Šta je novo?

Tramvaji

Значи, рекло би се да то можда и није тачан износ? А таман се насвирасмо овако, колективно.
 
Inače zanimljivo mi je da je kriterijum za dodelu ugovora kvalitet i cena, obzirom da je kod GSP-a u skorašnje vreme jedini kriterijum bio najniža cena.
Kvalitet nosi 40 pondera, a cena 60 pondera. U okviru kvaliteta, 30 pondera nosi brzina isporuke prvog tramvaja, a 10 pondera masa vozila po metru dužine.
 
Možda generalni direktor prodaje za Centralnu i Istočnu Evropu Stadlera Željko Davidović, inače poreklom iz Mrkonjić Grada, opet pritisne Spuhlera da se uključi u tender na Srpskom tržištu.
Njegovom zaslugom i zalaganjem smo dobili KISS-a & Flirtove, a i Sarajevo tramvaj.

Mada i ako bi se to desilo bio bi đavolski težak posao sa ovakvim specifikacijama, to bi morao biti model Tramlink.

30 pondera nosi brzina isporuke prvog tramvaja

Što može da uputi da je ponuđač već poznat.🙃
 
Ok i pojavi se sad Štedler sa cenom jeftinijom od Turaka? :)
 
Inače zanimljivo mi je da je kriterijum za dodelu ugovora kvalitet i cena

што значи да Турци можда и испадну из игре

obzirom da je kod GSP-a u skorašnje vreme jedini kriterijum bio najniža cena.

када купујеш аутобусе, који се раубују како се раубују у Београду, онда ти треба што већа количина за што мање пара

Ok i pojavi se sad Štedler sa cenom jeftinijom od Turaka? :)

ако их не изаберу, имају пуно право (а и могућности) да оборе тендер. свакако ће понудити бољи прозивод и брже рокове испоруке од Турака. као и Сименс и Шкода
 
Da lakše nameste za Turke, odlično. Djilas je uzeo Cafove pre Končara zbog kvaliteta, iako su bili nešto skuplji zbog cene isporuke. Samo daj Bože da cifra koja se spominje nije istinita i da je tu negde oko 75 miliona evra.
 
Inače zanimljivo mi je da je kriterijum za dodelu ugovora kvalitet i cena, obzirom da je kod GSP-a u skorašnje vreme jedini kriterijum bio najniža cena.
Kvalitet nosi 40 pondera, a cena 60 pondera. U okviru kvaliteta, 30 pondera nosi brzina isporuke prvog tramvaja, a 10 pondera masa vozila po metru dužine.
Da lakše nameste za Turke, odlično, jer oni već verovatno unapred rade na tramvajima jer je sve dogovoreno i brzo će moći da isporuče prvi tramvaj. Djilas je uzeo Cafove pre Končara zbog kvaliteta, iako su bili nešto skuplji zbog cene isporuke. Samo daj Bože da cifra koja se spominje nije istinita i da je tu negde oko 75 miliona evra.
 
Jedino što Štedler radi trodelne tramvaje.... a ovde se tenderom eksplicitno traži petodelni sa tri postolja? Zašto, čemu? Nije li logičnije bilo dati samo dužinu i kapacitet? A da li je trodelni ili petodelni, da li ima tri ili četiri postolja...
 
Ima Stadler petodelni model, Tramlink.
Samo što bi za Beogradske uslove morali da rade dosta modifikacija, a pitanje je da li im se isplati i da li je uopšte moguće.

Bernmobil-orders-27-TRAMLINK-trams-from-Stadler.jpg
 
Nisam znao... i ok... ali opet pitanje - zašto baš petodelni i sa tri postolja?
 
када купујеш аутобусе, који се раубују како се раубују у Београду, онда ти треба што већа количина за што мање пара
To jeste, ali je problem što su nas odrali i s ovim BMC-ovima. Da su upola jeftiniji od Solarisa pa i ajde, ali oni ispali skuplji.
 
