Šta je novo?

Tramvaji

Studentski Grad generiše mnogo putovanja, i ne mora tramvaj kroz samu ulicu Tošin Bunar koja je dosta uzana na tom delu. Može jedan krak da se odvoji iz Bulevara Milutina Milankovića kroz Španskih Boraca sa tramvajskom estakadom preko autoputa do Arene, a odatle kroz Bulevar Zorana Đinđića pravo do Studenjaka gde bi mu bila okretnica. Tom delu NBG baš-baš fali direktna veza sa novobeogradskom železničkom stanicom i novim BAS-om. To bi mogla biti nova tramvajska linija 4, Studentski Grad-Tašmajdan preko Novog Savskog Mosta kada se izgradi, u tom slučaju bi moglo da se uradi i račvanje kod Merkatora sa tramvajskom prugom kroz Bulevar Umetnosti, Nikole Tesle i dalje duž obale kao u Budimpešti sve do Keja Oslobođenja u Zemunu, tu bi mogla da se uvede vrlo korisna tramvajska linija 8 Kej Oslobođenja-Kneževac preko Novog Beograda i Mosta na Adi, ako se vladajući slepci ikada smiluju da završe BPP.
Tu bi mogla da terminira i linija 1 Zemun/Kej Oslobođenja-Omladinski Stadion svojom zasebnom trasom pored Ušća i preko Novog Savskog Mosta, još bolje ako bi se tramvajska infrastruktura na Paliluli proširila do Rospi Ćuprije. Prigradski putnici sa poteza 700 bi u Zemunu time dobili mogućnost presedanja na tramvaj do severoistočnog Beograda, kao što već odavno imaju svi ostali prigradski potezi 100, 200, 300, 400, 500 i 600. Linija 1 bi posle prelaska Save mogla ići i duž Pristaništa, Kalemegdana i unutrašnjim Krugom Dvojke do Ruzveltove, čime bi se pojačala veza između Savskog Trga sa Knez Mihajlovom i zapadnim Dorćolom gde trenutno direktno vozi samo 11-ca na 20+ minuta i EKO-2 koji kruži kao Šargan okolo-naokolo.

Praktično ceo Beograd ima gustinu naseljenosti koja opravdava i tramvaj i metro, ali svakako ima mnogo više smisla širiti tramvaj po prostranim i ravnim bulevarima zapadno od Save nego po raznim čukaričkim, zvezdarskim i voždovačkim brdima i sokačićima.
Slažem se u većem delu teksta, samo da dodam da niko i ne predlaže širenje tramvaja čukaričkim brdima, već vrlo prostranim pravcem od Banovog brda do faktički pred samu Orlovaču. Potez za tramvaj bukvalno izmišljen. I opet nemojmo od svakog brdašca praviti nepremostivu prepreku za tramvaj. Prag je već više puta pominjan, ne treba nam lisabonski fazon, al tramvaj slobodno može da savladava i neke da kažem srednje teške uspone.
 
Улице у центру којима иде јавни превоз нису уске. Краља Милана уска? Теразије уске? Трг републике узан? Булевар Краља Александра од Ташмајдана до Трга Николе Пашића узан?
Кнеза Милиоша уска, Немањина уска... Београд има шире улице у центру од Рима и од Лондона (заслуга је Кнеза Милоша, па се и по тој основи с пуним правом Милоша Великог улица по њему зове - после су дошли знатно тупљи људи).
 
Нашем центу града (са уским улицам) који није захвалн за аутомобиле и препун аутобуса само још фали трамвајски систем шине и мрежа. Шта ће на Тргу трамвај, има превише саобраћаја, чему служе троле онда? Боље њих обновити на пример. ТРАМВАЈ НА БРАНКОВ МОСТ АУ 😫
Какви природни кордидори налазимо се скоро у четвртни 21. века, а не на почетку прошлог века. То у Земуну може бити више атракција да повеже тај део шеталишта од Венеције до Ушћа на пример, ал мислим да би било лепо увести и неки речни градаки превоз уз обале наших река који су толики потенцијал.

