Šta je novo?

Tramvaji

Najlakše je okriviti čoveka, tobože to isto je uradio i Vesić za skorašnji sudar kod Pančevačkog i to bez ikakvog dokaza.

Prvo, što su sva skretanja i skretnice retarirano urađene u Beogradu da se mora voziti ispod 20 km/h iako negde nema za tim potrebe i moglo se drugačije rešiti.
Semafori u BKA od Građevinskog do Svetog Marka su glupi i onda se dosta tramvajdžija zaleće kada je žuto, jer zna da se u protivnom nećr skoro izvući.

Verovatno je tu žurio da skrene i izgubio je osećaj za drugi vagon i eto belaja, preveliki pritisak na vozače da se drže polaska i turaža, a tramvajski sistem malo jači od kisele vode.
Ne volim da opet pokrećem tu temu, ali u tom skretanju malo veća brzina mu neće mnogo pomoći da nadoknadi izgubljeno vreme ili da se drži vremena. Sad da imamo institucije, bila bi pokrenuta istraga zašto se uporno na ovom mestu, ali i na mnogim drugima, dešavaju ispadanja tramvaja iz šina. Pa bi se onda došlo i do zaključka da je loša konstrukcija šina, da je možda nešto na tramvaju defektno, da je vozač kriv - ako jeste, zašto, pa onda bi se i sve to videlo o čemu si ti pisao.
Sada za to navodno nadoknađivanje od par sekundi ili minuta, ispade ceo tramvaj i napravi se ogromna šteta.
 
Tramvaj treba uvek i svugde da bude brz, inače gubi poentu, inače mogu da sednem i na 33 ili 37 ili šta god.

Tramvaji ovde su mi oduvek bili simbol raspada (jer su u takvom stanju još od polovine 90ih) ali su mi zadnjih desetak godina i simbol sporosti i tromosti.

Na nekim deonicama kad vidim raspadnute i zarđale Katice kako se vuku 20 na sat setim se onih prizora iz Pjongjanga:


Mislim da to i jeste norma ovima iz GSPa i Grada - "dokle god smo bolji od ovih, dobri smo".
 
Poslednja izmena:
Sada nema razlike između tramvaja i 33, bus je eventualno minut dva brži, ali 33 je uvek sardinisanje tako da je za izbegavanje. Pričamo o relaciji Trošarina - Trg Oslobođenja.

Problem tramvaja su semafor kod Franša, kada se prestrojava na drugu stranu Bulevara i legendarni kružni tok gde saobraćajac drži tramvaj nekada dosta dugo. Ali ništa nerešivo.
 
Dok sam pre 15ak godina svakodnevno prolazio tuda, uvek sam preferirao 33 jer su se ovi vukli a autobus uvek prestizao sve. Sa preuređenjem Vojvode Stepe i porastom automobila, okolnosti su postale bolje za tramvaj. Ali da nema toga, 33 bi ih šio i dalje.

A čak i da ih više ne šije, moraju tramvaji da budu brži. Nizbrdo je lako, ali moraju i uzbrdo da budu brži i efikasniji. I startniji. A o stanju vozila da ne govorim, to je tek posebna priča. Vozila su u katastrofalnom stanju.
Problem tramvaja su semafor kod Franša, kada se prestrojava na drugu stranu Bulevara
Da,mada u poređenju sa ostatkom saobraćaja, i problemima koje ta prestrojavanja izazivaju (ostatku saobraćaja), to nije ništa. Čekaju možda minut, i to samo u pravcu ka Slaviji. Posle kod Hrama često "pojedu" veliki deo dužine stajališta pa autobusi ostanu iza zaustavne linije i moraju da čekaju sledeći semafor dok se ovi ispred sklone.
 
Poslednja izmena:
Буквално се не зна да ли је горе ићи 47, 48, 401 и 402, где се заглавиш на Аутокоманди готово 20 минута или ићи трамвајима и 33, где се релативно брзо пролази, али увек са огромним гужвама, да нема где да станеш.
 
Danas je dok je skretao iz Bulevara u Resavsku iz šina iskočio tramvaj sa prikolicom.

Vozač nije kriv za ovu nesreću već skretnica na šinama koja je posle što je propustila tramvaj se sama od sebe prebacila u drugu poziciju čime je izbacila prikolicu tramvaja iz šina. 👇


'Iskočio tramvaj iz šina u Resavskoj'.webp.jpg
 
Буквално се не зна да ли је горе ићи 47, 48, 401 и 402, где се заглавиш на Аутокоманди готово 20 минута или ићи трамвајима и 33, где се релативно брзо пролази, али увек са огромним гужвама, да нема где да станеш.



Početnici koji baš ne poznaju ovaj deo grada se često zeznu i uđu na 47,48,401 & 402 prema Gradu i nauče na bolan način grešku.
Sada vozači izlaze u susret i puštaju putnike da izađu odmah umesto da čekaju. Onda preskočiš jedno 5 vozila i uđeš u prvi koji naiđe.
Samo nedeljom sam viđao da je taj deo protočan, čak i subotom zna da se zaguši.

Sa tramvajima je zeznuto kada se pojavi jedna KT4 na 9 radnim danom, to je bedak. Ili kada nema duže prevoza i naiđe 10, pa se puni do Trga.
Obično bude ok ovako, 33 je uvek natrpana, retko kada je koristim.

Dobra stvar je to što u povratku mogu da izaberem koju hoću liniju kod Hrama, a imam ih 8. Uvek nešto naiđe za 3 minuta.
Van gužvi ovako nemam nekih previše kritika za linije, mada je bilo bisera. Tu je blizu i BG:VOZ, a i 39 & 18 naniže.
Dobra pozicija u Gradu je sve, još kada se nađe i dobar deal za stan bude sve potaman. 🙃
Nažalost, nemaju svi te sreće.
 
Inače, razlog zašto sam uopšte ušao na temu:

Ovih dana sam silom prilika više puta koristio famoznu Dvojku. Pa ono je očaj živi. Sramota. Ukidati je ne treba, ali ni ovo sadašnje st(r)anje nije održivo. Dva ili tri vozila po smeru, sa čekanjima samog vozila po 20 minuta, pa čekanjima na okretnici, pa mrcvarenje po ulicama 20 km/h, pa smrad i raspad unutra... Pa šta će mi takva linija.

Jadan je ovoliki grad sa ovakvim javnim prevozom.
Koristim taj tramvaj ceo život i emotivno sam vezan za tu liniju, volim je ali lakše bi bilo za nas indijance da vozi npr E-bus tu liniju npr da se zove EKO2, a sadašnji eko2 nek nazovu eko3. Ispod Brankovog mosta ti tramvaji prave gužvu ne oni sami nego traka gde samo oni mogu da voze. To kad bi se oslobodilo bila bi dupla traka i vozila koja bi se isključila sa Brankovog mosta bi uvek imali uslovno zeleno kada bi prolazili kroz tu traku. U Dušanovoj je sve jedno da li je bus ili tramvaj ako 79 može da prolazi može i potencijalni bus2, takođe od pravnog do slavije idu busevi i ništa im nefali.Tramvaj 2 ide ko antibiotik i uvek su bar dva beskućnika u tramvaju koji klošare tamo. Vozače na zadnjoj stanici boli uvo da se pridržavaju reda vožnje.Mene je blam kad turisti na pristaništu uđu u tramvaj, umesto da su napravili da ta linija bude najlepša u gradu napravili su haos. Zato mislim da je bolje da ga zamene busom. Zašto? Jer smo banana država, ništa ne znamo da čuvamo i da prilagodimo modernim uslovima.Prvi sam za to da 2ika ostane ali pod uslovom da se profesionalno organizuje (što je trenutno nemoguće bilo ko da je na vlasti žuti ili ovi, sve jedno je, uništili smo stručne kadrove)
Fun Fact iz dušanove ka kalemegdanu 2ika ima isto skretanje zajedno sa 11icom koja je preko puta. Umesto da vozač 2ike prvo pusti 11icu da prođe kako na pristaništu ne bi čekao njega na pauzi vozači 2ike ko sivonje prvi uleću i idu pre 11ice i na pristaništu oba tramvaja bleje 10 minuta. Toliko tih glupih stvari oni nisu u stanju da predvide, za šta sta plaćeni nemam pojma, ajde da zaposliš svoje iz partije ali brate nemoguće da su toliko glupi za neke stvari .
Ako je neko pročitao ovo do kraja, zahvaljujem mu se na njegovom izdvojenom vremenu, sportski pozdrav
 
Kada novopečene majke u gradu sa 80% klimatizovanim i 90% niskopodnim voznim parkom ne žele da se voze GSP. Živim u Belorusiji, imam decu, i bojim se tolike količine loših primera za moje dete, i sistema u kojem pismeniji i čovek sa idejom nema nikakvu šansu, zato što su oni koji imaju moć odlučivanja previše gordi da puste nekog novog i svežeg.
Karlo, u Srbiji je aktuelna zaraza malim boginjama - žena mi sutra ide u laboratoriju, pa ako nisu ostala antitela posle 45 godina, moraće da primi dve doze MMR vakcine - pre toga je bio veliki kašalj, obe bolesti potencijalno smrtonosne za bebu. Nema šanse da će novopečena majka, ako ne mora, ići 'niskopodnim autobusom'. 'Ebo i niskopodnost, vala, a tek klimatizovan prostor bez prozora.

