Šta je novo?

Tramvaji

Prvo, tramvaj može da bude autonoman a da se usled nekog kvara opet ukopa u mestu i da ne može da se mrdne.
Drugo, ne znam koji će đavo i trolejbusi i tramvaji na toj istoj trasi kad ne bi imali ni gde da okrenu, a ni gde da manevrišu po tim uskim ulicama u centru.

Preterujete, zaista. Smanjite doživljaj.

Mogu i automobil i autobus.
 
Ја сам за трамвај зато што је већег капацитета од аутобуса највећег капацитета. Гурање у претрпаном аутобусу је испод сваког људског достојанства, а свакодневна је појава. За дељеље трасе тролејбуса и трамваја од Славије до трга сам само зато што сам против преседања на Славији. Аутономна возила би ок делила трасу. А кварови се превенирају адекватним одржавањем како возила тако и мреже. То што су код нас кварови тролејбуса и трамваја свакодневна појава није нормално али смо се ми навикли на то.
 
За дељеље трасе тролејбуса и трамваја од Славије до трга сам само зато што сам против преседања на Славији
To je relativno lako rešiti. Samo se vrate stare trase trolejbuskih linija, one koje su bile pre nego što ih je ovde obožavani sveti Goran Vesić, osakatio, imajući svo vreme "srce na pravom mestu i dobre namere".
 
Ima jos nesto. Voznja tramvajem je daleko udobnija, nema vibracija motora, nema truckanja, nema naginjanja karoserije, odvratnih izduvnih gasova.
Ako postoji mogucnost, uvek biram tramvaj. Samo tramvaj.
U tramvaju se i najveci klosar vozi kao gospodin.

Zato klosari spavaju po tramvajima, narocito u dvojki, nikad po autobusima.
 
Možda je bolje za temu o trolejbusima, ali šta mislite o produženju 22 do Jerkovića i preusmerenju 21 u Mileševsku? 19 je još slabija pa bi njoj trebao potpuni overhaul, o njoj nećemo sada. Ovo sve u cilju da linije budu nezavisno korisne, umesto da su praktično jedna ista linija i da postoje samo da bi bile trolejbuske.
 
Prvo, tramvaj može da bude autonoman a da se usled nekog kvara opet ukopa u mestu i da ne može da se mrdne.
Drugo, ne znam koji će đavo i trolejbusi i tramvaji na toj istoj trasi kad ne bi imali ni gde da okrenu, a ni gde da manevrišu po tim uskim ulicama u centru.

Preterujete, zaista. Smanjite doživljaj.
Zaustavljanje tramvaja usled nestanka struje ja pamtim samo za vreme 1990-tih i sankcija. Međutim, na Slaviji se dešavalo često kidanje kontaktne mreže. Nakon radova na Slaviji 2017/2018 ne znam. Živeo sam u Beogradu 1984.-2017. Da, Cirih ima tramvajsku i trolejbusku kontaktnu mrežu podužno u istoj ulici sa deljenjem istog stajališta trolejbusa i tramvaja. Sa dobrim razlogom se dovodi u sumnju/pitanje kvalitet naše tehničke baze da se održava i tramvaj i trolejbus u Kralja Milana. A čak i da se sada nema starih problema na Slaviji, iz saobraćajnih razloga Slavija zahteva vrlo ozbiljnu reviziju/rekonstrukciju.

@nikola novi bg i @Bender Rodriguez za oba odgovor, BKA između Resavske i Kneza Miloša nije ništa uži nego dalje ka Zvezdari, a ispred same Skupštine je jako širok slobodan prostor. I same Terazije su jako širok trg. U najgorem slučaju može da se napravi "ćoravi" terminus tramvaja Terazije kod Meka, pogotovu što se upravo nabavljaju tramvaji sa dve upravljačnice. Za ceo pravac Terazije - Vukov spomenik se može i treba formirati srednja žuta traka za tramvaj, 26 i 27. Od tramvaja 8 Terazije - Banjica preko Resavske i 6 Terazije - Smederevski put. Radi sanacije uskog grla tramvaja od Pravnog do Vuka:
2 produžiti do Omladinskog stadiona kako sam predlagao, sa intervalom tačno 15 minuta, nikako češće.
3 skratiti do Tašmajdana (razmatranje Terazije).
6 produžen do Terazija.
7 preko Slavije, žuta traka Beogradska i Starine Novaka
7L Tašmajdan - Blok 45
10 pojačati
12 preko Slavije, Starine Novaka, trokraka tramvajska raskrsnica kod Poštanske štedionice.
14 potpuno ukinuti. Pri tome 6, 7 i 7L držati u istom intervalu tipa 10 minuta sa neizmeničnim polascima.
Dalje, tu je pitanje dizajna stajališta i njihovog mesta, ali ulica je dovoljno širuka da bi se to rešavalo.

