Šta je novo?

Tramvaji

Pa realno ko ih šisa i treba prekinuti saradnju sa njima. Setili se da nam ih doniraju nakon 40-45 godina rada kad su već za otpad i nema delova za njih. Kada sam čuo za donaciju, oduševio sam se i mislio sam da su mnogo mlađi, al kad sam video da su od 1979-1981 godište, razočarao sam se. Dok su im valjali, onda im nije padalo na pamet da ih doniraju, al sad kad su za otpad su se setili.
 
Pa realno ko ih šisa i treba prekinuti saradnju sa njima. Setili se da nam ih doniraju nakon 40-45 godina rada kad su već za otpad i nema delova za njih. Kada sam čuo za donaciju, oduševio sam se i mislio sam da su mnogo mlađi, al kad sam video da su od 1979-1981 godište, razočarao sam se. Dok su im valjali, onda im nije padalo na pamet da ih doniraju, al sad kad su za otpad su se setili.
Fali prevod za saopštenje. Nisu se oni setili da nam doniraju, nego ih je GSP Beograd kontaktirao za donaciju.
 
Pa realno ko ih šisa i treba prekinuti saradnju sa njima. Setili se da nam ih doniraju nakon 40-45 godina rada kad su već za otpad i nema delova za njih. Kada sam čuo za donaciju, oduševio sam se i mislio sam da su mnogo mlađi, al kad sam video da su od 1979-1981 godište, razočarao sam se. Dok su im valjali, onda im nije padalo na pamet da ih doniraju, al sad kad su za otpad su se setili.
Čoveče, nama je tramvaj iz 1939. sekira u med, a kamoli ovo. Gradom nam voze zarđale kanturine u kojima je bezbednost vrlo upitna, a ovi njihovi su makar održavani.

Pritom, što reče neko ovde, ne daj Bože da se otvori negde neka nova linija ili poveća broj polazaka na postojećim. Ne, odbićemo 50 besplatnih tramvaja zato što imamo raspisan namešten tender za nabavku 25 nekih Šue Žn kršina.

Ne sumnjam da će građani velegrada podržati ovakvu vizionarsku politiku u nedelju.
 
Pa realno ko ih šisa i treba prekinuti saradnju sa njima. Setili se da nam ih doniraju nakon 40-45 godina rada kad su već za otpad i nema delova za njih. Kada sam čuo za donaciju, oduševio sam se i mislio sam da su mnogo mlađi, al kad sam video da su od 1979-1981 godište, razočarao sam se. Dok su im valjali, onda im nije padalo na pamet da ih doniraju, al sad kad su za otpad su se setili.
A šta su trebali, da poklone ove što su sad naručili.
Vozeći se tramvajima i po Cirihu i Bernu i po Ženevi - mogu da garantujem da su njihovi tramvaji i tog godišta u ispravnom i verovatno boljem stanju od pola BG tramvaja. Osim toga, nikome nije palo na pamet da veći broj tramvaja može da posluži i kao izvor za rezervne delove (ako ih već više nema dovoljno u prodaji) i međusobno, a verovatno i za one koji su već u BG ako su istog (ili nekog sličnog tipa pa delovi odgovaraju). Naravno ne treba preuzimati svakakav krš, ali Švajcarci su dosad u BG bili sasvim OK.
A povrh svega, nakon ovoga, čak i kada budu imali novije za rashod sigurno ih neće ponuditi Beogradu koji im je sad uterao dodatni trošak rezanja tramvaja i to na "short notice".
Realno, cela ova priča u BG se vodi kao da Beogradu zapravo i ne trebaju tramvaji kao takvi i da je ovima koji odlučuju sasvim svejdeno kakvi će i da li će stići, već samo kao budžetska pozicija iz koje bi se mogle "izmusti" neke pare.
 
Pa realno ko ih šisa i treba prekinuti saradnju sa njima. Setili se da nam ih doniraju nakon 40-45 godina rada kad su već za otpad i nema delova za njih. Kada sam čuo za donaciju, oduševio sam se i mislio sam da su mnogo mlađi, al kad sam video da su od 1979-1981 godište, razočarao sam se. Dok su im valjali, onda im nije padalo na pamet da ih doniraju, al sad kad su za otpad su se setili.

Dobar deo Schindlera su prošli temeljnu modernizaciju, dobili su treći niskopodni modul, enterijer je novijeg datuma kao i upravljačnica.
Ovo je direktan udar i na osobe sa invaliditetom, umesto da dobiju što pre niskopodna vozila, moraće da čekaju da Dr. Nenanje*******eni da konačno kako treba namesti Bozankayi.
BLT_Tram_car_241_line_11_towards_Aesch_at_Basel_Switserland-1-1024x764.jpg


Ali da, kršina, čim to tako kaže Dr Šapić, veliki stručnjak za javni prevoz.
Napravio čovek sebi brži put do posla i sada j*** ostale kako stigne.

Da ne pričamo o međunarodnoj blamaži, ostaviti partnera koji je toliko godina pomagao Beograd je presedan.