Glasam da malo smanjimo očekivanja. Ja sam vukao kolica sto puta u 75-cu, i u visokopodnu Arivu, ali tad nije bilo ovako zaebano vreme. Uostalom, od korone je broj putnika u javnom prevozu svuda opao. Da malo iskuliramo i pustimo ljude da žive.
 
Ulece u krivinu uvjek
I uvjek baci te ako si na kraju u zadnjem vagonu
I to redovno rade i uvek sam išao kod vozača da kažem ali ne vredi

Ја верујем да је ово у питању, јер баш доста возача да гас кад први трамвај изађе из кривине, а други ко ј... отп. Доста пута ми се десило то и онда путници у другом делу другог трамваја могу да се поломе због цимања које уследи. Али хајде да сачекамо неку назови истрагу.
 
Danas je dok je skretao iz Bulevara u Resavsku iz šina iskočio tramvaj sa prikolicom.

Vozač nije kriv za ovu nesreću već skretnica na šinama koja je posle što je propustila tramvaj se sama od sebe prebacila u drugu poziciju čime je izbacila prikolicu tramvaja iz šina. 👇


Pogledajte prilog 200076
Ovo apsolutni nije i nikako ne moze biti tacno.
Ova skretnica je "mrtva" nije automatizovana, tako da prosto nije moguce da se promeni polazaj iste sam od sebe.

Pritom na slici se vidi da su jezičci skretnice u odgovarajucem polozaju za prolazak tramvaja na liniji br. 7.
 
Nije tačno, ova konkretna skretnica nije "mrtva" (mrtva znači da se ručno otvara), ta je osposobljena pre izvesnog vremena i sada radi na komandu iz kabine vozača (postoje signalni uređaji, semafori koji prikazuju smer u kojem se skretnica nalazi, a onda vozač iz kabine pritiska dugme radi promene skretnice). Što se tiče položaja, na fotografiji se vide jezičci skretnice, ali nisu u potpunosti u odgovarajućem položaju za prolazak tramvaja, a što može biti posledica same nezgode i izletanja iz šina ili neispravne skretnice, odnosno promenjenog položaja prilikom prolaska samog vagona. Bilo kako bilo, skretnica je danas popravljena i osposobljena od strane ekipa OJ "EGO" i biće praćena narednih dana.
 
Tramvaj treba uvek i svugde da bude brz, inače gubi poentu, inače mogu da sednem i na 33 ili 37 ili šta god.

Tramvaji ovde su mi oduvek bili simbol raspada (jer su u takvom stanju još od polovine 90ih) ali su mi zadnjih desetak godina i simbol sporosti i tromosti.

Na nekim deonicama kad vidim raspadnute i zarđale Katice kako se vuku 20 na sat setim se onih prizora iz Pjongjanga:


Mislim da to i jeste norma ovima iz GSPa i Grada - "dokle god smo bolji od ovih, dobri smo".
Nažalost, nismo bolji od Pjongjanga. Beogradski tramvaji i trolejbusi su slične starosti kao u Pjongjangu, ali taj grad je dobio i metro još početkom sedamdesetih, pre više od pola veka.
 
Писали смо о томе пре много година али не сећам се закључка. Зна ли неко зашто шине у кривинама имају онај равни део па нагли завој због којег је скретање на скоро свим деловима трамвајског система изузетно споро и неудобно?
 
Nije tačno, ova konkretna skretnica nije "mrtva" (mrtva znači da se ručno otvara), ta je osposobljena pre izvesnog vremena i sada radi na komandu iz kabine vozača (postoje signalni uređaji, semafori koji prikazuju smer u kojem se skretnica nalazi, a onda vozač iz kabine pritiska dugme radi promene skretnice). Što se tiče položaja, na fotografiji se vide jezičci skretnice, ali nisu u potpunosti u odgovarajućem položaju za prolazak tramvaja, a što može biti posledica same nezgode i izletanja iz šina ili neispravne skretnice, odnosno promenjenog položaja prilikom prolaska samog vagona. Bilo kako bilo, skretnica je danas popravljena i osposobljena od strane ekipa OJ "EGO" i biće praćena narednih dana.
Dokazi mi da postoje signalni uredjaji za ovu skretnicu (ili neko od forumasa ako tu bude u prolazu), pa cu onda da te demantujem precizno za sve sto si napisao, jer skretnice u nasem gradu ne funkcionisu po principu koji si ti naveo.
 
Ljudi, ovo nije automatizovana (elektrificirana) skretnica. Ovo nije mesto razdvajanja pruge, nego spajanja. Vozač nema kontrolu iz kabine nad ovom. Nema račvanja, pruga iz Bulevara se uliva u onu koja ide sa okretnice Tašmajdan. U pitanju je jezičak koji se stavlja u ispravan položaj samom prolaskom tramvaja. Može ručno da se prebaci u slučaju da treba otići u rikverc ka Tašu ali nije automatizovana. Molim da me neko ispravi ako grešim.
 
