Šta je novo?

Tramvaji

Može lagano biti i to problem, mada teško da bi većinski deo voznog parka zamenili do 2027. Nije to tako daleko više uopšte, a s druge strane tri godine, pa sve da ih i odmah sad poruče, nije ne znam kakav period za čak 100 tramvaja. No, tim brojkama su se igrali pre izbora. Ako uzgaraju i tih 25 za početak biće dobro.
 
Može lagano biti i to problem, mada teško da bi većinski deo voznog parka zamenili do 2027. Nije to tako daleko više uopšte, a s druge strane tri godine, pa sve da ih i odmah sad poruče, nije ne znam kakav period za čak 100 tramvaja. No, tim brojkama su se igrali pre izbora. Ako uzgaraju i tih 25 za početak biće dobro.
Biće sigurno tramvaja i posle izbora, ja u to nemam sumnje zbog ovog kredita od 300 milions koji ne može da se potroši bez vece nabavke tramvaja, verovatno je taj kredit i uzet za 100 tramvaja i 300 autobusa, baš se uklapa u tu cifru.
 
Jedan od primera u kakvom su stanju Duwag tramvaji nažalost. Obratite pažnju oko garažnog broja.
F8885F9A-6062-4DCB-844D-0DA973A60768.jpeg
 
Jedan od primera u kakvom su stanju Duwag tramvaji nažalost. Obratite pažnju oko garažnog broja.

Farba je u lošem stanju, treba pogledati frem, ali sa slike i uživo deluje zdravo.
Taj je stariji Duewag, čukao se taj solidno sigurno, nažalost GSP ih krpi i to veoma loše i onda deluju kao da su u očajnom stanju.
Opet, da smo primili donaciju, mogli smo ga zameniti sa novijim kolegom koji je još i niskopodan.


Ovako voziće još dugo, a da Beograd dobije 125 novih tramvaja do Expa je fizički nemoguće, 30 Španaca je išlo u lotovima skoro 3 godine.
Žao mi je što Doktor Šapić nema neka elementarna znanja o procesu proizvodnje šinskih vozila, jer tram nije autobus, ali takva banalizovanja me i ne čude.
 
Tramvaji u Severnoj Koreji su slicnog godista ili stariji od nasih, ali gotovo sam siguran da im je limarija u daleko boljem stanju. Mozda nisu ugradjivali ekrane i slicne stvari, ali limarija je pedantno i redovno odrzavana...sto se tice javnog prevoza mi se jedino mozemo porediti sa nekom Ukrajinom, Moldavijom, Jermenijom i slicnim nesrecnim zemljama...

Dzaba i novi tramvaji sa trenutnim odrzavanjem. Meni je neverovatno da se dopusta da i modernizovani primerci iz Gose trule...
 
^ Severna Koreja je ispred nas u svakom smislu, neumesno je podsmevati im se pogotovo iz države kakva je naša. Na snimcima iz Pjongjanga se vide jako lepo očuvani primerci KT4, ali isto tako održavaju i avijaciju koja im je veoma stara.
Nije ispred nas u svakom smislu, nema potrebe da preterujemo. Međutim u samom održavanju javnog prevoza ipak jesu.
 
Jedan od primera u kakvom su stanju Duwag tramvaji nažalost. Obratite pažnju oko garažnog broja.
Taj 2625 je i najgori oduvek par godina ima tu mrlju jer nasi majstori krpe ko zna kako i uvek promaše zelenu nijansu.sličan je i 2632 a tek kako su katice mazane više puta
 
Poslednja izmena:
Farba je u lošem stanju, treba pogledati frem, ali sa slike i uživo deluje zdravo.
Taj je stariji Duewag, čukao se taj solidno sigurno, nažalost GSP ih krpi i to veoma loše i onda deluju kao da su u očajnom stanju.
Opet, da smo primili donaciju, mogli smo ga zameniti sa novijim kolegom koji je još i niskopodan.


