Šta je novo?

Tramvaji

Da se nadovežem na gornje postove o ispadanju iz šina Duple Katice 2411+2412 (ja bih rekao da tu nije bio problem do brzine ulaska u krivinu a ni vozača već dotrajalosti šine jel jelte to nije ništa novo u Beogradu)(slika je od dan ranije) u Bka je šina naprsla na svakih 5 metara.A što se tiče donacije Blt-a strasno sta reći 50 tramvaja pa makar i manje bi nam veoma značilo njima je pola katica pocrkalo zato i moraju da skidaju prikolice sa duwaga sada ih je solo čak 8...Takvi šindleri bi nam pomogli do dolaska tih novih i ko zna kakvih tramvaja,i od kog proizvođača a i ko zna da li ce i na kraju doći...Jedna velika propustena prilika koja ce nas kostati.Na sajtu ekapije i piše da je problem prostor u depou.Problem ne vidim šta ako dodje 50 šindlera nek rashoduju 40 najgorih Katica a ima ih i mnogo više od toga koje su odavno odradile svoje...Svakako propuštena prilika tuga i jad!...
Screenshot_20240531_232108_Viber.jpg
Screenshot_20240531_232007_Samsung Internet.jpg
 
Pa kako sad takav stav ima smisla - ok je odbiti donaciju održavanih i modernizovanih tramvaja (dakle za džabe), ali ok je i utući novac u rekonstrukciju nekih 7-10 godina mlađih, ali drastično gore održavanih KT4. Gde je tu logika?
 
GSP je otkazao prijem dodatnih šindlera iz Bazela
Dakle onih 50 i kusur neće doći
Kao obrazloženje navodi se EXPO, tj. za potrebe izložbe će se nabaviti nova vozila.
Ovo je napravilo veliku pometnju u BLT, jer je ove nedelje krenulo rashodovanje šindlera i otvaranje mesta za nove tramvaje u depoima BLT. A GSP i Grad Beograd su se za sve pare osramotili, uzevši u obzir to da je GSP proaktivno gurao priču oko prijema šindlera.
Ovo je iz medijskog izveštaja blt i tako smo ih fino ukanalili i zahvali
Kakvi ultramoroni primaju plate iz budžeta ovog grada, ne mogu da poverujem šta čitam.

I ovde se potvrdilo ono o čemu sam pisao pre par dana: naprdnjačka napumpana fukara duboko prezire običan narod koji se nije obogatio preko noći kao oni, i stoga mora da koristi javni prevoz. Namerno uništavaju sve podsisteme GSP, banalni naprdnjački lopovluk i neinteligencija prosto ne objašnjavaju ovakve bolesno štetočinske odluke. Džabe nam se nudi 50 niskopodnih tramvaja u tip-top stanju, i mi ladno nećemo da uzmemo, imamo višak ispravnih tramvaja, do njihovog smrdljivog EKSP-a nam ne gine još koje iskakanje iz šina, ne daj bože i sa težim posledicama. Poljana kod Surčina 2027. mora da šljašti ko Emirati, a 500 metara dalje javni prevoz na nivou Somalije. Mi živimo pod kliničkim umobolnicima, od najnižeg do najvišeg nivoa vlasti.

Šta će Beogradu 50 tramvaja više, da malo pojačamo takt 11-ce, 14-ce, jednog dana vratimo trojku, eventualno uvedemo i neku novu liniju ? Beogradu su potrebniji vašari i novogodišnja rasveta u junu. Uostalom........

"Šinski sistemi tramvaj, BG Voz i metro će do 2030. godine postati dominantan način javnog prevoza putnika u Beogradu"
- Goran Vesić
 
