Šta je novo?

Tramvaji

Pa bukvalno bi tramvaj mogao od skretanja sa Nemanjine ići ravno/horizontalno, i onda čim izađe iz raskrsnice malo nadole kako bi se skratila dužina potrebna za potpuni ulazak u tunel jer Resavska tu ima vrlo blag nagib. tramvajska trasa bi se mogla pomeriti malo ka Manježu, da bi traka za automobile za spuštanje iz Resavske mogla da se uglavi između tramvajske trase i zgrade, a od Manježa se uštine malo travnjaka i preko par postojećih parkirnih mesta formira traka za uspon u Resavsku. Iznad portala tunela se ulica vraća u normalan profil, ali oslobođena koloseka.
Ovako je u Nici, u BG bi bilo i lakše jer ulica prirodno ide na gore sa Nemanjine. U Portu nakon prelaska mosta je nekadašnja ulica baš zasečena na kosini i napravljen ulaz u tunel direktno s mosta.
IMG_0068.jpg
 
Poslednja izmena:
Pa i to bi bila dobra opcija. U Antverpenu su i tramvajske raskrsnice u centru pod zemljom, a opet (osim na mestu gde ide ispod reke) tunel nije predubok i napravljen je čini mi se iskopom od gore.
Sad pitanje je da li ima novca da se gradi pravi metro koji će doneti korist ali kada pokrije veći deo populacije u odnosu na sadašnji plan prve linije, i da se istovremeno na kritičnim mestima tramvaj “spušta” pod zemlju i time znatno ubrza.
Da treba metro - treba. Da trebaju i rešenja koja će osloboditi potencijal tramvaja - trebaju.
 
Poslednja izmena:
Da li bilo koja gradj. kompanija moze da gradi tramvajsku prugu ili za to trebaju posebne licence?
 
Сам папир је секундарна ствар. знати како, имати компетенције и још важније имати сталне наруџбине како би финансијски било одрживо а навике тренирале, мислим да је јасно да не постоји. Пругу изградили, следећи сусрет са њим за 10 година кад већ мора да се пегла, до тада, раде само камиони и људска снага да врате рескречени трамвај на шине
 
Zasto se ne nametne poseban porez gradjanima Beograda za izgradnju tramvajskih pruga i GSP uopste?
Nesto kao infostan taksa za ekologiju itd
 
Ne treba da se nameće nikakav poseban porez, već da se zakonski regulišu neke stvari. Sankcije ne mogu postojati samo na papiru. Usluga je jedna stvar, a sistem naplate potpuno druga. Ovde jako dugo imamo slučaj nepostojanja instrumenata da se naplata efikasno sprovede. Zato i deluju kao muve bez glave sa svakim novim nakaradnim rešenjima. Uslugu treba da plaćaju oni koji je koriste. I ja kao vlasnik automobila već plaćam dažbine državi, a preko registracije. Na kraju krajeva, plaćamo i kroz gorivo, kao i kroz poreze za prenos apsolutnih prava i kod kupovine polovnjaka. Ništa nije džabe ni za koga. Poenta je da javni prevoz treba učiniti dovoljno atraktivnim da i nemaš želju da sedneš u kola. Ja doduše i nemam, pošto mi prevoz generalno nije loš. Al postoje i oni kojima je auto ipak bolji izbor, i zbog vremena, i zbog komfora.
 
Зато што је власт лоповска и нико не би био рад да му се још једном завуче рука у џеп.
А иначе, идеја је правилна и да је нромалних људи, одавно би требало бити уведена
 
Ovde jako dugo imamo slučaj nepostojanja instrumenata da se naplata efikasno sprovede.
Zer ne vidis da ljudi ne zele direktnoda placaju.
To im vise smeta nego indirektno da placaju, kroz porez. Recimo kao TV preplatu.
Da li postoji ikakva analiza, koliko novca mesecno treba GSP-u?
 
Zer ne vidis da ljudi ne zele direktnoda placaju.
To im vise smeta nego indirektno da placaju, kroz porez. Recimo kao TV preplatu.
Da li postoji ikakva analiza, koliko novca mesecno treba GSP-u?
Postoji mogucnost preko.infostana da se to regulise,ali.nema volje za tim potezom.Potrebe gsp,...recimo 2/3 ukupnog budzeta za prevoz.
 
Па имаш ли ти воље да плаћаш Инфостан 50% скупље?

И хоћеш ли госту Београда да наплатиш преко Инфостана?
 
Па имаш ли ти воље да плаћаш Инфостан 50% скупље?

И хоћеш ли госту Београда да наплатиш преко Инфостана?
Zasto 50%? Tako napamet napisane cifre ne pomazu nekoj diskusiji ili resenju..Elem, prevoz je komunalna usluga, pa sto se ne bi obracunavao na ovaj nacin.Ali, to zahteva zaista ozbiljnu analizu, za koju ovde nema mesta.Ili se varam?
 
A jel mislite da je to tek tako lako regulisati kao pravedan vid naplate prevoza, da svi plaćaju preko info stana? Jeste komunalna usluga, al sve što koristite to i plaćate preko info stana. Prevoz treba plaćati isto tako, ako se koristi. Ajmo sad drugi problemi. Ne znam koliko su pojedinci svesni da na teritoriji Beograda, a po opštinama Lazarevac, Sopot, Mladenovac, Grocka, Obrenovac, Barajevo itd., ima gomile objekata koji uopšte i nemaju info stan. Nisam imao ni ja za kuću na Trešnji od 300 bruto kvadrata na 10 ari placa. Smeće, tj odnošenje istog može i drugačije da se plaća, a ja eto nisam imao uopšte info stan sve do leta 2020, dok sam tamo živeo. Takođe, već sad sam vlasnik jednog stana. Uskoro ću moguće naslediti još jedan. Zašto bi ja na dva stana dva puta platio prevoz? Jel mi Zakon brani da posedujem dva stana? Jel piše negde da jedan moram da izdam? Vlasnici više stanova treba da plaćaju veći porez, a to je nešto drugo, a ne prevoz po tri, četiri ili pet puta. Dalje, koliko je onih koji su samo u poseti, zatim onih koji nemaju prijavu prebivališta na teritoriji grada Beograda, iako uredno u njemu žive, dal kod rođaka, kako god nije važno. Kako će se regulisati broj članova domaćinstva, pa prema kvadratima itd. Mislim, pitanja koliko hoćete. Na kraju, zašto uopšte ja kao zaposleni da plaćam prevoz? To treba da je na teret poslodavca. Prevoz najviše koristim, jer idem na posao. To se gleda i da se poslodavcima uštede pare izgleda. To što nešto deluje jednostavno, ne znam da tako jeste. Ne treba izmišljati toplu vodu, već regulisati naplatu kao svako drugo emancipovano i uređeno društvo.
 
Zasto 50%? Tako napamet napisane cifre ne pomazu nekoj diskusiji ili resenju..Elem, prevoz je komunalna usluga, pa sto se ne bi obracunavao na ovaj nacin.Ali, to zahteva zaista ozbiljnu analizu, za koju ovde nema mesta.Ili se varam?
Zašto da ne? Valjda bi se plaćalo po članu domaćinstva. Koliko je mesečna karta - evo, smanjićemo je na 2.500, znači, za bračni par 5.000. Infostan bio pre toga 10.000, molim lepo, 50%. Ako ima još neko, eto ga 75% blago čiči.

I ko ne plati odma ide izvršitelj, sve kul.

Ili ćemo to, ili da plaćamo karte ko svi drugi.
 
Vrh