Šta je novo?

Tramvaji

Ali mi nikako nije jasno šta se dešava, tolika priča za Bozankayu, a onda ih grad diskvalifikuje sa tendera tim jednim uslovom.
 
Ne znam da li se sećaš pre neku godinu kada je bio onaj famozni tender za trolejbuse. Isto je bila priča da se šteluje BKM-u itd. Onda je otkriven uslov da proizvođač mora imati isporučen određeni broj trolejbusa u recimo periodu od 2 godine u zemlje EU. Tada je postalo jasno da se tender namešta Škodi/Solarisu. BKM i neka kineska firma su se žalili na tender navodeći da taj uslov diskriminira potencijalne učesnike u tenderu. GSP je odbio obe žalbe i na kraju se na tender prijavila samo Škoda.

Videćemo šta će dalje biti, svakako pratim tender i očekujem pitanja i žalbe od strane potencijalnih ponuđača. Iščekujem otvaranje ponuda, pa da vidimo ko se sve prijavio i da li je neko ponudio tu neverovatnu cifru od 5.6 miliona evra po tramvaju.
 
Ja se više sećam da je Stadler bio u nekoj daleko pre verovatnijoj kombinaciji, nego Bozenkaya. Možda ih uključe u priču sa trolejbusima. Ne bi se iznenadilo. Inače, Bozenkaya je mislim imala i nastup na IAA u Hanoveru, beše prošle godine, ako se ne varam.
 
Evo ih, novi tramvaji za Beograd.

Retka slika Dr. Šapića na konferenciji za novinare povodom puštanja novih tramvaja.
Screenshot_20240413_154621_YouTube.jpg
 
Ok ovo je tender za vozila, ali da li je već raspisan tender za obnovu/pojačanje postojećih i izgradnju novih ispravljačkih stanica za napajanje tramvajsko/trolejbuskog podsistema.
 
Ok ovo je tender za vozila, ali da li je već raspisan tender za obnovu/pojačanje postojećih i izgradnju novih ispravljačkih stanica za napajanje tramvajsko/trolejbuskog podsistema.
Verovatno da ne, zato i pričam da je nabavka većeg broja tramvaja nepotrebna u ovom momentu.
 
@Vinča307
Treba da imaš u vidu da ćemo se i za ovih 25 komada solidno načekati. Veći deo trenutnog voznog parka je poprilično izraubovan, tako da ima i te kakvog smisla uzeti i 50 komada, bez obzira na infrastrukturu.
 
@Vinča307
Treba da imaš u vidu da ćemo se i za ovih 25 komada solidno načekati. Veći deo trenutnog voznog parka je poprilično izraubovan, tako da ima i te kakvog smisla uzeti i 50 komada, bez obzira na infrastrukturu.
Bilo bi dobro da uzmemo i neke trodelne tramvaje poput Končara za linije 6,10 i 11. Sad ne znam ko sve pravi te “kraće” tramvaje.
 
Svakako da nam ne trebaju samo tramvaji preko 30 metara dužine. Imamo linija i za kraće verzije, a valjda ćemo u budućnosti uvoditi i neke nove. S druge strane, jeste kapacitet glavna stvar kod tramvaja, al nisu ni verzije od 25 do 27 metara baš kratke. Treba kombinovati, samo će to teško ići ovde, gde se apsolutno ništa ne planira na duže staze.
 
Ja se više sećam da je Stadler bio u nekoj daleko pre verovatnijoj kombinaciji, nego Bozenkaya. Možda ih uključe u priču sa trolejbusima. Ne bi se iznenadilo. Inače, Bozenkaya je mislim imala i nastup na IAA u Hanoveru, beše prošle godine, ako se ne varam.
Kad smo već kod njega, Italijani osim Turaka uzimaju i Štadler.

