Šta je novo?

Tramvaji

Da li pri kupovini tramvaja kupac moze da utice na raspored i broj sedista?
 
Да, ако се не варам
Ал прилично сам сигуран да може, барем на број седишта
 
Svaki poručilac navede specifikacije koje želi, a proizvoðač mu na osnovu toga da cenu, pa ako hoće, prihvati ponudu. A s obzirom da mi nismo ništa precizirali, dobili smo to što smo dobili, odnosno model onako kako ga proizvoðač radi prema svojim nacrtima. Zato smo na kraju infrastrukturu prilagoðacali njemu.​
 
Poslednja izmena:
MIslim da ne razumete da smo teska sirotinja. "Obilje" novca koji imamo, to su u stvari krediti.
Stvarnost je dakle da mi i dalje masovno koristimo KT4, dakle za nas vreme KT4 nije proslost, nego sadasnjost, a mozda i buducnost.
Mi mozemo da zelimo neke fascinantne nove tramvaje, ali izlaskom na ulicu empirijski cete utvrditi da smo mi i dalje u vremenu KT4.

Ne tvrdim nista drugo nego ono sto vidim kad izadjem na ulicu.
Meni je bolje i da me vozi nekavalitetni turčin🤷🏻‍♂️,nažalost mogao je biti siemens ili štadler,ali kasno sada,bolje mi je nego da se vozim u poluraspadnutoj katici u kojoj se možes zaraziti od količine rđe,truleži a i prljavštine,smrada metalnih šipki,osim toga verujem da vozacina po 8 sati u njima,na nekom nabudzenom raspadnutom sedištu nisu bas srećni,spoljno stanje i izgled necu komentarisati skoro svaka se ljusti i krcka,spada git kao čips...
 
Meni je bolje i da me vozi nekavalitetni turčin🤷🏻‍♂️,nažalost mogao je biti siemens ili štadler,ali kasno sada,bolje mi je nego da se vozim u poluraspadnutoj katici u kojoj se možes zaraziti od količine rđe,truleži a i prljavštine,smrada metalnih šipki,osim toga verujem da vozacina po 8 sati u njima,na nekom nabudzenom raspadnutom sedištu nisu bas srećni,spoljno stanje i izgled necu komentarisati skoro svaka se ljusti i krcka,spada git kao čips...
ali ide i vozi. A tog novog tramvaja jos nema.
 
Meni je bolje i da me vozi nekavalitetni turčin🤷🏻‍♂️,nažalost mogao je biti siemens ili štadler,ali kasno sada,bolje mi je nego da se vozim u poluraspadnutoj katici u kojoj se možes zaraziti od količine rđe,truleži a i prljavštine,smrada metalnih šipki,osim toga verujem da vozacina po 8 sati u njima,na nekom nabudzenom raspadnutom sedištu nisu bas srećni,spoljno stanje i izgled necu komentarisati skoro svaka se ljusti i krcka,spada git kao čips...
Meni nije, videćeš kad budeš seo na ona plastična sedišta, koja su kod Katica 5 puta udobnija, a da ne govorim za Duwaga.
Ako su Katice prljave i ne peru se, šta misliš da će prati nove tramvaje?
 
Ma higijena i nije toliki problem, bar ja koliko vidim kad uđem u 10-tku, al za otužnost, miris metala, rđu @BpbD jeste u pravu. Meni je iskreno više i zlo od KT4. Kakav god da je tramvaj Bozenkaya-e biće pomak na bolje sigurno. Katice su baš propale i koliko god da su mi simpatične, vreme im je za penziju.
 
Samo da se ne dogodi da povuku sve Duwag-e, a sve Katice ostanu.

Treba povući najgore Katice i par Švajcaraca koji imaju problema sa vučom.
Pa sa ovim debilom na vlasti, mene ne bi čudio i scenario da se donese odluka da i tramvaji stariji od 5 godina ne mogu da voze, pa da CAF-ove doniraju nekome.

Pošto sve vodi ka tome. Nemojte se iznenaditi kad jednog jutra održi konferenciju i najavi ovo.
 
tramvaji 2025.png

Plan poslovanja GSP-a za 2025. godinu koji se usvaja na skupštini grada Beograda 2025. godine kaže sledeće.
 
Pa sa ovim debilom na vlasti, mene ne bi čudio i scenario da se donese odluka da i tramvaji stariji od 5 godina ne mogu da voze, pa da CAF-ove doniraju nekome.

Pošto sve vodi ka tome. Nemojte se iznenaditi kad jednog jutra održi konferenciju i najavi ovo.
Pa toliko lud valjda nije. Sreća pa se tramvaji ne mogu donirati tek tako, jer moraju da legnu po mnogim kriterijumima i tehničkim karakteristikama, mislim Beograd bi svoje tramvaje mogao donirati gradovima koji se mogu nabrojati na prstima jedne ruke, s tim što je većina tih gradova mnogo uređenija od Beograda.
 
