Šta je novo?

Tramvaji

Nisam za ukidanje, a pogotovu ne zbog glupog Šapića. Ali Dvojka je sad već toliko očajna da se ukidanje maltene ne bi ni osetilo.
Исти шаблон као са тролама. Прво нешто уништиш а онда укинеш.
Moguće je i da sam ja pogrešno razumeo jer sam se žrtvovao da slušam 2 sata kako bi čuo šta će reći o trolejbusima. Definitivno je pominjao projekat dok realizacija verovatno nije realna ove godine što je i bolje.

f6ca1105966d3d1b151b87f6f74a2015_7080357463.jpg
Искусни планери би направили пешачку зону са трамвајем у најгорем случају. Али овде је циљ да добијемо баште кафића.
 
Pa to ti kažem.

A šta je beše bilo s onom Bredom što je stajala pozadi, ka parku? I onim jednim kao iz San Franciska?
Evo jedne Brede,tamo gde ih cuvaju,a taj sto ti lici na amerikanski je prikolica. Nisam prolazio skoro,verujem da je sve to iseckano.

@1111 Ima minimum 10 god kako su bili izlozeni u MNT,u okviru noci muzeja. Ta vozila su tad toliko bila trula,limarija je bila slabija od guz-papira.
Verujem da su i oni tako zavrsili.
 
Ako kupuju 100 kratkih tramvaja, možda misle da od njih vozi samo 50 x 2 kuplovanih kompozicija. Samo što će u tom slučaju morati da se zadrže u saobraćaju i sve Katice i svi Divazi+Bozankaje minimum do sledeće nabavke koja će biti ko zna kad, a možda i da se popravi većina imobilisanih CAF-ova. To je neophodno da se održe sve postojeće linije bez sakaćenja RV ako vrate i trojku, možda i da se malo pojačaju linije 6 i 11, a bilo kakvom proširenju tramvajske mreže se ne treba uopšte nadati sve dok hlorisani babun odlučuje o prevozu. Ono što možemo i moramo uraditi je da mu ne dozvolimo da počupa šine u Vojvode Stepe i Pariskoj.

Kakav simboličan rok za podnošenje ponuda na tenderu, 1. april 2025. :love: 🤡 🤡🤡
 
Mislim da nema ništa sačuvano osim Lejlanda. Bili su ZIU gb 1 i Sanos gb 228 u Muzeju naule i tehnike, ali ne znam šta je s njima. Zeleni IK5 gb 01007 je bio planiran da se sačuva, ali je misteriozno nestao oko 2002. godine. Nijedan IK161 nije sačuvan, dok je IK111 gb 298 bio takođe u MNT, ali ne znam šta je ni s njim. Kako je krenulo, neće biti sačuvani ni IK103, IK201 ni Japanac nijedan.
Edit: Trolza gb 153 je bila remontovana, ali ne znam gde je sad, to jest da li je sačuvana.
Na nesreću i 228 i 1 su pod presom završile.

Ostao je samo Lejland a i to je pod znakom upita, s obzirom kako se odnose prema svemu.
 
Pa i ja u neku ruku. Dvojka treba da bude funkcionalna i praktična linija, kao i sve ostale.
Dvojka će moći da postane funkcionalna tek kada i ako se u Beogradu razvije brzi i potpuno nezavisni teški šinski sistem, odnosno metro. Onda će bez ikakvih neželjenih efekata po ostatak saobraćaja svi tramvaji moći da dobiju nagazne indukcione trake na svakom semaforu, i svi će se drastično ubrzati, tada ćemo dvojku čekati do 10 minuta u toku dana i 15 minuta uveče kako nalaže RV, a ne 20-30 minuta kao danas.
Na toj liniji mogu ostati i one dvodelne Katice koje su u boljem stanju, a kada se i one konačno isluže treba ih zameniti nekim od ovih 100 komada koje tek treba da izaberu.
Ako pretpostavimo da će do njihovog prostačkog vašara 2027. stići svih 25 Bozankaja i ovih novih 100 tramvaja koje god da naruče ajd da kažemo da će biti dvodelni Štadler, i da se popravi 28 čitavim CAF-ova, ako ima i promil šanse da do tada proradi i trojka, mislim da bi organizacija linija trebala da izgleda ovako:

Linija 2-------------8 x KT-4, dakle 4 vozila po smeru.
Linija 3 Omladinski Stadion-Kneževac-------------1 x 2xŠtadler, 4 x Bozankaja, 2 x CAF, 2 x Divag sa prikolicom, 2 x 2xKT-4.
Linija 5------------------5 x Štadler, 2 x Bozankaja, 1 x CAF, 1 x KT-4
Linija 6------------------4 x Bozankaja, 1 x CAF
Linija 7------------------8 x CAF, 5 x Bozankaja, 2 x 2xŠtadler, 2 x Divag sa prikolicom
Linija 9------------------5 x Bozankaja, 4 x CAF, 2 x 2xŠtadler, 1 x 2xKT-4, 1 x Divag sa prikolicom, 1 x KT-4, 1 x Štadler
Linija 10----------------1 x Bozankaja, 1 x CAF, 1 x 2xŠtadler, 3 x Štadler, 3 x KT-4
Linija 11----------------2 x Divag sa prikolicom, 2 x Štadler, 2 x KT-4
Linija 12----------------2 x Bozankaja, 4 x CAF, 3 x 2xŠtadler, 1 x Divag sa prikolicom, 1 x KT-4
Linija 13----------------1 x Bozankaja, 4 x CAF, 3 x Štadler
Linija 14----------------1 x Bozankaja, 3 x CAF, 1 x Štadler.
 
Ne razumem zašto dvojka mora da čeka teški metro da bi se unormalila. Verovatno opet misliš na to da automobili sabotiraju i usporavaju dvojku. Objasnio sam ti par strana ranije (što si iskulirao) - nije do automobila. Prođi sam trasu dvojke pa vidi.

U većini slučajeva i u normalnim okolnostima, od Zoo vrta do Vuka nema većih problema, osim možda kad se neko parkira ili isparkirava. U BKA od Vuka do Pravnog takođe nema nikakvih ometanja što se tiče automobila. Pa se opet i tuda vuku. Najgori deo sa najviše ometanja odnosno prosto gužve jeste Beogradska od Pravnog do Slavije, gde se deli kolovoz sa ostatkom saobraćaja. Od Slavije do GŽS je baštica, potpuno izolovana osim jelte na raskrsnicama gde se i očekuje ukrštanje saobraćaja. Ometanja su samo sporadična u vidu vozila institucija i Hitne koja vozi do/od bolnice Sveti Sava. U Karađorđevoj jeste znalo da bude problema gužvi. Ali čak i kad ih nije bilo (recimo van špiceva), ili ih nema trajno kao danas zbog zatvorenog mosta, i tada bi vozili 20 km/h kroz nju. Posle toga ide blejanje 5-10 min kod Pristaništa pa baštica uz Kalemegdan sve do Zoo vrta.

Tako da ne znam šta pokušavaš da kažeš i kakve veze ima metro sa time. Automobili nisu krivi što je dvojka postala jadna i disfunkcionalna. Glavni razlozi za to su spora i propala vozila i šine, opšti strah vozača da se zalete brže od 20 km/h, dangubljenje kod Pristaništa svaki put, skretnice koje ne rade i semafori na par mesta koji nemaju nikakvog smisla.
 
