Šta je novo?

Tramvaji

Koliko vidim, ova ulica u Beču ima širinu od ''samo'' 4 saobraćajne trake i 1 funkcionalan trotoar samo u sredini (deonice). Na gornjem delu ulica se ponovo širi i ima trotoare sa obe strane.
Ovo sam dao kao primer jer je mesto gde ti pricas da ne treba da se siri tramvaj jer je uzbrdo i mala je gustina, jedino sto je ulica sira, a verovatno si na prvoj slici primetio da ulica nema ni trotoar dobrim delom.
Za despota Stefana se slazem, idealna ulica za tramvaj jer je cist pravac od Visnjice do Trga i ide u sam centar. Ako bih mogao da biram mislim da bi bolje bilo da sine idu po sredini da se smanje konflikti i lakse bi se izvelo skretanje u Dzordza Vasingtona sto bi bilo korisno. Parking bih na nekim mestima ukinuo, a na nekim okrenuo paralelno da moze da se posstavi biciklisticka staza. Tramvaj moze da nastavi pravo preko Trga, Terazija i Prizrenske, sto malo zvuci okolo naokolo, ali kada su nesto radili u tunelu vozio sam se tuda u kontra smeru u 16 i moram da priznam da nije bilo sporije. Vise zavisi kako ti zapadnu semafori, a i stanica na Terazijama bi bila prilicno korisna.

Dosta problema moze da se resi i bez tunela. Jeste tramvaj u tunelu brzi jer je potpuno odvojen od ostalog saobracaja, ali da li se realno isplati kopati i potrositi velike pare kada moze da se stavi na svakoj raskrsnici jedan najprostiji prekidac da tramvaj ima prioritet u svakoj raskrsnici. To postoji decenijama i ne kosta ni hiljaditi deo tunela.
 
Da, to sa ukrsnicama svodi probleme zbog kvara na najprihvatljiviji nivo. Ali onda moraju dvosmerni tramvaji. A mnogi gradovi ih nemaju. Može i bez toga.
Ne trebaju ti dvosmerni tramvaji ako imas uskrsnicu na svake 2 ili 3 stanice. Recimo pokvari se tramvaj izmedju Djerma i Liona, a uskrsnicu imas kod Djerma i Cvetka. Dok pokvareni ceka da ga izguraju, ispravni predju na levu stranu i vrate se na sledecoj uskrsnici i nista im ne brani da stanu kod Liona i Batutove. Iz suprotnog smera sacekaju i idu naizmenicno dok se ne organizuje prevlacenje sto je realno ekstremna situacija. Jedino sto bi trebalo dodatno uraditi je da se izbetonira neki uski "peron" na stanicama izmedju koloseka cisto da moze lakse da se izadje ali to su sad sitnice.
 
Ne, zasto bi uopste tramvaj u tunel? Mislim na tunel EF-DS. Ja to nigde nisam ni pominjao. Po izgradnji Tunela EF-DS, deo autobusa bih prebacio u njega, a tramvaji bi preuzeli deo njih u DS.

Sto se tramvaja posle Trga tice, odnosno sta sa sinama na vrhu DS, svakako ih ne bih nikad sprovodio do Prizrenske i Brankove jer i dalje smatram da je to nemoguce. Ali verovatno cu otom potom popustiti pa izvesti predlog sa sinama od Slavije, preko Terazija, preko Trga pa u Despota Stefana. Samo mora Trg detaljno da se razradi, i to ceo, od Doma vojske pa sve do Kolarceve, jer pored trga, sve to sluzi kao gigantsko raskrsce sto se saobracaja tice. I mora dobro da se osmisli.
 
MC je spomenuo tramvaj u tunel, sto je opet validan predlog i ima u Becu jedna poduza deonica sa sve podzemnim raskrscima sto je bilo poprilicno impresivno i brzo se prodje, ali je iznad neki njihov UMP/SMT ili sta god i izgleda poprilicno ruzno, kao neka jako dugacka Autokomanda. Cekam onda da popustis :) posto je isto to meni palo na pamet, samo ne znam gde bi posle Slavije. Imam jos par ideja, ali treba krenuti od zicera. Trg svakako treba bolje da se sredi, ovo novo resenje mi nije bas saobracajno najsrecnije.
 
