Prvo, tramvaj može da bude autonoman a da se usled nekog kvara opet ukopa u mestu i da ne može da se mrdne.
Drugo, ne znam koji će đavo i trolejbusi i tramvaji na toj istoj trasi kad ne bi imali ni gde da okrenu, a ni gde da manevrišu po tim uskim ulicama u centru.
Preterujete, zaista. Smanjite doživljaj.
Zaustavljanje tramvaja usled nestanka struje ja pamtim samo za vreme 1990-tih i sankcija. Međutim, na Slaviji se dešavalo često kidanje kontaktne mreže. Nakon radova na Slaviji 2017/2018 ne znam. Živeo sam u Beogradu 1984.-2017. Da, Cirih ima tramvajsku i trolejbusku kontaktnu mrežu podužno u istoj ulici sa deljenjem istog stajališta trolejbusa i tramvaja. Sa dobrim razlogom se dovodi u sumnju/pitanje kvalitet naše tehničke baze da se održava i tramvaj i trolejbus u Kralja Milana. A čak i da se sada nema starih problema na Slaviji, iz saobraćajnih razloga Slavija zahteva vrlo ozbiljnu reviziju/rekonstrukciju.
@nikola novi bg i
@Bender Rodriguez za oba odgovor, BKA između Resavske i Kneza Miloša nije ništa uži nego dalje ka Zvezdari, a ispred same Skupštine je jako širok slobodan prostor. I same Terazije su jako širok trg. U najgorem slučaju može da se napravi "ćoravi" terminus tramvaja Terazije kod Meka, pogotovu što se upravo nabavljaju tramvaji sa dve upravljačnice. Za ceo pravac Terazije - Vukov spomenik se može i treba formirati srednja žuta traka za tramvaj, 26 i 27. Od tramvaja 8 Terazije - Banjica preko Resavske i 6 Terazije - Smederevski put. Radi sanacije uskog grla tramvaja od Pravnog do Vuka:
2 produžiti do Omladinskog stadiona kako sam predlagao, sa intervalom tačno 15 minuta, nikako češće.
3 skratiti do Tašmajdana (razmatranje Terazije).
6 produžen do Terazija.
7 preko Slavije, žuta traka Beogradska i Starine Novaka
7L Tašmajdan - Blok 45
10 pojačati
12 preko Slavije, Starine Novaka, trokraka tramvajska raskrsnica kod Poštanske štedionice.
14 potpuno ukinuti. Pri tome 6, 7 i 7L držati u istom intervalu tipa 10 minuta sa neizmeničnim polascima.
Dalje, tu je pitanje dizajna stajališta i njihovog mesta, ali ulica je dovoljno širuka da bi se to rešavalo.
I sve to nisu ni prekomplikovani ni preskupi projekti.
@Aleki37 Vrlo lep predlog sa mnogo zanimljivih predloga za razmatranje. Imam primedbi i sugestija, ali od važnijih, na Brankovom mostu treba izbeći tramvaj. Nije pitanje samo dinamičkih karakteristika (uticaj vibracija) za šta nemam stručan ni pozitivan ni negativan odgovor, već međuuticaja na desnoj obali. Od Brankovog do Terazija nam je kompletna infrastrktura formirana u odnosu na autobus i jedan od retkih relativno celovitih automobilskih pravaca, u bukvalnom smislu minimalni. Od NBG ka Terazijama, ako je tramvaj onda podzemno, i to preko nekog novog mosta.
@nikola novi bg To "na Novom Beogradu ne može Tošin bunar, ne može Mihajla Pupina", navodno tramvaj će ih upropastiti čime? To su pravci sa već 3+3, pravci. Prosto odvajaš prostor za javni prevoz na kojem se tramvaj i autobus kreću nekako i pretiču kolone kola, kao u BKA na primer. Ima tu detalja vezanih za dizajn raskrsnica, nadvožnjaka, podvožnjaka, stajališta. Sam si rekao da u Mihajla Pupina žuta traka nije tako opterećena, čitaj konvojisana. Naravno kada se tu više ne sabiraju u jedan pravac tokovi i ka Zemunu (15, 84, 704, 706, 707) i Savskim blokovima (67,68, 95). Pogotovu Mihajla Pupina ima tu pogodnost da može da se napravi nadzemna brza trasa za i autobus i tramvaj bliže bivšem SIV-u. Na taj način su presecanja sa drugim ulicama budu minimalna, a opet je tramvaj biti kroz naselje, jači tok, a vezuje i glavne presedačke tačke. Pogotovu što gradnja bilo čega boljeg dalje od Zemunskog parka i Zemunskog keja neće biti bez poteškoća. Cilj tramvaja je da povuče najjače tokove do prelaska na skuplja rešenja uključujući i metro.