Прле
Expert
- Učlanjen(a)
- 29.11.2018.
- Poruke
- 6.517
- Pohvaljen
- 9.221
Управо је тако као што ти пишеш, али не треба сметнути са ума да смо сишли са историсјког пута и лутали цео двадесети век. Лоше се завршило не зато што је сама идеја била лоша, већ нам се политичко-економски систем срушио.Prle, jel imaš i jedan jedini primer osamostaljivanja nekog o naših ovdašnjih proizvođača u grani automobilske industrije u koju računam i kamione i autobuse, a u smislu da su sami uspeli da iznesu konkurentan proizvod? Nisu li svi nestali, ili preuzeti na kraju?
Грчење је изазвано претераним развојем, банкарским процентима, и ненорламном птоебом за покоравањем свега и свачега. Тржиште се застило, не може више да прогута то што мерцедес прави. Али, није то суштина. Не може Мерцедес јер се забио у плафон, не могу Руси јер немају времена за развој а треба јуче, а сетили се данас.Grči se jedan Mercedes, a mi verovatno možemo to mnogo bolje i pametnije. Ne mogu Rusi onoliki, al zato mi možemo.
колега Котра је лепо написао, а ја ћу да пренесем очишћено од инфомрације која оптерећује разговор. Почети од нечег. Мањег. Радити са познатим. Радионица. Можда неки део који се теже набавља а не треба велика улагања за организовање.
Чисто илустрације ради, Србија у овом моменту НЕМА НИШТА своје. Дакле ми смо се поделили у два табора:
1. Први који би да се ишта покрене (Котра предложио радионицу за израду делова у трамвај са претензијом на фабрику трамваја)*Ово је заправо идеја о препороду машинскеиндустрије и машиноградње.
2. Други сматрају да не треба ништа покретати него све куповати готово. Од оних који су развојни пут прошли, и који могу да нам постављају готову технологију.
Друго је лакше, удобније, али захтева много новца за набавку и за одржавање
Прво је теже, врло дуготрајно исто захтева новац за развој, али, обзиром да се новац рециклира унутар Србије свакако повољније на дуге стазе.
Ово је питање заправо ка влади Р. Србије, која је уништила банкарски сектор и нема дотација и повољних кредита за развој сопствене индустрије. Да је влада Р. Србије домаћински оријентисана, она би препознала важност овкавих пројката па сама давала посао оваквим фирмама (бер две да буду, да буде конкуренције)Nismo u stanju da napravimo krštenu nadogradnju furgonske šasije, a ne tramvaj ili ne daj bože železničku garnituru. Feniksbus se odvažio na korak da se širi i pokuša sa usvajanjem proizvodnje tek solo buseva na osnovama IVECO-a Urbanway. Koliko godina rade već? Jel to moglo preko noći i ko im garantuje uspeh i to na polju mnogo jednostavnijeg projekta od izrade tramvaja, koji koštaju milione evra.
Ово је дсота добар пример кога треба изучити. Једна од ретких фирми која је преживела транзицију. Али зар је то лоше што имају свој производ? И зна међународном тржишту треба озбиљан тим да ради. Да нема толико нерешених полиричких питања са има, били би идеални кандидат за кооперацију.Zato se mogu nabrojati još malo pa na prstima jedne ruke, ovde u Evropi barem. @Jelancha je da i vrlo dobar primer iz komšiluka, koga sam spomenuo i ja, mislim na bivši Končar naravno. Postoje od kad, i jel imaju baš dobar proizvod, pa nemaju, jer to nije lako. Izvezli šačicu vozila. I sad bi mi trebali da krenemo od nule, i to u vreme verovatno najveće nestabilnosti cele ove lude planete još od Drugog svetskog rata.