Poslednja izmena:
Pa kako sad takav stav ima smisla - ok je odbiti donaciju održavanih i modernizovanih tramvaja (dakle za džabe), ali ok je i utući novac u rekonstrukciju nekih 7-10 godina mlađih, ali drastično gore održavanih KT4. Gde je tu logika?
Džaba što su modernizovani i održavni, ako bi ostajali u depou kako šta popusti od nedostupnih delova. Naravno da je bolje potpuno remontovati Katice, gde bukvalno dobiješ potpuno ispravno vozilo, koje ćeš imati gde i čime da održavaš duži niz godina. Remont tramvaja nikako ne može biti jeftin, al mi je iz ove perspektive i glupo ulaziti u tematiku, jer mi je sve trenutno na nivou rekla kazala. Ne treba remontovati one koje se baš izraubovane, al i inače sveobuhvatni remont menja apsolutno sve vitalne sklopova svakog tramvaja. Svašta se može uraditi tom prilikom, a same karoserije i šasije se rade u potpunosti, a postolja možda i menjaju komplet. Potpuno remontovane Katice sa jedne ili Schindler-i s početka 80-tih sa druge strane, pa svakako Katice, al pod uslovom da se remont uradi kako treba i da to ne košta na nivou nabavke novih tramvaja. I bez remonta, koliko god to pojedincima izgledalo smešno u ovom trenutku, velika je verovatnaća da bi i ovako ofucane Katice duže ostale na šinama u odnosu na Schindler-e, ma koliko izgledali trenutno zdravo i očuvano.
 
Baš to, mnogo ljudi potcenjuju Katice, a to su jako dobri tramvaji i vrlo je bitna razlika između Katica i Schindlera u tome što za Katice ima delova i mogu da se odrzavaju, dok za Schindlere više nema delova i posle prvog kvara bi bili parkirani na depou. Takođe je bitna stvar što majstori sa tim Katicama rade decenijama, dok sa Schindlerima nikad nisu radili i pitanje je kako bi se snašli. Ipak nije to autobus, pa da ga samo doteraš i onda kad odradi svoje, oteraš ga u Železnik, isporuka tramvaja je već nešto komplikovanije, kao i rashod istih, pa zato su Švajcarci i želeli da ih se otarase.
 
Ne slazem se sa vama, steta, dobra su to vozila. Ne kvari se tramvaj svako malo, a i sigurno ponesto ima od delova. Pola bi mogli da iseciraju za delove, pola da koriste. Oni su spremni nama na isporuku potpuno ispravni, znaci bilo je delova cim su ih spremili. Mozda ih ne bi bilo za 10 godina ali toliko bi izdrzali. Pa najstariji svajcarci su u ocajnom stanju, sa uzasnim obrtnim postoljima. Mogli su njih da iseku u Zelezniku a ove da koriste. U krajnjem sindlere smo i mi migli reciklirati i tako pokriti transport.
 
Па ови Шиндлери су у бољем стању од ЦАФ-ова бре! Због јевашлука ено им тандрчу постоља, звони и тресе се пола булевара када прођу! А камоли катице!

Ово је вероватно најбахатији потез локалне власти у Србији који памтим!

Колико су они сигурни у своју доминацију над овим несрећним народом! Нестварно!
 
@prostorni planer
Čini ti se da se ne kvari svako malo. Pa stanu prikolice, pa ne znaju šta će sa njima. Što kažu starije kolege, tu su i inženjeri sa preko 30 godina radnog iskustva, najčešće izgubimo gomilu sati, pa i dana da ustanovimo problem. Opet ponavljam da je čak i dijagnostika za njih veliki problem. I što reče isto stariji kolega, izgledaju spolja oni svi super, ispod sve te spoljašnjosti baš i ne. Šest meseci bi nam značili svakako, a posle uveliko kreću problemi i to su dosadašnja iskustva. Koliko ih je pocrkalo u par meseci među do sada doniranim tramvajima, i opet se vraćam na priču ona dva lepotana, faktički remontovani, bukvalno tramvaji za muzej, pa ne znam dal su i godinu dana sastavili. Žali bože, a i šteta je stvarno, al je to tako.
 