Meni nije, videćeš kad budeš seo na ona plastična sedišta, koja su kod Katica 5 puta udobnija, a da ne govorim za Duwaga.
Ako su Katice prljave i ne peru se, šta misliš da će prati nove tramvaje?
Pa i katica ima plasticna sedista koja ne vidim na koji nacin su udobna duwag je skroz druga priča
 
Samo da se ne dogodi da povuku sve Duwag-e, a sve Katice ostanu.

Treba povući najgore Katice i par Švajcaraca koji imaju problema sa vučom.
Nadam se da se to nece desiti mogu da povuku stvarno par loših poput 2611,2615 jedino su spolja propali unutra kolko tolko ok,mada većina tramvaja slabo vuče uz V.S zašto ne znam?
 
Upravo ovo što piše @Dusan2110, zaboravljate prvu i osnovnu stvar. Svaka proizvodnja mora biti ekonomski održiva, prosto mora biti biznis baziran na profitu. Ne možemo tek tako uzeti i praviti tramvaje. Mnogi konglomerati od fabrika su danas ugroženi, čuveni brendovi i imena. Spajaju se u velike grupe, kao Traton i Stelantis na primer. Kome bi se na ovom ludom svetu isplatilo da pravi tramvaje za jedan GSP sa stotinak vozila u inventaru? To je teško održivo za jednu Mađarsku, Češku gde u njihovim gradovima saobraća na hiljade tramvaja, a kamoli u jednoj Srbiji. Crotram opstaje verovatno uz teške subvencije, jer od provincijaskog (bez bilo kakve uvrede, već je samo grad jednostavno mali za sličnim brojem tramvaja kao u neuporedivo većem Beogradu) Zagreba teško da može da preživi. Što se tiče kola, vi teško da možete neku klotaru danas i polovnu da prodate. Te klot varijante idu samo flotno u firme. Neće niko više neugledan auto bez ikakvog šmeka, nekog detalja, ma uopšte ičega što ga prosto čini atraktivnim. Propale nam fabrike autobusa, gde se kud i kamo radi o jednostavnijem proizvodu u odnosu na tramvaj, jer nema pravih investitora, koji će jednostavno uložiti milione u proizvodni proces i samu proizvodnju, i kad ima korupcija to saplete. Nemojmo maštati da možemo ovde u Srbiji praviti tramvaje samostalno, pa istima obezbediti još i tržište. Odakle nam milioni i milioni za to, a još sve da bi GSP-u prodavali tramvaje u lotovima po 30 komada jednom u deset godina. Ne ide da takvu proizvodnju održava Grad na primer. Skupo je, bez realnih finansijskih benefita i na duge staze. A iskreno, protiv sam oživljavanja mamuta kao što je KT4. Nismo baš ni Pjongjang, iako su možda i oni bolji od nas po pitanju tramvaja, mislim na njihovo stanje pre svega. Treba kupiti jednostavno novo, i ne mudrovati tu previše. To što košta stvarno nije ne znam kakav svetski problem, jer pare se daju, i to velike, za mnogo manje bitne stvari.
Kod nas ciklus zlonamerne politike "kratkih pobeda" za mandat nikada nije prekinut, pa stoga u današnjem društveno-političkom ekosistemu bilo kakva kratkotrajna ulaganja teško mogu dovesti do ozbiljne indukovane tražnje. Ne može za mandat razviti ni gustu mrežu linija, kamoli profitabilnu lokalnu (ova dva ovde nikada nisu išla jedno uz drugo ali, ajde) proizvodnju. To zahteva dugoročno planiranje i višegodišnju pripremu. O metrou da ne pričam. Sa druge strane, uzevši u obzir izvozni karakter kragujevačkog pogona indukcija tramvajskog tržišta nije od važnosti za opstanak proizvodnje (više društveno-ekonomska stabilnost). U tom smislu i 30 godišnje bi zadovoljilo naše lokalne potrebe, bez bojazni od obustavljanja lokalne proizvodnje.

Sa druge strane, budući da Beograd nije megalopolis, upitno je koliko je uopšte održiva potpuna proizvodnja kod nas (sa fokusom na domaćem tržištu, kao što je to donekle slučaj sa Končarom), međutim ne treba zaboraviti da je upravo Beograd najpovoljniji za tzv. KDK montažu (Knock Down Kit) šinskih vozila. Umesto da, kao što je to slučaj u Australiji (sa sidnejskim vozovima), dovlače iz Kine gotove sanduke jednostavno mogu iz Japana, Španije ili Francuske donositi parcijalne kitove, a deo uz montažu proizvoditi lokalno u Makišu. S obzirom na to da metroliki BG-voz ima potencijalno višestruko veći lokalni indukcioni potencijal od tramvaja (umesto 300 Avenija 600+ BR484), ako bi se političari samo malo više zadržali na njemu, i pritom iole kontinuirano u njega ulagali, možda bi i mogli da pričamo o nekom obliku lokalizovane proizvodnje šinskih vozila, a da nije reč o postojećoj nemačkoj liniji u Kragujevcu.