Где сте нашли цену? Не видех у документацији (мада ја јесам ћорав). Могуће је да обухвата и одржавање и сл.
U dokumentaciji piše da je održavanje na resursima GSP-a🙂

сваки иоле озбиљан "новинар" може да их нагази због овога. сви подаци су јавно доступни, податак за Сарајево сам нашао простим гуглањем "sarajevo stadler". и тако може за сваки град да се нађе који је набављао скоро трамваје по коликој (оквирној) цених их је набавио и колико комада. имамо две олакшавајуће околности, ЕИБ кредитира (па можда стопира или боље контролише) и што је ово привремени орган, па тендер може да се поништи после избора (ако градску власт формирају тупандери који су то могли већ да ураде да нису тупави)
Slažem sa ja tu sa tobom, al ja već godinama unazad ne viđam puno te profesionalne novinare, a i inače kao da javni prevoz, i sve vezano za njega malo kog novinara sa kakvim takvim kredibilitetom dotiče. Dobra tema samo za pljuvanje pozicije, al najčešće se hvataju za pogrešnu stvar. Opozicija gleda ko zna gde.

Nisam znao... i ok... ali opet pitanje - zašto baš petodelni i sa tri postolja?
Možda zbog opreme za održavanje vozila. CAF-ovi su nam u takvoj konfiguraciji.
 
Šta zašto, zato što očigledno neko ima na lageru te tramvaje u konfiguraciji sa pet modula. Zato i za kvalitet od 40 poena 30 daju za brzinu isporuke...

Ovo mu dođe preslikana priča kao i sa svakim poslom kod ove vlasti, Higeri sa lagera na nameštenom tenderu, BMC koji dobija ispred Solarisa, iako Solaris daje bolju ponudu, Strela koja nabavlja vozila iako još nije ni raspisan tender...
 
Šta zašto, zato što očigledno neko ima na lageru te tramvaje u konfiguraciji sa pet modula. Zato i za kvalitet od 40 poena 30 daju za brzinu isporuke...

Ovo mu dođe preslikana priča kao i sa svakim poslom kod ove vlasti, Higeri sa lagera na nameštenom tenderu, BMC koji dobija ispred Solarisa, iako Solaris daje bolju ponudu, Strela koja nabavlja vozila iako još nije ni raspisan tender...
Da te ispravim, Higeri nisu sa lagera i čak je isporuka kasnila, dok su solo Bmc bili sa lagera i pravili su problem sa iberturazom na početku.
 
A i generalno teško da iko ima tramvaje na lageru. Ti ugovori su dosta obavezujući, a i nigde se ne isporučuju u većem broju odjednom, pa teško da bi se lagerovalo celih 25 komada. Praviti tolika vozila, što inače ne traje ni tako kratko baš, a ne isporičivati, apsolutno nema nikakvog smisla.
Za Higere je naravno tačno da su naručeni, i striktno pravljeni za nas. Verovatno smo jedini u Evropi, koji su uzeli dizel Higere, bar da ja znam. Više je nego očigledna evropska oprema. Vrtelo se izvesno vreme i šta će ići od mehanike. Motori se, koliko se sećam, nisu smeli praviti u Kini sa sve i evropskim poreklom. Još jedan razlog sulude kupovine. Električni autobusi su drugo. Kinezi su ranije uspevali sa prodajom nešto turističkih autobusa, al i to im je puklo, jer sve glavne komponente moraju biti od evropskih proizvođača. Dopremati sve to za Kinu, pa sklapati tamo i opet vraćati evropskom kupcu stvarno je suludo. To dosta diže i cenu. Kinezi apsolutno prave sve, al dizel motore teško da će ikome prodati u Evropi, sem sad Rusiji usled svega ovoga što se dešava. Zato se Kinezi drže električnih autobusa, i tu imaju dobru ponudu. Sve je njihovo, i zadovoljava nemali broj i evropskih kupaca, najviše BYD.
 
Da li postoji mogućnost da su u procenjenu vrednost nabavke uneli celokupnu vrednost zajma a da zajam obuhvata i sredstva za kupovinu autobusa?
 
Cudo da niko nije spomenuo (a mozda i ja nisam gledao uopste) da li ce poljski Pesa ukljuciti u igru ako tender nije fiksiran na Bozankaye. Bilo bi zanimljivo videti sta oni nude.
 
Sad sam pogledao njihove tramvaje i dobro izgledaju stvarno, bilo bi zanimljivo kad bi se prijavili na tenderu.
 
Da li je moguće da niko nema nikavog insajdera pa da se raspita malo oko ovog tendera? Ako je tender isti, da li može neko da pronađe one post-ove gde je analiziran tender i napisane mogućnosti ko bi mogao da sve konkuriše na osnovu specifikacija tendera?
 
Vrh