Šta je novo?

Tramvaji

Ни случајно да је за грађане! Него за ЕХПО, да се накинђуримо новим трамвајима, да доведемо у заблуду друге да смо богати и уредни.

Ове "анализе" стручњака из ГСП-а све говоре. Они чак и нису злонамерни него ни у најплићим пределима мозга не допире им свест о томе зашто и за кога су они ту на положају, коме треба да служе и шта је крајњи циљ њихове делатности.

Јбг, ко остане у овој држави осуђен је на то да буде доживотни сервис држави, не обратно.
 
Pa izjava je i smisljena za njihive polupismene birace koji nemaju dva grama mozga da kazu pa ti tramvaji po beogradu treba da idu na po expu!
 
Do sada nezabeležena situacija gde zbog brzine, autobus propušta tramvaj.


20240601_164626.jpg
 
Odustajanje od tramvaja iz Bazela je greh prve vrste, vec sam pisao o tome,imao sam prilike da vidim ugovor o donaciji,gde bi za.manje od 2 miliona evra dobili...sad nista.Plus magacin pun rezervnih delova.Taman bi izbacili sve Kt4 olupine iz osamdesetih koji vise nisu za Beograd ni po.jednoj svojoj osobini, osim za lenje GSP radnike odrzavanja.Donirani tramvaji u svakoj karakteristici jedu Katice za dorucak, ko drukcije tvrdi naprosto nema pojma.o cemu prica.Sad sledi tender koji ako ne uspe doprinece daljem erodiranju i nestanku tramvaja,kao preslikan scenario za trolejbuse.
 
Samo da prenesem poruke jednog poznanika koji čita forum a nije član, mislim da je potrefio sve:

  • Čitam na BBu kao šta su interni razlozi GSPa za otkazivanje donacije, i u blagoj sam neverici
  • Prvo, čak i da prihvatimo te razloge kao validne, nijedan nije od juče, što je onda GSP tražio donaciju na početku cele priče? Diletantizam
  • Drugo, sami razlozi su nebuloza. Kao ,,dosta im je da radi sa starim", donacija bi ,,odložila nabavku novih tramvaja" - i svaki građanin Srbije bi najradije kupio nov auto, al nema para pa kupuje polovno. Radi se racionalno u skladu sa resursima.
  • Onda ,,nema vozača i mehaničara koji ne voli katicu više od divaga" - samoupravljački mentalitet. Aloe ko te pita šta ti više voliš, Divag je 3x bolji iz perspektive korisnika - putnika, ti isporučuješ uslugu. Šta sad ljudi treba da se voze u polupanim korodiranim kantama jer je tebi lakše da ih voziš i (ne)održavaš?
  • I kao šlag na tortu, ispadne da saobraća samo 15ak CAFova jer nema delova?? Pa naručite delove jbt!!!
Pozdravio vas hazardppp ko ga se seća ;)
 
Poslednja izmena:
Dok sam pre 15ak godina svakodnevno prolazio tuda, uvek sam preferirao 33 jer su se ovi vukli a autobus uvek prestizao sve. Sa preuređenjem Vojvode Stepe i porastom automobila, okolnosti su postale bolje za tramvaj. Ali da nema toga, 33 bi ih šio i dalje.

A čak i da ih više ne šije, moraju tramvaji da budu brži. Nizbrdo je lako, ali moraju i uzbrdo da budu brži i efikasniji. I startniji. A o stanju vozila da ne govorim, to je tek posebna priča. Vozila su u katastrofalnom stanju.

Da,mada u poređenju sa ostatkom saobraćaja, i problemima koje ta prestrojavanja izazivaju (ostatku saobraćaja), to nije ništa. Čekaju možda minut, i to samo u pravcu ka Slaviji. Posle kod Hrama često "pojedu" veliki deo dužine stajališta pa autobusi ostanu iza zaustavne linije i moraju da čekaju sledeći semafor dok se ovi ispred sklone.
Od nemalog broja fiks ideja u ovom gradu, uz Sajam, Mostar i Autokomandu pomenuto kod Hrama je pri samom vrhu.

To trpanje vozila (nevezano za dužinu jer bi dva-tri solo privatnika zauzela stajalište ko i poduži tramvaj) nema nikakvu meru, pa ni zakonsku.

Večito izbegavaju teret novih obaveza. Bože sačuvaj da sami sebi kažu e posle toliko i toliko putnika, vozila, linija moramo preusmeriti silne autobuse kako god znamo i umemo, da proteramo kršten tramvaj na par minuta medijalnom bašticom, a zavisno od obima drumskog saobraćaja i da denivelišemo presecanje kod Franša koje ni za Žagubicu nije.

