Šta je novo?

Tramvaji

Evo kao je trebala da izgleda tunelska stanica
20230408_082656.jpg
 
Krali su se kod nas autobusi iz garaže i sa okretnica, al ovo je next level. U Zagrebu ukraden tramvaj i čovek ladno vozio par stanica i izašao napolje hahahahah
Krali su i kod nas tramvaje, takođe i trolejbuse. Gore spomenuti Stevo iz Kosjerića je lik iz filma majstor i šampita koji krade tramvaje, pa je to postalo popularno sredstavo dokazivanja među mangupima 90-ih.
 
Poslednja izmena:
Jedan nbg bus je dva puta nalažen u Šapcu.
Sa Banjice dva ukraden je kad sam radio zglobni sa 41 i nađen u Jajincima u nekom sokaku, tako zavučen da je tek uz pomoć viljuškara vraćen.
Sa Zelenjaka je više puta kraden bus, jednom čak i sa putnicima. Čovek jednostavno seo, redom stajao na stanicama i jednostavno izašao kod hotela "Jugoslavija".
Mislim da je čak i tramvaj kraden sa Bloka, ali ne mogu da se setim detalja.
 
Što? Mnogo ga je lakše voziti, čak i sad kad su autobusi automatici.
Ne znam koji je bio tip u Zagrebu, ali svako ko je makar jednom gledao vozača katice, uspeo bi da ga pokrene i zaustavi.
E, drugo je pitanje smislenosti cele akcije. Racionalno jedino može biti ds je čoveku hitno trebao prevoz, mada je to sve u zoni egzibicije i performansa.
 
Na današnjoj (13. IV '23.) sednici skupštine grada Beograda, gradonačelnik je indirektno rekao da odustaju od tramvaja, izjavivši da je prihvatio predlog Dobrice o žutim trakama i da će da velika razdelna ostrva na Novom Beogradu da iskoristi da proširi za po jednu traku kolovoz i tako omogući žute trake, jer ista zvrje prazna i neiskorišćena (ovo poslednje je parafrazirano).​
 
Mudrice. 😁 Nego, a da li ijedan od njih dvojice ima makar neku ilustraciju te ideje sa žutim trakama u sredini, ili treba sve da se zamišlja i verbalno opisuje, kao da smo na pijaci...?
 
Ja sam razumeo da misle na ovo što je @TheOnlyLuka rekao. Odnosno, isto kao u Višnjičkoj. Samo što će to dati efekta isto koliko i zoniranje NBG, blok po blok. Kada se dođe do maksimalnog kapaciteta proširenja kolovoza, isto kao i kada se izzonira ceo NBG, opet ćemo biti na početku, jer se ne bave rešavanjem uzroka već rešavanjem posledica.​
 
Na današnjoj (13. IV '23.) sednici skupštine grada Beograda, gradonačelnik je indirektno rekao da odustaju od tramvaja, izjavivši da je prihvatio predlog Dobrice o žutim trakama i da će da velika razdelna ostrva na Novom Beogradu da iskoristi da proširi za po jednu traku kolovoz i tako omogući žute trake, jer ista zvrje prazna i neiskorišćena (ovo poslednje je parafrazirano).​
Na koje tačno saobraćajnice misle Veliki Gangojlo i Veliki Dobrica, pošto iz pročitanog zaključujem da poznaju Novi Beograd koliko i moj pokojni pradeda koji je emigrirao 1945. i nikad nije video Novi Beograd?
 
Dobrica je generalno govorio o planu žutih traka, za područje celog grada, i to još ranije, a na jučerašnjoj sednici je gradonačelnik samo iskoristio tu činjenicu da implementira svoju ideju o žutim trakama i poboljšanju gradskog prevoza na taj način. A kada se to ukombinuje sa onom 100% gradonačelnikovom idejom o pretvaranju razdelnih ostrva na NBG u parking prostor, jasno je kuda vodi cela stvar, što se tiče tramvaja. A i ovime hoće da ispadne kao da oni (koji su trenutno na vlasti) imaju sluha za ideje, predloge i planove opozicije i kako ih apriori ne odbijaju samo zato špto su iz redova opozicije.

