Šta je novo?

Tramvaji

Трамваји су последња рупа на свиралу у јавном превозу. А поред нових возних средстава неопходно је и улагање у инфраструктуру - ширење и побољшање постојећих капацитета.
Тачно. Трамвај има своју инфраструктуру која захтева одржавање. Шине, сигнализација, контактна мрежа, напајање итд. Аутобусу треба само асфалт, који користе и друга возила. Ако неко хоће да реши неки проблем јефтино и брзо, он ће да купи аутобус и да заврши посао.
 
Тачно. Трамвај има своју инфраструктуру која захтева одржавање. Шине, сигнализација, контактна мрежа, напајање итд. Аутобусу треба само асфалт, који користе и друга возила. Ако неко хоће да реши неки проблем јефтино и брзо, он ће да купи аутобус и да заврши посао.

Аутобуси су доста крађег века трајања, такође гориво је скупље од струје. Колко ГСП дневно потроши горива, велике количине, такође и тај асфалт треба да се одржава а није нека велика разлика у сигнализацији између трамваја и аутобуса. Кад погледаш реално трамваји су доста иссплативији вид превоза од аутобуса а да не причам о томе да ако је мрежа добра трамвај може брже да стигне до одредишта кад је гужва у саобраћају, иде по средини а може и одвојено од саобраћаја. Сад проблем је у томе што ми овде не развијамо трамвајски систем нити било шта слично томе, а требали би и јако је потребно, само треба бити мало озбиљнији а то код нас није случај. И онда само рокај аутобусе и ћао а кад би гледали озбиљно и на дуге стазе не би се тако радило.
 
Ниси узео у обзир речи "јефтино" и "брзо".
 
Политичарима није битна економичност колико брзина реализације. Кад се купе нови аутобуси, то је одмах вау. Кад се узму нови трамваји, то може бити узалуд ако је инфраструктура крш, и обрнуто.
 
Овде код нас је тотални свињац, неорганизоност, глупо се ради офрље скроз. Не гледа се да се уради нешто квалитетно економично и паметно већ ко ће колко да се угради и све се развалачи у недоглед.
 
кад је гужва у саобраћају, иде по средини а може и одвојено од саобраћаја.
Osim ako ne dodje do prekida u mrezi ili nekog kvara koji paralise tramvaj u mestu. A to je cest slucaj u Beogradu.

Inace, ne znam da li znate, ali i autobusi mogu da voze tramvajskim basticama. Nije to neka ekskluziva vezana samo za tramvaj. Svaki autobus moze gotovo svuda gde moze i tramvaj. Ali ne moze svaki tramvaj svuda gde moze autobus.


Tramvaje najpre treba siriti po Novom Beogradu.
 
Трамваје прво вратити у центар. Без тога сва ширења немају смисла.
 
A gde u centar? Mislim gde jos, posto vec i jesu u centru?

A Novi Beograd nista, klaiska... Ne znam samo sto su onda pravili one siroke bulevare i bastice.
 
Па могу бусеви трамвајском баштицом али у суштини у сваком граду где је уређен градски превоз и добро организован то се не ради.
 
Pa i ne bas. Sve zavisi od slucaja do slucaja. Zato ja i ne volim kada ljudi porede Beograd sa gradovima koji dele neke slicnosti sa njim u 40% slucajeva, a zato u svemu ostalom ne dele. Recimo, kad mi kazu "u Becu samo tramvaji voze". A u Becu ulice sirene na vreme i uz to je ravan ko tepsija. U Beogradu je svega 40% urbanog tkiva na ravnom, i okruzeno sirokim ulicama.

Iz toga sledi jasan zakljucak - Novi Beograd bi, po uzoru na Bec koji je ravan, mogao da dobije vise tramvajskih pravaca. Ostatak Beograda - zavisi od lokacije do lokacije i od izazova do izazova.
 
Политичарима није битна економичност колико брзина реализације. Кад се купе нови аутобуси, то је одмах вау.
Baš nam je taj "vau" efekat bio pun pogodak sa solo Higerima i zglobnim BMC vozilima.

A gde u centar? Mislim gde jos, posto vec i jesu u centru?

A Novi Beograd nista, klaiska... Ne znam samo sto su onda pravili one siroke bulevare i bastice.
tramvaji-predlog-sirenja-mreze-2021-metro.jpg
 
Ne, nego nema kako da se sprovede do Brankovog. Takođe ne vidim poentu pošto na drugoj strani tramvaj ''prati'' produžetak Brankovog mosta odnosno Puninov bulevar već posle 100 metara od silaska na tlo Novog Beograda.

