Provozah se tramvajskom linijom 2 u Nici, ona je u dužini od 3.2 km ispod centra grada spuštena u dosta dubok tunel. U tunelu je ukupno 4 stanice, sa još po jednom neposredno pre i nakon izlaska iz tunela. Tramvaj tu deonicu, naravno, prelazi za vrlo kratko vreme - vozno vreme između stanice pre ulaska i stanice nakon izlaska iz tunela je ukupno 9 minuta (ukupno sa zadržavanjem na stanicama). Realno ne vidim neku veliku razliku u novou usluge u takvoj tramvajskoj deonici i "klasičnom metrou". Ok, tramvaji u Nici su na 1435 koloseku pa su i širi i većeg kapaciteta, ali ova tunelska deonica zapravo drastično popravlja nivo usluge.
Dodatna dobra stvar je dvosmerni tramvaji, tako da se nakon svake stanice može napraviti skretnički prelaz i time prebaciti tramvaj na "povratni" kolosek - ovo em omogućava da se sistem progresivno lako produžava kad se steknu uslovi (novac, planiranje, dozvole) a da bude funkcionalan u dotada već izgrađenom delu, em daje veću fleksibilnost u slučaju da neki tramvaj otkaže, jer ostali mogu da promene smer i održavaju skraćenu liniju. Isto to je naravno korisno i na površini, a i takvi terminusi zauzimaju mnogo manje površine od okretnica kod jednosmernih tramvaja.
Verujem da bi i u BG, tunelska tramvajska deonica na nekim delovima drastično unapredila tačnost i pouzdanost tramvajskog podsistema. Na primer ukopana u plitki tunel ispod bul. Kralja Aleksandra od recimo Batutove, ili Đerma u smeru ka centru, a blizu Tašmajdana da tunel ode polako na veću dubinu kako bi izbio iz Resavske neposredno pre račvanja pruge na raskrsnici sa Nemanjinom. Naravno kod Tašmajdana bi se morali "izvući" kraci tunela na površinu radi okretnice ili napraviti i samu okretnicu ispod parka. Takva deonica bi omogućila da se veći deo centra grada prođe bez ometanja i silnih semafora.
Nikako ne zagovaram ukopani tramvaj kao zamenu za metro, ali na ovoj deonici to bi bez problema radilo posao, plitki ukop se može (čak i prefabrikovanim elementima) odraditi mnogo brže nego kopanje dubokog tunela, a osu neke buduće metro linije izmestiti iz ose bulevara kako bi se bolje pokrili delovi koji nisu toliko blizu samog bulevara. I napraviti naravno negde stanicu za ukrštanje na kojoj bi se iz plitkog tunela trmavaja samo prešlo na dublju liniju "pravog" metroa.