Pa namere su dobre tu nema dileme, al i vrlo nerealne. Ne mogu se praviti paralele tek tako u potpuno različitim granama industrije. Sve ima svoje potrebe i svoje zakone tržinšnog funkcionisanja. Proizvodnja tramvaja o kojima se ovde konkretno radi, spada verovatno u onu vrlo složenu kategoriju, koja traži i veliki broj kooperanata, koje ima, na primer, jedna Turska. Pominjati tu jednu vele silu kao što je Kina, pomalo je i neumesno, jer imaju resursa i ljudstva u tolikoj meri, u kojoj mi ovako mali apsolutno ne možemo da pojmimo, a o veličini matičnog težišta tek ne trošiti reči.
Prle, jel imaš i jedan jedini primer osamostaljivanja nekog o naših ovdašnjih proizvođača u grani automobilske industrije u koju računam i kamione i autobuse, a u smislu da su sami uspeli da iznesu konkurentan proizvod? Nisu li svi nestali, ili preuzeti na kraju? Grči se jedan Mercedes, a mi verovatno možemo to mnogo bolje i pametnije. Ne mogu Rusi onoliki, al zato mi možemo. Nismo u stanju da napravimo krštenu nadogradnju furgonske šasije, a ne tramvaj ili ne daj bože železničku garnituru. Feniksbus se odvažio na korak da se širi i pokuša sa usvajanjem proizvodnje tek solo buseva na osnovama IVECO-a Urbanway. Koliko godina rade već? Jel to moglo preko noći i ko im garantuje uspeh i to na polju mnogo jednostavnijeg projekta od izrade tramvaja, koji koštaju milione evra. Zato se mogu nabrojati još malo pa na prstima jedne ruke, ovde u Evropi barem.
@Jelancha je da i vrlo dobar primer iz komšiluka, koga sam spomenuo i ja, mislim na bivši Končar naravno. Postoje od kad, i jel imaju baš dobar proizvod, pa nemaju, jer to nije lako. Izvezli šačicu vozila. I sad bi mi trebali da krenemo od nule, i to u vreme verovatno najveće nestabilnosti cele ove lude planete još od Drugog svetskog rata.
Nije li neki lik u Hrvatskoj napravio svoj elekticni automobil?
Moze li ste tramvaj barem sklopiti, ako ne moze da se napravi ovde?
Npr kupiti donji stroj od jedne firme, karoseriju od druge.
Samo unutrasnjost napraviti prema nasim potrebama?
Izvinite sto pitam, kao mali Perica, ali zanima me.
U kojoj meri se donji stroj tramvaja haba u voznji?
Nije tramvaj baš lagana slagalica, pa ćemo da se igramo kao deca u vrtiću. Nemoj zaboraviti da su svi oni po raznim rešenjima, što tehničkim, što onim estetskim, što onim u enterijeru, najčešće unikati za svakog kupca, odnosno grad posebno, pogotovu sada u vreme svih ovih silnih tehnologija, gde imao stotine različitih varijanti svega i svačega. Pričamo o tramvajima, nisu nikada bili jednostavni, ni u vreme kad je ČKD radio punom parom, a danas su kompleksniji jedno 20 puta. I ja bih voleo da izrađujemo tako zahtevna vozila u Srbiji, al prosto znam da je to samo u domenu teške fantazije, sem kad dođe neka strana firma, poput Siemens-a naravno.