I sve to nisu ni prekomplikovani ni preskupi projekti.

@Aleki37 Vrlo lep predlog sa mnogo zanimljivih predloga za razmatranje. Imam primedbi i sugestija, ali od važnijih, na Brankovom mostu treba izbeći tramvaj. Nije pitanje samo dinamičkih karakteristika (uticaj vibracija) za šta nemam stručan ni pozitivan ni negativan odgovor, već međuuticaja na desnoj obali. Od Brankovog do Terazija nam je kompletna infrastrktura formirana u odnosu na autobus i jedan od retkih relativno celovitih automobilskih pravaca, u bukvalnom smislu minimalni. Od NBG ka Terazijama, ako je tramvaj onda podzemno, i to preko nekog novog mosta.

@nikola novi bg To "na Novom Beogradu ne može Tošin bunar, ne može Mihajla Pupina", navodno tramvaj će ih upropastiti čime? To su pravci sa već 3+3, pravci. Prosto odvajaš prostor za javni prevoz na kojem se tramvaj i autobus kreću nekako i pretiču kolone kola, kao u BKA na primer. Ima tu detalja vezanih za dizajn raskrsnica, nadvožnjaka, podvožnjaka, stajališta. Sam si rekao da u Mihajla Pupina žuta traka nije tako opterećena, čitaj konvojisana. Naravno kada se tu više ne sabiraju u jedan pravac tokovi i ka Zemunu (15, 84, 704, 706, 707) i Savskim blokovima (67,68, 95). Pogotovu Mihajla Pupina ima tu pogodnost da može da se napravi nadzemna brza trasa za i autobus i tramvaj bliže bivšem SIV-u. Na taj način su presecanja sa drugim ulicama budu minimalna, a opet je tramvaj biti kroz naselje, jači tok, a vezuje i glavne presedačke tačke. Pogotovu što gradnja bilo čega boljeg dalje od Zemunskog parka i Zemunskog keja neće biti bez poteškoća. Cilj tramvaja je da povuče najjače tokove do prelaska na skuplja rešenja uključujući i metro.
 
Јесте то за траке за јавни превоз на страни ка СИВ-у идеално, али ево, данас би саобраћај био у прекиду због свирања химне за председника Екваторијалне Гвинеје.

Морала би и држва да промени неке навике... Ипак бих то направио.
 
Vrlo lep predlog sa mnogo zanimljivih predloga za razmatranje. Imam primedbi i sugestija, ali od važnijih, na Brankovom mostu treba izbeći tramvaj. Nije pitanje samo dinamičkih karakteristika (uticaj vibracija) za šta nemam stručan ni pozitivan ni negativan odgovor, već međuuticaja na desnoj obali. Od Brankovog do Terazija nam je kompletna infrastrktura formirana u odnosu na autobus i jedan od retkih relativno celovitih automobilskih pravaca, u bukvalnom smislu minimalni. Od NBG ka Terazijama, ako je tramvaj onda podzemno, i to preko nekog novog mosta.
Što se Brankovog tiče, može da sa Terazija trasa ide Prizrenskom do Jug Bogdanove (koja je planirana da postane pešačka) pa da se tu prikači na prugu ka Savskom mostu. Tu i jeste nekad prolazio tramvaj koji je imao 1 kolosek ja mislim i nije se dugo zadržao.
 
Vezano za zamisao o tramvajima kroz Prizrensku, pričali smo na forumu u bar tri navrata o tome:
Naravno da bi pravac ka mostu bio ometen jer taj tramvaj treba da se uključi i slije u Brankovu. A to znači zaustavljanje toka u tunelu odnosno nova tačka usporavanja u već usporenom i pretrpanom centru.

Drugi problem je, kao što rekoh, što ne bi ta baštica ni u ludilu služila samo za tramvaje nego i kao prečica za razne bahate ili prosto nesposobne za volan (a i takvih ima mnogo u Beogradu).

Treći problem je zakrčenje prostora između same Prizrenske (vrha) i samih Terazija. Koje je već često pretrpano i usporeno, a tek sa tramvajčinama od po 20 metara bi bilo još gore.

