Aha, sad kapiram. Vi ćete u stvari na silu da naterate ljude da koriste podsistem koji je najmanje popularan. Sad mi je jasno. Ništa, srećno vam bilo.Ali važno je 'probiti' krug dvojke i dovesti tramvaj ponovo u crntar, jer bi se odnos prevezenih putnika drum/šine tada nagnuo na stranu šina, što bi se, u izuzetno velikoj meri, osetilo u gradskom budžetu (i u kvalitetu prevoza). Broj putnika tramvaja bi se gotovo duplirao. To je tačno ono što nam treba na srednji rok.
I to ćemo da rešimo tako što ćemo silom da nateramo ljude da ga koriste. Nešto kao Lelekom, pogotovu sa državnim preduzećima - najbolji način da se Lelekomu smanje dugovi i minusi je da se sva državna preduzeća silom nateraju da pređu kod njega. Nema veze što to posle radi gore nego da su ostali kod starog operatera. Ako gledamo samo profit Lelekoma, stvar je rešena.A ovako, beogradski tramvaj ima duplo manje putnika od zagrebačkog i pravi ekstremnu - i sve veću - rupu u budžetu..
Ljudi su od autobusa napravili neku sotonu i dežurnog krivca za sve, a od tramvaja neko uzvišeno savršenstvo bez mana.
ali kad god se povede priča o implementiranju tog nečeg najjačeg na svetu, svi se uvek nekako zalepe za desnu obalu Save. Štaviše, što je deo grada haotičniji i brljaviji, to se više vataju za njega i uvođenje tramvaja u njemu. Niko ne želi da implementira to nešto najsavršenije na svetu i na levu obalu Save.
Pa na nekim deonicama jesu, a i njihove okoline su takođe. Mislim pogledaj jednu Dobrinjsku, ili Nušićevu, ili Sremsku... to je sve zbijeno i pravljeno bez dugoročnih planova. A na sve to u pomenutim delovima grada ima brdo nagiba i loše trasiranih ulica (ili bar loše za tramvaje). To nisu gudure i sokaci ako uporedimo sa prosekom srpskih ulica ili brojem traka (ko veli, imaju 3-4 trake, vau, to je bulevar u odnosu na prosečni srpski gradić). Ali ako se pogleda šira slika i nabijenost toliko sadržaja i toliko saobraćaja u tako male i zakržljale ulice, realno mu dođu kao gudure.Terazije, Trg Nikole Pašića, Kralja Milana su gudure?
Pa da i treba da bude svuda, svaki grad ima tramvaje gde god mogu da prodju. Iako vise volim tramvaje, nisu autobusi nikakvo zlo nego je jednostavno bolje da idu veliki tramvaji na 5 minuta na 95 nego zglobni autobusi jer u autobus ni ne moze vise da se udje. Dilema je ista kao kada se raspravlja solo ili zglobni autobus.Ako je viša rasa i rešenje za sve, pa valjda je bolje da ga ima gde god je moguće, što je više moguće.
Ja mislim da ne može, a ovde sam napisao i ilustrovao zašto.Tramvaj moze u Prizrensku
Pa bolje da budu 2 trake za kola i tramvaj sa jedne strane koji ide nezavisno nego da ga prosire i opet se svi guse u malim autobusima u saobracaju.Evo kontra pitanja - a kuda bi još vozali na desnoj obali Save?
Da pogodim - Mali Mokri lug? Vi mislite da je tramvaju mesto ovde? Jel tako?
edit - ispravljen link
I onda tramvaj stane iz bilo kog razloga i celo naselje polu-paralisano i primorano da ide okolnim zaobilaznim uličicama.Pa bolje da budu 2 trake za kola i tramvaj sa jedne strane koji ide nezavisno nego da ga prosire i opet se svi guse u malim autobusima u saobracaju.
Zato što po izlazu iz tunela u Dečanskoj se nailazi na jednu traku da odvede sav taj saobraćaj iz centra odnosno sa te mikrolokacije. Ovako Prizrenska pomaže i u kretanjima Zeleni venac - Francuska, i u kretanjima Zeleni venac - Slavija i u kretanjima Zeleni venac - Bulevar KA.Zasto bi uopste kola isla u Prizrensku? Da li postoji neko mesto do kog ne mogu da dodju bez da prodju kroz prizrensku? Isto sam se pitao za vezu izmedju Pionirskog parka i Terazija.
To bi moralo da se pusti kroz simulaciju da bi se video efekat dodavanja još jednog semafora tu. Mada i bez simulacije mogu da kažem da bi gužve bile još gore, jer je potez Brankov most - Dečanska - Despota Stefana već preopterećen.Tramvaj koji bi iz Prizrenske bi prouzrokovao crveno na portalu tunela u trajanju od 10 do 15 sekundi, na svakih 5-6 minuta sto je krace nego pesacki na vencu tako da ne bi nastala dodatna guzva, jos bi vise ljudi islo tramvajem. Ljudi cekaju i stiskaju se u EKO1 samo da dodju od venca do bulevara i mislite da ne bi isli tramvajem?
U Lisabonu idu i kroz ulice širine Zmaja od Noćaja. Ali to ne znači da je to automatski i mudro i održivo. Zato se ja retko ugledam na druge gradove, jer niti mi nešto znači što su ti ti tako uradili, niti je njihov grad porediv sa Beogradom. Jako je malo gradova koji su u tom pogledu poredivi sa Beogradom.Pogledaj Budimpestu, Bec, Prag i periferije njihove. Tramvaji idu bukvalno svuda gde mogu da prodju. Sada diskutujemo da li da se produzi npr 6 do Kalemegdana i da li ima mesta a to je bukvalno prva linija koja je napravljena dok je Beograd bio selendra, a sad kao ne moze?
Kako bi se to u uklopilo uz Bgd na vodi?2) Most uz Brankov, kao po Belamu, tunel Pop Lukina - Bulevar, sa 2-3 podzemne stanice.
Морао би да зарони нешто пре Џорџа Вашингтона, можда и пре, тако где је сад онај посменик Деспоту Стефану, и даље тунелом до трга и после трасом Белама
Какве везе то има са Београдом на води?Kako bi se to u uklopilo uz Bgd na vodi?
Pa jos jedan most na Savi?Какве везе то има са Београдом на води?