Šta je novo?

Tramvaji

Ma nije CAF nikada radio na 2-jci.
Koji je onda ovaj sa slike? Ne verujem da je 11, u pozadini se vidi Beogradska Zadruga. Našao sam i jednu fotku iz 2016. godine uslikanu sa Kalemegdana, gde se vide jedan CAF i Divag na okretnici dvojke kod Pristaništa. Danas na dvojci voze samo Katice.
tramvajska okretnica.jpg
 
Pa ti i sad CAF možeš da vidiš na Pristaništu kad hoćeš. Ne znači da je na liniji. Može biti rezervo vozilo, da prosto nešto čeka i šta ti ja znam. Pre par dana je jedan isto oteran na tu okretnicu, a da ga ja video svojim očima. Naravno, bio je prazan.
 
Ma nije CAF nikada radio na 2-jci. Nema rekonstrukcija nikakve veze sa tim. Jednostavno, previše je stresno za njegovu konstrukciju potez od Pristaništa do Knez Mihajlove. Rečeno 100 puta. Ne mogu političari nabavljati vozila za javni prevoz ma kog tipa.
Zato je Kt4 pravi tramvaj za nas.
 
Dobar je KT4, al nekad će nešto morati da ga zameni. Pisali su ovde ljudi koji se u tramvaje mnogo više razumeju od mene. CAF nije konfigurisan za takvu trasu, kakva je podno Kalemegdana. Tip pogona, snaga, broj obrtnih postolja u odnosu na dužinu i broj modula, pa sam tip obrtnog postolja, vešanje itd. Sve se to konfiguriše prema zahtevima kupca. Al kupac ne može da bude ni žuti ni plavi gradonačelnik, već to moraju biti inženjeri od struke, da nam se fijasko sa nabavkom CAF-ova više ne bi ponovio.
 
Dobar je KT4, al nekad će nešto morati da ga zameni. Pisali su ovde ljudi koji se u tramvaje mnogo više razumeju od mene. CAF nije konfigurisan za takvu trasu, kakva je podno Kalemegdana. Tip pogona, snaga, broj obrtnih postolja u odnosu na dužinu i broj modula, pa sam tip obrtnog postolja, vešanje itd. Sve se to konfiguriše prema zahtevima kupca. Al kupac ne može da bude ni žuti ni plavi gradonačelnik, već to moraju biti inženjeri od struke, da nam se fijasko sa nabavkom CAF-ova više ne bi ponovio.

Koliko su onda bedni bili nasi strucnjaci koji su sve to znali i pustili Djilasa bez reci, da uradi po svom.
 
Pa teško da je bilo bez pritužbi. Mada posle bitke su svi generali. Ti si tada imao na tenderu samo CAF i Crotram, a po svemu što se i tada i posle pričalo, pa i ovde na forumu, Končar je imao da ponudi vozilo osetno bolje prilagođeno našim uslovima, al je problem bilo poreklo, plus tada poznata fama oko šoferke u obliku slova U. Verujem da se tender faktički nameštao za CAF, jer nije bilo mnogo zainteresovanih za učešće, s obzirom na samo dva ponuđača, a prodati 30 tramvaja nije mali posao ni za koga. Dal se i u kolikoj meri pitala struka pri konfigurasanju Urobosa za nas ne znam. Znam šta su pričali posle, a opet da ponovim ono od gore, posle bitke su svi generali. Samim tim što je prošao baš CAF, i pored nepovoljnije ponude za nas, plus samo dva učesnika na tenderu, sami su po sebi dovoljan dokaz popriličnog političkog upliva. Zna kako se tenderi sastavljaju, ako se želi veći broj ponuđača, a još se bolje zna kako da se nameste baš za nekog određenog učesnika.
 
Pa teško da je bilo bez pritužbi. Mada posle bitke su svi generali. Ti si tada imao na tenderu samo CAF i Crotram, a po svemu što se i tada i posle pričalo, pa i ovde na forumu, Končar je imao da ponudi vozilo osetno bolje prilagođeno našim uslovima, al je problem bilo poreklo, plus tada poznata fama oko šoferke u obliku slova U. Verujem da se tender faktički nameštao za CAF, jer nije bilo mnogo zainteresovanih za učešće, s obzirom na samo dva ponuđača, a prodati 30 tramvaja nije mali posao ni za koga. Dal se i u kolikoj meri pitala struka pri konfigurasanju Urobosa za nas ne znam. Znam šta su pričali posle, a opet da ponovim ono od gore, posle bitke su svi generali. Samim tim što je prošao baš CAF, i pored nepovoljnije ponude za nas, plus samo dva učesnika na tenderu, sami su po sebi dovoljan dokaz popriličnog političkog upliva. Zna kako se tenderi sastavljaju, ako se želi veći broj ponuđača, a još se bolje zna kako da se nameste baš za nekog određenog učesnika.
Kupovinu CAF-ova je finansirala Evropska banka za obnovu i razvoj. 2009 kad je bio tender, Hrvatska nije bila članica EU, Španija jeste. Onaj ko ti daje pare, postavljat će ti i uslove.
 