БГ Воз апсолутно, први бих чешће ишао са њим (да буде бар на пола сата од 6-18). Људи аман шта ће трамвај у Тошином Бунару. Таман су га проширли сад само фали да се ту створе још шине. Земуну и Новом Београду не треба трамвај, камоли Бежанији. Евентулано нека линија кроз Булевар Николе Тесле (ал опет није прометна улица) и Булевар Милутина Миланковића (као ни ова тренутно и ако се отворио БАС). Схватите да на Новом Београду нема гужви (сем мостови) и да је довољно трамвај онолико колико их има због вечике фреквенције људи из тог дела. То што сви желите ширење мреже у тренутку где се постојећа мрежа не може назвати одрживом и за пример, а да не помињем возни парк то нема смисла. Маштарије су једно, а наша реалност нешто друго.

НАПОМЕНА: МЕТРО ЈЕ РЕШЕЊЕ АЛИ И ТО ВЕЛИКО АЛИ УЗ ОДЛИЧАН СИСТЕМ ТРАМВАЈА КОЈИ ТРЕНУТНО НЕМАМО У ЦЕЛОСТИ (ВЕЋ ЗНАМО МАНЕ ВОЗНИ ПАРК ПРЕ СВЕГА) И НАПРЕДОВАЊЕ (ВОЗНИ ПАРК + РЕДОВНИЈИ РЕД ВОЖЊЕ ПРЕ СВЕГА) И ЕВЕНТУАЛНА ШИРЕЊА МРЕЖЕ БГ ВОЗА.
Ti zapravo apsolutno nemaš pojma kako funkcioniše javni prevoz i to se vidi iz posta u post. Nije problem ne znati nešto, ali si toliko napadan u tim nekim stavovima da je bolno. Zato i kažu da si bot. Spusti loptu malo.
 

Pisali smo o mostu na Adi i koloseku baš na ovoj temi, jednostavno je potrebno redovno održavanje regulisanje / podbijanje koje nije imao još od otvaranja, iako su elementi koloseka zdravi (šine / pragovi) sam kolosek se izdeformisao od upotrebe i sada "baca" tramvaje pri većoj brzini. Nije se razmišljalo da treba da se nabavi oprema GSP-u za održavanje takvog tipa koloseka (Plug, podbijačica) tako da je dodatno zakomplikovana stvar.

Inače, lep klip i pregled
 
Studentski Grad generiše mnogo putovanja, i ne mora tramvaj kroz samu ulicu Tošin Bunar koja je dosta uzana na tom delu. Može jedan krak da se odvoji iz Bulevara Milutina Milankovića kroz Španskih Boraca sa tramvajskom estakadom preko autoputa do Arene, a odatle kroz Bulevar Zorana Đinđića pravo do Studenjaka gde bi mu bila okretnica. Tom delu NBG baš-baš fali direktna veza sa novobeogradskom železničkom stanicom i novim BAS-om. To bi mogla biti nova tramvajska linija 4, Studentski Grad-Tašmajdan preko Novog Savskog Mosta kada se izgradi, u tom slučaju bi moglo da se uradi i račvanje kod Merkatora sa tramvajskom prugom kroz Bulevar Umetnosti, Nikole Tesle i dalje duž obale kao u Budimpešti sve do Keja Oslobođenja u Zemunu, tu bi mogla da se uvede vrlo korisna tramvajska linija 8 Kej Oslobođenja-Kneževac preko Novog Beograda i Mosta na Adi, ako se vladajući slepci ikada smiluju da završe BPP.
Tu bi mogla da terminira i linija 1 Zemun/Kej Oslobođenja-Omladinski Stadion svojom zasebnom trasom pored Ušća i preko Novog Savskog Mosta, još bolje ako bi se tramvajska infrastruktura na Paliluli proširila do Rospi Ćuprije. Prigradski putnici sa poteza 700 bi u Zemunu time dobili mogućnost presedanja na tramvaj do severoistočnog Beograda, kao što već odavno imaju svi ostali prigradski potezi 100, 200, 300, 400, 500 i 600. Linija 1 bi posle prelaska Save mogla ići i duž Pristaništa, Kalemegdana i unutrašnjim Krugom Dvojke do Ruzveltove, čime bi se pojačala veza između Savskog Trga sa Knez Mihajlovom i zapadnim Dorćolom gde trenutno direktno vozi samo 11-ca na 20+ minuta i EKO-2 koji kruži kao Šargan okolo-naokolo.