Poslednja izmena:
Ne razumem zašto dvojka mora da čeka teški metro da bi se unormalila. Verovatno opet misliš na to da automobili sabotiraju i usporavaju dvojku. Objasnio sam ti par strana ranije (što si iskulirao) - nije do automobila. Prođi sam trasu dvojke pa vidi.
Vozio sam se dvojkom stotinu puta, primećujem i sam koliko danas očajno funkcioniše. Problem je i u starim vozilima, možda postoji i neko ograničenje brzine na tim deonicama sa kojim mi nismo upoznati, naravno i skretnice koje često ne rade. Ogroman problem su semafori, kada bi se automatski palilo zeleno na svakoj raskrsnici ili prelazu kada nailazi tramvaj, i dvojka bi manje gubila vreme. A za masovnije uvođenje nagaznih semafora jeste potreban metro, jer će on smanjiti broj automobila koji će samim tim manje trpeti zbog toga što tramvaji imaju prednost na svakoj raskrsnici.
U većini slučajeva i u normalnim okolnostima, od Zoo vrta do Vuka nema većih problema, osim možda kad se neko parkira ili isparkirava. U BKA od Vuka do Pravnog takođe nema nikakvih ometanja što se tiče automobila. Pa se opet i tuda vuku. Najgori deo sa najviše ometanja odnosno prosto gužve jeste Beogradska od Pravnog do Slavije, gde se deli kolovoz sa ostatkom saobraćaja. Od Slavije do GŽS je baštica, potpuno izolovana osim jelte na raskrsnicama gde se i očekuje ukrštanje saobraćaja. Ometanja su samo sporadična u vidu vozila institucija i Hitne koja vozi do/od bolnice Sveti Sava. U Karađorđevoj jeste znalo da bude problema gužvi. Ali čak i kad ih nije bilo (recimo van špiceva), ili ih nema trajno kao danas zbog zatvorenog mosta, i tada bi vozili 20 km/h kroz nju. Posle toga ide blejanje 5-10 min kod Pristaništa pa baštica uz Kalemegdan sve do Zoo vrta.
Tu pauzu kod Pristaništa bi zaista trebalo redukovati, može pauza posle svakog drugog ili trećeg kruga. Kako vozač 95-ce ili 74-ke može voziti više od sat vremena od terminusa do terminusa bez pauze? Ili tramvaja 7, nekada i sat i po? Krug Dvojke je mnogo kraći od svih ovih linija.

Od Kalemegdana do Vuka tramvaj dosta usporavaju automobili, bilo da manevrišu po parkingu, bilo da voze po tramvajskim šinama, a čak i to je saobraćajni prekršaj iako trasa nije izdvojena bašticom, pa se dešava masovno i ispred tramvaja se stvaraju kolone. Moguće da se vuče i zbog lošeg tehničkog stanja vozila, znam da Katice voze i u Vojvode Stepe, na BKA i na Novom Beogradu, pa se tamo ne vuku. Beogradska i Slavija su uvek bile usko grlo, a u Nemanjinoj tramvaj ide solidno brzo, najviše ga koči semafor na raskrsnici sa Kneza Miloša. Trasa u Karađorđevoj je do Brankovog Mosta u sredini, a posle do Pristaništa ima ivičnjak izdignut iznad kolovoza, tu usporava verovatno zbog nekvalitetno urađene rekonstrukcije. Što se tiče baštice između Pristaništa i ZOO Vrta koju Glupangula hoće da pretvori u biciklističku stazu, tu je tramvaj uvek cepao top, i ta deonica ima neki poseban LRT šmek, potpuno izolovana ograđena trasa od Pristaništa pored Lukoilove pumpe se uspinje duž Kalemegdana, a jedino ukrštanje sa Bulevarom Vojvodine Bojovića ima železničku singalizaciju. Ne sme ovo razmontirati ni po koju cenu, em će uništiti duh Kalemegdana i Knez Mihajlove, em će onemogućiti ogromnom delu beograđana da do glavnog gradskog korzoa dođu javnim prevozom.
 
Poslednja izmena:
Meni lično mnogo mi je logičnije da postoji terminus na Vukovom spomeniku nego na Pristaništu i da tu 2jka pravi pauzu 5 minuta koja je svakako obavezna i nemoguće je izbeći.
Veliki plus tog terminusa bi bio i dodatna okretnica za 14 npr umesto da se krati do Omladinskog, isto i za 10, 5 ili 7 iz pravca Ustaničke.