Malo sam proguglao: Ovi Stadtleri bi se sklapali u Mind Parku u Kragujevcu. Svakako jeftinija varijanta po nas.
 
...што ће рећи да се разговара и о доласку Штадлера у МИНД парк, а да је највероватније услов Штадлера да Београд наручи извесну (значајну) количину трамваја :)

Тако се причало и за Шкоду, па још ништа.
 
A Novi Sad nikako da dobije više od 30 godina ponovo...
 
Јбт, ми практично 40 година немамо никакво ширење трамвајске или тролејбуске мреже, 13 година се ни динар није уложио у обнову возног парка...А притисак и потреба за развојем инфрструктуре је у међувремену услед дивље и полудивље стамбене изградње понегде и вишеструко повећан.
Одустао сам од непоузданог јавног превоза недостојног човека, одустао и од аутомобилског јер сваким даном у таквом саобраћају стављаш главу у торбу а психичко здравље доводиш у питање.
Прешао на бајс а ту ме сачекала сигурно најбеднија, најглупље изведена бици инфраструктура која као да је ту да одврати човека од тог вида транспорта.

Овај град постаје просто неупотребљљив и то ће довести до још горег третмана истог од стране власти и од стране грађана.
 
To je plan zloglasnog arhitekte iz Madrida, kao i aktuelni metro. Diletanta koji će 'sa dve kante farbe' da reši javni prevoz u Beogradu, a onda da 'razvija grad metroom'. Samonabeđenog prodavca magle i besmislica pod nadimkom 'Zidar' kome se ovaj forum divio.

Samo napred sa tim. Zna Gangula na koga i na šta može da se osloni.

Sad videh ovaj post.

Znam da je Jug stupio u kontakt sa francuskim firmama oko metroa da im ponudi neku vrstu saradnje, opet sa druge strane mi je tesko da poverujem da je on projektovao trase koje su usvojene.
U francuskim firmama to ide malo drugacije, ne mozes tek tako da se obratis i da kazes "hej ljudi ja imam plan pogledajte" jer te transportne firme su ozbiljni timovi i ne mozes ti tu da uletis tek tako.

Da budemo realni, on je u nekom razdoblju od 10 godina crtao na desetine raznih planova za beogradski metro, statisticki gledano je logicno da se u tom nekom njegovom planu medju 50 njegovih predloga nadje neki slican momenat kao u Egisovom planu.

Posto je forsirao da osa istok zapad ne ide preko bulevara na većinu njegovih predloga a to se obestinilo kroz egisovu studiju onda su neki pomislili da je on zasluzan za to.
Da li su se iz Egisa inspirisali njegovim planovima izguglanih sa neta ili je to potpuna slučajnost to je teško saznati.

No najbolje bi bilo da se Jug oglasi jer je on imao kontakte sa njima pa da kaze kako su izgledali ti razgovori, time bi se saznalo koliko je ucestvovao ili ne u danasnjim trasama tj kolika je njegiva realna uloga.
 
Једино знам да је покушао да на састанцима у вези конкурса за станице унапреди неке ствари на планираним метро станицама и да су му неке добре предлоге одбили Кантар и екипа.

Не верујем да је извршио икакав утицај на трасе.

Југ је овде у више наврата вређан и дискредитован. Не кривим га што га нема.

Таман да је све погрешно што је икада предложио само због његове харизме значио би нам у овој борби.
 
Ja sam reagovao na ono "zloglasnog madridskog arhitektu", malo je preterano nabiti krivicu tek tako bez dokaza a i malo je glupo pisati tako nešto o Jugu ma koliko god se neko ne slagao sa njegovim planovima o metrou ili sa njegovim stavovima.
 
Pa otkud znam, mislim iznenadjem sam i ne sudim nikome, ja koliko se sećam osim metroa ti si se u dosta tema slagao sa njim.
 
Јбт, ми практично 40 година немамо никакво ширење трамвајске или тролејбуске мреже
Ako ćemo iskreno, jedina ozbiljna širenja tramvajske mreže posle II sv. rata su bila ka Novom Beogradu i Banovom brdu. Ostalo su sve bila produžavanja i spajanja krakova na postojećoj tramvajskoj, uglavnom predratnoj mreži. Tu ne računam rekonstrukcije i remonte.
 
Vrh