz to srednja žuta traka makar samo u vršnim satima, milina. A stajalište 2 i 14 ka Slaviji treba da budu bliže Vuku na protiv sadašnjeg stajališta ka Vuku. A sadašnje stajalište ka Vuku da bude do same raskrsnice kod Pravnog, dok se za autobus ili pomera, ili formira autobusko-tramvajska srednja žuta traka. Takva reforma podrazumeva i druge mere poput preusmeravanja tramvaja sa Slavije na Omladinskih stadion preko Mašinskog fakulteta.
3) Drugačija pozicija tramvaja na ulici. Već smo to uspešno uradili u Vojvode Stepe i BKA, iako sa određenim nedostacima. U Milentija Popovića na Novom Beogradu da oba koloseka budu sa strane Hajata i Sava Centra. Milutina Milankovića je kružni tok, kod Ušća raskrsnica ne dodiruje tramvaje, preko autoputa sve u redu, jedino Zorana Đinđića ostaje tako kako ne treba. A onda se samo tu napravi nadvožnjak-podvožnjak za tramvaj (eventualno).
Drugo Veterinarski fakultet - Slavija sa rekonstrukcijom Slavije. To je oba koloseka sa zapadne strane Bulevara oslobođenja i Slavije sa servisnim terminusom kod Tiršave oko parka.
4) Samo tramvajski ili mešoviti nadvožnjaci i podvožnjaci. Kod Mostarske petlje imamo prilično prostu i jasnu situaciju. Tu se može kod Mupa Savska i kod Bigza napraviti nadvožnjak. Na Jurija Gagarina kod Omladinskih brigada i Gandijeve je za mešoviti drumsko-tramvajski podvožnjak. Trošarina, podvožnjak na pravcu SMT (Save Maškovića), pa ostaje više prostora za povoljniji signalni plan za tramvaj.
5) Mere vezano za drum. Recimo, za ulazak u Triše Kanclerovića na Autokomandi, od Autokomande ka Trošarini do Triše Kanclerovića dodati saobraćajnu traku na račun cvećare.

Sve to, uključujući i nadvožnjake i podvožnjake, nisu nikakvi megaprojekti. Više je pitanje volje/bezvoljnosti da se nešto uradi kako treba.
 
@Karlo del Ponte
Za koji vremenski period bi se mogao izgraditi tramvajski podvožnjak npr. Omladinskih brigada -Jurija Gagarina?
Kružni tok sa semaforima/signalizacijom, da li bi tako nešto bilo efikasno. Nešto tako postoji u Phoenixu, Arizona.
 
Čini mi se da je ideja svih rešenja koja se ovde predlažu da poboljšanje javnog prevoza ni na koji način ne ugrozi saobraćaj privatnih automobila. Dok ako pogledamo šta uspešni gradovi rade to definitivno nije praksa. Odlika svakog uspešnog saobraćajnog rešenja u gradovima je da privatni automobili imaju najniži prioritet u saobraćaju.
Moje mišljenje je da je usporavanje privatnih vozila pozitivna stvar. Jer ako neko stoji u gužvi u autu i vidi da pored njega proleće tramvaj, on će da možda sledeći put da promeni sredstvo prevoza. A valjda nam je i cilj da što više putovanja obavljamo čistijim i efikasnijim vidovima prevoza.
 
Moguće je čak i bez ubrzanog sistema za 6 meseci, a sa ubrzanim 3 meseca. Važno je da ako to krene da se radi, da ne bude seljenja depoa iz Bloka 66, i da se istovremeno rade oba, i Gandijeva i Omladinskih brigada. Jedno od rešenja je da se cela Jurija Gagarina pretbori u ukop kao onaj za autoput, sa crpnom stanicom, a tramvaj je LRT u razdelnom pojasu. Takvo rešenje, ali bez ukopa smatram da je optimalno od Belih Voda do Petlovog brda.
 
Ovo je potrebno Šapiću za auto :ROFLMAO:
Ово је потребно Шапићу за његов закржљали мозак. Ако се угради у његову шупљу главу, можда ћемо коначно добити пристојног градоначелника за Београд.
 
Mada polako su krenuli ove sa manjim kvarovima da popravljaju zbog letnjeg reda vožnje koji dolazi uskoro
Jaooo da, opet se bližimo tom retardiranom hohštaplerskom periodu...

wolfhowling-yes.gif
 
Читам на Фб како турски трамвај не стаје у гаражу и како је већ оштећена камера-ретровизор при покушају уласка. Да ли је то истина?
 
Читам на Фб како турски трамвај не стаје у гаражу и како је већ оштећена камера-ретровизор при покушају уласка. Да ли је то истина?
Све сам сигурнији да то возило због ширине неће моћи да безбедно саобраћа у Београду и да то нико није размотрио јер је приоритет свих приоритета била пљачка и скоро дуплирање цене возила.

Дакле, константовали декларисану ширину трамваја и погледали типски попречни пресек трамвајске мреже у БГ-у. Видели да је први број већи од другог и терај. То што на мрежи има на десетине специфичних случајева их не занима.
 
Читам на Фб како турски трамвај не стаје у гаражу и како је већ оштећена камера-ретровизор при покушају уласка. Да ли је то истина?
Istina je, tramvaj je 10cm širi od Cafa sa kojim je isto bilo problema zbog širine. Problem je i sa ulaskom u stajališta.
 
С обзиром да је превисок тренутно може да ради само на 13 и 14.
 
Skidam kapu gradonačelniku i ovima koji su toliko amaterski gledali tehničke specifikacije pri naručivanju da nemam reči.
Prvo turski instruktor malo ošteti deo tramvaja pa zato skriven među starim Česima, a sad i oštećena kamera/retrovizor, kako li će uspeti da održi konferenciju uz predstavljanje novog tramvaja?!
Ako li budu uopšte radili plavi Turci samo na linijama 13 i 14 i to će biti nešto.
Više će da bleje unutar depoa i biće kao muzejski artefakti, nego što će malo poboljšati šinski prevoz.
 
Na kojim mestima konkretno moze da smetaju dimenzije tramvaja?
Prva asocijacija, bandera kod pravnog, pri skretanju iz Beogradske u Bulevar kralja Aleksandra. Tu je svojevremeno jedan moj bivši kolega sam sebe izbacio iz sedišta, na Katici, jer kupla nije bila vezana i pobegla je ulevo, udarila u banderu, i ukopala tramvaj 🤣 Srećom, nije izleteo iz šina. Tih 10cm širine bi ona moglo biti kritično, npr.
 
Vrh