Šta je novo?

Tramvaji

Uzork se ne zna? Može biti da je zablokirao. Pisao sam o slučaju CAF-a koji je zablokirao na Brdu, pa pošto ne može da se uradi ništa na licu mesta, u smislu da se ne može prići ničemu ispod tramvaja, vučen je satima i hlađen iz dva vatrogasna kamiona, pogotovu je bilo čupavo preko Mosta na Adi. Sve se odvijalo tokom noći naravno.
Zna se uzrok i pisao je neko ovde, samo ne mogu da se setim al znam da je neki ozbiljan problem u samoj proizvodnji.
Dizajn spolja je odličan, dok je unutra baš gadan i ježim se kad vidim ona platična sedišta, kao i ona odvratna vrata i šipke.
 
Za enterijer ne znam. Nisam u Temišvaru ulazio u te tramvaje, a bio sam proletos tri dana u tom gradu. Spolja su prednja i zadnja stena ok, bokovi tako lomljeni meni baš i ne, pogotovo mi se vrata ne sviđaju tako iz tri dela. Ako neko zna o čemu se tačno radi, značilo bi da napiše, jer tramvaji stvarno nisu naivna stvar nimalo. Kažem opet, ako je blokirao, dešava se, pošto bih rekao da održavanje ni u Temišvaru nije bog zna kakvo, s obzirom na šta im trolejbusi liče, na primer.
 
Dizajn samog tramvaja meni uopšte nije loš.
Veći je problem što se firma forsira umesto fabrike u Kragujevcu.
Mislio sam na retardirani dizajn postolja i točkova koji se u slučaju havarije tako trajno i neizmenjivo zablokiraju da moraju "na silu" da vuku tramvaj do depoa i da ga usput hlade vodom. Neki inženjer je dobio pare za takav dizajn.

A slažem se da je na toliko mnogo nivoa pogrešno da se forsiraju turski mutanti umesto proizvoda iz Kragujevca.
 
Nema to veze sa dizajnom toliko, pogonske osovine se projektuju slično kod svih proizvođača tramvaja, kada blokiraju, ne možeš mu ništa.
Sećam se da sam to video i u Amsterdamu kod Siemens Combina samo što su oni rešavali problem terenski, ali trajalo je ceo dan.

To su teški kvarovi za koje je potrebno stručno osoblje, verovatno GSP-ovci nisu mogli da reše (nije omaložavanje, zato služe ovlašćeni serviseri).
Pisao je Kesha i o Divazima koji blokiraju, da Düwag još postoji kao firma verovatno bi neki njihov stručni tim mogao da izvrši dijagnozu kvara, ovako sami GSP radnici teško, oni su pripremljeni samo za redovno održavanje.

Imamo tu i pozitivan primer u GSP-u, mislim na saradnju SDT-a i GSP-a, kao ovlašćeni serviser uz ugovor vrše održavanje Solarisa, odnosno servisiraju, preuzimaju teže kvarove i oštećena vozila, dok GSP radi samo primarno održavanje.
Da nema SDT-a, verujem da bi situacija sa Solarisima bila ista kao sa CAF-ovima iako se radi o vrlo kvalitetnim proizvodima.

Nadam se da će isto postići sa MPN-om kada istekne garancija BMC, inače crno nam se piše. Isto važi i za Tursku prevaru na šinama.
 
Vrh