Dosta ljudi u argumentaciji za širenje tramvaja po tesnom centru polazi od premise ''zašto da ne?''. Ok, fer. Samo, onda i ja pitam isto: A zašto ne (i) na Novi Beograd? Zašto ne (i) na Bežaniju? Zašto ne (i) ka aerodromu? Pogotovu imajući u vidu da metro ili železnička veza do aerodroma (a koja ne ide okolo naokolo) neće skoro, a verovatno neće nikad.
 
Mislim na to da nema načina da se tramvaj sa Terazija spusti do Brankove ulice i Brankovog mosta. A i kada pređe Brankov most na NBG strani, eno su mu šine na 100 metara levo.
 
Te šine na 100 metara levo ne vode kud većina putnika ide, ka Terazijama/Trgu, tj. ka centru. U takvoj raspodeli, autobus uvek ostaje glavni.

Nema drugog rešenja osim:

1) Tunel Picin park - Bulevar kralja Aleksandra sa 1-2 podzemne stanice, ili

2) Most uz Brankov, kao po Belamu, tunel Pop Lukina - Bulevar, sa 2-3 podzemne stanice.

Mislim da će se ovo drugo, iako preskupo, na kraju jednom graditi - ako Kinezi pre toga ne naprave planiranu podzemnu garažu kod obeliska.
 
Pa ja ni ne vidim šta je toliko skandalozno u tome što u jednom slučaju tramvaj vodi ka jednom delu centra, a u drugom slučaju autobus vodi ka drugom. Autobus je kičma javnog prevoza već 100 godina (uz tramvaj) i nema ništa skandalozno i grozno u njima. Pogotovu je promašaj misliti to o njima danas, kada su čistiji i lepši nego ikad. Nego je u zadnjih 10ak godina postalo moderno kuditi sve što ima auspuh a veličati sve što ima rotor i stator.

U kontekstu zagađenja, stalno se ističe buka od dizel motora autobusa i njegova isparanja, a ignoriše se činjenica da tramvaj ne pravi aerozagađenje (bar ne tu na licu mesta) ali zato i on proizvodi buku, pogotovu kad klopara Beogradskim šinama. Urlanje dizel motora uz Brankovu neće biti ništa jače nego odzvanjanje tramvaja dok se leluja po šinama u njoj.

Ljudi su od autobusa napravili neku sotonu i dežurnog krivca za sve, a od tramvaja neko uzvišeno savršenstvo bez mana.

Što se mene tiče, pošto sam umoran od objašnjavanja (ne mislim na tebe nego generalno, pošto na forumu svake dve nedelje slušam kako je tramvaj rešenje za sve) - u redu, neka bude tako. Tramvaj viša rasa. Tramvaj rešenje za sve. Onda sledi moje pitanje - zašto ne proširiti tu višu rasu i to rešenje za sve i na Novi Beograd, na Bežaniju i ka aerodromu? Ako je viša rasa i rešenje za sve, pa valjda je bolje da ga ima gde god je moguće, što je više moguće. Nego nekako se uvek sve svede na to da jeste on viša rasa, ali emmm... ajde neka ga uzmu ovi ljudi sa desne obale Save, Novi Beograd ne može još da ih preuzme i proširi jer mora tetki da odnese lek.

I opet kažem, ovo nije upereno tebi, nego bukvalno svakog meseca od više različitih osoba čujem kako je tramvaj nešto najjače na svetu ali kad god se povede priča o implementiranju tog nečeg najjačeg na svetu, svi se uvek nekako zalepe za desnu obalu Save. Štaviše, što je deo grada haotičniji i brljaviji, to se više vataju za njega i uvođenje tramvaja u njemu. Niko ne želi da implementira to nešto najsavršenije na svetu i na levu obalu Save.
 
Па зато што купити нови трамвај може брзо, а то су јефтини популистички поени, а направити инфраструктуру за трамвај па још и да буде стварно брз транпсортни систем потребне су године улагања, од тога нема никакве политичке користи.

У томе је, узгред и највећи минус ове лажљиве власти. У скоријој српској историји, а мислим од 90их па ан овамо никад није било толико сигурно ко ће бити на власти, па ипак то их никако не стимулише да ураде неку корисну ствар и са домаћим ресурссима. Јер за име света, испројектовари и урадити тремвајску мрежу није послати ракету у космос.
 
Pa džaba ti je da širiš samo po NB, jer nema mnogo potencijala za linije koje bi vozile samo po levoj obali Save.

A da se kače na postojeću mrežu nemaju više kud - kroz Nemanjinu nema mesta za još tramvajskih linija, i ovo je mnogo. Ostaju po jedna linija za Banovo brdo i Kneževac preko Mosta na Adi i to je to. Skromno.
 
Pa da, zapravo, tako je.

Sa ove strane nema nijedne visokofrekventne linije koja ne prelazi Savu. 45 i 73 su glavne, ali i one idu uzbrdo, ka Gornjem Zemunu.

Naš tramvaj dvojka je autobus 82, a on je pun samo za zadušnice.
 
Vrh