Četvrti problem su same Terazije, gde on mora da stane na stajalište - ako ne ono ispred Kasine onda neko drugo blizu tu - i naglo se prestroji preko tri trake da bi skrenuo u Prizrensku. Osim ako ne mislite da povrh svega na Terazijama uvodite nova velika ostrva za stajališta u centru ulice/trga.


Sve u svemu petljancije do neba a problema onoliko. Manite se ćorava posla.
Doduše slažem se da bi bilo lakše posle izgradnje tunela Ekonomski - 29. novembra. Ali i nakon toga bi opet ostala većina pomenutih problema.
 
А што не би у Југ Богдановој почињао тунел за аутобусе који би имао други крај у Булевару деспота Стефана, са подземном станицом на Тргу?

Тако спроведемо на два места подземно и трамвај - рецимо да је то милијарда евра трошка, а да би се осетило побољшање у целом граду. Са друге стране, једна метро линија више милијарди, а осетиће се у 5% града. Хммммм...
 
Јесте то за траке за јавни превоз на страни ка СИВ-у идеално, али ево, данас би саобраћај био у прекиду због свирања химне за председника Екваторијалне Гвинеје.

Морала би и држва да промени неке навике... Ипак бих то направио.
Posto je izvesno da ce ono vasariste u Surcinu biti napravljeno, eto im tamo ceo kompleks pa nek ih vodaju, bice sigurno prigodnih objekata i za prijem tako eminentnih zvanica
 
Da li bi imalo smisla u starom delu Beorada, kao sto je u Njujorku bilo uradjeno sa metro-om, podici tramvaje na vijadukte? Da li je to skuplje od tunela?

Kao sto se lepo vidi u filmu "Francuska veza".
 
E da, i još na 56:25 biser konstatuje da u Vojvode Stepe nažalost nema mesta za širenje kolovoza i da je "rekonstrukcija te ulice urađena strašno loše, jer se ništa nije dobilo sa tramvajskim šinama u sredini". Nije se dobilo ništa za jagnjeću brigadu koja gradski prevoz ne koristi otkad ima vozačku, ali velikoj većini stanovnika Voždovca je život olakšan, jer je tramvaj sada podjednako brz kao 33 ili čak brži tokom špica, a nije ni izbliza toliko pretrpan. Bukvalno jedina uspešna rekonstrukcija u gradu otkako je SNS na vlasti, a to što im se nekada i omakne da urade dobro posle proglašavaju za loše.

Iz ovog intervjua deluje da smo za sada uspeli da spasemo tramvaj do Banjice :) Bilo bi lepo kada bi sada raspisao i tender za nove trolejbuse, makar i Bozankajine.
 
Isto popodne pominje se izgradnja ambulante na mestu tramvajske okretnice...
Pogledao sam tekst na Alou pre ove konferencije, tamo kaže da je u toku projektovanje doma zdravlja "na tramvajskoj okretnici". Nepismeni režimski blatoid je možda hteo reći "kod tramvajske okretnice", jer ovde na kraju kaže da nema mesta za proširenje kolovoza u Vojvode Stepe. Vidno je pokisao zbog toga, ali toliko da se zameri celoj jednoj gradskoj opštini od 200.000 stanovnika ne verujem da će smeti. Dovoljno je koliko već Rakovicu urnišu godinama sa razrovanom trojkom, ukidanje 3 relativno uspešne tramvajske linije bi bilo kap u prepunoj čaši.
 
Kad god uđem na teme o prevozu pune su nekih ideja, crteža, planova, jednom rečju previše filozofiranja. Onaj ko misli da od Slavije do Terazija treba imati sve moguće vidove prevoza zajedno, očigledno nije video kakve se gužve stvore pre i posle podne.

Kralja Milana nije ni 2+2 ulica kako treba po kriterijumima, sve je veoma usko i neprohodno. Tramvaji su za bulevare, avenije, gradske magistralne prstene i ostalo. Vraćati tramvajsku zaostavštinu po nedovoljno velikim ulicama i dodatno blokirati centar je propast. Dok se krade baštica za tramvaje u Višnjičkoj i dok se zanemaruju pravci ka Vidikovcu i na Novom Beogradu/Zemunu, ne vidim ni najmanje smisao ovih predloga.

I ja sam za to da se za početak sve vrati na početno stanje, jer nisu u stanju ni to da urade. Trole da više ne blokiraju Slaviju već da nastave ka Studentskom trgu. Trojku da vrate kao i sedmicu i devetku na svoje stare trase jednog dana, bez toga kao i da nemamo tramvajski sistem.
 