E sada, iskreno, nikada nisam razmišljao o prostoru gde bi se ta okretnica mogla udenuti, niti da li je to moguće uopšte.
 
Намештено је за неког европског произвођача, само да видимо ког.
Negde je bio prenizak a i skretanje ka Beogradskoj je preoštro od Pristaništa na Kalemegdan može da okrene(npr 11) to piše i u njegovoj kabini ali ga ne salju,a i nema ih dovoljno ispravnih.
 
Nisam očekivao opet 5delne tramvaje, ali 3trodelni & delom 5delni su bili logično rešenje za tender, ali eto...
Trodelni bi bili pun pogodak,petodelni nikako vec smo videli da caf ne može svuda i da je za pola stanica predugačak...dok su dvodelni ok ali nisu dovoljan kapaciteta za 7,9,12 gde katice vrlo cesto upadaju vikendom kada švajcarci ne rade...
 
Да сипам со на рану.

Ово значи да ћемо у наредних најмање 30 година да гледамо по граду крш трамвај-играчке из прошлог века да нас подсећају свакодневно на владавину безумља и лоповлука снс мафије и гангул-паше.
Bolje i to nazalost nego da me još 50godina vozi katica puna legla truleži i zaraze.
 
Bolje i to nazalost nego da me još 50godina vozi katica puna legla truleži i zaraze.
Meni je neverovatno da se nisu setili da srede sipke za drzanje kojima se oljustila farba... Zaista neverovatno da to nisu uradili u katicama koje su relativno zdrave ( Gosine modernizovane i poslenja serija iz 97.). Kada bi sredili sipke u njima, unutra ne bi bilo toliko strasno. Verovatno moze da se navuce neka plastika preko ili da se kvalitetno ofarbaju. Razumem da ne ulazu u one stare trule katice...
 
Dvojka će moći da postane funkcionalna tek kada i ako se u Beogradu razvije brzi i potpuno nezavisni teški šinski sistem, odnosno metro. Onda će bez ikakvih neželjenih efekata po ostatak saobraćaja svi tramvaji moći da dobiju nagazne indukcione trake na svakom semaforu, i svi će se drastično ubrzati, tada ćemo dvojku čekati do 10 minuta u toku dana i 15 minuta uveče kako nalaže RV, a ne 20-30 minuta kao danas.
Na toj liniji mogu ostati i one dvodelne Katice koje su u boljem stanju, a kada se i one konačno isluže treba ih zameniti nekim od ovih 100 komada koje tek treba da izaberu.
Ako pretpostavimo da će do njihovog prostačkog vašara 2027. stići svih 25 Bozankaja i ovih novih 100 tramvaja koje god da naruče ajd da kažemo da će biti dvodelni Štadler, i da se popravi 28 čitavim CAF-ova, ako ima i promil šanse da do tada proradi i trojka, mislim da bi organizacija linija trebala da izgleda ovako:

Linija 2-------------8 x KT-4, dakle 4 vozila po smeru.
Linija 3 Omladinski Stadion-Kneževac-------------1 x 2xŠtadler, 4 x Bozankaja, 2 x CAF, 2 x Divag sa prikolicom, 2 x 2xKT-4.
Linija 5------------------5 x Štadler, 2 x Bozankaja, 1 x CAF, 1 x KT-4
Linija 6------------------4 x Bozankaja, 1 x CAF
Linija 7------------------8 x CAF, 5 x Bozankaja, 2 x 2xŠtadler, 2 x Divag sa prikolicom
Linija 9------------------5 x Bozankaja, 4 x CAF, 2 x 2xŠtadler, 1 x 2xKT-4, 1 x Divag sa prikolicom, 1 x KT-4, 1 x Štadler
Linija 10----------------1 x Bozankaja, 1 x CAF, 1 x 2xŠtadler, 3 x Štadler, 3 x KT-4
Linija 11----------------2 x Divag sa prikolicom, 2 x Štadler, 2 x KT-4
Linija 12----------------2 x Bozankaja, 4 x CAF, 3 x 2xŠtadler, 1 x Divag sa prikolicom, 1 x KT-4
Linija 13----------------1 x Bozankaja, 4 x CAF, 3 x Štadler
Linija 14----------------1 x Bozankaja, 3 x CAF, 1 x Štadler.
Samo jedno pitanje od neupućenog člana foruma, zasto bi se na linijama mešali tipovi tramvaja?
 
