Šta je novo?

Tramvaji

За Београд није оправдана инвестиција пошто како год да га провучемо, само са 3 линије нећемо покрити све оптерећене правце у граду којих има само на Сремској страни 3 - ка Земуну, ка Бежанији и ка Сурчину.
A Solun će sad za 5 dana pokriti sve svoje pravce sa samo 2 linije? Koji grad na svetu uopšte ima sve opterećene pravce pokrivene metroom, možda samo Moskva ili Peking. Tramvajem bez metroa ni na jednom pravcu nećemo rešiti problem, jer će zbog međuzavisnosti sa drumskim saobraćajem i dalje biti hronično spor, nedovoljnog kapaciteta i faktički bez reda vožnje, i neće funkcionisati ni na kašičicu kada su bilo kakvi javni skupovi i zatvaranja u centru. A i dalje ne čuh kako ikako možemo provući tramvaj kroz urbane gudure i tesnace kojima sada saobraćaju 18, 25, 26, 74, 78 a u budućnosti bi trebale metro linije 2 i 3? Tu i autobus prolazi jedva.
 
Нису БГ и Солун за поређење. Приморски градови су одсечени са стране мора. БГ се грана на све стране. Сам Вождовац се грана на два крака, Звездара исто.
 
Sve smo ovo već napravili, tramvaj još u 19. veku, prigradsku železnicu osamdesetih i devedesetih, autobuske trake i kružne prstenove takođe imamo već odavno. Parkiranje na trotoarima može biti zabranjeno koliko sutra, ako se ima volje.
Sam si rekao da "Sofija ima tri puta veću tramvajsku mrežu", a ima zapravo +50% veću. Ali svakako razvijeniju od Beograda. Dakle:
1) Tramvaj:
1.1. proširiti mrežu za 50%
1.2. ući tramvajem u strogi centar
1.3. pokriti ogromne makrolokacije: Zemun, Žarkovo, Vidikovac, "Dunavski venac" (leva obala Dunava)
1.4. mnogo kritičnih tačaka koja zahtevaju rekonstrukciju, promenu saobraćajnog rešenja: Slavija, Autokomanda, Beogradska, Trošarina, Cvetkova pijaca
1.5. trenutno je mali i zastareli vozni park
2) Prigradska železnica:
2.0. pola kapaciteta centralnog dela uništeno. Ako se ne sačuva makar NBG-Sajam-Rakovica loše nam se piše sa ili bez metroa.
2.1. Sada je jadno korišćenje izgrađenih pruga: Dvokolosečne pruge sa <=30 min intervalom, jednokolosečne 60 špic 120 van špica, preko Save i Dunava <=15minuta interval čak i subotom i nedeljom, to su neki minimumi iskorišćenosti.
2.2. uska grla kod Rakovice, stajalište Karađorđev park, Između NBG i aerodrom, južno nema celovitih dvokolosečnih pruga, čak i ako sprečimo dalja ukidanja u centralnom čvoru
2.3. zastareli i mali vozni park: velika nabavka potrebna
3) Autobuske trake:
3.1. dosta pravaca, gde se može bez eksproprijacije i sa skromnim rekonstrukcijama nemaju žute trake: Vojvođanska, Kneza Miloša, Višnjička, Kneza Višeslava, Bahtijara Vahabzade, Nikole Tesle ka Brankovom mostu...
3.2. Makrolokacije nemaju oformljenih glavnih bulevara na kojima bi uopšte mogla žuta traka: Zemun, Čukarički greben južno od Zarkova, cela Rakovica, obilazno Vidikovac-Banjica-Zvezdara-Višnjica (SMT), zatim veza Autokomanda - Zvezdara sa makar žutom trakom, leva obala Save, Dedinje i možda još nešto što nisam pomenuo.
4) Kružne prstenove? Ako ulice Kruga dvojke kuda ide tramvaj, i kombinacija Takovska-Kneza Miloša - Gazela mogu tako da se nazovu, onda jedva neka krdža. Od prstenova se ovde misli na:
4.1. UMP: kompletiranje Topčider-Autokomanda, a zatim i Autokomanda-Pančevački most bar u nekom obliku.
4.2. SMT: sa standardom 2+2 trake kola 1+1 javni prevoz kao minimalnim.
4.3. T6: i to kao motoput od Vojvođanske do leve obale Dunava.
5) Zaboravljeno osnovni minimalni radijalni pravci:
5.1. Ibarska magistrala sa 2+2 i motoput od Belih voda do Meljaka, sa sve petljama.
5.2. Topčiderski bulevar od SMT do Ripnja bez uzurpacije trase pruge
5.3. Smederevski put sa 2+2 sve do Boleča ne računajući trake za levo skretanje, a do ulaza u Kaluđericu još i sa tramvajem.
5.4. Zrenjaninski put 2+2 + žute trake i tramvajske baštice.
Dakle, metro mora, i to pod stavkom hitno, kad krene treba da se gradi u 3 smene 24/7. Skoro 30 godina je prošlo od zadnjeg većeg sukoba na ovim prostorima, kada on počne teško da ćemo moći da gradimo bilo šta od infrastrukture u uslovima ratne ekonomije.
Naprotiv, sve pomenuto ima veći ekonomski stepen povraćaja i odavno nedostaje. Eventualno visoki stepen povraćaja bi u tim okolnostima imao premetro na kritičnim delovima: Ekonomski fakultet-Tašmajdan, Požeška, Karađorđev park - Slavija - Poštanska štedionica, Mostar-Autokomanda, ili recimo, Jurija Gagarina kao poluukop sa šinskim koridorom na medijani motoputa.
 