A šta su trebali, da poklone ove što su sad naručili.
Vozeći se tramvajima i po Cirihu i Bernu i po Ženevi - mogu da garantujem da su njihovi tramvaji i tog godišta u ispravnom i verovatno boljem stanju od pola BG tramvaja. Osim toga, nikome nije palo na pamet da veći broj tramvaja može da posluži i kao izvor za rezervne delove (ako ih već više nema dovoljno u prodaji) i međusobno, a verovatno i za one koji su već u BG ako su istog (ili nekog sličnog tipa pa delovi odgovaraju). Naravno ne treba preuzimati svakakav krš, ali Švajcarci su dosad u BG bili sasvim OK.
A povrh svega, nakon ovoga, čak i kada budu imali novije za rashod sigurno ih neće ponuditi Beogradu koji im je sad uterao dodatni trošak rezanja tramvaja i to na "short notice".
Realno, cela ova priča u BG se vodi kao da Beogradu zapravo i ne trebaju tramvaji kao takvi i da je ovima koji odlučuju sasvim svejdeno kakvi će i da li će stići, već samo kao budžetska pozicija iz koje bi se mogle "izmusti" neke pare.
Šapić-Vesić dvojac decenijama u tramvaj ušao nije, pa ni ne zna kolika je razlika između čeških i švajcarskih tramvaja.

Niti u kakvom su stanju Tatre, koje i koliko ih i dan danas iole liči na nešto (upravo šačica tih najnovijih što su iskočile uz nekolicinu modernizovanih sinhrona sa razlogom viđenih uglavnom na 7 i 9), zašto niskopodni već godinama skupljaju paučinu.

Da su hteli bolje da se upute u problematiku znali bi šta bi bilo najbolje za učiniti i u kom roku pa bi ovakav debakl bio izbegnut.

Nemoj tako, evo mi smo 3 godine pre početka EXPO-a počeli da planiramo i analiziramo nabavku novih tramvaja...
Evo CAF će čak 30 da nam isporuči za samo 1035 dana, a Turci ili Kinezi svih 125, prototipova doduše (pod uslovom da se prvih 100 poraspada sa srbijanskim sužnjem pre nego što neko drugi uoči Ekspa strada).

Iako bi u ovakvoj političkoj klimi donacija nesumnjivo smanjila udeo novih potpuno niskopodnih vozila i bez argumenta imala pozitivan uticaj na kvalitet vožnje i pristupačnost (većina low entry, praktično bi na poklon dobili gotovo što mi već s Tatrama nismo uradili, uz to i kvalitetnija vozila), ne treba zaboraviti da je samim Ekspom u ovako kratkom roku doliveno ulje na vatru u najgorem mogućem momentu, baš kada Bazel planira povlačenje te većinski low-entry serije. Kao da je neko namerno dugovlačio, čekao da do toga dođe.

Povrh svega najgore možda tek sledi u slučaju da poput autobusa poseku Tatre i u međuvremenu smanje nabavku novih. Imali bi manje vozila nego sada, kamoli sa Šindlerima. Ili bi jedva pregurali Ekspo pa desetkovali i nove krševe do 2035. što je neprihvatljivo za tramvaj. U svakom slučaju sahranili bi i tramvaj in no time zajedno s trolama (i autobusima GSP).

Sada se bolje nego ikad vide posledice nedovoljnih, odloženih i loših (ili propraćenih lošim) nabavki. Hronični nemar je bez sumnje najlakši recept kako u rekordnom roku upropastiti prethodno relativno robustan sistem.

Ljudi pa GSP-ovi podsistemi su preživeli i hiperinflaciju ali ovu oluju neće ukoliko se uskoro ne napravi potpuni ideološki preokret vođenja javnog prevoza.
 
Poslednja izmena:
Kada novopečene majke u gradu sa 80% klimatizovanim i 90% niskopodnim voznim parkom ne žele da se voze GSP.
Evo danas je u Beogradu jako kišno i vlažno a toplo. Teško vreme napolju. Uđem u solo BMC na liniji 53 i unutra jbna sauna. 40 stepeni, svi znojavi i mokri i svi isparavamo i gušimo se. Ja svom snagom pokušam da otvorim prozor ali ne vredi, debilčine ga zamandalile negde nekako. Došlo mi u sekundi da ga nabodem pa makar ga i polomio, barem ću moći da dišem. Klima naravno ne radi, što bi radila. Bitno da je majstoru udobno u kabini.

