Šta je novo?

Tramvaji

Da li je moguće da niko nema nikavog insajdera pa da se raspita malo oko ovog tendera? Ako je tender isti, da li može neko da pronađe one post-ove gde je analiziran tender i napisane mogućnosti ko bi mogao da sve konkuriše na osnovu specifikacija tendera?
Pojedini forumaši su favorizovali Stadler i mislili da je tender za njih, ali sada su izgleda promenili neke stvari i teško da ćemo njih videti. Inače prošli tender je bio 19. novembra, vrati temu na taj datum i pročitaj detaljnije.
 
Pojedini forumaši su favorizovali Stadler i mislili da je tender za njih, ali sada su izgleda promenili neke stvari i teško da ćemo njih videti. Inače prošli tender je bio 19. novembra, vrati temu na taj datum i pročitaj detaljnije.
U redu, hvala ti. Je li može opet neko da ga analizira ako mu nije problem? Koliko sam shvatio izmenjeno da mora bude petodelni.
 
Pesu sam i ja više puta pominjao. Imaju nekoliko modela, a susreo sam se uživo samo sa Swing-om u Segedinu. Ima ih dosta po Rumuniji to znam, kao i u Poljskoj očigledno. Rekao bih da se dobro kotira, i verovatno bi bila dosta dobro rešenje i za nas, a pod uslovom da ima u ponudi ono što se tenderom traži. Po onome šta sam uspeo sam da pročitam čini se da imaju, a po broju modula, širini i broju obrtnih postolja. No, za detalje će morati neko ko je mnogo više u materiji od mene.
 
Prošli put nisam zagledao tender, tako da sam uzeo i uporedio dva dokumenta. Po komparatoru dva tendera su potpuno identična. Numeracija je malo promenjena. U principu većina razlika koja se javlja odnosi se na pravne elemente (recimo u starom tenderu stoji da će nešto biti određeno okvirnim sporazumom, a u novom da će isto to biti određeno ugovorom). Najveće razlike su u broju tramvaja koji se traži (stari 20, novi 25) i podaci koji se odnose na rokove isporuke i garantni period.
komparator.png

Crveno novi tender, plavo stari tender.
 
Zar sapic nije pricao poslednji put o 50 a ne 25... I dal 25 zadovoljava potrebe da se stari teamvaji izbace?
 
Nema nabavke tramvaja skoro 15 godina, poslednja nabavka jedva 30 komada...stari tramvaji se bukvalno raspadaju, cetkom se zamazuje teska korozija...scena koje nema ni u daleko siromasnijim zemljama.
Dodje siemens u Kragujevac, obecaju da ce naruciti "domace" tramvaje...nista
Na kraju dobijamo sumnjiv tender namesten za vozila jos sumnjivijeg kvaliteta i ogavnog dizajna i to jos u mizernoj kolicini od 25 komada.

Iskreno prvi put da je clanak Beobuilda isuvise blag prema impotentnim gradskim organima
 
Nama kao prvo treba jedan efikasniji tramvajski sistem. Najbolja i najbrža linija u gradu (3) ne radi već nekoliko godina. Druga najbrža (12) je pojedena od strane autobusa za BB. Ni dan danas ne može da se napravi šlus za dvojku na Pristaništu da čeka vreme polaska. Semafori na NBG puštaju uglavnom samo jedan tramvaj da skrene, to nije normalno. I dalje mi nije jasno što su onomad svi tramvaji na NBG gurnuti na jedan pravac. Ok, nije postojao produžetak Trećeg bulevara, ni Bulevar AVNOJ-a, ali zašto nisu šine postavljene u Lenjinov bulevar ka opštini i Zemunu? Ovako u NBG smo osuđeni na više linija na samo jednom pravcu, čije putnike opet dobrim delom pojede 95. I pored svega toga, tramvaji imaju putnike, naročito 7 i 9, a čak su na NBG u špicu puni i 11 i 13. Siguran sam da bi ljudi češće koristili tramvaje da su malo brži i da su šinama pokrivene važnije tačke u gradu.
 
Na ovo smo se već navikli i najavljena je Bozankaya pre više od 6 meseci, pa ovo onda nikome nije šok, prosto svi to već očekuju
 
 
Stigle se dve Katice kod Bloka 61, ne deluje da je velika šteta. Druga je 359, prva se ne vidi broj.
 
Ali ja i dalje ne vidim to da je tender namešten za Bozankaju, jer, kao što sam već pisao, dimenzije se ne uklapaju. Odgovor na to je bio "pa može to da se namesti po porudžbini". Okej, dakle može i bilo koji drugi proizvođač tramvaja da to uradi, što opet pokazuje da tender nije, barem očigledno, namešten za Bozankaju.

Mislim da smo ovde malo skrenuli sa teme, odnosno da nam, iz nekog razloga, više smeta to koji proizvođač će eventualno biti izabran, a ne činjenica da dajemo ogromnu sumu novca za tako mali broj tramvaja. Dajte malo prioritet.
 
Iskreno prvi put da je clanak Beobuilda isuvise blag prema impotentnim gradskim organima
Imamo li kakav dokaz ili makar naznaku da je tender namešten za Turke a da nije izjava Jovanovića koji poredi trodelne sa petodelnim tramvajima?

U objavi je jasno naznačeno po meni sada ključno pitanje cene i broja prijava na tender:

Možda najveću zabrinutost oko ovog tendera za sada izaziva cena nabavke koja sa maksimalnih 140 miliona evra za 25 vozila daleko premašuje uobičajenu cenu za slične nabavke tramvaja u drugim gradovima Evrope. Sa ukupnom cenom od 140 miliona evra dolazimo do računice od 5.5 miliona evra po vozilu, što se čini zaista preskupo. Kao relevantno poređenje može se uzeti ovogodišnja nabavka 40 tramvaja sličnih karakteristika u Rimu za 130 miliona evra. Ostaje da vidimo koliku će ponudu Beograd dobiti, odnosno da li će konkurencija na tenderu pomoći da se cena dovede u prihvatljive okvire.

Ključno će svakako biti koliko i koji proizvođači će se prijaviti na ovaj poziv, kako bi se mogle praviti dalje ocene pristiglih ponuda.
 
Nije mi bas najjasnija ta razlika između trodelnog i petodelnog, ako je dužina svakako 32 metra. Da je tramvaj 45 metara kao u Bazelu buduci Stadleri, onda bi cena bila i donekle prihvatljiva.
 
Ајде то, него да ли ће ти трамваји моћи уопште да иду на неке линије попут 10 јер кафови ту не иду
 
Vrh