Нису БГ и Солун за поређење. Приморски градови су одсечени са стране мора. БГ се грана на све стране. Сам Вождовац се грана на два крака, Звездара исто.
Solun je ravničarski primorski grad, nije kao Split, Rijeka ili Trst gde strme planine blokiraju širenje grada dalje od obale. Severni deo grada oko obilaznice je takođe urbanizovan i gusto naseljen, a obe linije metroa se pružaju samo u par kilometara uskom pojasu uz more. Koliko krakova imaju Sofija, Bukurešt, Budimpešta, Beč, Prag, zar nisu i oni mogli da ih sve pokriju tramvajima? Ni sa njima Beograd ne može da se poredi, sa kim onda može? Izgleda jedino sa Novim Sadom, Nišom i Kragujevcem, što ti gradovi onda nemaju tramvaj i prigradsku železnicu?
 
Poslednja izmena:
Sam si rekao da "Sofija ima tri puta veću tramvajsku mrežu", a ima zapravo +50% veću. Ali svakako razvijeniju od Beograda. Dakle:
1) Tramvaj:
1.1. proširiti mrežu za 50%
1.2. ući tramvajem u strogi centar
1.3. pokriti ogromne makrolokacije: Zemun, Žarkovo, Vidikovac, "Dunavski venac" (leva obala Dunava)
1.4. mnogo kritičnih tačaka koja zahtevaju rekonstrukciju, promenu saobraćajnog rešenja: Slavija, Autokomanda, Beogradska, Trošarina, Cvetkova pijaca
1.5. trenutno je mali i zastareli vozni park
2) Prigradska železnica:
2.0. pola kapaciteta centralnog dela uništeno. Ako se ne sačuva makar NBG-Sajam-Rakovica loše nam se piše sa ili bez metroa.
2.1. Sada je jadno korišćenje izgrađenih pruga: Dvokolosečne pruge sa <=30 min intervalom, jednokolosečne 60 špic 120 van špica, preko Save i Dunava <=15minuta interval čak i subotom i nedeljom, to su neki minimumi iskorišćenosti.
2.2. uska grla kod Rakovice, stajalište Karađorđev park, Između NBG i aerodrom, južno nema celovitih dvokolosečnih pruga, čak i ako sprečimo dalja ukidanja u centralnom čvoru
2.3. zastareli i mali vozni park: velika nabavka potrebna
3) Autobuske trake:
3.1. dosta pravaca, gde se može bez eksproprijacije i sa skromnim rekonstrukcijama nemaju žute trake: Vojvođanska, Kneza Miloša, Višnjička, Kneza Višeslava, Bahtijara Vahabzade, Nikole Tesle ka Brankovom mostu...
3.2. Makrolokacije nemaju oformljenih glavnih bulevara na kojima bi uopšte mogla žuta traka: Zemun, Čukarički greben južno od Zarkova, cela Rakovica, obilazno Vidikovac-Banjica-Zvezdara-Višnjica (SMT), zatim veza Autokomanda - Zvezdara sa makar žutom trakom, leva obala Save, Dedinje i možda još nešto što nisam pomenuo.
4) Kružne prstenove? Ako ulice Kruga dvojke kuda ide tramvaj, i kombinacija Takovska-Kneza Miloša - Gazela mogu tako da se nazovu, onda jedva neka krdža. Od prstenova se ovde misli na:
4.1. UMP: kompletiranje Topčider-Autokomanda, a zatim i Autokomanda-Pančevački most bar u nekom obliku.
4.2. SMT: sa standardom 2+2 trake kola 1+1 javni prevoz kao minimalnim.
4.3. T6: i to kao motoput od Vojvođanske do leve obale Dunava.
5) Zaboravljeno osnovni minimalni radijalni pravci:
5.1. Ibarska magistrala sa 2+2 i motoput od Belih voda do Meljaka, sa sve petljama.
5.2. Topčiderski bulevar od SMT do Ripnja bez uzurpacije trase pruge
5.3. Smederevski put sa 2+2 sve do Boleča ne računajući trake za levo skretanje, a do ulaza u Kaluđericu još i sa tramvajem.
5.4. Zrenjaninski put 2+2 + žute trake i tramvajske baštice.

Naprotiv, sve pomenuto ima veći ekonomski stepen povraćaja i odavno nedostaje. Eventualno visoki stepen povraćaja bi u tim okolnostima imao premetro na kritičnim delovima: Ekonomski fakultet-Tašmajdan, Požeška, Karađorđev park - Slavija - Poštanska štedionica, Mostar-Autokomanda, ili recimo, Jurija Gagarina kao poluukop sa šinskim koridorom na medijani motoputa.
1.1 Где проширити, Новом Београду не треба трамвај апослутно и једина улица (поред постојећих) која би могла да има трамвај је Булевар Милутина Миланковића, али то нема смисла.
1.2 није могуће ући шинама и трамвајима у строги центар града.
1.3. Земун је тако узан, да две највеће улице једва имају по две траке по смеру, о чему причате исто важи и за Видиковац и Жарково.
1.4. слажем се за кртичне тачке (додао бих Пожешку) и за тачку 1.5.
3.1. Кнеза Милоша укинута због гужви, што се тиче Николе Тесле (једино можда код улаза у кружни ток код Ушћа) и Војвођанске (проширена је) ту трака није потребна.
3.2. Наводите како нема места за жуту траку у неким насиљима, а у тим истим причате у увођењу трамвајске мреже, нема логике.
 
Vrh