Da ne pričamo o tome da GSP ne sme ni da odlučuje za sebe šta će uzeti i direktno je zavistan od jedne osobe, jer čuvaru tradicionalnih Beogradskih vrednosti (Šta je to?) smeta što uzimamo polovne tramvaje.
 
To što su modernizovani ne menja cinjenicu da su stari 45 godina i da za njih više ne postoje delovi. Samo bi se gomilali po depou i sa tim ništa ne bi uradili. A da ne govorim koliko bi to loš potez bio po vlast i kako bi svi osuli paljbu po njima da nabavljaju otpad sa zapada, nešto slično kao u Zagrebu, gde su mediji osuli paljbu po gradonačelniku i vlasti zbog uzimanja tramvaja starih 27 godina. Gsp ih je kontaktirao kad nije bilo ni priče o nabavkama novih tramvaja, ali čim su dobili kredit za nova vozila i biće ih bar 100, odustalo se od ove donacije. Ja bih prvi voleo da ih vidim u Beogradu, ali šta je, tu je.
 
Koja je verovatnoća, imajući u vidu kako smo prošli sa CAF tramvajima, da neće i ovi novi tramvaji koji budu stigli, da se gomilaju u depou i da jednog dana služe za donaciju delova ovima koji budu radiri, jer su rezervni koji bi trebalo da se kupe, skupi?​
 
Svaki danom sve više dokazuju koliko je ovo najgora vlast u istoriji Beograda.

Retko kada sam video ovako bahato ponašanje ignorisanja potreba sopstvenih građana čak i ako je u pitanju izuzetno vredan poklon koji se retko viđa. Znači imamo situaciju da dobijemo 50 tramvaja iz Švajcarske koji je maltene garant za perfektno održavanje, i to iz grada koji isto ima metarski kolosek a kojih inače i nema puno u evropi.

A i ti tramvaji koji su planirani za nas ne samo da nisu održavani nego i remontovani sa niskopodnim modulom, pa čoveče samim time smo mogli da unapredimo javni prevoz pa i do tog prokletog Ekspa. Ovako si imao garant da ćeš do jeseni imati 50 odličnih tramvaja, a novi tramvaji će da stignu ko zna kad. Bukvalno bolje vrabac u ruci nego ptica na grani situacija. Ti remontovani tramvaji koje smo odbili su za više magnituda bolji i od naših najnovijih katica.

Šta je rezultat? Za naše uslove odlični tramvaji idu na otpad, niko više neće da sarađuje sa nama u ovakvim pitanjima jel smo pokazali da smo nezahvalan i nepouzdan partner time što otkazujemo ovo u zadnji sekund.

Najgora vlast ikad, najgora.
 
Sa te strane se i slažem, ipak prve nove tramvaje ćemo gledati tek negde pocetkom 2026, a do tad kako će sa ovim postojećim, videćemo. Možda nisu morali sve da uzmu, ali su mogli da prihvate barem deo od 10-20 tramvaja bar do dolaska novih i sigurno bi izdržali bar taj kraći period, pa i da nemaju gotovo nikakvo održavanje. Ali kažem, njima je to politički loš potez, a oni jedino gledaju svoj rejting. Dobrica je juče pričao o tome na rts-u, a garantujem da je gsp prihvatio donaciju, Dobrica bi osuo paljbu po njima i pričao kako uzimaju prastare tramvaje, a ne uzimaju nove.
 
Generalno se slažem da nam je sranje voznog parka takvo, da bi nam ova otkazana donacija sad dobro došla. Znači, ono što su mi neki ljudi najavili još pre izvesnog vremena, bilo je apsolutno tačno. Ja na to ne gledam, bez obzira što su nam dosadašnje donacije i dosta pomogle, baš kao na vredan poklon. Njima je definitivno lakše i jeftinije da ih doniraju, nego li rashoduju/recikliraju. Na kraju, nije Beograd jedini grad sa metarskim kolosekom, pa ipak su nama ubedljivo najviše tramvaja poslali. Zna se ko voli staro, ma kako dobro spolja i unutra izgledalo, ipak i dobrano izraubovano. Pisao sam već da je dosta tramvaja iz dosadašnjih donacija poslužilo samo kao donor delova. Nije baš to toliko ni praktično koliko se čini na prvi pogled. Pa ne kupuju svi novo bez veze, sem nas paćenika, Bugara, i do skoro pojedinih poljskih gradova (mada oni nisu uzimali baš toliko stare tramvaje, a za Katice barem ima delova još koliko hoćete). Nisu te donacije nikako samo jedan veliki plus. Ima tu jako puno minusa. Od toga da se zbog vrlo ograničene upotrebne vrednosti takvih vozila ne kupuju nova, jer jelte brojno sranje to ne traži, do jako velikih problema oko održavanja tih vozila, koja uz to prave gužve u inače starom i ne preterano velikom depou. Za godinu dana imali bi tone i tone otpada, u to apsolutno ne sumnjam. Na to je struka upozoravala i godinama pre. Setite se samo onih lepotana, isto Schindler-i, samo dosta nalik Düwag tramvajima. Bili su bukvalno kao novi. I koliko su radili. Vrlo brzo ih je nepostojanje određenih delova izbacilo iz stroja. Nisu Švajcarci ni tako blesavi što se na ovaj način oslobađaju svojih starih tramvaja. I sama dijagnostika je kod tako starih vozila problem, i to jako veliki. Uzimati nešto toliko složeno kao što je slučaj sa tramvajima, da bi radili godinu dana i nešto preko toga određen broj koje bi održavala kanibalizacija, nije baš za preporuku, niti sme biti politika popune voznog parka iole ozbiljnog grada. Druga je priča što smo mi svoj vozni park doveli u ovo stanje, kao i to što te hoćemo, te nećemo, al tome je i kriv Grad, jer vrhuška stalno mulja i vaga oko nabavke novih tramvaja.
 