Al koga to konkretno tramvaji treba da blokiraju u Kralja Milana u tamo nekoj budućnosti? Kola? Šta će se tu specijalno menjati po pitanju protočnosti kad svi vidovi prevoza opet treba da dobiju jedan koridor kroz predmetnu ulicu, a ostaje po traka za kola kao i do sada. Ulica uopšte nije uska ni u jednom smislu te reči. Bolje imati jednu dobru tramvajsku liniju tuda, plus jedna trolejbuska sa 31-icom, nego ovaj trenutni džumbus od linija, gde i EKO2 zna da bude krcat od Trga do Slavije, a o večitom guranju u 31 od Hrama dalje do Terazija i Trga tek. Samo zbog kapaciteta, bez bilo čega drugog, taj potez jeste za tramvaj, a ne za antibiotike od lokalnih trolejbuskih linija 19, 21 i 22. Zglobna 29, 31 i jedna tramvajska linija, prilično opterećen potez bi konačno bio pokriven kako treba. Piše se šta ako stane i blokira ulicu, pa isto je i sada. Jer 31 kad zvezkne ne blokira, jer trole nisu napravile haos milion puta do sada. Ako se odradi sve kako treba, tramvaj bi još bio i najpouzdaniji, al opet to smo mi i naša filozofija rada, al to ne znači da ih treba odbaciti pod parolom da mi to ne znamo da održavamo, jer ćemo jednom morati i da se dovodemo u red i po tom pitanju. Prosečna starost tramvaja jedno 40 godina, pa manje prave da ne kažem šta od trolejbusa u proseku skoro pa četiri puta mlađih od pre pomenutih.
 
Kralja Milana nije ni 2+2 ulica kako treba po kriterijumima, sve je veoma usko i neprohodno
Zaboravih da napišem večeras baš nešto na ovu temu:
Pitam se koliko ljudi ovde zna da u Kralja Milana i posebno Kolarčevoj ne mogu da se mimoiđu dva autobusa ili trolejbusa a da ne zađu u neku dodatnu, treću traku. Lično gledao, na više mesta. Najviše se vidi u Kolarčevoj, sada sa ovim novim stajalištima 26, 37 i 44. Jednom sam gledao kako 26ice staju na obe strane, a onda BKM u jednom smeru i 31 u drugom se zaustavljaju i mašu jedan drugom ko će da prođe, jer kolovoz prosto nema širinu da u istom trenutku budu 4 vozila JGPa jedno uz drugo (26, trolejbus, 31, 26).

I onda posle ovde budu pisanja "ma šta je tesno, ništa nije tesno, šire je od Rima" i slično. Pa evo mogu i ja da odem u Mišarsku ulicu i iscrtam 4 trake po mojoj meri širine 30 cm i kažem eto vidite, sve je kul, široka ulica, ima mesta za sve...

Mnogi tako i rade zapravo. I u gradskim institucijama i na forumu. Odu na satelitski snimak ili crtež ulica, vide toliko i toliko traka i onda odokativno odluče "proter'o bih ja tramvaj ovuda".
 
Tvoja logika je kao "Ljudi ne vole tramvaj, hajde onda da se ni ne trudimo da ga zavole."
Ниси резумео, не мислим на трамвај само. Ја га на пример користим на делу од Ауткоманде до Франша јер једино он функционише у шпицу и нуди ми могућност да преседнем на БГ ВОЗ, који би било идеално да је чешћи.
Moje mišljenje:
Nove deonice: Kalemegdan - Terazije - Slavija, Terazije - Tašmajdan, Terazije - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle/Mihajla Pupina (može i oba da jedan služi kao pomoćna deonica) - Glavna - Zemun, Bulevar umetnosti, Banovo brdo - Vidikovac, Bulevar Zorana Đinđića - Tošin bunar - Bežanijska, parče do Prokopa gde god odluče da ga smeste, Omladinski stadion - Rospi Ćuprija, Ustanička - Mali Mokri Lug.
Linije:
1 Kalemegdan - Terazije - Banjica
1L Kalemegdan - Terazije - Prokop
2 ista kao sada
2L Kalemegdan - Prof. Mihajla Đurića - Prokop
3 Tašmajdan - Kneževac
4 Blok 45 - Most na Adi - Kneževac
5 Kalemegdan - Dorćol - Rospi Ćuprija
5L Rospi Ćuprija - Prokop
6 Kalemegdan - Terazije - MML
6B Kalemegdan - Dorćol - MML
6L MML - Prokop
7 Blok 45 - Savski most - MML
8 Gospodarska mehana - Ušće (kružna)
9 Blok 45 - Savski most - Banjica
9L Banjica - Prokop
10 Kalemegdan - Vidikovac
10L Banovo brdo - Prokop
11 Kalemegdan - Savski most - Blok 45
11L Blok 45 - Savski most - Prokop
12 Omladinski stadion - Vidikovac
13 Blok 45 - Most na Adi - Vidikovac
14 MML - Terazije - Brankov most - Zemun
14L Zemun - Brankov most - Prokop
15 Zemun - Bulevar umetnosti - Most na Adi - Vidikovac
16 Zemun - Savski most - Rospi Ćuprija
17 Zemun - Tošin bunar - Zorana Đinđića - Savski most - Banjica