Ovo je plan Ne davimo Beograd o žutim trakama.​

optimizacija-gsp-11.png
 
To je plan zloglasnog arhitekte iz Madrida, kao i aktuelni metro. Diletanta koji će 'sa dve kante farbe' da reši javni prevoz u Beogradu, a onda da 'razvija grad metroom'. Samonabeđenog prodavca magle i besmislica pod nadimkom 'Zidar' kome se ovaj forum divio.

Samo napred sa tim. Zna Gangula na koga i na šta može da se osloni.
 
Na današnjoj (13. IV '23.) sednici skupštine grada Beograda, gradonačelnik je indirektno rekao da odustaju od tramvaja, izjavivši da je prihvatio predlog Dobrice o žutim trakama i da će da velika razdelna ostrva na Novom Beogradu da iskoristi da proširi za po jednu traku kolovoz i tako omogući žute trake, jer ista zvrje prazna i neiskorišćena (ovo poslednje je parafrazirano).​

Apsolutno je tako.
O tome sam davno pisao.
Ekipa hoce prostor za kvadrate na mestu depoa, a tramvajski saobracaj je previse slozen za radikalsku gamad.
Takodje, sinski prevoz implicira poznavanje zajednickog i opsteg interesa, a to oni ne razumeju.

Beograd buducnosti,to je grad tipa Laosa u Nigeriji ili Kalkute u Indiji.
 
To je plan zloglasnog arhitekte iz Madrida, kao i aktuelni metro. Diletanta koji će 'sa dve kante farbe' da reši javni prevoz u Beogradu, a onda da 'razvija grad metroom'. Samonabeđenog prodavca magle i besmislica pod nadimkom 'Zidar' kome se ovaj forum divio.

Samo napred sa tim. Zna Gangula na koga i na šta može da se osloni.
Blizu sam vatre pa znam da je ovo spin. Ovo gradska vlast radi bez konsultacija sa bilo kime iz opozicije. Misle da će ukidanje tramvaja moći da operu davanjem žutih traka što nije rešenje. Na sednici je Šapić pomeuo da će i na NBG tako da rade verovatno aludirajući na Milutina Milankovića gde nije jasno da li će praviti dodatnu traku ili pak parking kako je ranije najavljeno. Jedino je sigurno da su tramvaji odbačeni jer će po njima promašeni metro da sve probleme reši u javnom gradskom saobraćaju u Beogradu.
 
Жута трака је одлична ствар али тек пошто се уради денивалација трамваја и њихово ширење, и наравно метро, по мери корисника а не инвеститорског лобија.
И то тако што се неће штрпати од постојећих ве се додавати
 
Na sednici je Šapić pomeuo da će i na NBG tako da rade verovatno aludirajući na Milutina Milankovića gde nije jasno da li će praviti dodatnu traku ili pak parking kako je ranije najavljeno. Jedino je sigurno da su tramvaji odbačeni jer će po njima promašeni metro da sve probleme reši u javnom gradskom saobraćaju u Beogradu.
Najjače da u M. Milankovića dodaju trake. Mogu i na onom slepom parčetu Grčke, gore na B. kosi, e, to bi jedino bilo gluplje.
 
Чисто поређења ради, Сарајево још једном потврђује да је по питању превоза далеко одговорније од Београда.

Шиење мреже

Тренутно се воде дискусије да ли новац треба узети из кредита или обезбедити сопствена средства

Нови ће бити из Штадлера

За то време Београд гомила персоанл у виртуелном предузећу метроа, закључује многомиионске уговоре о надзору нечега за шта кртица још није наручена.
А трамвајска мрежа, која може и треба да буде окосница саобраћаја се девастира, времена потовања повећавају и тек ће ако штеточине успеју да сруше стари савски мост.