Ne slazem se sa vama, steta, dobra su to vozila. Ne kvari se tramvaj svako malo, a i sigurno ponesto ima od delova. Pola bi mogli da iseciraju za delove, pola da koriste. Oni su spremni nama na isporuku potpuno ispravni, znaci bilo je delova cim su ih spremili. Mozda ih ne bi bilo za 10 godina ali toliko bi izdrzali. Pa najstariji svajcarci su u ocajnom stanju, sa uzasnim obrtnim postoljima. Mogli su njih da iseku u Zelezniku a ove da koriste. U krajnjem sindlere smo i mi migli reciklirati i tako pokriti transport.
SIndler je odlican tramvaj tu nema reči,dok sam se vozio onim na 11 to je bila premija onaj smeli enterijer i sedišta,navodno oni imaju problem sa joyistikom za dodavanje gasa(simatik),No katice jesu opet pouzdane i dobre ,vozaci i majstori navikli na njih ali su veoma trošne čak se i za njih teako nalaze delovi u zadnje vreme pa je tako par duplih remonta u kvaru,mislim da se bi remont bio papreno skup jer su stvarno u lošem stanju,dok bi za smesnu cenu tranaporta dobili 50 starih tramvaja ali u fabričkom stanju pa i ako su delovi problem od njih 50 nek 20 rastave u delove ostalo na inos i kao što kazes tu su u plusu sa transportom ali dzabe price ovo je verovatno gotovo...
 
Инжењери са 30 година искуства на импровизацијама, крпљењу, немару и одсуству пристојних услова за рад и одржавање.

Сироти Швајцарци то одржавали без проблема четрес година, ми не можемо 6 месеци или злу не требало пар година.
А неће тај метарски колосек побећи из Базела. Требаће прсти г. сврбљивој а онда ће нас са задовољством најурити.
Па ми смо на новом трамвају и буквално точак покварили!

Прешли смо тачку без повратка. Једина нада нам је потпуни слом па од нуле.
 
@Kesha evo druze da ja pitam tebe koliko je caf tramvaja u saobrcaju, 16? To su najnoviji tramvaji koje imamo. Nije problem u tramvajima vec u nabavci delova. Delovi su skupi, firme jedne drugima obaraju tendere, zavlace. GSP niti ima pare za delove niti moze brzo da ih nabavi i ugradi. Znaci situacija sa novim tramvajem slicna kao sa schindlerom. Tako ce biti i sa bonzakayom, kada dodju bice super godinu dana, a onda ce da leze po pogonu i cekaju da vas kupi batina strela. Ovo ste mogli da dobijete dzabe pa da vam i nije zao da je rashodujete ili sto je sve cesce slucaj da imate sa njim tezak udes. Ovako doci ce bonzakaye ali ce lezati kao i cafovi zbog xy razloga.
Proci ce i taj expo, naj*bali smo posle. Slabije drzave posle tako velikih i skupih manifestacija neretko i bankrotiraju.
 
Srbija je nabavljala polovne vozove istog godišta poput Schindlera, isto nema delova, ali ipak nekako voze.

Mada poštujem Keshu, mislim da ovde ipak nije u pravu.
Kapiram problematiku delova, ali opet mogli su da sve dvozglobe otpišu odmah za delove i da ostave trozglobne niskopodne za saobraćaj.
Jesu oni sa početka 80tih, ali ipak su prošli neku modifikaciju i ozbiljnu modernizaciju što nije mala stvar.
Ove priče oko inžinjera podsećaju na ono što se može čuti po Železničkim radionicama širom Srbije, malo kurcoboljski ako mene pitate, al ajde.

Katice su užas, hvaljenje njih je kao ja što hvalim 30 godina staru Zastavu Floridu, zato što mogu da je upalim na gurku i zamenim kvar sam bez mehaničara.
I vozači hvale Katicu samo iz razloga što im je princip vožnje isti kao na kolima, beže od džojistika ko baba od smrti, dobar pokazatelj toga jeste i ona kočenja sa blokiranjem točkova koja u principu ne bi smela nikada da se koriste.
Od Katica samo remontovane i ona serija iz 90tih valja, ostalo ubi bože.


Ja ni ne verujem da će posle ovih 25 tramvaja biti nešto skoro, ovo je velika greška.
Mogli su da prihvate donaciju pa da sve iseku posle mesec dva i zarade, opet bi bolje ispalo nego ovo.
 
Сигуран сам да је ствар договорена консензусом - Превише је то озбиљног посла за целокупну ГСП и градску структуру. Ебе им се баш а и иду избори. Тада сви највише раде - на крађи избора и прикупљању гласова.
 
