Šta je novo?

Tramvaji

Te šine na 100 metara levo ne vode kud većina putnika ide, ka Terazijama/Trgu, tj. ka centru. U takvoj raspodeli, autobus uvek ostaje glavni.

Nema drugog rešenja osim:

1) Tunel Picin park - Bulevar kralja Aleksandra sa 1-2 podzemne stanice, ili

2) Most uz Brankov, kao po Belamu, tunel Pop Lukina - Bulevar, sa 2-3 podzemne stanice.

Mislim da će se ovo drugo, iako preskupo, na kraju jednom graditi - ako Kinezi pre toga ne naprave planiranu podzemnu garažu kod obeliska.
Garažom fruškogorska ispod spomenika Nesvrstanim kod Brankovog mosta se sprečava ova ideja. Da podsetim da je Kantar u ime Beogradskog metroa i voza odgovorio kada je PDR garaže išao na javni uvid da BMV nema interes na tom metrou jer tuda nije planiran metro. Ako naprave tu garažu blokiraće zauvek izgradnju Belamolikog metro mosta i metroa tuda.
 
A gde u centar? Mislim gde jos, posto vec i jesu u centru?

A Novi Beograd nista, klaiska... Ne znam samo sto su onda pravili one siroke bulevare i bastice.
Трамвајски мост Ушће-Париска, пруга од Калемегдана преко Теразија до Славије и од Теразија до Таша. 7 и 9 преко тог новог моста.
На НбГ пруга дуж булевара Николе Тесле до Земуна (истина, иде се кроз мању густину насељености него кроз Пупинов булевар, али заобилази се кружни ток), друга парачела дуж булевара Зорана Ђинђића до студењака, па да се прошири Тошин бунар од Студењака со Сенског трга и ту да се споји са краком за Мунзе,
трећа паралела продужета дуж Милутина Миланковића до железничке станице Тошин бунар,
и попречна веза за блокове дуж Трешњиног цвета-Булевара уметности-Булевар црвене армије, уз нормалну везу Гагарина са мостом преко Аде у Марка Христића.
Само ширење по НБГ нема ефекта ако се све линије слију на Савски мост.
 
Pa da, zapravo, tako je.

Sa ove strane nema nijedne visokofrekventne linije koja ne prelazi Savu. 45 i 73 su glavne, ali i one idu uzbrdo, ka Gornjem Zemunu.

Naš tramvaj dvojka je autobus 82, a on je pun samo za zadušnice.
Novi Beograd nema nikakve sadržaje? Svuda su samo stanovi, i nema nikakvih sadržaja na NBG zbog kojih bi neko iz Bloka X poželeo da ode u Blok Y, te samim tim nema potrebe ni da se tamo uvode nove tramvajske linije odnosno neke postojeće autobuske menjaju tramvajima? Kod Kružnog toka na NBG se nalazi - stambena zajednica?
 
Не мора да буде. Ако направе касете у гаражи. Већ имамо успешан пример далековидог пројектовања и имплементације информаструкутре за будућност.
О не!

Него, постоји ли у Београду неко предузеће, агенција или тако нешто које зна води евиденцију и има прецизну документацију где се шта у Београду налази под земљом?
 
Novi Beograd nema nikakve sadržaje? Svuda su samo stanovi, i nema nikakvih sadržaja na NBG zbog kojih bi neko iz Bloka X poželeo da ode u Blok Y, te samim tim nema potrebe ni da se tamo uvode nove tramvajske linije odnosno neke postojeće autobuske menjaju tramvajima? Kod Kružnog toka na NBG se nalazi - stambena zajednica?
Jedna linija Blok 45 - Gornji Zemun (Batajnica), i to je otprilike to što bi moglo a da ne prelazi reku.

@Dosljak
Ne mora na kružni tok kod opštine, ako bi išao sa desne strane bulevara - prošao bi pored kružnog toka.
 
