Pisao sam više puta o toj problematici. Bez ovlašćenog servisera ovde kod nas, to jednostavno ide jako teško. Ti za autobus imaš obično delove od desetina, pa i stotina dobavljača. Motor Cummins, osovine i menjač ZF, elektronika BOSCH, boce SWAG itd. Da ne nabrajam. Toga prosto ima, jer autobusi, ma ko da ih pravi, dele toliko delova, a pritom je proizvodnja istih mnogo masovnija i jeftinija. Tramvaj ima dosta skuplje delove, malo onih koji te delove prave, a ti često nisu zainteresovani za manje nabavke preko tendera, oprema za njihovo adekvatno odražavaje takođe nije jeftina. CAF je morao da se potrudi više za ovih 30 tramvaja, kao što je Solaris tu sa svojim majstorima od prvog dana. GSP ne radi ni kod njih najzahtevnije radove. SDT je gomilu Solarisa do sad podigao na noge, zamena osovina i menjača, na primer, remont motora, eto par najkrupnijih stvari. To nam treba i za tramvaje. Bozankaya će slično proći kao i CAF, ako podrške ne bude. GSP jednostavno nema dovoljno kadra da uvek reši problem. Zato je bitno da ima ko da uleti u priču rešavanja kompleksnih kvarova. Higer, na primer, ima korektan pristup, BMC već ne. To će vremenom, takođe, ostaviti svoje posledice, s tim što su to opet autobusi, pa će se kako tako da njima snalaziti. Tramvaj i nije moguće budžiti, niti to rade. Tu mora biti originalne dijagnostike i delova, kao i adekvatne dizalice za niskopodne tramvaje.