Dopunite slobodno.
Ја имам скромну идеју да ми лепо укинемо све аутобуске линије и да свуда ставимо шине уз једну траку за возила или две и да само користимо трамвај.
У плану је рушење десне стране Тошиног бунара скроз до Сенског трга. Погледај тему на форуму.

Трамвај само да прође од блокова до центра Земуна и дуж Николе Тесле до центра, значајно би се побољшао превоз.

Краља Милана ка Теразијама и булевар Краља Александа ка Николе Пашића нису закрчени. Од Николе Пашића би трамвај ишао на Теразије па на Трг републике. Трамвај и тролејбус не искључују један другог и могу да деле трасу, посебно ако су аутономни чему се тежи.

Постојећа мрежа је саката са једним краком на НБГ и кружењем око строгог центра уместо да пролази кроз њега.
Нисам упућен у то за Тошин Бунар ал опет ту сада има једна трака ако се и прошири на две не знам колико је паметно уводити трамвај туда и није прометан тај део. На пример боље би било увести ако баш мора спојити са Земуном или преко Николе Тесле или Михајла Пупина. Свиђа ми се твоја идеја за прудужење од Булевара до Трга. Знам да је могуће користи мрежу, али онда толике линије губе смисао ако би се окретале на Студентском тргу. 😅
Zaustavljanje tramvaja usled nestanka struje ja pamtim samo za vreme 1990-tih i sankcija. Međutim, na Slaviji se dešavalo često kidanje kontaktne mreže. Nakon radova na Slaviji 2017/2018 ne znam. Živeo sam u Beogradu 1984.-2017. Da, Cirih ima tramvajsku i trolejbusku kontaktnu mrežu podužno u istoj ulici sa deljenjem istog stajališta trolejbusa i tramvaja. Sa dobrim razlogom se dovodi u sumnju/pitanje kvalitet naše tehničke baze da se održava i tramvaj i trolejbus u Kralja Milana. A čak i da se sada nema starih problema na Slaviji, iz saobraćajnih razloga Slavija zahteva vrlo ozbiljnu reviziju/rekonstrukciju.

@nikola novi bg i @Bender Rodriguez za oba odgovor, BKA između Resavske i Kneza Miloša nije ništa uži nego dalje ka Zvezdari, a ispred same Skupštine je jako širok slobodan prostor. I same Terazije su jako širok trg. U najgorem slučaju može da se napravi "ćoravi" terminus tramvaja Terazije kod Meka, pogotovu što se upravo nabavljaju tramvaji sa dve upravljačnice. Za ceo pravac Terazije - Vukov spomenik se može i treba formirati srednja žuta traka za tramvaj, 26 i 27. Od tramvaja 8 Terazije - Banjica preko Resavske i 6 Terazije - Smederevski put. Radi sanacije uskog grla tramvaja od Pravnog do Vuka:
2 produžiti do Omladinskog stadiona kako sam predlagao, sa intervalom tačno 15 minuta, nikako češće.
3 skratiti do Tašmajdana (razmatranje Terazije).
6 produžen do Terazija.
7 preko Slavije, žuta traka Beogradska i Starine Novaka
7L Tašmajdan - Blok 45
10 pojačati
12 preko Slavije, Starine Novaka, trokraka tramvajska raskrsnica kod Poštanske štedionice.
14 potpuno ukinuti. Pri tome 6, 7 i 7L držati u istom intervalu tipa 10 minuta sa neizmeničnim polascima.
Dalje, tu je pitanje dizajna stajališta i njihovog mesta, ali ulica je dovoljno širuka da bi se to rešavalo.