Praktično ceo Beograd ima gustinu naseljenosti koja opravdava i tramvaj i metro, ali svakako ima mnogo više smisla širiti tramvaj po prostranim i ravnim bulevarima zapadno od Save nego po raznim čukaričkim, zvezdarskim i voždovačkim brdima i sokačićima.
Е ово је добар предлог на пример и добра идеја за две тамвајске линије. Ал чисто да напомен да Студењак користи и више би корстио БГ воз (кад би био редовнији) од Тошиног Бунара до станице БАС, док сада корсите линију 600. Ја бих увел кроз Милутина Миланковића шине и да се ту на крају улице окреће бар једна линија.
Улице у центру којима иде јавни превоз нису уске. Краља Милана уска? Теразије уске? Трг републике узан? Булевар Краља Александра од Ташмајдана до Трга Николе Пашића узан? Не знам шта је теби центар, можда сплет сокака по Врачару којима се провлаче 24, 25 и 26?

Шта ће на тргу трамвај? Па из истог разлога из ког су ту аутобуси и тролејбуси.

Нема везе који је век, људи желе да са периферије до центра дођу праволинијски, линије Звездара-Трг и Вождовац-Трг су природни коридори. Неприродно је што се на Славији преседа са трађваја на 31, и што се код Ташмајдана преседа са трамваја на 27.

Трамвај у центру Земуна би био добар за преседање. Наравно и Земун пати од закржљале инфраструкруре, и ту фали ширење Тошиног бунара, Угриновачке са директном везом са БМП. Са тим проширеним улицама би могао да се оформи бољи систем.
Мајсторе нема где да се прошири тај део Тошиног Бунара. Друга ствар и да се прошири и сруши све около то није довољно јер опет мора да се шири доста улица да би прошао кроз Земун, трамвај једнио може бити опција од Кеја ослобођења, па Булеваром Николе Тесле ка Ушћу.

2. Све улице што си навео, једва да су у шпицу довољне за саобраћај. Ако већ желиш трамвај до Трга Републике или чак боље на пример до Студентског трга онда укинути троле у Београду које би на том делу заменио ефикаснији трамвај.

НА крају ме занима, шта ти значи трамвај до трга Николе Пашића и где би он окртао?
Ti zapravo apsolutno nemaš pojma kako funkcioniše javni prevoz i to se vidi iz posta u post. Nije problem ne znati nešto, ali si toliko napadan u tim nekim stavovima da je bolno. Zato i kažu da si bot. Spusti loptu malo.
Није тачно само неке идеје немају везе са мозгом, пролазим кроз те улице и знам како фукнционишу, свидела ми се горе идеја човека што сам и написао. Не треба гурати трамвај по сваку цену свуда треба нешто да им смисла и да буде сврсисходно, али опет и да буде усклађено са остатком саобраћаја. Ти што причају да сам бот, само их боли истина што сам за неке ствари у праву и то сами знају, само неће себи да признају. Београд нема места за трамваје свуда евентулано још две до три линије, ал превасходно треба унапредити постојећу мрежу и шински возни парк, као и БГ ВОЗ (редовни плус већи број нових возова за почетак).
 
Vrh