Šta je novo?

Tramvaji

31 ne bi bila toliko opterećena da se sve trole produže do centra i ukoliko bi se izgradio tramvaj. 31 je danas opterećena zbog presedača Voždovac-Centar i Slavija-Centar koji bi u gore pomenutom scenariju bili opsluženi direktnim vezama tramvaja/trola
Kad bi mogli sa ovim da se igramo verujem da bi za mesec dva napravili sjajne varijante mreža linija
 
Svestan sam ja da su to sve pusti snovi, kao što rekoh treba nam samo povratak na početno stanje i sve trole nazad do Studetskog, a ideja o duplim zglobovima na 31 je isto super.
Ako misliš na autobuse sa duplim zglobovima, problem je što ne bi mogli da okreću oko Studentskog trga i da skreću na Trgu Republike.

Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve), a prošle i pretprošle godine, i do proleća su bili nepodnošljivo puni. Ono, ko kutije sardina i uvek prevrući. Sada su isto puni ali ne toliko kao pre, da ne možeš da staneš na dve noge. Jer su pojačali polaske. Treba dodati još par u špicevima odnosno šihtama i biće ok što se popunjenosti tiče.

Ja sam razmišljao o produženju 31 do BKA ali za to bi bilo potrebno da se preuredi postojeća okretnica ili napravi nova, drugačija.
 
Poslednja izmena:
Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve)

Totalno netačno, ali nemam živaca, dođem ujutru kod Hrama i ne mogu da uđem u prvi, pa čekaš i nadaš se drugom, pa onda trećem, smučio mi se 31 za ceo život.

I nemožeš pojačavati takt na 31, jer već ide na 4 minuta, ispod toga je nemoguće. (i neracioanalno)
 
Što se Brankovog tiče, može da sa Terazija trasa ide Prizrenskom do Jug Bogdanove (koja je planirana da postane pešačka) pa da se tu prikači na prugu ka Savskom mostu. Tu i jeste nekad prolazio tramvaj koji je imao 1 kolosek ja mislim i nije se dugo zadržao.
А што не би у Југ Богдановој почињао тунел за аутобусе који би имао други крај у Булевару деспота Стефана, са подземном станицом на Тргу?

Тако спроведемо на два места подземно и трамвај - рецимо да је то милијарда евра трошка, а да би се осетило побољшање у целом граду. Са друге стране, једна метро линија више милијарди, а осетиће се у 5% града. Хммммм...
U tehničkom smislu, možda i jeste izvodljivo, ali uticaj na kompletnu saobraćajnu sliku? Recimo, da bi se onaj tesnac Prizrenska-Zelenjak rešio tramvajskim podvožnjakom, ali trasom cik-cak preko Karađorđeve za vezu sa Savskim mostom? A ova autobuska varijanta, važno je napomenuti da tunel u toj geološkoj zoni treba da bude ili vrlo plitak sa rušenjem nadzemnog, ili vrlo dubok. U suprotnom idu vrlo skupi i složeni zaštitni radovi, a za nešto što bi trebalo dugoročno da bude neka vrsta železnice (metro, BG:VOZ, podzemni tramvaj). Odnosno ako se ulaže u vezu NBG i Terazija/Trga republike nekim podzemnim prevozom, onda bi trebalo razmatrati strogo šinski prevoz sa što pravljom putanjom i dubokom stanicom Terazije ili Trg republike. Baš za to je bilo vezano Jovinovo "ne sme se pomeriti ni milimetar", i rušio bi samo nekoliko zgrada u Lominoj. Ali, tu se pojavila Karićeva lepotica kod Garaže Zeleni venac. U sadašnjim okolnostima, i dalje je najbolje razmatrati ulazak šinskog sistema približno kod Ekonomskog fakulteta, samo nešto dublje nego što je Jovin planirao. To je danas nužda. Znam da je kriterijum za autobus razgranatost istog, ali:
- Šinski sistem ostavruje znatno veću brzinu u tunelu istog prečnika
- Bezbedniji je
- Opšti kapacitet veći
- I tako iz operativnih razloga ne treba previše linija u skupu kapacitivnu deonicu. Do tri najviše.
Не видим потребу за трамвајем у Михајла Пупина уз толики број аутобуса.
Granica kada tramvaj počinje da ima manji trošak od autobusa po putničkom kilometru je oko 2000 putnika na sat u vršnom satu u opterećenijem smeru. Imamo ogroman broj takvih deonica bez tramvaja, ali tramvaj ni ne treba širiti tamo gde bi delio traku sa kolima. Sporne autobusima opterećene deonice su: Brankov most, Terazijski tunel, Glavna Zemun, uspon ka Mirijevu 4, Kanarevo brdo, Pilota Mihajla Petrovića na Rakovici, uspon u Medakoviću3, Crveni krst, i zato sam tuda sugerisao trolejbuski BRT takođe ekonomičniji od autobusa.