Poslednja izmena:
Ova skretnica je “izlazna” tj. mesto na kome se spajaju dva koloseka i “mrtva” je jer nema potrebe da se zaključava u bilo kom položaju, jer točkovi tramvaja nailaze “niz jezičak” i sami točkovi su u stanju da jezičak odguraju tako da njihov venac prođe bez problema iz pravca iz koga dolaze. Aktivne skretnice su one na koje tramvaj nailazi da bi pošao jednim od mogućih pravaca kretanja dalje, sve ove na kojima se pravci “ulivaju” u jedan koji ide dalje nisu “aktivne” (za razliku od železničkih koje i u tom slučaju moraju biti zaključane u odgovarajući položaj). Ovakve tramvajske skretnice je potrebno ručno (šipkom) zaključati samo ako bi neki tramvaj imao potrebu da ide unazad preko nje.
 
Писали смо о томе пре много година али не сећам се закључка. Зна ли неко зашто шине у кривинама имају онај равни део па нагли завој због којег је скретање на скоро свим деловима трамвајског система изузетно споро и неудобно?
Зато што наручују исте скретнице за све раскрснице (тако је јефтиније) и онда морају да "кроје" кривине.

Пре 100 година, иначе, биле су нормалне кривине и у Београду, као што су по осталим градовима. У међувремену смо доживели неслућен техно-економски прогрес.
 
Jel istina da smo odbili donaciju od 50ak tramvaja od strane grada Bazela?
Vidim pišu po Twitteru ali nisam siguran da li lažu radi lajkova ili ima neke istine
 
GSP je otkazao prijem dodatnih šindlera iz Bazela
Dakle onih 50 i kusur neće doći
Kao obrazloženje navodi se EXPO, tj. za potrebe izložbe će se nabaviti nova vozila.
Ovo je napravilo veliku pometnju u BLT, jer je ove nedelje krenulo rashodovanje šindlera i otvaranje mesta za nove tramvaje u depoima BLT. A GSP i Grad Beograd su se za sve pare osramotili, uzevši u obzir to da je GSP proaktivno gurao priču oko prijema šindlera.
Ovo je iz medijskog izveštaja blt i tako smo ih fino ukanalili i zahvali
 
BRAVOOO DOKTORE ŠAPIĆU, JOŠ JEDNA PATRIJOTSKA POBEDA NAD MRSKIM ZAPADOM!!

NAKON UBEDLJIVE POBEDE U UN, OPET SMO IM ZADALI UDARAC, DA SE NA SVIM KATICAMA STAVE OGROOOMNE TROBOJKE SA "ŽIVELA SRBIJA, PREDAJA NIJE OPCIJA!"

TRAMVAJSKE VREDNOSTI SU OČUVANE! :gobb: :gobb: :gobb:


Screenshot_20240531_123809_OneDrive.jpg


БЛТ почиње ове недеље поступним укидањем Сцхиндлерових трамваја. Због
Краткорочни отказ транспортног предузећа ГСП Београд, Шиндлер Трамваји 50
не преузимају по договору, прва возила се сада рециклирају. Тренутно
БЛТ заједно са Сецом проверава да ли има око 20 зглобних вагона типа Бе 4/8
Седан се може испоручити у Лавов у Украјини.
Српско транспортно предузеће ГСП Београд проактивно је контактирало БЛТ на 50
Шиндлер трамваји се преузимају и користе на мрежи рута у Београду.
Нешто пре
ГСП Београд је на потписивању уговора обавестио БЛТ да ће добити возила Шиндлер
али неће преузети. Уместо тога, они ће бити у Београду 2027. године
набавити нова возила на сајму.
БЛТ ове недеље почиње процес де-плутања. Прва четири возила Шиндлер
су дошли до краја свог животног века и морају бити повучени из употребе. Зато што немају
може бити испоручен у Београд како је планирано и БЛТ има места за нове ТИНА трамваје
По потреби, возила се до Кајзераугста транспортују камионима. Проћи ће тамо
Тхоммен АГ, специјализована за рециклажу шинских возила, је демонтиран
и рециклирани.
80 до 90 процената материјала, углавном челика, може се поново користити
и унети у циклус рециклаже.
Шиндлерови трамваји ће се постепено гасити у јединицама од четири до пет
возила и биће завршена до краја 2025. – истовремено са испоруком
последњи од 25 ТИНА трамваја.
Од 58 Шиндлерових трамваја, један трамвај ће ићи до Тириншке шуме и трамваја Гота
ГмбХ продато. Три возила су остала код БЛТ-а, укључујући бар Лоунге
 
Vrh