E tebe sam čekao da objasniš neke stvari, ti si o tome pričao još ranije. Koliko god da tramvaji izgledaju lepo i da bih kao ljubitelj tramvaja i autobusa voleo da ih vidim u Beogradu, ipak su jedno 5-10 godina zakasnili sa donacijom.
 
Da uzmemo da troškovi transporta i ostali troškovi koštaju 1m ili nešto više dobili bi 50 tramvaja koji bi mogli da pojačaju linije ili da uvedemo neke nove. Da ih koristimo 2god dok ne dodju novi Gsp bi bio u boljem položaju nego sada. Nakon toga ako više ne žele te tramvaje posle 2god (što sumnjam) nek daju firmama za otkup sirovina za dzabe da ne zauzimaju mesto u depou (smešan razlog) bukvalno ne vidim kako može da bude to lošije nego sada. Koliko ova gradska vlast je potrošila para na obnovu ulica i trgova koji su za godinu dana uništeni ne vidim razlog zašto ovo ne žele da urade.
Super novi tramavji koji budu stigli ce biti dobra stvar ali realno je da prve tramvaje teke vidimo za 8 meseci i to nekoliko njih do tog broja koji su stavili ćemo tek doći u 2026 god.

Ovo je kao kad prosjaku koji drži karton sa natpisom gladan sam daš parče hleba ili neke hrane a on kaže neću hranu daj mi pare.
Svi znamo zbog čega i šta se zbiva zapravo
 
Od 50 komada, mogli su 10 da otpišu odmah za čisto delove, to je opet bolja solucija nego da se ovako odradi.
Ako je gužva u depou neka iseku već vozila koja su skroz kanabalizovana, nije neka nauka.

Nego, ovaj debil nas je danas opet držao 10 minuta i uspeo na kraju da začepi kružni, brao.
Kako iz razloga što ljudi pojma nemaju kako da koriste kružni, tako i što je navukao previše vozila iz Slavije odjednom.
20240531_162420.jpg
 
Nisam baš toliko od struke. Niti potpuno podržavam kolege od struke, niti smatram da vi niste u pravu. Imate argumente i vi, a bogami i inženjeri u firmi. Čak su se obradovali padu tendera, a uz reči ako kad prave dil sa Turcima. Nisu baš ni ljudi koji nešto znaju u tom GSP-u budale, al većina jeste apsolutno protiv donacije, jer nas Grad godinama mlati sa kupovinom tramvaja. Pisao sam 100 puta do sada da tramvaji i autobusi nisu uporedivi ni na jednom nivou, a da doniranje tih tramvaja nije baš tako dobro iz mnogo razloga. Mora mnogo toga da se uzme u obzir. Na svim nivoima mnogo posla oko njih, dok teško da se može dobiti bog zna kakva pouzdanost na duže staze. Ne mogu se samo dopremiti u depo. Prosto je to previše posla za vrlo ograničen privremeni rad, a od postojeće starudije se zna bar šta može da se očekuje. Ni sa dosadašnjim donacijama iskustva nisu uopšte tako sjajna. Čelnici u firmi su naprosto zapeli da se kupi novo, a dosta je onih koji veruju da bi donacija vrlo moguće odložila nabavku novih tramvaja po ko zna koji put. Iako su je isprva tražili, sigurno su sa najavom nabavke novih stava da će donacija doneti veće probleme od koristi. Opet, ne žele ni Švajcarci da ih se oslobode bezveze. To uvek treba imati na umu. Opet da bacim primer iz Budimpešte. Nisu im džaba najstariji tramvaji njihovi domaći Ganz Mavag. Znači imaju sopstvenu proizvodnju delova i komponenti očigledno. Tako se i naši snađoše za sve ove godine sa češkim tramvajima. Ma koliko izgledali ofucano, teško da ima vozača, pa i radnika održavanja kojima je Divag draži. Na kraju, ne treba zaboraviti da su ti Schindler-i preko 40 godina stari, i da se apsolutno oko njih ne otima niko, što i sami možemo da vidimo. Zagreb se kritikuje za nabavku daleko modernijih mlađih tramvaja. Opet, i sam se radovao dolasku ovih Schindler-a. Bili su mi simpatični, plus izgledaju vrlo očuvano, al apsolutno razumem i stav struke u firmi.
 
Vrh