Ovaj način poluproizvodnje omogućava brzu realizaciju velikih serija, bez visokih troškova i rizika koje nosi puna i značajno lokalizovana proizvodnja. Osim tih pogodnosti, nudi i jednostavnu, brzu i održivu tranziciju delatnosti u cilju obezbeđenja kontinuirane podrške i remontnih kapaciteta, shodno životnom ciklusu planiranog inventara gradske železnice (prvo poluproizvodi 100 vozova/800 vagona, zatim servisira i remontuje, opet servisira i konačno odlaže/rashoduje do narednog proizvodnog ciklusa). U nekim slučajevima, moguće je uspostaviti i privremenu montažu ili poluproizvodnju manjih serija kao što je to skoro bio slučaj sa metro vozovima za Santjago (sanduci iz Lape u Brazilu, finalna montaža u deopou u Santjagu). U takvim slučajevima nije ni neophodan proizvodni pogon. Mi metro/S-bahn tržište još nemamo, iako je upravo Jovin planirao da indukuje ogroman inventar (na stotine vozova).

Ne kontam, zašto novi tramvaji idu u tabelu sa CAF-om.
Sinonim za niskopodnost, budući da je još jedini takav model u voznom parku, a nova vozila još nisu nabavljena. Koji primitivizam.
 
Pa sa ovim debilom na vlasti, mene ne bi čudio i scenario da se donese odluka da i tramvaji stariji od 5 godina ne mogu da voze, pa da CAF-ove doniraju nekome.

Pošto sve vodi ka tome. Nemojte se iznenaditi kad jednog jutra održi konferenciju i najavi ovo.
Била би штета за ЦАФ, онако се ксористи 1/3 возила.
 
Srbija je siromasna zemlja.
Kakva su iskustva siromasnih zemalja koje imaju tramvaje u gradovima?
Recimo u Aleksandriji, Egipat ima 20 linija.
Ovo je isti tip tramvaja kao kod nas.

1734732923992.jpeg
1734732959707.jpeg
1734733033538.jpeg
 
Poslednja izmena:
Pusti ti to. Nije Srbija siromašna zemlja koliko je Beograd lopovski grad. Ne mogu da se ugrade u tramvaje i trole pa ih ukidaju. A u buseve se ugrađuju po kilometru, prosta računica. Dok su ovi na vlasti, biće tako.
 
Pusti ti to. Nije Srbija siromašna zemlja koliko je Beograd lopovski grad. Ne mogu da se ugrade u tramvaje i trole pa ih ukidaju. A u buseve se ugrađuju po kilometru, prosta računica. Dok su ovi na vlasti, biće tako.
Da nažalost bozankaja idalje ne proizvodi trole postoje samo renderi i onda odustanu a žalosno je što bi njih platili kolko i solaris/škoda trolu koja je vrhunska...pa oni plaćaju kante od bmca 3 puta skuplje za te pare se moze čak uzeti solaris na vodonik a lamoli struju što neki gradovi rade.
 
Autobus sa pogonom na gorivne ćelije (vodonik) je takođe električni autobus. Gorivne ćelije elektrolizom pune baterije, a točkove pokreće elektro motor. Bozankaya pravi trolejbuse, izlagala ih je na sajmovima po Nemačkoj. Ima da se vide i na netu da rade u nekim turskim gradovima. Kakva god da im je trola, verujem da je barem tri koplja ispred svakog BKM-a.
Srbija je siromasna zemlja.
Kakva su iskustva siromasnih zemalja koje imaju tramvaje u gradovima?
Recimo u Aleksandriji, Egipat ima 20 linija.
Ovo je isti tip tramvaja kao kod nas.

Pogledajte prilog 223778Pogledajte prilog 223779Pogledajte prilog 223780
Nemoj nas baš porediti sa polu banana državom kao što je Egipat, a još manje sa Aleksandrijom. Još imaju tramvaje sa motkama umesto pantografa. Düwag GT6 im je odavno donirao Kopenhagen. Bukvalno se raspadaju ako još rade. Grad je podeljen na dva dela, od kojih je jedan siromašniji i u užasnom stanju, a po onome što se na netu može videti. Najnoviji tramvaji, Tatra YUG valjda njihove domaće proizvodnje, rade u tom nešto bogatijem delu grada. Dole na slici žuti tramvaj.
 
Vrh