Да, Географија Београда није географија Сарајева, али мање моћан град и финансијски и љуским ресурсима, по мало, али упорно ради на побољшавају јавног превоза.
 
Чисто поређења ради, Сарајево још једном потврђује да је по питању превоза далеко одговорније од Београда.

Шиење мреже
Beograd je najgori grad u najgoroj zemlji.
Razmislite racionalno i vbidecete da je tako.

Radikali znaju da dolazi kriza.
Hoce da se obezbede.
Zato ce tramvaj i trolejbus ekspresno bti ukinuti.
Bice napravljena vestacka kriza u GSP-u i to ce biti povod.
A onda ce ekipe priv. preduzetniak doci sa svojim autobusima.
 
Provozah se tramvajskom linijom 2 u Nici, ona je u dužini od 3.2 km ispod centra grada spuštena u dosta dubok tunel. U tunelu je ukupno 4 stanice, sa još po jednom neposredno pre i nakon izlaska iz tunela. Tramvaj tu deonicu, naravno, prelazi za vrlo kratko vreme - vozno vreme između stanice pre ulaska i stanice nakon izlaska iz tunela je ukupno 9 minuta (ukupno sa zadržavanjem na stanicama). Realno ne vidim neku veliku razliku u novou usluge u takvoj tramvajskoj deonici i "klasičnom metrou". Ok, tramvaji u Nici su na 1435 koloseku pa su i širi i većeg kapaciteta, ali ova tunelska deonica zapravo drastično popravlja nivo usluge.
Dodatna dobra stvar je dvosmerni tramvaji, tako da se nakon svake stanice može napraviti skretnički prelaz i time prebaciti tramvaj na "povratni" kolosek - ovo em omogućava da se sistem progresivno lako produžava kad se steknu uslovi (novac, planiranje, dozvole) a da bude funkcionalan u dotada već izgrađenom delu, em daje veću fleksibilnost u slučaju da neki tramvaj otkaže, jer ostali mogu da promene smer i održavaju skraćenu liniju. Isto to je naravno korisno i na površini, a i takvi terminusi zauzimaju mnogo manje površine od okretnica kod jednosmernih tramvaja.

IMG_1270.jpeg
IMG_1271.jpeg


IMG_1272.jpeg

IMG_1274.jpeg


Verujem da bi i u BG, tunelska tramvajska deonica na nekim delovima drastično unapredila tačnost i pouzdanost tramvajskog podsistema. Na primer ukopana u plitki tunel ispod bul. Kralja Aleksandra od recimo Batutove, ili Đerma u smeru ka centru, a blizu Tašmajdana da tunel ode polako na veću dubinu kako bi izbio iz Resavske neposredno pre račvanja pruge na raskrsnici sa Nemanjinom. Naravno kod Tašmajdana bi se morali "izvući" kraci tunela na površinu radi okretnice ili napraviti i samu okretnicu ispod parka. Takva deonica bi omogućila da se veći deo centra grada prođe bez ometanja i silnih semafora.

Nikako ne zagovaram ukopani tramvaj kao zamenu za metro, ali na ovoj deonici to bi bez problema radilo posao, plitki ukop se može (čak i prefabrikovanim elementima) odraditi mnogo brže nego kopanje dubokog tunela, a osu neke buduće metro linije izmestiti iz ose bulevara kako bi se bolje pokrili delovi koji nisu toliko blizu samog bulevara. I napraviti naravno negde stanicu za ukrštanje na kojoj bi se iz plitkog tunela trmavaja samo prešlo na dublju liniju "pravog" metroa.
 
Да, управо је суштина ефикасно организовати превоз, убрзати, учинити доступнијим. А не десетинама година обећавати, и ништа не урадити. Апсолутно сагласан са идејом за булевар
 
Vrh