MC je spomenuo tramvaj u tunel, sto je opet validan predlog i ima u Becu jedna poduza deonica sa sve podzemnim raskrscima sto je bilo poprilicno impresivno i brzo se prodje, ali je iznad neki njihov UMP/SMT ili sta god i izgleda poprilicno ruzno, kao neka jako dugacka Autokomanda. Cekam onda da popustis :) posto je isto to meni palo na pamet, samo ne znam gde bi posle Slavije. Imam jos par ideja, ali treba krenuti od zicera. Trg svakako treba bolje da se sredi, ovo novo resenje mi nije bas saobracajno najsrecnije.

Tрамваји у тунел у могу да имају подземна стајалишта.
To je deonica kod mene, od Hauptbahnhof preko Kliebergasse (krak do Johann Strauß Gasse), preko Matzleinsdorferplatz (krak ka 10. Becirku odmah izlazi iz tunela), pa do Eichenstraße, kada ponovo izlazi iz zemlje. To je sveukupno možda 5km podzemnog tramvaja sa, čini mi se, 7 stanica. I odlično funkcioniše. Sad nisam siguran da ima još negde podzemni tramvaj (Schottentor ne računam).
Taj UMP/SMT je tzv. kaiš, u zavisnosti od Becirka kroz koji prolazi, tako se i zove, i postoje dva, taj koji se spominje već, i drugi unutrašnji, Ring, koji okružuje prvi Becirk. I sve to odlično funkcioniše, jer omogućava veće brzine kroz grad uz što je manje moguće semafora, odnosno preuzima sav saobraćaj koji bi bio kroz uske ulice. E sad, estetski se nisu nešto potrudili, ali je to sasvim okej kompromis s obzirom na veliku funkciju.
 
Sticajem okolnosti vozio se CAF-om 1523 na 7 dva puta. Drnda preko mosta ko da ima 150 godina. Moram priznati da za sve ove godine uopšte nisam primetio kolike džepove oko kliznih vrata ima! Uspeo sam da stanem na 25cm kompotno pored šipke. Između sedišta i vrata ima 10cm više. Razlika u odnosu na autobuse sa vratima za gužvanje na kanal-ulazištima je kao noć i dan.
 
Kojii je maksimalni kapacitet broja tramvaja u Bgd. koji podrzava postojeca elektricna mreza?
 
Ispred crkve Svetog Marka na terminusu jedna Katica u jesenjim bojama..
DSC_0432.jpg
 
Ima li u predlogu gradskog budžeta za 2023. godinu ijedne stavke o nabavci novih tramvaja? Bilo bi krajnje vreme.
 
Mozemo li nekako da umolimo Zg da nam posalju stare katice.
 
Ima li u predlogu gradskog budžeta za 2023. godinu ijedne stavke o nabavci novih tramvaja? Bilo bi krajnje vreme.
Nema nabavke nijednog vozila za GSP niti Bg voz, pa čak ni trola koje su u fazi raspada i čije linije preuzimaju autobusi. Razvojni budžet prop'o.
 
Poslednja izmena:
- Nastaviće se na radovima u Bulevaru patrijarha Pavla. Ući će se u proceduru uvođenja parkung mesta u Bulevaru Milutina Milankovića, rekonstrukcija Trga Nikole Pašića - neki su od najvažnijih projekata koje je naveo Šapić.

 
Nema nabavke nijednog vozila za GSP niti Bg voz, pa čak ni trola koje su u fazi raspada i čije linije preuzimaju autobusi. Razvojni budžet prop'o.
Sta ce opozicija da uradi zbog toga?
Da li ce izaci iz gardske skupsitine?
 
- Nastaviće se na radovima u Bulevaru patrijarha Pavla. Ući će se u proceduru uvođenja parkung mesta u Bulevaru Milutina Milankovića, rekonstrukcija Trga Nikole Pašića - neki su od najvažnijih projekata koje je naveo Šapić.


Zaista. Zvonka svrbe dlanovi.
 
Dobro. Koji su drugi/bolji nacini opoziciong delovanja u ovakvom slucaju?
 
Vrh