Само ширење по НБГ нема ефекта ако се све линије слију на Савски мост.
Jes vala, pogotovu nema efekta širiti ga do Aerodroma jer svi znamo da niko na levoj obali Save ne koristi aerodrom, niti radi na njemu, tako da ako linija sa Surčina ne ide direktno do Banjice, džaba sve, nema ni poente uvoditi i graditi bilo šta. Isto tako, na Novom Beogradu ne postoje radna mesta i raznoliki sadržaji, samo stanovi i stanovi, tako da nema poente praviti konekcije unutar njega samog, jer niko nema potrebu da putuje npr iz Bloka 70 do Bloka 31.

Mislim tako ispada iz ovih vaših pisanja. Da tramvaj na Novom Beogradu treba i može da postoji samo ako šalje ljude preko Save. Ne sme da postoji linija koja neće prelaziti reku i voziće samo po NBG odnosno levoj obali Save. A i ta leva obala Save, po vama, ima tipa 5 hektara i 5.000 ljudi, te nema ni poente praviti neke velike izmene i dopune na njoj.
Трамвајски мост Ушће-Париска
A kuda bi to tačno išlo i kako?
 
Jedna linija Blok 45 - Gornji Zemun (Batajnica), i to je otprilike to što bi moglo.
Jasno. Znači kao što rekoh gore - Novi Beograd nema nikakve različite sadržaje, sve su samo stanovi i ima ukupno 5.000 ljudi, te nema smisla uvoditi nove tramvajske linije duž njega ili menjati neke postojeće autobuske njima. Aerodrom takođe ne postoji. Bežanija takođe ne postoji. Niti oni imaju potrebu za cirkulacijama ljudi. Ok, jasno, hvala. (y)


Još samo da je imao neko da sve to objasni ljudima početkom 1980ih koji, kao za inat, napraviše najveći tramvajski depo za 80% voznog parka upravo - na Novom Beogradu.
Da nije smešno, bilo bi tragično. 😂
 
Tramvaj je izuzetno skup sport, u trenutnoj ekonomskoj situaciji nema smisla razmišljati o bilo kakvom proširenje mreže.
Mnogo više smisla ima graditi nezavisan sistem poput LRT. To donesi niz prednosti poput veće brzine i kapaciteta a pritom je jeftiniji za izgradnju...
 
Predloži ti mrežu tramvajskih linija po levoj obali Save, pa da vidimo. Ja rekoh: Blokovi - zona oko opštine - Zemun (- Batajnica). To je ta koja može.

Sa metroom, moglo bi još nešto za presedanje, ali metroa nema.

Za aerodrom? Može, ali ja mislim da bi taj trebalo da kreće sa Banovog brda.

Takođe liniju sa Bežanijske kose nema smisla da završavaš na NB: takav autobus 82 je, onih 10 godina što sam živeo tamo, vozio na 16 minuta i bio uglavnom prazan. Tramvaj traži 1.500 putnika po satu po smeru da bi bio opravdan.
 
Predlagao sam ranije. Ali mislim da nema više poente, jer sam danas naučio da je Novi Beograd naselje sa 5.000 ljudi i isključivo stanovima na njemu, i nepreglednim livadama oko njega, te da tramvajske linije koje bi počinjale i završavale se na levoj obali Save prosto nemaju gde da se sprovedu.

Ovde izgleda vlada neki mentalitet ''j*š liniju JGPa ako nema bar 20 km i ne prelazi bar jednu reku''.
 
Преко великих степеница, где је она Сигма пројект барака, па право на парк Ушће до Милентија Поповића.
Pa jel tebi to deluje ostvarivo?

Jel ti to deluje ostvarljivije, potrebnije i realnije nego polaganje šina i stubova duž XY već napravljenih i spremih praznih baštica Novobeogradskih bulevara?

@solecar
Nebitno je šta je meni ok, ovde je očigledno zavladalo neko kultno mišljenje da ćemo mi na desnoj obali Save da propadnemo bez tramvaja, a da levoj obali oni ne trebaju. Tako da je savršeno nebitno šta ja mislim, a ovo sada pitam čisto da znam koje su dogme ove teme i da znam šta da zaobilazim u širokom luku i više ne pominjem.
 
