Šta je novo?

Tramvaji

Koliko vidim ovo su snimci iz EU. Ako u EU nikom ne smetaju ti tramvaji, zašto se kod nas postavlja pitanje?
Pa gde si ti brate, dugo te nema na ovim temama, ipak se ti voziš svojim kolima i ni ne koristiš gradski prevoz. Ne znam šta bih ti rekao kad porediš rumunski grad od 58 hiljada stanovnika i grad kao što je Beograd.
 
Да ли Дурмазлар има испоручених 100 комада у периоду од две године?
 
Naravno da nema, mislim da ima samo 12 koje su isporucili rumunima, neka me neko ispravi ako gresim.
 
Нисам нашао ништа осим тих 12 за Решицу, дакле Дурмазлар отпада. Биће неки ЕУ произвођач унапред одабран и договорен.
 
Nađite mi stavku gde je obavezno da neko ima 100 isporucenih tramvaja u protekle 2 godine, ja sam citao i nisam našao tu stavku nigde
 
Jedva nekako progutasmo Bozankaya, pa sad moramo i ovo čudo. O Turci aman, valjda neće biti oni, baš je kao igračka u odnosu na dvodelni Stadler.
 
Jedva nekako progutasmo Bozankaya, pa sad moramo i ovo čudo.
Rece covek gore da nemaju proizvedenih 100 u prethodne 2g tako da otpadaju. Mislim da će ovde 2-3 proizvođača da budu izabrana na tenderu jer je velik broj tramvaja. Neka kombinacija tipa Štadler, Škoda, Siemens, lepo bi legla. Uz Božankaje i Caf-ove biće to lep dodatak za Bege
 
Koliko vidim ovo su snimci iz EU. Ako u EU nikom ne smetaju ti tramvaji, zašto se kod nas postavlja pitanje?
Ovo vozi u Rešici, gradu od 55.000 stanovnika, i to u Rumuniji koja spada među siromašnije zemlje EU. Ajd da mi lepo uvedemo tramvaj u Kraljevu i Zaječaru, pa da nabavimo 20-30 komada za te gradove, a da za Beograd nabavimo trodelne i veće tramvaje prikladne jednom milionskom gradu?
 
Nađite mi stavku gde je obavezno da neko ima 100 isporucenih tramvaja u protekle 2 godine, ja sam citao i nisam našao tu stavku nigde

Screenshot_20250214_122257_OneDrive.jpg
 
Meni lično mnogo mi je logičnije da postoji terminus na Vukovom spomeniku
Možda bi mogao da se napravi po dodatni pomoćni kolosek na obe strane Ruzveltove između Kraljice Marije i BKA. Postojeća stajališta ostanu kako jesu, a iza njih se na trotoaru prokrči još jedan kolosek koji bi koristile dvojke dok stoje. Time bi se postojeća stajališta našla na ostrvima, ali naravno do njih bi vodili izdignuti "prelazi" na početku i na kraju tako da pešaci stalno budu u istom nivou. Znači na početku i na kraju tog koloseka da bude izdignuti "spoj" trotoara platoa i trotoara stajališta, a između toga kolovoz/kolosek niži od trotoara tako da putnici mogu lako da uđu kao i sa bilo kog ivičnjaka/trotoara.

Platoi kod Vukovog spomenika na obe strane Ruzveltove su ionako relativno prazni tako da mislim da bi moglo da se "žrtvuje" tih po 100ak m2 na obe strane. Pogotovu što su tu jako široki trotoari.

Naravno, podrazumeva se da bi pri ulasku i kretanju tramvaja u toj "niši" bilo usporeno i podrazumeva se da bi Bumbari i Belemudi morali da drže te prostore prohodnim da se ne sjate razni Gradski seljaci da tu posade svoje automobile.
 
Na starim planovima je pisalo Glavna železnička stanica - Vukov spomenik - Glavna železnička stanica. Gde je tu čekala vreme dvojka? Na štajgi?
 
E sad je jasno, verovatno se to ne nalazi u tehničkoj specifikaciji nego u nekom od drugih delova tenderske dokumentacije.
Ja još ne mogu da poverujem da će biti evropski proizvođač, jer apsolutno niko ne može da proizvede ovaj broj tramvaja za tako kratko vreme. Setite se da je Pesa pisala primedbe na rok isporuke na proslom tenderu, a isti je bio duži nego ovaj sad.
Inače ako nekog zanima, broj isporucenih tramvaja imaju proizvođači poput Siemensa, Škode, Stadlera, Cafa i Pese, barem je tako bilo na prošlom tenderu gde je mesec dana pred podnoše je ponuda i Bozankaya isporučila poslednje od 100 potrebnih tramvaja. Bozankaya sada sigurno otpada jer ne samo što im je jedno 50 od tih 100 tramvaja otpalo jer su prošle dve godine, a uz to im je i onaj model od 20m koji smo slali ipak trodelni, a ne dvodelni.
 
Poslednja izmena:
Slažem se sa svima da je bezveze što su u uslove tendera stavili da dužina bude između 17 i 20 metara. Neko gore je lepo rekao da su mogli da stave trodelne, odnosno da ostave uslov za dužinu za par metara više od 20 m.
 
Pa traženi tramvaji su i manji, dvodelni, pa je možda i moguće proizvesti 100 komada za dve i po godine. Čak i Končar ima solidan tempo za sličan koncept tramavaj za Zagreb i Osjek.
Da, sad sam proguglao. Ladno...


1280px-Olsztyn_new_tramways_%2810%29.JPG

dr-evil-hug.gif
Proizvodili su tramvaje i to pre možda deset i više godina. Sad su svakako u vlasništvu CAF-a, pa ne moraju ponovo da se upuštaju u tu priču.
 
Inače ako nekog zanima, broj isporucenih tramvaja imaju proizvođači poput Siemensa, Škode, Stadlera, Cafa i Pese, barem je tako bilo na prošlom tenderu gde je mesec dana pred podnoše je ponuda i Bozankaya isporučila poslednje od 100 potrebnih tramvaja.
Moram da te ispravim. Na prošlom tenderu je bio uslov da je proizvođač morao imati proizvedenih i isporučenih 50 tramvaja u poslednje 2 ili čak 3 godine.
 
Vrh