Pa tako obično i jeste u većini evropskih gradova. Opet je Budimpešta dobar primer, jer ima možda i najveći vozni park u Evropi, a isto tako i dosta potpuno različitih tipova tramvaja, Tatra C5T5, Düwag ne znam koje oznake, CAF Urbos i to mislim sa celih sedam modula, Ganz Mavag, Siemens Combino, a to je baš dosta, pa i da imaju ukupno oko 1000 jedinica. Zna se tačno na kojoj liniji radi koji tip tramvaja. I to izgleda i ovako na pogled izuzetno uredno i lepo, a i vrlo je funkcionalno. To mi teško da ćemo ikad dočekati. Ovde ide javna nabavka od 100 tramvaja, što ni jedan Prag, Beč i Budimpešta ne kupuju tek tako, i tražimo da svi budu isti, i to još dvodelni krateži. Da čovek pukne od muke. Ako bude bar onaj Stadler, pa ajde i nekako.
 
Samo jedno pitanje od neupućenog člana foruma, zasto bi se na linijama mešali tipovi tramvaja?
Pa to je tako kad nam vozni park nije unifikovan: za par godina ćemo imati Katice, Divage, CAF-ove, Bozankaje i ovih novih 100 komada, ako budu Štadleri. Ni sada sem dvojke, petice i desetke ne postoji linija na kojoj vozi samo jedan tramvajski model, a ni na njima verovatno neće biti isti model za neku godinu pošto neće sve Katice ostati u životu do tada.
 
Meni je neverovatno da se nisu setili da srede sipke za drzanje kojima se oljustila farba... Zaista neverovatno da to nisu uradili u katicama koje su relativno zdrave ( Gosine modernizovane i poslenja serija iz 97.). Kada bi sredili sipke u njima, unutra ne bi bilo toliko strasno. Verovatno moze da se navuce neka plastika preko ili da se kvalitetno ofarbaju. Razumem da ne ulazu u one stare trule katice...
Zasto da srede kad se narod ne buni.
Oni znaju koliko smo nisko pali.
Kad ljudi izadju pred neki od depoa mozda ce da srede.
 
Pa to je tako kad nam vozni park nije unifikovan: za par godina ćemo imati Katice, Divage, CAF-ove, Bozankaje i ovih novih 100 komada, ako budu Štadleri. Ni sada sem dvojke, petice i desetke ne postoji linija na kojoj vozi samo jedan tramvajski model, a ni na njima verovatno neće biti isti model za neku godinu pošto neće sve Katice ostati u životu do tada.
Biće Durmazlar, otkriveno je za koga su nacrtali tender
 
Ovo nije spekulacija nego ozbiljno, samo se džabe nadamo da će Gangulpaša uzeti nešto od evropskih proizvođača. Nema teorije da iko iz Evrope isporuči toliki broj tramvaja za 30 meseci.
 
Biće Durmazlar, otkriveno je za koga su nacrtali tender

Bruh, ovo je Otokar na šinama.

Screenshot (218).png

Screenshot (219).png

Screenshot (220).png


Ali im je mesto za invalide vrh projektovano bahahaha
Screenshot (222).png
 
Biće Durmazlar, otkriveno je za koga su nacrtali tender
Koliko vidim ovo su snimci iz EU. Ako u EU nikom ne smetaju ti tramvaji, zašto se kod nas postavlja pitanje?
 
Vrh