Pogledajte prilog 200157

БЛТ почиње ове недеље поступним укидањем Сцхиндлерових трамваја. Због
Краткорочни отказ транспортног предузећа ГСП Београд, Шиндлер Трамваји 50
не преузимају по договору, прва возила се сада рециклирају. Тренутно
БЛТ заједно са Сецом проверава да ли има око 20 зглобних вагона типа Бе 4/8
Седан се може испоручити у Лавов у Украјини.
Српско транспортно предузеће ГСП Београд проактивно је контактирало БЛТ на 50
Шиндлер трамваји се преузимају и користе на мрежи рута у Београду.
Нешто пре
ГСП Београд је на потписивању уговора обавестио БЛТ да ће добити возила Шиндлер
али неће преузети. Уместо тога, они ће бити у Београду 2027. године
набавити нова возила на сајму.
БЛТ ове недеље почиње процес де-плутања. Прва четири возила Шиндлер
су дошли до краја свог животног века и морају бити повучени из употребе. Зато што немају
може бити испоручен у Београд како је планирано и БЛТ има места за нове ТИНА трамваје
По потреби, возила се до Кајзераугста транспортују камионима. Проћи ће тамо
Тхоммен АГ, специјализована за рециклажу шинских возила, је демонтиран
и рециклирани.
80 до 90 процената материјала, углавном челика, може се поново користити
и унети у циклус рециклаже.
Шиндлерови трамваји ће се постепено гасити у јединицама од четири до пет
возила и биће завршена до краја 2025. – истовремено са испоруком
последњи од 25 ТИНА трамваја.
Од 58 Шиндлерових трамваја, један трамвај ће ићи до Тириншке шуме и трамваја Гота
ГмбХ продато. Три возила су остала код БЛТ-а, укључујући бар Лоунге

tarzan serbisch ahahhah
 
Poslednja izmena:
@prostorni planer @Jelancha
Ja opet ponavljam da razumem i vaš stav, i verovatno ste u pravu barem delimično. U ovakvim stvarima zasigurno niko ne može biti 100% u pravu. Prenosim stavove struke, do skoro zamenika direktora pogona, čoveka potpuno politički neaktivnog, a u penziju otišao sa 65 godina života i preko 35 godina staža u struci, ne samo u GSP-u, zatim stavove osetno mlađeg inženjera koga je pre par meseci izvrbovao Siemens, verovatno što ništa ne zna, i čoveka koji je i te kako bitan sa, takođe, velikim radnom iskustvom. Gubimo dobre inženjere, mlađe je teško privući na te uslove i sistem vezanih ruku, gde je malo ko u Gradu spreman da te sasluša. Naravno da moram ispoštovati i stavove tih ljudi. Naravno da ne mogu, posle xy godina koliko poznajem neke ljude daleko stručnije od mene, nikako zanemariti njihove stavove i mišljenja. Ti isti ljudi kukaju i traže godinama, pa vezano i za problematiku održavanja CAF-ova, o čemu sam pisao više puta. Najviše ih iritira to što se ta donacija predstavlja kao dolazak ne znam čega, a ne tramvaja čiji bi broj za dve godine, vrlo verovatno, spao na trećinu u najboljem slučaju. Očekuju se rezultati od tih istih ljudi, pa još ih nabede da su dobili i više nego dovoljno, a ipak ostaje činjenica da na kraju opet neće imati sa čime da rade. Muka im je više od starog jednostavno, gde se oni kao samo dopreme pa gledajte šta ćete sa njima, al imajte u vidu da smo vam dovezli čak 50 tramvaja, pa kako nemate vozila. Meni to nije teško da razumem. Za novo će bar imati garanciju neko vreme, CAF bi dolaskom nekog svog predstavnika, plus dopremanjem novih tramvaja dosta promenio sliku cele priče. Stadler uz toliku podršku isto tako. Kao i slučaju SDT servisa za Solarise. Njihovo prisustvo ovde kod nas je od apsolutno vitalnog značaja. Sve ovo ne znači apsolutno da sam kategorički protiv ove donacije, već da uvažavam stavove dosta starijih, iskusnijih i stručnijih kolega. A što se mene lično tiče ne bi mi svakako nešto posebno smetali, al i jedna stvar je isto tako sigurna, da nikako ne bi bilo pametno Katice zameniti ovim Schindler-ima. Znači da bi mogli doći isključivo kao dopunska vozila, pa koliko preguraju i ok, al bez podrške i servisa sa delovima, ti tramvaji apsolutno ne bi smeli da zamene išta u garaži, sem možda nekoliko baš kritično dotrajalih primeraka. E tu dolazi problem prostora, ma koliko vam to smešno delovalo na prvi pogled.
 
