Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.384
- Pohvaljen
- 3.113
Ako uzmeš u obzir low entry donacije i fer cenu rimskih bilo bi ti racionalnije da za predviđenu sumu nabaviš 35 sedmodelnih L=43m za liniju 7 (umesto visokopodnih KT4 sinhrona) u cilju kaskade 30 petodelnih CAF-ova na 9. Na taj način bi upravo LE Šindler donacije pokrile 12 i ostale sekundarne linije. Najstarija nepristupačna vozila bi ti ostala za najslabije linije do sledeće kaskade nabavkom 30-ak sedmodelnih i za 9 kada bi i modernizovani sinhroni prešli u rezervu. Trulež ili prevaziđena vozila bi tako bila progresivno povlačena uz paralelno povećanje kapaciteta na kičmi mreže i udela pristupačnih vozila na nivou sistema. Ali ovde niko ne planira ni 5 godina unapred, kamoli 15 ili 50 (u slučaju metroa, gradske železnice).боље је 40-60 троделних него 25 петоделних за те паре
Da se nadovežem na Igorov post. Uslov od 40 sedišta ne isključuje ni Bozankayu ni Siemens ili druge proizvođače budući da je moguće ponuditi raspored sedenja sa 1+2 na postoljima i poneko u ostalim modulima ili 1+1 na svim modulima, uključujući i široka na postoljima. Prva varijanta nudi šire prolaze od CAF-a i slobodne viseće module, a druga još šire uz komotne viseće module sa sedištima. Skontali su da je ovo ergonomičnije od CAF-a pa su zato i postavili takav uslov što je ok. Lično ne preferiram Turke jer mislim da su poput autobusa spolja gladac, iznutra jadac (po kvalitetu) i nadam se da će nešto zapadno mnogo praktičnije i ergonomičnije od CAF-a unaprediti vozni park. CAF osim sedišta ima problem sa sporim i bučnim vratima što začudo ne karakteriše i njegove metro vozove koji se dijametralno razlikuju od tramvaja.
^^^Ovaj olštinski Durmazlar Panorama ima 1+1 na postoljima standardnog koloseka. Sa druge strane bazelski Alstom/Bombardier Flexity ima 1+2 na metarskom:
^^^Možda bi bilo najbolje da Beograd iskombinuje u smislu da uzme drvena 1+1 sedišta sa vertikalnim šipkama na obe strane, ali da paneli i eventualno krov budu crveni.
Na taj bi način bila izbegnuta dupla sedišta što posebno znači kod uskih niskopodnih vozila. Bazelske vertikalne šipke u prolazima između točkova, kao i one na sedištima uz prozor značajno bi poboljšale ergonomiju pri stajanju, odnosno prolazu kroz vozilo skromnog gabarita. Napomenuo bi da drvena sedišta mogu biti udobnija od plastičnih, što se može reći upravo poređenjem španskih tramvaja i bazelskih starih prikolica. Čak se i na slici bazelskog Fleksitija vide udubljenja.
Rekao bih da je 25 tramvaja u ovakvom stanju voznog parka premalo, ali da se za predviđenu sumu može kupiti solidnih 40-ak petodelnih vozila što nije zanemarljiv broj. U slučaju da se u međuvremenu ne predomisle, tender za duža vozila bi mogli raspisati u narednih nekoliko godina.
Nije mi bas najjasnija ta razlika između trodelnog i petodelnog, ako je dužina svakako 32 metra. Da je tramvaj 45 metara kao u Bazelu buduci Stadleri, onda bi cena bila i donekle prihvatljiva.
Geteborg:
Postoji i petodelna varijanta trodelnog na koji misliš, a ekvivalentna sedmodelnom sa četiri postolja. Razlika je konceptualna, tj. u broju postolja na modulima (1 do 2 ili samo po jedno). Varijanta sa više postolja iako teža nudi manje osovinsko opterećenje praznog vozila zbog čega je pogodna za kapacitetna vozila većeg gabarita, zapravo osim težih LŠV idealna je za niskopodne vozove.
Londonski Inspiro nije baziran upravo na toj formuli bez razloga. Modifikacije uključuju veći razmaci između postolja, 9 dužih elemenata i duplo veći broj širih spolja obešenih kliznih vrata između postolja i na visećim modulima (po dva para umesto jednog, a bez jednokrilnih na prepustima za pristup putničkom salonu/samo upravljačnici).
Eto rešenja za BG voz s niskim peronima, što je ujedno i način da se izbegnu duple grbe (Flirt) i stepenice (Desiro ML). Lepo spojimo berlinski BR483/484 i londonski Inspiro, tražimo 25kV napajanje, postavimo 2+2 sedišta na postoljima i eto nama 9+9 sinhron kapaciteta 1800 putnika na 225m za potrebe BG voza. Prvi niskopodni S-Bahn na svetu, pa još beogradski! Ko sleti na aerodrom "oma pada u nesves"!
Pa i ne baš. Valjda su se opekli o CAF. Ne verujem da niko drugi neće ponuditi nešto što može da se koristi kod nas. Nije Beograd jedini grad sa metarskim kolosekom. I drugi imaju neke pojedinosti. Sve se da prilagoditi određenim korekcijama. S tim u vezi Turci me iskreno najviše plaše. Ne bi me čudilo da ne mogu ni tamo gde CAF prolazi. Dovoljno da se prepadnu naprednjaci, pa uzmu posle normalne tramvaje čak i u slučaju da im se dodvore ovog puta.Odgovoror je vrlo prost
Poslednja izmena: