Šta je novo?

Tramvaji

Uzork se ne zna? Može biti da je zablokirao. Pisao sam o slučaju CAF-a koji je zablokirao na Brdu, pa pošto ne može da se uradi ništa na licu mesta, u smislu da se ne može prići ničemu ispod tramvaja, vučen je satima i hlađen iz dva vatrogasna kamiona, pogotovu je bilo čupavo preko Mosta na Adi. Sve se odvijalo tokom noći naravno.
Zna se uzrok i pisao je neko ovde, samo ne mogu da se setim al znam da je neki ozbiljan problem u samoj proizvodnji.
Dizajn spolja je odličan, dok je unutra baš gadan i ježim se kad vidim ona platična sedišta, kao i ona odvratna vrata i šipke.
 
Za enterijer ne znam. Nisam u Temišvaru ulazio u te tramvaje, a bio sam proletos tri dana u tom gradu. Spolja su prednja i zadnja stena ok, bokovi tako lomljeni meni baš i ne, pogotovo mi se vrata ne sviđaju tako iz tri dela. Ako neko zna o čemu se tačno radi, značilo bi da napiše, jer tramvaji stvarno nisu naivna stvar nimalo. Kažem opet, ako je blokirao, dešava se, pošto bih rekao da održavanje ni u Temišvaru nije bog zna kakvo, s obzirom na šta im trolejbusi liče, na primer.
 
Dizajn samog tramvaja meni uopšte nije loš.
Veći je problem što se firma forsira umesto fabrike u Kragujevcu.
Mislio sam na retardirani dizajn postolja i točkova koji se u slučaju havarije tako trajno i neizmenjivo zablokiraju da moraju "na silu" da vuku tramvaj do depoa i da ga usput hlade vodom. Neki inženjer je dobio pare za takav dizajn.

A slažem se da je na toliko mnogo nivoa pogrešno da se forsiraju turski mutanti umesto proizvoda iz Kragujevca.
 
Nema to veze sa dizajnom toliko, pogonske osovine se projektuju slično kod svih proizvođača tramvaja, kada blokiraju, ne možeš mu ništa.
Sećam se da sam to video i u Amsterdamu kod Siemens Combina samo što su oni rešavali problem terenski, ali trajalo je ceo dan.

To su teški kvarovi za koje je potrebno stručno osoblje, verovatno GSP-ovci nisu mogli da reše (nije omaložavanje, zato služe ovlašćeni serviseri).
Pisao je Kesha i o Divazima koji blokiraju, da Düwag još postoji kao firma verovatno bi neki njihov stručni tim mogao da izvrši dijagnozu kvara, ovako sami GSP radnici teško, oni su pripremljeni samo za redovno održavanje.

Imamo tu i pozitivan primer u GSP-u, mislim na saradnju SDT-a i GSP-a, kao ovlašćeni serviser uz ugovor vrše održavanje Solarisa, odnosno servisiraju, preuzimaju teže kvarove i oštećena vozila, dok GSP radi samo primarno održavanje.
Da nema SDT-a, verujem da bi situacija sa Solarisima bila ista kao sa CAF-ovima iako se radi o vrlo kvalitetnim proizvodima.

Nadam se da će isto postići sa MPN-om kada istekne garancija BMC, inače crno nam se piše. Isto važi i za Tursku prevaru na šinama.
 
Ne zna se ko je gori i odvratniji od novinara.

U Politici ređaju tekstove sa naslovima "Putnici bezbrižni u javnom prevozu", "Svet priča o Beogradskom besplatnom javnom prevozu", "Novi tramvaji biće plavi" i slične gluposti. U Novostima kažu kako će dinamički red vožnje da preporodi prevoz.

Naravno, sami sadržaji tekstova su još gora propaganda i bljuvotina. Ko da živim u Severnoj Koreji jbt.
 
Da li neko ima slike Divaga, tacnije prikolica, sa onim ukrasnim figurama nakacenim na njih? Bila je neka divokoza, irvasi, itd. kad su tek pristigli....
 
Traže da držači za ruke budu u RAL 5003.

Šteta što nisu tu boju stavili kao boju vozila, ako su već hteli plave, ova nijansa je hiljadu puta lepša i manje napadna od trenutne RAL 5001.
S obzirom na to da farbe za enterijer mogu imati drugačiji sastav neraspoloživost nijanse od određenog dobavljača zvuči kao mogući uzrok. Međutim, imajući u vidu veliku dostupnost, za tako nešto su šanse gotovo ravne nuli. U suprotnom bilo bi skandalozno.

Na prvi pogled može zvučati neozbiljno neuskladiti nijanse, međutim, objektivno uzevši u obzir visokoosvetljen enterijer LED trakama ista nijansa bi izgledala svetlije i ne bi se uklapala. Nešto tamnija, sa druge strane, mogla bi se bolje uklopiti u takvim uslovima. Problem bi nastao ugašenim ili oslabljenim svetlom u prirodno zamračenom enterijeru.

Treći, i, sticajem okolnosti najverovatniji razlog, može biti zla namera naših Hitlera u cilju kredibiliteta tvrdnje: eto smetala vam crvena, kako može sad i plava (iako je reč o još gorem propustu - neusklađenom tonalitetu)?

Ovaj primer prikazuje upadljivu razliku između RAL5002 i 5003 (Ultramarine i Sapphire blue) što dovodi u pitanje i drugu pretpostavku:
ral-5002-vs-5003.jpg


Zavisno od digitalnog uzorka može izgledati bolje, međutim (ne znam kako izgleda na drugim ekranima) moj Samsung OLED levu sa priložene slike verodostojno prikazuje kao autobus na ulici, a drugu nalik zamackanoj Đilasivoj šupatrans traci koja je unakazila sva vozila u različitim bojama. Ta je druga na mojoj listi prljavih nijansi, odmah iza RAL1027 Kari žute (proliv žute ili slina žute kako je zovem), budući da izgleda kao mesec dana u zimskim uslovima neopran ultramorski/modroplavi (5002).

Idealan kontrast toj "nemanjićko plavoj" RAL5002 osnovi, iako sam mislio da je reč o RAL1016 i 1018 (Sumpor i Cink žuta), predstavljala bi RAL1026 tzv. Luminous yellow kao supstitucija za neon, već primenjena kod nas (šipke kod Isuzu Citiport, zavisno od serije, bar na vratima):
ral-1016-schwefelgelb-glatt-glanz.png


Mislim da je to kombinacija u Torinu.

I taman kad pomisliš da je bilo dovoljno za januar 2025, brojevi ni manje ni više nego u RAL 9001 Krem beloj (čitaj nisu beli uopšte). Buahahahaha. A logično bi bilo da budu u RAL9010 (samoobjašnjivo) Čisto beloj, ili bar RAL9003 Signal beloj.
 
Spojiš ovu plavu i ovu žutu i pola Beograda dobije herz-infarkt od ukrajinske kombinacije.
:)
 
Па украјинска плаветна више одговара RAL 5012 тако да куцање срца половине Београда наставља да ради у стандардном ритму
 
Незнам шта је немањичко плава, то вероватно Гангула набоље зна. Ако се мисли на ону тамно плафу у коју фарба аутобусе то је RAL5002
А ово на слици je најближе RAL5015 иако се доста разликује
 
Vrh