Ovako voziće još dugo, a da Beograd dobije 125 novih tramvaja do Expa je fizički nemoguće, 30 Španaca je išlo u lotovima skoro 3 godine.
Žao mi je što Doktor Šapić nema neka elementarna znanja o procesu proizvodnje šinskih vozila, jer tram nije autobus, ali takva banalizovanja me i ne čude.
Tačno, nema šanse da mi 100 tramvaja dobijemo pre 2030, nisu to autobusi pa da tek tako stignu za godinu dana, jedino ako uzmu od 2-3 proizvođača, pa da im svaki napravi po 10-15 komada godišnje i da onda stignu do expa, ali i tako mislim da je to nerealno.
 
Sedamnaest tramvaja na baterije biće isporučeno opštini Temišvar do kraja 2024. godine, najavio je proizvođač Bozankaia.
17 tramvaja imaće dužinu od oko 30 metara, ukupan transportni kapacitet od 251 sedište, 100% spušten pod i klima uređaj.
Ukupna nabavna vrednost iznosi oko 33 miliona evra.
Tramvaji, kupljeni evropskim sredstvima, biće isporučeni u žutoj i crnoj boji.
Prethodno je u Temišvaru uvedeno 18 tramvaja od 21 obuhvaćenih ugovorom potpisanim 2019. godine sa Bozankaia.
Tramvaji mogu da rade autonomno, bez priključenja na električnu mrežu, do 70 kilometara.

IMG_7896.jpeg

IMG_7897.jpeg
 
Kakva crna sedišta, šta je sa ovim zelenim podom??? Osećaj za dizajn ravan nuli, ko god da je doneo takvu odluku.
Pa ja čak i kao vlasnik fabrike ne bih dozvolio takvu boju poda u tramvaju, da mi narušava ugled firme zbog debila bez ukusa.
 
Ако није проблем да се качи на archive.is за нас који нећемо блатоидима да дајемо кликове. Хвала.
 
Achtung! Betreten sie die wagen Nr. 1513 nicht ohne ohrstöpsel.

Počelo klepetanjem blagovremeno neostruganih točkova, nastavljeno drndanjem labavih kočnica, a sada zahvaljujući "odlično (ne)naštelovanom" reduktoru ni bez zvonjave u ušima ne izlaziš. Šta je sledeće pa da ga dokrajče? S*ebaće instalacije na kršu pored da bi ga progutao požar. Imaju iskustva sa ugljenisanjem autobusa tako da me ne bi čudilo da se bolest proširi i na depo "Sava".

I to ti je jedno vozilo od polovine koja je pukom srećom još u saobraćaju.

Mada kad bolje razmislim od onih koji odbiju najbolja (uz to i low entry) vozila iz Bazela ni ne treba očekucati više. Daj bože da šta god im niskopodno padne šaka izdrži i pola veka španskih tramvaja provedenog pod mandatima Malog, Vesića i Šapića.

Mislim da je zeleni pod ipak zaštitna folija. Nadam se 😀
Imaš oštro oko. Vidi se odlepljena folija na zglobu.

Ovakav je pod kad se skine:
tramvai-bozankaya-6.jpg


Vezano za sedišta najpovoljnija specifikacija sedišta za naš sistem bila bi 1+1 (obična, ne supersingle u prolazima turskih modela) udobna drvena sa vertikalnim šipkama do prolaza na svim postoljima, a u visećim modulima bar na svakom drugom kao u Italiji. Praktično 1+1 bazelski Flexity:
flexity_5.jpg


^^^Ali u konfiguraciji rendera torinskog Sirija (čija izvedena varijanta nema vertikalne šipke):
ggt_moderni_futuristici__3_.jpeg


Ona crna sedišta sa Zorro (ili pseće uši) rukohvatima su užasna. Odaju utisak turskog drumskog krckavog plastikanera. Da su bar italijanska pa da i liče na nešto. Sad kao široka nude više mesta za stvari i širi centriran prolaz u odnosu na 2+1 raspored pogodniji za šire karoserije od 2,65m karakteristične za standardni kolosek.

U svakom slučaju za metarski u našim trenutnim (relativno nisko opterećenje veći deo dana na dužim linijama, u špicu na 7 i 9 otežana cirkulacija u niskopodnom vozilu) i planiranim uslovima (par stanica do metroa, duže pod većim opterećenjem) nesumnjivo je najpogodnije gorepomenuto rešenje.
 
Vrh