Onda tako preznojen i mokar odem u dom zdravlja i tamo opet sedim u zamandaljenoj sauni sa još 30 drugih kmetova i nesrećnika. Ali to je već druga tema i problem.

Elem, zato često govorim ljudima ovde na forumu - manite se gledanja suve statistike i mrtvih upuvanih slova i brojki na papiru. Gledajte realno stanje u praksi. Na papiru je sve super, na papiru je Srbija najbolja zemlja na svetu. Na papiru možda 80% vozila JGPa ima klimu. Ali u realnosti ona radi u svega 30% i tih 30% bude dostignuto samo onim danima kad napolju možeš da pržiš jaja na asfaltu, pa se sete mudrice da bi mogle da upale poneku klimu, da im ne kolabiraju vozači (za putnike ih zabole). Daleko je ova favela od 80% klimatizovanih vozila. A daleko je od normalnog prevoza i u svim ostalim kategorijama. I sad sa još jednom pobedom ovih nepismenih bolida, biće samo još gori.

A juče su ti isti bolidi i hohštapleri sakatili polaske i vozila da bi razvozili svoje glupe botine i vojnike po kol centrima i biralištima.

Nema ništa dostojno čoveka u trenutnom javnom prevozu u Beogradu. Stoga mene ni ne čudi konstatacija da sve više Srba brže bolje beži u automobile. A i bolidi od vlasti ih dodatno motivišu i ohrabruju u tome. Bolje biti neće. Možemo samo da sd molimo da ne postane još gore.
 
Zakasnili su Švajcarci sa donacijom nažalost i to je to. Da su ranije ušli u nabavku novih tramvaja i da su nam ih ponudili pre par godina, sigurno bi ih Gsp uzeo bez razmišljanja. Sad je na ovo uticala i struka iz Gsp-a, a verujem i politički pritisak od strane vlasti, jer njima nije u interesu da uzimaju polovno.
Sklapaće oni ovih 30-tak duwaga od blata kad krenu katice da crkavaju jedine pouzdane su one iz "97 god"a već i solo duwazi menjaju na njihohovim polascima pa pre neki dan je solo.2605 radio smenca na 7.Problem delova za Caf je ogroman 1514 stoji od nesreće u resavskoj stoji negde unutar hale Već 6 godina a možda i negde u Španiji...ne krivim gsp ali sve je popravljivo nemoguće je da za 6 godina vozilo ne može da se osposobi a nije otpisano od 30 njih trenutno radi 17 od 30.
 
Проблем не може бити огроман - реч је о једном од најпопуларнијих модела трамваја и делови су сигурно широко доступни; једино што за њих мора и да се плати. Е, сад, што имамо скоро па бесплатан превоз...
 
Да, и да се направи један солиднији сток резервних делова, да не мора свако мало да се расписује тендер.

А колико се сећам, било је писанија и да је код нас освојена производња разних делова за ЦАФ.
 
Danas sam baš obratio pažnju na jednog Duwaga sa 7, totalno oronuo i bukvalno je samo za otpad. Kad to može da radi, mogli bi sigurno i ovi nesuđeni Schindleri iz Bazela, ali šta je tu je. Sad treba preživeti naredne 3 godine do dolaska novih tramvaja. Ja očekujem 100 komada do 2030, jer mora na nešto da se utroši ovaj kredit od 300m za nabavku novih vozila.
 
Pa radili bi sigurno, što ne bi ako bi došli u voznom stanju. Sad koliko dugo nezahvalno je prognozirati, a nema ni smisla više. Opet su izbori pokazali koliko su stanovnici ovog grada generalno nezainteresovani. Teško izaći i na glasanje, a kamoli pratiti neka od dešavanja u Beogradu. Javni prevoz je i većem delu beograđana očigledno poslednja rupa na svirali, pa što vlast to ne bi obilato iskoristila.
 
Pa radili bi sigurno, što ne bi ako bi došli u voznom stanju. Sad koliko dugo nezahvalno je prognozirati, a nema ni smisla više. Opet su izbori pokazali koliko su stanovnici ovog grada generalno nezainteresovani. Teško izaći i na glasanje, a kamoli pratiti neka od dešavanja u Beogradu. Javni prevoz je i većem delu beograđana očigledno poslednja rupa na svirali, pa što vlast to ne bi obilato iskoristila.
Baš to, a rekao sam već više puta da im se uzimanje polovnih tramvaja ne bi dobro odrazilo na rejting i verujem da je delom to uticalo na ovu odluku.
 
Vrh