Izvođenje radova i uvođenje linija tako što se prvo krene od onog najlogičnijeg, najlakšeg i najbržeg, pa se onda posle ide uz lestvicu i prelazi na teže i zahtevnije projekte.
Za početak, hoću širenje tramvaja na Novom Beogradu i više posvećivanja pažnje tome, umesto oživljvanja tramvaja kroz gudure desne obale Save koje niko od lokalnih žitelja ni ne traži.

Ako pak, ni žitelji Novog Beograda ne žele širenje u svom kraju, nema problema, prihvatiću i to i što se mene tiče, tramvaj ne mora više ni da se širi. Ali znam da to neće ostati na tome. Sve će se završiti tako što će Novobeograđani da se opiru bilo kakvom širenju tramvaja kod njih (verovatno zato što tramvaji u BG imaju reputaciju vrlo brzog i pouzdanog podsistema) a neće prestati da mrače nas na desnoj obali Save da je tramvaj ono što nam treba za spasenje saobraćaja, a i morala i duha.


Za to vreme, na Novom Beogradu - gde se tramvaj očigledno ne želi - sedi tramvajski depo projektovan da drži 80% voznog parka i niko ne vidi ništa čudno u tome.
 
Evo, napravićemo npr. liniju Blok 70a - Paviljoni. To je s kraja na kraj Novog Beograda. Pa nek ide na 20 minuta.
 
Kako god vi želite. Sama činjenica da niko ne vidi ništa čudno, sporno i problematično da onaj deo grada u koji je smešten depo za 80% tramvajskog voznog parka, koji svojim reljefom pogoduje tramvajima, i koji u svojim bulevarima ima prostore predviđene za tramvaj... zapravo ima najmanje tramvajskih linija i najmanje predloga za širenje istih, mi govori da očigledno imamo potpuno drugačije pristupe i rezone i da nema poente vraćati se na to u budućnosti. Ja sam i ranije sporadično zaobilazio ovu temu jer je postala kult, a sada ću da se podsećam da je izbegavam još više. Samo sam hteo da proverim u prethodnih postovima da li sam dobro razumeo da Novi Beograd nema dovoljno svojih sadržaja pa da budu linije koje bi i počinjale i završavale se na njemu, i isto to da važi i za Bežaniju i Surčin. Očigledno ja imam neku pogrešnu viziju i informacije o Novom Beogradu, a reklo bi se i o desnoj obali Save.
 
Novi Beograd nema nikakve sadržaje? Svuda su samo stanovi, i nema nikakvih sadržaja na NBG zbog kojih bi neko iz Bloka X poželeo da ode u Blok Y, te samim tim nema potrebe ni da se tamo uvode nove tramvajske linije odnosno neke postojeće autobuske menjaju tramvajima? Kod Kružnog toka na NBG se nalazi - stambena zajednica?
Онда не треба да постоји никакав превоз у већем делу града јер садржај не постоји свуда, је л да?

Да ли људи могу да иду на пијацу? Могу ли да иду на кеј? Могу ли да иду у посету? Могу ли до гробља?

После тога се чудиш зашто људи купују кола. И нека купују, када постоје замисли да се укида.
 
Ја сам и за ширење трамваја по НБГ, али то мора да има смисла. Без адекватног преласка Саве трамвај на НБГ никад неће бити превоз избора. Ту га 95 побеђује.
 
Razumeo sam, svaka nova linija JGPa u Beogradu koja se uvodi, mora da ima bar 20 km i da prelazi Savu bar jednom. I realnije je očekivati tramvajski most pod nagibom od Saborne crkve do Ušća, pa preko Pupinovog bulevara, nego postaviti šine u zelene pojaseve u okolini već izgrađenog tramvajskog depoa i radionica.

A za aerodrom čekamo metro ili železnicu, pa koliko god to trajalo. A u međuvremenu ćemo verovatno ukinuti postojeći autobus do njega.
 
Не преко Пупиновог булевара, на НБГ би се у зони парка спустио на ниво улица. Куда би возали трамваји само дуж НБГ? Могла би једна кружна линија Милутина Миланковића-Зорана Ђинђића да буде фидер БГ возу и линија Земун-Блок 45. Све преко тога би гушило мрежу.
 
Vrh