Šta je novo?

Tramvaji

IMG-20230422-WA0009.jpg
 
A o čemu se uopšte radi? Nešto zvanično ili...? Vidi se samo da je u pitanju neki umnoženi materijal poput letka.

Nema sumnje da bi to bilo kvalitetno vozilo imajući u vidu njihove vozove koji kod nas uveliko saobraćaju. Ipak, dizajn je znatno elegantniji kod Caf-a. Obratite pažnju na konfiguraciju sedišta (2+2). E sad, da li je ovo prototip ili neki od postojećih modela? Ne liči ni na jedan od modela sa sajta mada može biti samo izmenjena maska.
 
Trenutno se održava "RailBelgrade23" pa je Stadler (koji je ujednom sponzor događaja) izašao sa jednom koncepcijom tramvaja za Beograd.

Što se tiče vratiju, to vam je danas standard u industriji da su prva i zadnja vrata jednokrilna, međutim tražilac svakako može da zahteva i dvokrilna, nije neka frka..

Prošle godine sam se vozio po prvi put u Stadlerom tramvaju i utisak je da su otišli ispred konkurencije.
Vidi se i po tenderima, redovno dobijaju Siemens i to čak u gradovima gde je Siemens nekada uzimao poslove, vremena se menjaju..🙂
 
Ljudi moji jel moguce da svaki tramvaj hvata svaki semafor crveno , neverovatno ljudi koliko se vremena izgubi samo na stajanju zbog semafora. Da ne spominjem kada tramvaj predje na NBG i da staje na semafore na koje nema potrebe da staje... Putuje se po sat vremena i van spica zbog idiotskih semafora.
 
RailBelgrade23 a gdje se održava u sklopu čega i to da su prva vrata jednokrlina je cista glupost
 
RailBelgrade23 a gdje se održava u sklopu čega i to da su prva vrata jednokrlina je cista glupost
Međunarodna konferencija koja se održava ba Saobraćajnom fakultetu još danas i sutra. Imaju štandovi na drugom spratu CIPa, četiri naša preduzeća, Stadler (generalni sponzor), štandovi programa za organizaciju saobraćaja. Ima i simulator vožnje ispred fakultera u kamionu. Poenta konferencije je da okupi stručnjake iz celog sveta i da se prezentuju radovi.

Na stadlerovom standu imaju letke o par vozila, uključujući i njihov preglog za beogradski tramvaj. Ovo naravno nije ništa oficijalno niti dogovoreno sa gradom, samo promovišu svoj proizvod kao i sve ostale firme.
 
Ko god da bude pravio, koliko god da bude širok, meni je najbitnija konfiguracija sedišta da bude 2+1.
 
Ljudi moji jel moguce da svaki tramvaj hvata svaki semafor crveno , neverovatno ljudi koliko se vremena izgubi samo na stajanju zbog semafora. Da ne spominjem kada tramvaj predje na NBG i da staje na semafore na koje nema potrebe da staje... Putuje se po sat vremena i van spica zbog idiotskih semafora.
Ne samo tramvaj, nego i autobusi. Ovi koji idu glavnim ulicama još i nekako, mada i oni zbog stanica gube zeleni talas. Ali recimo 71 u Bulevaru umetnosti stane na bukvalno svaki semafor, da to nije normalno. Slično je i sa još nekim linijama, a da ne pominjem leva skretanja.
 
Malo je ovo preambiciozna širina za Beograd, nema ovoliko prostora unutra sigurno. A koliko vidim, samo srednji deo je pristupačan za starije osobe i osobe sa invaliditetom. Plus ova dva sedišta između dva vrata, baš bezveze pozicija, trebalo je biti ili prazno ili da budu "rezervna" sedišta (na zidu) koja se spuštaju po potrebi.
 
Osim nekih izuzetaka imamo perone po 40 metara (dupla katica), a ovo bi bilo oko 30 metara. Razlika je vrlo važna za milionski grad bez metroa. Uži prolaz na postoljima sa više sedišta je jasno, ali da se između postolja trpa ovoliko sedišta je loše. Ima li neko ceo tehnički pasoš predloženog tramvaja?
 
99% su samo promenili kolor šemu onoga za Sarajevo. Tako deluje kada se uporede skice. S obzirom na to da je u pitanju samo letak za sajam a ne bilo šta zvanično, nisu ni imali razloga da se bakću i razrađuju ga.
 
Krajnje je vreme da se kupe novi tramvaji, mada je malo bezveze dovlačiti ih iz Švajcarske kad već imamo fabriku u Kragujevcu. I ovaj predloženi Štadler deluje fino, samo da li će moći da vozi u "4 bulevara" ? Nekada davno je CAF saobraćao i na dvojci, sve dok ga naprdna rekonstrukcija nije trajno oterala.
CAF_GSP-1520.jpg
 
Ma nije CAF nikada radio na 2-jci. Nema rekonstrukcija nikakve veze sa tim. Jednostavno, previše je stresno za njegovu konstrukciju potez od Pristaništa do Knez Mihajlove. Rečeno 100 puta. Ne mogu političari nabavljati vozila za javni prevoz ma kog tipa.
 
Vrh