Zakasnili su Švajcarci sa donacijom nažalost i to je to. Da su ranije ušli u nabavku novih tramvaja i da su nam ih ponudili pre par godina, sigurno bi ih Gsp uzeo bez razmišljanja. Sad je na ovo uticala i struka iz Gsp-a, a verujem i politički pritisak od strane vlasti, jer njima nije u interesu da uzimaju polovno.
 
Pa kako god, pogresno je neko shvatio - ja KT4 tramvaj obožavam, on je meni i brz i startan, ali brate beogradski su razvaljeni. Evo mala digresija, u ZG neki dan povlače sa linije KT4 zato što je otkazao prednji validator karata i brisač je lupao dok radi, povukli je sa linije, poslali zamensku, a ova se ujutro vratila sa ispravljenim greškama. neki gunđaju kao povlači se zbog minornih grešaka - pa da možse se i tako gledati, ali neispravan validator ljudima pravi problem. Ako jednom prihvatite da je to ok, onda to postaje normalno i svki put sve veći nedostaci su “ma može to još malo”.
Ova donacija je mogla da premosti period u BG dok neki novi ne stignu, dve godine - dve godine - dovoljno, i to na poklon.
KT4 u BG su očajno održavane, i sva ta priča o profesionalcima i struci u GSP je lepa, ali zašto se oni sami nisu zauzeli za svoj sektor - ako vide da održavanje ne ide, ako vide da delova nema jer neko ne odobrava nabavku delova jer mu je to “trošak”, zašto nisu blokirali izlazak svih tramvaja sa najmanjom mogućom greškom i time napravili “tihi štrajk”?Bukvalno bi sve bilo po propisima - neispravno vozilo ne može u saobraćaj, pa bi nakon par dana patnji svih beograđana verovatno morali ipak nešto da preduzmu. A i beograđani - pola ih se hvali da ne plaćaju prevoz “jer im nije dovoljno dobar”, ali uslugu bolju bi hteli - valjda besplatno ili šta?
Sa ovakvim održavanjem kako tramvaja, tako i infrastrukture, nijedan tramvaj - pa ni nov - neće izdržati dugo. Zašto pogođeni stanovnici uz trasu linije 3 ne blokiraju i železničku prugu? Zašto stanovnici Voždovca ne blokiraju kružni tok na Autokomandi sve dok se onaj idiotski princip regulisanja saobraćaja u kome se tramvaji blokiraju u kružnom toku ne ukine? Ovako radi vam se šta god se nekome hoće i nikome ništa. Ni ovo tramvaja što postoji teško da je većina građana zaslužila da ima, jer ih nije briga, a ni sami ne vode brigu o njima kad su u njima. pa ne cepa se štof na sedištima tako što izvrši ritualno samoubistvo, već zato što ga neko namerno cepa. Zašto to niko ne prijavi vozaču da uspori vožnju i pozove policiju. Zašto GSP nema intrventnu ekipu koja bi imala jednog dodeljenog policajca za ove stvari. Sve može da se organizuje - kad se hoće. Divljacima smo prepustili da nadvladaju, pa se svi boje i da se oglase.
Nije puno bolje ni kod nas, ali eto kod nas ipak ljudi prihvataju da je ok stati u red i pokazati kartu na ulasku u vozilo. Ali da su i ovde ljudi više divlji nego pre, to je isto tako tačno.
 
Nemoj tako, evo mi smo 3 godine pre početka EXPO-a počeli da planiramo i analiziramo nabavku novih tramvaja...
 
Vrh