Konkretni tramvaj 9 Zemunski park - Avijatičarski trg - Hotel Jugoslavija - Stari Merkator - Mihajla Pupina - Šapića most - Slavija - Autokomanda - Voždovac bez mešanja sa kolima rastojanje Zemun (centar)-Autokomanda prelaze za 30 minuta u najgorem špicu. "Krade" putnike sa linija: 17, 18, 78, 83, od kojih samo 78 nije na spisku 10 najkorišćenijih linija GSP. Pri tome, slično kao kod srednje-visoko opterećenog pravca Ruzveltova tramvaji i trolejbusi ne smetaju jedan drugom. U slučaju tramvajskog tunel Ekonomski fakultet - Tašmajdan, tu se dodaje i linija Zvezdara - Vukov spomenik - Terazije - Šapića most - Mihajla Pupina, bukvalno premetro. A raskrsnica kod Hajata svakako treba da bude u dva nivoa u nekom obliku.
 
Evo koncept rešenja vezano za Slaviju u kategoriji: jeftinija i brže izvodljiva rešenja:
1) Tramvaj i trolejbus se više ne okreću oko Slavije, ali zato imaju pomoćne terminuse u toj zoni. Ovaj put sa zonama gde je imobilizacija (isključivanje iz saobraćaja) moguće.
2) Sve linije su objedinjene po pravcima opsluge.
3) Smanjen broj konfliktnih tačaka.

Rešenje zahteva semafore i to:
Semafor 1 Mekenzijeva 2 faze:
-1 faza: Trolejbusi se puštaju u zelenom talasu ka i iz Kralja Milana izlaz iz Mekenzijeve zatvoren
-2 faza: Izlaz iz Mekenzijeve u 2 trake, trolejbus zatvoren.
Semafor 2 Beogradska:
-1 faza: Trolejbus na pravcu Kralja Milana - Mekenzijeva. Takođe pešački prelaz preko Beogradske. Iz Slavije ka Beogradskoj i iz Beogradske zatvoreno uključujući i tramvaje. Ulaz za kola iz Kralja Milana za Slaviju i iz Slavije za Kralja Milana otvoren. Zatvoren pešački prelaz preko Kralja Milana do pešačkog ostrva kod skretanja za Nemanjinu.
-2 faza: Trolejbus i pešački prelaz preko Beogradske zatvoreni. Zatvoren izlaz i ulaz Kralja Milana osim desnog skretanja u Nemanjinu. Otvoren pravac javnog prevoza Beogradska, isključenje sa Slavije u Beogradsku za kola, prolaz za kola ka Nemanjinoj dok se za uključenje na Slaviju čeka u 3 trake (iz one jedne u Beogradskoj 2 pred ukrštanjem sa trolejbusom). Otvoren pešački prelaz preko Kralja Milana do pešačkog ostrva kod skretanja za Nemanjinu.
Semafor 3 Nemanjina faze:
- 1 faza: Otvoren sav javni prevoz, zatvoreno uključenje i isključenje na kružni tok Slavija vezano za Nemanjinu. Pešački preko Nemanjine samo preko kolskog dela može.
- 2 faza: Otvoreno uključivanje iz Beogradske nakupljenih vozila u 3 trake u trg Slavija. Zatvorene kolske veze sa Nemanjinom. Pešački prelaz preko Nemanjine na svim segmentima radi osim za pravac GSP Nemanjina - Bulevar Oslobođenja gde slobodno ide transport.
- 3 faza: Zatvoren sav javni prevoz, svi prelazi za pešaku osim preko šina/žutih traka. Otvorena sva kolska skretanja za i iz Nemanjine. Zatvoreno kruženje na Slaviji na izlazu iz Nemanjine da bi se vozila iz iste isključivala iz tri trake u tri trake.

Ima tu određenih nijansi, recimo, stajalište ka Slaviji preko puta Narodne banke bi ostalo kao čekaonica faze u kojem svi pravci trougla javnog prevoza rade. Ili povećanje broja traka u kojima se čeka isključenje ka Beogradskoj i Kralja Milana.

Slavija 4.jpg
 
Vrh