Evo taman me podseti da pomenem da osim geteborške i sarajevske trodelne verzije sa 4 postolja sa (Sarajevi) ili bez (Geteborg) visećeg modula Milano naručio od Štadlera ove LŠV tipa sa tri postolja (karakteristične za niskopodne Stadtbahn linije), kraće doduše (25m):
1*MwJ1gEBOSGJfW9QBYntzHQ.jpeg


Odlično rešenje za prigradski dvosmerni brzi tramvaj kapaciteta 150 putnika na jednokolosečnim fiderima (Mladenovac-Aranđelovac, Vrčin-Grocka, Ostružnica-Obrenovac) komuterskih železnica. Više puta sam pominjao koliko se tramvaj mnogo lakše snalazi u francuskim njivama oko Bazela nego u Resavskoj, Požeškoj (u obe blokira raskrsnice) ili Gagarinovoj (parališe gradski prevoz u slučaju najmanjeg kvara), slaviju i da ne pominjem. Negativan uticaj tramvaja u ruralnim oblastima je gotovo nepostojeć, a pozitivan je značajan posebno tamo gde ne postoji pruga, a najbliže stanice nisu vezane pouzdanim autobusima, takt je neujednačen ili red vožnje neusklađen. Novi Sad je čudo mogao do Beočina da napravi, mogao je preći novi most i tako se vezati na buduću gradsku mrežu. Tržište šinskih vozila bi bilo značajno veće. Prihod bi bio neuporedivo veći od nekadašnjeg autobuskog i pored dugovečnosti uzevši u obzir vrednost svake nabavke. Lud narod 100%. Bosanci još više tim pre što su grdne uske pruge mogli konvertovati u metarske ili Cape gauge (1067mm) lokalne železnice ili čak brze tramvaje.
 
Јел ми можемо да се одлепимо више од Штадлера? Треба дати предност свима који нису признали Космет. Швајцарци јесу, међу првима. Доста је било свирања севдалинке

Шпанија
Кина,
Русија
Белорусија



Више него довољно за пристојан избор.

А да не говорим да би производња требало да буде локализована у Србији. Власник бизниса - влада р. Србије и заинтересовани инвеститори. Тако за трамваје, тако за тролејбусе, тако за аутобусе.
 
Prle samo mito inace da nije tako ...
Ikarbus bi se uzimao ne turci
Za vozove bi se pravio neki dil da se uzme licenca sa nekim domaćim sinvozom zelvozom
Ali mi i kamione za komunalne kuce uvozimo
Nema kod nas ni želje ni volje bilo sta da se pravi jer to kvari uvoznicima posao
 
Prle samo mito inace da nije tako ...
Ikarbus bi se uzimao ne turci
Za vozove bi se pravio neki dil da se uzme licenca sa nekim domaćim sinvozom zelvozom
Ali mi i kamione za komunalne kuce uvozimo
Nema kod nas ni želje ni volje bilo sta da se pravi jer to kvari uvoznicima posao
A ne samo to nego i Evropska banka za razvoj daje kredite samo za tendere koji završe u "evropskim" rukama - ovaj, mislim džepovima.
 
Uzimala je gradska cistoca iz budžeta vozila p su uzimali iveko
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Ta cena je verovatno i zbog 25 godina dostavljanja rezervnih delova, a i činjenice da su tramvaji sa dve vozačeve kabine - napred i nazad. Dakle tu je onda još i dupli mehanizam za vrata, rampe, senzore, itd.
 
Tako je, bez toga svega je Prag platio 4.2 miliona po komadu i kad pogledam cene, ispada da je Škoda najskuplja, 52T se ne uklapa zbog širine od 2.5, a maksimalna širina je 2.4, ma da bi moglo da se uklopi nekako, ili da se uzme 15T.
 
Све може да се уклопи.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Nema kod nas ni želje ni volje bilo sta da se pravi jer to kvari uvoznicima posao
Дакле са увозницима треба причати да се капиталом удруже, и организују производњу код нас. Са максималним учешћем домаћих компоненташа. А то се да руадити измена закона да се увозници опорезју додатно, а да се произвођачи максимало ослободе пореза док се производ не пусти у серију, и тада да се проиувоћђачу дају пореске олакшице. Сада док је једнопартијски систем, нема боље прилике да се тако нешто одради.

A ne samo to nego i Evropska banka za razvoj daje kredite samo za tendere koji završe u "evropskim" rukama - ovaj, mislim džepovima.
Тако је. Зато је нама потребна наша, домаћа банка која ће финансирати привреду.
 
Vrh