I sve to nisu ni prekomplikovani ni preskupi projekti.

@Aleki37 Vrlo lep predlog sa mnogo zanimljivih predloga za razmatranje. Imam primedbi i sugestija, ali od važnijih, na Brankovom mostu treba izbeći tramvaj. Nije pitanje samo dinamičkih karakteristika (uticaj vibracija) za šta nemam stručan ni pozitivan ni negativan odgovor, već međuuticaja na desnoj obali. Od Brankovog do Terazija nam je kompletna infrastrktura formirana u odnosu na autobus i jedan od retkih relativno celovitih automobilskih pravaca, u bukvalnom smislu minimalni. Od NBG ka Terazijama, ako je tramvaj onda podzemno, i to preko nekog novog mosta.

@nikola novi bg To "na Novom Beogradu ne može Tošin bunar, ne može Mihajla Pupina", navodno tramvaj će ih upropastiti čime? To su pravci sa već 3+3, pravci. Prosto odvajaš prostor za javni prevoz na kojem se tramvaj i autobus kreću nekako i pretiču kolone kola, kao u BKA na primer. Ima tu detalja vezanih za dizajn raskrsnica, nadvožnjaka, podvožnjaka, stajališta. Sam si rekao da u Mihajla Pupina žuta traka nije tako opterećena, čitaj konvojisana. Naravno kada se tu više ne sabiraju u jedan pravac tokovi i ka Zemunu (15, 84, 704, 706, 707) i Savskim blokovima (67,68, 95). Pogotovu Mihajla Pupina ima tu pogodnost da može da se napravi nadzemna brza trasa za i autobus i tramvaj bliže bivšem SIV-u. Na taj način su presecanja sa drugim ulicama budu minimalna, a opet je tramvaj biti kroz naselje, jači tok, a vezuje i glavne presedačke tačke. Pogotovu što gradnja bilo čega boljeg dalje od Zemunskog parka i Zemunskog keja neće biti bez poteškoća. Cilj tramvaja je da povuče najjače tokove do prelaska na skuplja rešenja uključujući i metro.
Не видим потребу за трамвајем у Михајла Пупина уз толики број аутобуса.
Zaboravih da napišem večeras baš nešto na ovu temu:
Pitam se koliko ljudi ovde zna da u Kralja Milana i posebno Kolarčevoj ne mogu da se mimoiđu dva autobusa ili trolejbusa a da ne zađu u neku dodatnu, treću traku. Lično gledao, na više mesta. Najviše se vidi u Kolarčevoj, sada sa ovim novim stajalištima 26, 37 i 44. Jednom sam gledao kako 26ice staju na obe strane, a onda BKM u jednom smeru i 31 u drugom se zaustavljaju i mašu jedan drugom ko će da prođe, jer kolovoz prosto nema širinu da u istom trenutku budu 4 vozila JGPa jedno uz drugo (26, trolejbus, 31, 26).

I onda posle ovde budu pisanja "ma šta je tesno, ništa nije tesno, šire je od Rima" i slično. Pa evo mogu i ja da odem u Mišarsku ulicu i iscrtam 4 trake po mojoj meri širine 30 cm i kažem eto vidite, sve je kul, široka ulica, ima mesta za sve...

Mnogi tako i rade zapravo. I u gradskim institucijama i na forumu. Odu na satelitski snimak ili crtež ulica, vide toliko i toliko traka i onda odokativno odluče "proter'o bih ja tramvaj ovuda".
Апсолутно и да не причам да због доста семафора буду честе гужве. Не дај боже аутобус креће да заобиђе трамвај, па стала би Славија и цео центар града... Неко је горе написао да су гужве, па нормално да су гужве у центру биле су гужве и без ЕКО 2 линије која је доста корисна).
 
Onda još bolje da sprovedemo voz tuda.

Mislim ako smetaju vozila koja prevoze po 100 i 160 ljudi, i na toj deonici rade to prilično brzo i efikasno (nije kao na KT Autokomande, gde znaju da se zaglave a tramvaj prođe pored) onda najbolje da odmah preskočimo i tramvaj i metro i idemo direktno na železnicu, sa najvećim kapacitetom.

Dobro, sad se setih da se zaglave kod Ušća, tj. kod sadašnjeg kružnog toka. Ali mislim da bi se i tramvaj tu isto glavio. Kao i na Brankovom.
 
Poslednja izmena:
Vrh